Jump to content

Photo

Förgöraren

• Please log in to reply
169 replies to this topic

#101 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 01 September 2010 - 15:22

Lite nyheter för alla nyfikna här. Ahriman har nu en slutlig design för hur han kommer att se ut i prologen, men eftersom att jag saknar dataattiraljer för att ladda upp den för tillfället så får det vänta ett tag.

Prolog: Sebastian Sandberg

Del 1: Sebastian Sandberg och Mario Toro (Sista sidan)

Del 2: Mario Toro och Viktor Matiesen (Sista sidan)

Del 3: Viktor Matiesen och Mario Toro (Sista sidan)

Del 4: Mario Toro och Sebastian Sandberg (Sista sidan)

Del 5 + Epilog: Sebastian Sandberg och Alexander Cieluch (Sista sidan)

Om ingen annan artist känner sig manad, så är detta den slutliga planeringen.

- Förgöraren blir på 5 delar (SSS #14-18), plus en prolog som kommer med i SSS #13. Den kommer dock inte vara med i omslagstävlingens tema för nummer 13, så kör på Thomas!

#102 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 01 September 2010 - 15:32

Lite nyheter för alla nyfikna här. Ahriman har nu en slutlig design för hur han kommer att se ut i prologen, men eftersom att jag saknar dataattiraljer för att ladda upp den för tillfället så får det vänta ett tag.

Prolog: Sebastian Sandberg

Del 1: Sebastian Sandberg och Mario Toro (Sista sidan)

Del 2: Mario Toro och Viktor Matiesen (Sista sidan)

Del 3: Viktor Matiesen och Mario Toro (Sista sidan)

Del 4: Mario Toro och Sebastian Sandberg (Sista sidan)

Del 5 + Epilog: Sebastian Sandberg och Alexander Cieluch (Sista sidan)

Om ingen annan artist känner sig manad, så är detta den slutliga planeringen.

- Förgöraren blir på 5 delar (SSS #14-18), plus en prolog som kommer med i SSS #13. Den kommer dock inte vara med i omslagstävlingens tema för nummer 13, så kör på Thomas!

Jamen, strålande! Undrar vidare hur d går med manus. Jag gillar ju att "ha nått att göra". Skämt å sido så e jag lite sugen att få sätta igång... men stressa ej. Undrar bara

#103 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 01 September 2010 - 15:53

Tyvärr så har min 9 år gamla dator som sagt äntligen givit upp, så när jag väl skaffat en ny i nästa vecka, så kan jag behöva att du skickar om den snygga sidan du gjorde när jag väl kommit mig upp på benen igen. Jag tror i alla fall att manuset kommer vara klart för del 2 innan vintern börjar, men september kommer jag ägna åt att teckna prologen som en galning.

#104 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 01 September 2010 - 15:58

Tyvärr så har min 9 år gamla dator som sagt äntligen givit upp, så när jag väl skaffat en ny i nästa vecka, så kan jag behöva att du skickar om den snygga sidan du gjorde när jag väl kommit mig upp på benen igen. Jag tror i alla fall att manuset kommer vara klart för del 2 innan vintern börjar, men september kommer jag ägna åt att teckna prologen som en galning.

Då vet jag hur d ser ut.... Good

#105 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 01 September 2010 - 16:01

Vi väntar tålamodigt på dig XD

#106 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 September 2010 - 17:39

Om ni vill så skulle jag gärna vilja testa att tuscha över nån sida från varje tecknare, och kanske lägga till gråskala på sidan om ni tänkt köra med det.

#107 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 September 2010 - 11:35

Att ha med Daniel som tuschare känns väl som en rätt bra idé, Sebbe? :)

Det skulle helt klart hjälpa till att ge en tydlig röd tråd i dom olika delarna.

#108 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 02 September 2010 - 12:31

Nu är det i alla fall säkert. Jag får köpa min lillbrorsas en månad gamla laptop (Han får en av skolan gratis nästa vecka) och förhoppningsvis få igång allt igen.

Daniel, väldigt tacksam för ditt erbjudande. Hör efter med Viktor, jag har en svag känsla av att han skulle välkomna dig med öppna armar där. Mario vet jag inte, han kör ju ganska grovt han också...

