Jump to content

Photo

Fotbollssäsongen 2010

• This topic is locked This topic is locked
174 replies to this topic

Poll: Hur går det 2010? (6 member(s) have cast votes)

Vilka tror du vinner Allsvenskan 2010?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Vilka tror du åker ur Allsvenskan 2010?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#101 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 July 2010 - 00:22

Holland till final!!! :hurrah:

Spanien som var storfavoriter inför turneringen har inte imponerat, förutom Villa då. Tyskland har visat att de är på gång att få ett riktigt storlag igen, så det blir förmodligen dem i final och då får Holland det svårt misstänker jag.

Go Oranje! :w00t:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#102 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 July 2010 - 00:29

Jag kan försöka imponera på er lite mer genom att tala om hur många gånger de 7 länderna vunnit VM då, Brasilien 5 ggr, Italien och Tyskland 3 ggr var, Uruguay och Argentina 2 ggr och Frankrike och England en gång vardera :D
Om jag inte vore så trött just nu hade jag troligen kunnat ge er exakta årtal också :P

Winter is Coming

#103 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2010 - 01:22

Du menar att du inte orkar slå upp det på Wikipedia? :P

Håller nog förresten också på Holland i finalen. Gotta root for the underdog. :)

Edited by Wylie Times, 07 July 2010 - 01:24.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#104 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2010 - 18:59

Ah, snart nedsläpp. Heja Tyskland. :)

-Gangstagrass

#105 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 July 2010 - 19:35

nu har kampen börjat. Heja Spanien!!!!!!!! ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#106 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 July 2010 - 20:35

Avvaktande efter första, knappast oväntat. Verkar helt vidöppet.

Aaah, EM -88 :wub:. Det var första gången man var i riktig "fotbollsmogen" ålder för att hänga med i ett mästerskap. Hade iofs sett lite av VM -82 men kommer typ bara ihåg Brasilien (Zico, Socrates, Eder) och att Rossi gjorde målen i finalen. Vad vi firade när Holland vann EM!

Edit: Fast man kan ju undra varför jag inte kommer ihåg något från VM -86? Mer än Maradona då.

Edited by Fiskrens, 07 July 2010 - 20:37.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#107 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2010 - 21:29

Äsch, Tyskarna torskade men egentligen gör det inte så mycket. Det är ändå Holland jag håller på i finalen. Men jag hade väldigt gärna sett Klose slå Ronaldos rekord. Nu har han ju iofs möjlighet att göra det i bronsmatchen också.

VM 86 är det första stora mästerskap jag kommer ihåg. Och självklart är det mest Maradona man kommer ihåg. Hand of god and all that. :)

-Gangstagrass

#108 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 July 2010 - 21:43

Jag känner mig väldigt ung i detta sällskap B) Minns lite från EM92 men VM94 är det första stora fotbollsminnet. Synd att Tyskland inte höll hela vägen ikväll. Kommer definitivt hålla på Holland i finalen nu!

Tänkte på det nu, de 7 länder som tidigare vunnit VM kommer nu bli 8 eftersom varken Holland eller Spanien vunnit tidigare.

Edited by Rick Hunter, 07 July 2010 - 21:50.

Winter is Coming

#109 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 July 2010 - 01:16

Spanien spelade upp sig ordentligt i semifinalen och blir inte lätta att ta för Holland. Jag håller på de orangea dock. :wub:

#110 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 July 2010 - 10:12

Tycker det är ett svårt val i finalen: Spanien var riktigt bra i semin - det var de som fick Tyskland att verka dåliga och det är ingen liten bedrift. Men å andra sidan vore det grymt för Holland att förlora en tredje final. Men jag håller nog på Spanien trots allt, efter deras spel nu i semin. Holland spelar för grisigt.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#111 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 July 2010 - 20:04

Kul hur Uruguay som kvalificerade sig sist in till VM, blir bästa sydamerikanska laget och nu spelar bronsmatch. Kul med överraskningar ibland. 1-1 just nu i bronsmatchen. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#112 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 July 2010 - 21:34

Tacka vet jag VM 1938. Sverige kom fyra och Italien vann.

Det var spännande att sitta vid radion då, må ni veta...

:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#113 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 10 July 2010 - 21:48

oj, är du så gammal. :lol:

Jag har för mig att när gruppspelet var slut och många europeiska lag inte gick vidare var det tal om att minska antal europeiska lag i kommande VM, det kan väl inte gälla längre, nu när europeiska lag tar hem alla medaljer? :huh:

#114 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 July 2010 - 18:29

En timme till finalen nu. Tror tyvärr inte Holland har en chans men jag hoppas innerligt!

