Jump to content

Photo

Mer NS....

323 replies to this topic

#101 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 02 March 2010 - 08:36

RIGHT! De är helfestliga! Jag känner det själv när jag jobbar med dem. Har en kul scen med Tin och Spore på gång.

Mario, du borde ju bidra med en hjälte du med! Men ta tid på dig o låt den värka fram i så fall.

Jamen, har tänkt på det. Har nån på gång men är inte riktigt nöjd hur han ser ut. Försöker inte att överarbeta honom för att det enklaste brukar vara det som funkar. Vill inte ha en supersnubbe utan nån med förstärkt dräkt. En Iron-man light....långt ifrån Iron-man. Har ett dilemma där. Vet inte om han funkar bäst med hjälm, mask eller utan. Försöker även blanda elegant rustning med slitna kläder....typ. Kommer att lägga upp en bild så fort han närmar sig färdig-stadiet. Vill inte heller göra honom för seriös för jag gillar NS humoristiska underton.

#102 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 02 March 2010 - 14:12

Ser fram emot hur du löser det där med egen hjälte.

Håller på med ett nytt manus just nu för någon gång till framtiden.

Edited by Sret, 03 March 2010 - 16:48.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#103 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 13 March 2010 - 02:59

Då är allt färdigt! Har köpt en Imac nu så allt har tagit längre tid med instalationer samt ny Photoshop o s v. Med det så finns nu även en digital ritplatta vilket är mer än användbart. Kommer att skicka serien till Thomas som tar över för textning.

#104 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 March 2010 - 08:56

Trevligt! Glöm inte att skicka med själva texten också så jag vet vad jag ska skriva. Den kan ju för all del mailas också. Vem skickar den? tfels@bredband.net

Kommer att häcka lite på msn idag då så ser jag om Mario loggar in. Mario, nån speciell tid som du går in på msn?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#105 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 March 2010 - 12:23

Kul att höra, ser verkligen fram emot att se det färdiga resultatet.

#106 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 13 March 2010 - 15:25

Nu har Thomas fått bilderna, 15 sidor, för textning.... Blir även kul för mig att senare se hur det ser ut....

#107 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 March 2010 - 16:24

Först ska ett annat projekt klaras av. Sedan tar jag itu med textningen. Ska jag lägga upp någon sida när jag kommit igång?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#108 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 March 2010 - 19:06

Först ska ett annat projekt klaras av. Sedan tar jag itu med textningen. Ska jag lägga upp någon sida när jag kommit igång?

JA TACK =D

#109 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 March 2010 - 19:20

Väntar spänt på hur det blir med den sidan som Mario var bekymrad över att det skulle bli för trångt. Ska bli kul att se hur det hela blir.

#110 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 13 March 2010 - 22:22

Jisses, Mario, dig kan man lita på! Då har vi alltså mer eller mindre säkrat en ännu en NS-serie för nästa nummer! ^^

#111 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 March 2010 - 22:24

Förmodligen. Två delar av tre ska ju vara klara innan publicering. Men det kan nog ske!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#112 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 March 2010 - 22:28

I så fall... Mario, lägg på ett kol! ;) Är mest glad att något jag skrivit blir tecknat av någon.

Edited by Sret, 14 March 2010 - 03:13.

#113 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 March 2010 - 10:46

Sitter och textar här. Men sid 2 är ganska svårtextad. Dels är det jättetrångt. Alldeles för många rutor på en sida. Texten får knappt plats. Dels syns inte de som pratar alltid så tydligt. Jag vet inte hur jag ska göra med den sidan.

Så jag fortsätter med sid 3 så länge och hoppas att ni fixar sid 2 (möjligtvis delar upp den på två sidor eller drar ned på mängden händelser som ska beskrivas).

Men sid 1 ser klart bra ut i alla fall! Hoppas att jag kan lägga upp några textade sidor under veckan som kommer. Men inte alltför många antar jag, eller?

Jo, en sak till. Vad heter du Sret? Tänkte nämligen skriva in vilka som gjort serien.

Edited by TFels, 14 March 2010 - 10:47.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#114 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 14 March 2010 - 12:04

Elof Johansson, Thomas. ;)

#115 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 March 2010 - 12:12

Thank you Virtus!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#116 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 14 March 2010 - 12:35

Jag hade som tanke för Mario att föreslå att han kunde dela upp den sidan till två sidor, men jag ville se hur det gick med textningen först.