Lars, notera att han sa NÅGON sida, vilket antagligen betyder endast en eller två. Och jag skissar så grovt att jag inte tror att han skulle kunna tuscha. Prologen rör ingen annan än jag. Del 1 kan jag dock tänka mig att han kunde få tuscha första splash-sidan om jag kör lite renare än vanligt. Sen vad gäller röd tråd, varför tror du jag låter sista sidan i varje avsnitt tecknas av den tecknare som tar vid på nästa del? ^__^

#109 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 September 2010 - 17:27

Sebastian har rätt, jag tänkte någon sida här och där. Jag tycker det är hemskt att tuscha mina egna grejer men det är kul att tuscha över andras, speciellt de som har annorlunda stil mot min. Jag tror att jag helt enkelt hunnit tröttna på en bild när jag rentecknat den och att sen behöva gå ett varv till över den är aldrig lockande.

#110 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 October 2010 - 20:46

Precis samma känsla som gamle mästaren Jack Kirby ska ha nämnt, varför han så sällan tuschade sig själv. :) Man tröttnar på att rita en bild två gånger, på raken.

Förresten... här har vi ÄNTLIGEN den färdiga profilen på vår bov i detta eminenta drama!! AHRIMAN! FÖRGÖRAREN!!

AHRIMAN

Verkligt namn: Oapplicerbart. Ahriman har haft namnet Angra Mainyu, Aka Mainyu, Daebaaman och flertalet andra namn genom mänsklig historia, men Ahrimans verkliga namn är på ett språk som kan varken uttalas eller förstås av varelser från vår sida av döden och livet.

Yrke: Förgörare, universell fördärvare.

Identitet: Delvis känd av Zoroastriska trossamfund i vår värld.

Laglig status: Odefinierbart, men om mänskliga lagar kunde appliceras på en demon som Ahriman så skulle han snart vara den högst eftersökte internationella brottslingen i historien.

Civilstånd: Gift, enligt extradimensionell demonisk sed.

Kända släktingar: Az (kvinnlig motsvarighet), Jeh(prostitutionens härskarinna), Naush(förrutnelsens härskarinna) och andra lägre stående demoniska varelser, såsom Pairaka(nattens förförare) och Daevas (onda spegelbilder av mindre gudar) som är dess avkomma.

Födelseort: Fientligt inställd dimension utanför vårt existensplan.

Operationsbas: Multiversal. Ahriman är vanligtvis utestängd från universa liknande vårt eget, men kan röra sig fritt i tomrummet mellan världar, och till andra demoniska existensplan. Men han har ibland lyckats skapa ockulta portaler som har tillåtit honom att existera i universum såsom vårt eget under begränsad tid.

Första framträdande: Förgöraren - Prolog

Historia: Enligt Zoroastrisk legend så är Ahriman förkroppslingen av det onda och en motpol till den goda skaparkraften - Ohrmazd. I en del versioner av myten så skapade Ohrmazd den fysiska världen som ett fängelse för Ahriman, nånting som han egentligen aldrig kan utplåna, och som han därför kommer att slösa sina krafter på, i meningslöshet, tills Ohrmazd är redo att förgöra honom på den sista dagen.
Den varelse som kallar sig Ahriman är ett resultat av tron på detta i vår värld, då plågan från dom som trodde på religionen färdades från värld till den antites av existensen, som finns på andra sidan livet och döden. Antilivet där formades till Ahriman, som genast fångades av den enda tanke den hade: att förgöra vår fysiska värld.
Ahriman har försökt att ta sig till vår värld genom årtusendena, men vårt universum är en antites till hans eget och hans demoniska krafter kan därmed inte ta honom hit på egen hand. Han behöver någon att på vår sida om livet öppna en extra-dimensionell portal som kan tillåta honom att överbrygga avståndet.
Även om han ännu inte har lyckats öppna en sådan portal själv, så har han lyckats spridda sitt inflytande inom vår värld genom att förstärka myten om sig själv genom att uppträda i mardrömmar och som viskningar i människors sinnen genom intensiv astral projektion, och på så vis förstärka legenden och tron på sig själv, som han kan dra näring från.
En av hans mest lyckade utökningar av mörkt inflytande var hans inflytande på den Arabiske härskaren Ḍuḥḥāk, som fick honom att skapa ett skräckvälde som innefattade det forna Persien. Duhhäk öppnade till slut en mindre portal som överförde en del av Ahrimans kraft till honom, som omvandlade han från en människa till en grotesk hybrid mellan människa och demon - Zahakk. Zahakk besegrades till slut av goda krafter, och Ahrimans inflytande minskade efter det kontinuerligt över människan, till förmån för andra högre demoniska former.
Men Ahrimans drift att utplåna vårt existensplan kommer aldrig att stillas, så han väntar än i denna dag på en lämplig varelse med svag vilja som han kan hjälpa honom att utplåna oss alla...