Jag har för mig att när gruppspelet var slut och många europeiska lag inte gick vidare var det tal om att minska antal europeiska lag i kommande VM, det kan väl inte gälla längre, nu när europeiska lag tar hem alla medaljer? :huh:

Det har jag mycket svårt att tänka mig, i så fall skulle de ju betyda fler lag från Afrika, Asien och Nordamerika och det skulle i sin tur betyda sämre fotboll. Den bästa fotbollen kommer fortfarande från Europa och Sydamerika. Det är bra precis som det är.

Winter is Coming

#115 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 July 2010 - 20:32

0-0 efter första halvlek, en riktigt brutal sådan också. 5 varningar och Holland borde haft minst en utvisning. Kan sluta hursomhelst detta. Och Jimmy Jump var i farten igen, denna gång hade han sikte på VM-bucklan. Varför sitter inte denna snubbe i fängelse för?

Edit. 0-0 efter full tid, förlängning 2x15 min väntar...Sååååå späääänande!

Edited by Rick Hunter, 11 July 2010 - 21:22.

Winter is Coming

#116 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 July 2010 - 22:03

Finns ingen rättvisa i världen

Winter is Coming

#117 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 July 2010 - 22:28

Tråkig match med allt fulspel från båda sidor och hur många bangade chanser som helst från bägge lagen. Inte oväntat att Spanien vann, de var egentligen det bättre laget, men mitt hjärta är orange. :wub:

#118 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 July 2010 - 23:56

Yeah what she said. :(

-Gangstagrass

#119 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 12 July 2010 - 20:55

En timme till finalen nu. Tror tyvärr inte Holland har en chans men jag hoppas innerligt!

Det har jag mycket svårt att tänka mig, i så fall skulle de ju betyda fler lag från Afrika, Asien och Nordamerika och det skulle i sin tur betyda sämre fotboll. Den bästa fotbollen kommer fortfarande från Europa och Sydamerika. Det är bra precis som det är.

Hittade artikeln i aftonbladet. http://www.aftonblad...ticle7367199.ab

Oj, vilken ful match. En händelse som står ut är när spelaren lyfter benet (i fart) i luften för att försöka träffa bollen, han träffar istället motspelaren i bröstet. Det kan inte kännas speciellt skönt. Rätt lag vann iaf till slut. :)

#120 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 12 July 2010 - 21:53

What she said. Holland årgång '10 var inget att heja på med sin grisfotboll (möjligen med undantag för van Bronckhorsts rökare). Spanien var väl aldrig helt övrtygande men i alla fall värdiga vinnare.

#121 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 July 2010 - 18:40

Bra att Holland gick in så hårt i finalen, var ju "nära" att det gick hela vägen och de hade lyckats vinna det där. Men bästa laget van kan man nog säga.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#122 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 14 July 2010 - 20:43

Så du gillade kombinationen karate och fotboll, Super85? :P

Hur som helst, en tysk agent har "Svaret" på Tysklands framgångar:

Ballacks agent: "Bögklan styr landslaget"

#123 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 July 2010 - 11:34

Så du gillade kombinationen karate och fotboll, Super85?

Jag sa ju just att jag tyckte att det var bra att Holland gick in hårt i den matchen eftersom att föllja den gameplanen nästan gick hela vägen, men jag kan upprepa mig om det blir mer tydligare då :rolleyes:. Var en tuff match där båda lagen fick sin del av varningar. De Jongs sätt att gå in i situationen var dock vårdslös och borde nog varit ett rött kort, men jag har svårt att tänka mig att någon med avsikt skulle försöka sparka någon på ett sådant sätt i en vm-final, och det verkar som domaren var av samma åsikt eftersom han bara fick en varning.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#124 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 18 July 2010 - 16:05

Gefles skyttekung Alexander Gerndt flyttar till Helsingborg, det var ju inte något vidare men de behöver väl pengarna antar jag. :huh:

#125 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 July 2010 - 12:20

Jag är fortfarande lite bitter att AIK släppte Gerndt för kaffepengar till Gefle. Fast jag förstår dem ändå, de har inte tid att vänta 3 år tills en spelare är färdig.

Bra omstart av AIK med segrar mot Malmö och i Champions League-kvalet mot de luxemburgska laget som de spelar returmötet med imorgon. Besegrar de dem där väntar Rosenborg eller nordirländska Linfield.

Winter is Coming