#117 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 14 March 2010 - 14:16

Misstänkte att d kunde bli så.... Tror att om jag gör om den sidan så får jag offra lite av det som sker på TV:n man kanske inte behöver visa alla medlemmar misshandla nån på TV osv... Ska göra om den så det funkar.... Några önskemål innan? Vad vill Stet ha kvar? Vad e bäst för Thomas?

OBS: Har redan påbörjat del 2...

Edited by Pepe, 14 March 2010 - 14:17.

#118 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 March 2010 - 14:46

Jag vill att figurerna ska synas i den ordning som de talar om det går. Och att det finns ytor att lägga pratbubblorna i.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#119 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 14 March 2010 - 15:03

Jo, det kan fungera, det där med bilderna på tv:n var mest där som en kul detalj. Jag litar helt på ert omdöme.

Vad tycker du om storyn än så länge?

Edited by Sret, 14 March 2010 - 15:20.

#120 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 15 March 2010 - 08:57

Jo, det kan fungera, det där med bilderna på tv:n var mest där som en kul detalj. Jag litar helt på ert omdöme.

Vad tycker du om storyn än så länge?

Gillar den självklart!!! Sedan kommer jag att ta bort ett antal rutor på sid 2...provar å ser hur det ser ut. Gör det endast om ni känner att bilderna på TV:n inte är så viktiga för storyn. Om de är viktiga för storyn får det bli 2 sidor! Ni får gärna tycka till... Blir det 1 sida får man anpassa dialogen så att det kanske nämns om vad som händer på TV:n.
Så hur vill vi ha d???
Del 2 tecknas just nu "as we speak" vet inte om det finns nån deadline men tecknar och kommer inte att stressa fram den (brukar inte stressa, dumt val av ord)...men d betyder att d går undan endå.
Gillar NS och hoppas på att resten av serien inte är så svårtextad... Hör av dig Thomas om du skulle råka ut för ännu en sådan sida. Good!

#121 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 15 March 2010 - 14:29

Tror att det räcker att tv:n visar en bild av en av NS som dödar någon. För då får man veta vad det hela handlar om, så resten av vad tv visar är nog inte det viktigaste efter att den visar det första mordet.

Edited by Sret, 15 March 2010 - 15:07.

#122 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 15 March 2010 - 14:30

Om del 1 av 'En Hobby För Alla' skall kunna vara med i nummer #12 så bör del 2 vara färdig innan 15:e maj, men det fixar du lätt. ;)

Med tanke på att du går på Warp Drive 10 när du inte stressar så undrar man om universumet skulle implodera om du bestämde dig för att stressa nån dag. XD

#123 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 15 March 2010 - 20:38

Hur går det med arbetet? Ledsen att jag tjatar som en man som väntar på sitt första barn (PÅ sätt och vis är det ju det jag gör) men jag är nyfiken.

#124 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 16 March 2010 - 07:54

Pulade lite m sid 2 och känner att 2 sidor blir för mkt för den dialog som finns till bilderna. Har lämnat lite utrymme för pratbubblor på ruta 2 (bilden där de sitter på soffan, Nox, Plågaren och Lon). Ghast hamnar tyvärr utanför bilden. Det kanske går att lösa om pratbubblan visar att nån står utanför bild. Man vet att det kommer att vara Ghast p g a att hans pratbubbla är annorlunda alla andras. Jag kommer att lägga upp den sidan här i kväll... vet inte hur sent. Då får ni tycka till. Thomas kan väl säga om han känner att det funkar. Om inte kan man väl specifikt här säga vilka ändringar som kan göras, på vilka rutor o s v. Stet får åxå säga hur man skulle kunna ändra till det bättre så att dialogerna funkar eller om man kanske kan ändra eller möblera om i dem. Ni andra kan självklart tycka till ni med. Hoppas att de ändringar jag gjort fungerar.
Hur går det med resten av sidorna Thomas... Vet att du har annat på G först men undrar om du redan nu, när du kikat igenom sidorna, sett att det kan bli trångt på nån annan sida?

Edited by Pepe, 16 March 2010 - 08:00.

#125 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 March 2010 - 08:01

Jag jobbar just nu på sid 7. Och det går bra. Ett problem som uppstår ibland är att figurerna inte står i den ordning de talar. Då blir det rörigt bland pratbubblorna, men det går ofta att lösa. Säger till annars. Men att Ghast skulle ha en egen sorts bubbla hade jag missat. Hur ska den se ut? Kan jag hitta på nåt själv? Eller räcker det att byta typsnitt?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

Reply to this topic