Längd: Varierar, men Ahrimans vanligaste form är ca 2 meter lång.

Vikt: Ahriman består av extramultiversal exotisk semi-korporell pseudomateria, mättad med negativt laddad psionisk energi - såkallat Psim: Psionisk-minus-materia. Hans massa är därför inte konstant i korporella universum som vårt eget, utan varierar beroende hans tillgång till negativa psykiska energier.

Ögon: Dolda vanligtvis. Svart ögonvita med röd och orange iris.
Hår: Inget synligt.

Styrkenivå: Intergalaktisk. Ahriman besitter enorma ockulta krafter, på grund av sin roll som en av dom högre rankade demoniska livsformerna. Han besitter dock inte krafter på samma nivå som dom högst utvecklade demoniska varelserna, som t ex Shaitan eller Iblis. Han har ännu inte lyckats ta det sista steget mot att bli en primär-demon, och värdig att genom blodsutgjutelse ingå i Qliphothens kärna.

Känd övermänsklig kraft:
Ahriman består inte av det vi känner som fast materia, och registreras inte som en livsform av några kända instrument i Universum, utan som endast en bakomliggande strålning. Han är därför mer eller mindre osynlig för teknologi.
Ahriman besitter stor kunskap inom det ockulta, och har därför stora magiska krafter, och kan utföra mycket komplicerade besvärjelser och förbannelser. Pga att han är en extra-multiversal varelse besitter han även kunskap om magi som mycket få livsformer på vår sida om livet och döden besitter. Ahrimans största talang som skiljer honom från många andra demoner är hans ovanliga talang för teknologi och teknik.
Han kan fokusera sina mystiska och psioniska förmågor och genast förstå oerhört avancerade konstruktioner, genom att bara röra vid tekniska föremål.
Om han koncentrerar sig intensivt behöver han inte ens röra vid föremål utan kan analysera deras funktion och struktur trådlöst. Det är okänt på hur stort avstånd denna förmåga kan sträcka sig. Ahriman kan upplösa sin externa Psim-kropp och färdas som en ren astralkropp över stora områden, till och med mellan dimensionella membran, men såvida det inte finns tillgång till en tillräcklig mängd negativ energi vid hans destination, som han kan omskapa till ny Psim, så kan han ha stor svårighet att återskapa sin fysiska form.
Han föredrar därför att öppna dimensionella portaler på magisk väg för att färdas mellan dimensioner.
Ahriman besitter okända nivåer av superstyrka, som förmodligen varierar med hans tillgång på negativ energi, eller annan magisk kraftkälla.
Som en fördärvelsedemon så besitter Ahriman den fruktansvärda kraften att korrumpera och fördärva både levande och inert materia. Han kan åldra levande varelser flera tusen år på några sekunder, eller skada genetiska strukturer med en enda beröring, så till den grad att offret drabbas omedelbart av flera akuta former av cancer. Ahriman kan även påverka nervsystemet negativt, och orsaka skador som Multipel Skleros genom att fokusera sin korrumperande energi där. Ahriman kan genom att använda större delar av sin demoniska kraft, mutera levande varelser till destruktiva former, som missbildade monster med mindre demoniska krafter ( ett av resultaten av en sådan transmutation är den mytoligiska Zahhak/Dahäka), eller om han påverkar encelliga varelser så kan han skapa extremt aggresiva sjukdomar.

Personlighet: Ahriman är en demon - en varelse som är varken levande eller död, snarare i ett tillstånd som kan liknas vid anti-liv, en antites mot det som vi själva kallar levande varelser. Hans sinne är inte uppbyggd på samma sätt som människors, utan av löst ordnade frament av negativa tankar och känslor. Ramen som dessa negativa tankar formas kring är legenden om Ahriman, en mäktig demon som önskar förgöra mänskligheten, och resten av vårt universum. Det är också en av dom få mål som Ahriman har, förutom det grundläggande behovet att fortsätta livnära sig på den smärta och lidande som vårt existensplan kontinuerligt genererar. Ahrimans inre väsen är högst förrädiskt och våldsamt, demon som han är. Han skyr inga medel, inga lögner, inga dåd är för vämjeliga, för att han ska uppnå sina mål. Han saknar helt enkelt förmågan att välja mellan gott och ont, då han består endast av onda val. Hans handlingar kan ibland förefalla välvilliga, för dom offer han väljer ut att använda som medel för sina mål, men dom synligen goda gärningar som sker är alltid enbart ett steg i en större plan, för att sprida mer förödelse och lidande.

