Turnering i Bästa Bokkaraktär Rond 1
Posted 14 July 2009 - 17:58

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 July 2009 - 18:30
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 July 2009 - 18:37
Posted 15 July 2009 - 09:52
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 15 July 2009 - 13:27
Blankt:2
Samuel Vimes: 1
Det är knappt så att man kan tro det men Thomas Covenant går vidare.
Duell 10:
Conan av Robert E. Howard, Sprague, Carpenter m.Fl. Från tjuv & pirat till ÖB & kung. Conan har en imponerande CV.
VS
Raistlin Majere från Dragonlance av Margaret Weis & Tracy Hickman. Makthungrigaste karaktären?
Posted 15 July 2009 - 13:52
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 July 2009 - 14:21
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 15 July 2009 - 14:57
Posted 15 July 2009 - 16:34
Conan
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 July 2009 - 16:43
Posted 15 July 2009 - 22:19
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 16 July 2009 - 07:06

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 July 2009 - 12:58
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 16 July 2009 - 13:56
Posted 16 July 2009 - 14:33
Posted 16 July 2009 - 16:23
Posted 16 July 2009 - 16:41
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 July 2009 - 07:09

Posted 17 July 2009 - 09:34
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 17 July 2009 - 10:33
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 17 July 2009 - 13:24
Nalle Puh:4
Ralph:2
Nalle Puh sitter inte fast utan går vidare.
Duell 12:
John Taylor från Nightside Böckarne af Simon R green.
John Taylor kommer från nattsidan, men lever nu i det vanliga London som detektiv. När en rik kvinna ber om hjälp med att hitta sin dotter som har rymt, säger inte John nej. Han behöver jobb. Men det visar sig att flickan rymt till nattsidan. En bit av London där det alltid är tre på natten och man kan skåla med monster och vandra bland myter. John har svurit att aldrig återvända, men en kvinna litar på honom, och en flicka behöver hans hjälp. Dags att åka hem..
VS
Death/Döden från (Discworld)/Skivvärldsserien av Terry Pratchett.
Han är ett skelett som samlar in själarna när de dör, han har även adopterad en dotter och har ett barnbarn som heter Susan, han har även en vit häst som heter Binky(ingen skeletthäst eftersom det ör jobbigt att stanna och plocka upp bitarna som faller av).
Han försöker vara så mänsklig som möjligt men han har problem med det eftersom han inte har några känslor.
Han är definitivt en kattmänniska.
Jag gillar honom eftersom han inte riktigt är så som man tänker sig Döden/Death.
Posted 17 July 2009 - 13:27
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 17 July 2009 - 13:28
Posted 17 July 2009 - 13:34

This topic is locked