Svagheter: En såpass mäktig demon som Ahriman kan inte lätt skadas eller såras, men om han utsätts för en psionisk eller magisk positivt laddad energi som är kraftig nog så kan hans fysiska form upplösas, men då han kan kontrollera sina pseduo-partiklar på en nivå som motsvarar vår subatomiska så kan endast total upplösning av hans Psim-form "döda" honom. Det är okänt om hans astrala form kan fortsätta att existera separat efter en såpass våldsam upplösning.
Då Ahriman är helt mättad med negativ psionisk energi, som alstras vid lidande och plåga, så försvagas hans demoniska krafter då han utsätts för större mängder av positivt laddad psionisk energi, som från kärlek eller glädje.

Övriga noteringar från skaparen
: Trots att Ahriman påminner om andra högre demoner som Lucifer och Iblis så är han inte en elddemon, utan det demoniska plan som han härskar över är något kyligt och i ett kompakt mörker.

#111 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 03 January 2011 - 23:04

Nu är det klart med prologen. 'Nuff said. ;)

Posted Image

Här är en liten preview. Hoppas det ska smaka. ^^

#112 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 January 2011 - 07:30

En ovanlig och spännande inledning! Man vill läsa! :popcorn:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#113 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 04 January 2011 - 10:03

Ser bra ut!!! Spännande och tror att denna "Crossover" kan bli riktigt häftig...

#114 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 05 January 2011 - 02:18

Faktiskt, den smakade... salt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#115 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 08 April 2011 - 11:14

Då e jag här å stressar igen. Om manuset till del 2 är färdigt så tar jag gärna å börjar teckningen..... :D

Tycker att idén med att ha en tuschare till samtliga delar låter skitbra. Daniel är ett mycket bra val och tror att det kan få en känsla av kontinuitet. Sedan tror jag att hela verket får en helt annat djup om du fixar gråskaler till samtliga delar du tuschar, Daniel. Kan bli kul att få sina teckningar tushade av någon annan!!!!

#116 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 08 April 2011 - 14:34

Det är prologen som går i SSS #13. Del 1 är inte färdig än, del 2 är inte ens påbörjad. Jag hoppas ha det färdigt till efter SPX. ^^

#117 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 09 April 2011 - 13:06

Det är prologen som går i SSS #13. Del 1 är inte färdig än, del 2 är inte ens påbörjad. Jag hoppas ha det färdigt till efter SPX. ^^

Åkej, var bara nyfiken på hur d går. Men som sagt stressa ej.

#118 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 18 December 2011 - 14:31

Har nu börjat med tuschandet och gråskalandet av del 1. Hoppas ha den klar till mellandagarna, och därmed äntligen kunna börja sätta ihop nummer 14 för tryck i januari, och få ut manus för del 2 till Mario i samma veva för tryck av nummer 15 i februari. Blir tufft, men det SKA gå.

Liten preview!

Posted Image

#119 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 18 December 2011 - 15:42

Kul! Ser rent och snyggt ut! Gissar att en del har tuschats i Photoshop eller liknande program. Kanske tycker jag att det är på gränsen att bli överarbetat med gråskalorna. Men annars är det snyggt och bra varierat! Gör det enkelt med gråskalorna.

Vänstra tavlan på väggen i ruta 3, har Daniel tecknat den?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#120 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 18 December 2011 - 23:23

Allt som inte skissades på papper är gjort i Photoshop. ^^

Jajamän, med hans tillåtelse så fick jag använda den. ^^

#121 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 December 2011 - 06:25

I natt drömde jag att Sebastian hade tecknat massor av jättesnygga seriesidor han hade gjort! Han visade upp dem, samtidigt som det kom en fönsterputsare och släppte in en massa flugor. Kan det vara en framtidsvision?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#122 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 19 December 2011 - 10:50

Vi får hålla utkik efter fönsterputsare och flugor.

#123 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 December 2011 - 11:05

Eller så är det vision att Sebbe har sålt sin själ till Belsebub, Flugornas Herre att bli en skitbra artist O.o

#124 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 20 December 2011 - 16:30

...eller till Bill Gates.

#125 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 09 January 2012 - 11:39

För det första, tror ni inte att jag har läst tillräckligt mycket serier och sett tillräckligt mycket film för att förstå att en deal med djävulen inte är värt konsekvenserna? För det andra så är Förgöraren del 1 nu färdigtecknad och färdigtextad, och samtidigt så är då 60 av de 64 sidor som blir SSS #14 färdiga. ;)