Jump to content

Photo

Smallville - Säsong 9

• Please log in to reply
168 replies to this topic

#101 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2010 - 19:27

Fler DCU skurkar skall vara med i Smallville. Silver Banshee (skapad av John Byrne) ska vara med i avsnitt #16 av den här säsongen och ska spelas av Odessa Rae.

http://www.tvguide.c...ve-1014176.aspx
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2010 - 20:44

Jag blev gladare över att Martha Kent ska återvända. På tiden. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 January 2010 - 21:06

Jag blev gladare över att Martha Kent ska återvända. På tiden. :)

Ja faktiskt, jag är inte överdrivet förtjust i karaktären men det ska ändå bli att återse henne :)

Winter is Coming

#104 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2010 - 01:31

Annette O´Toole är awesome :). Är glad att hon ska vara med, det snackas om att hon har "en eller två överraskningar" till Clark. Skulle själv inte uppskatta om en av överraskningarna var att hon dejtar den andra skådespelaren som återvänder till serien. Om hon däremot suttit vid symaskinen efter att ha sett "The Blur" göra hjältegrejer på TV så skulle det vara en rätt cool överraskning :).

En rätt bra intervju med Justin Hartley om kommande avsnittet "Disciple" och givetvis även "Absolute Justice"

http://www.newsarama...iew-100125.html
Batman Begins

The Dark Knight

#105 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2010 - 21:36

Ny häftig promo för Absolute Justice som kanadensiska TV-kanalen Space gjort

http://www.superhero...ews.php?id=9016

Kul att notera Martian Manhunters kläder :).

Edited by super85, 26 January 2010 - 21:40.

Batman Begins

The Dark Knight

#106 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 January 2010 - 22:50

Mmm det börjar närma sig nu :thumbsup:

Winter is Coming

#107 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 January 2010 - 17:11

Undrar hur stor sannolikheten är för att avsnittet där Perry White dyker upp igen kommer heta "Chief"? Det vore i alla fall bättre än "Stepdad". Nog för att han kan vara lite som en elak styvfar mot Clark, men det behöver inte bli så bokstavligt för det. :P

Skulle bli väldigt glad om det visar sig att Martha sytt lite kläder, eller åtminstone designat. Bara det inte blir som i SyFys "The Phantom" och Clark säger nåt i stil med "I'm not wearing that".
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#108 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 January 2010 - 19:00

Det känns lite som JSA filmen kommer att inspirera Clark på det sättet att han tycker att en lite mer avancerad uniform kan vara något för honom.

Mer hype med en ny promo trailer för Absolute Justice

http://ausiellofiles...ustice-trailer/
Batman Begins

The Dark Knight

#109 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 January 2010 - 23:33

9x10 "Disciple"

Avsnittet är ju ett Green Arrow avsnitt igen för det mesta men man lyckas även få Clark och hans story att gå framåt. Så därför känns det som en förbättring i jämförelse med vissa andra avsnitt under säsongen. Tråkigt att man inte fick kalla "The Dark Archer" för Merlyn i avsnittet. Blir ibland så att man inte kan använda vissa karaktärer även om Smallville får använda de flesta. Det är i allalfall en rätt bra och skrämmande skurk. Lite billigt det där med att skurken har samma dräkt som hjälten fast mörkare. Men om man är uppvuxen med superhjältar så är det ändå lite häftigt ;). Kul att se Mia igen. Callum Blue verkar verkligen gilla sin roll. Han är väldigt bra som någon som ser ut att hela tiden få något galet ryck men håller det inom sig. Helt skapligt avsnitt igen.
Batman Begins

The Dark Knight

#110 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 February 2010 - 21:24

9x10 Disciple
Det här avsnittet var knappast dåligt men det kändes lite som ett mellanavsnitt. Intressant i vilket fall som helst att se lite mer av Ollies bakgrund. Hur han förfinade sin skicklighet med pilbågen framförallt. Kul att återse hans "lärling" tjejen vars namn jag just nu glömt bort. Det här var lugnet före stormen! För nästa avsnitt så smäller det! :D

Winter is Coming

#111 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 02 February 2010 - 18:02

Namnet på tjejen: Mia

#112 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 February 2010 - 10:17

Intervju med producenten och ett klipp från Absolute Justice. Klippet innehåller rätt stora spoilers.

http://www.newsarama...JSA-100202.html

Och två klipp till, även de här två klippen är rätt spoilerfyllda

Batman Begins

The Dark Knight

#113 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 February 2010 - 20:03

Tror jag låter bli att se mer promos och trailers nu faktiskt. Jag vill nog bli lite mer överraskad :)

Winter is Coming

#114 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 February 2010 - 19:58

9x11 Absolute Justice

Underbart avsnitt som hade varit helt omöjligt för bara ett par säsonger sedan i Smallville. Det börjar med att Chloe blir kontaktad av en person med en magisk stav som blir mördad strax efter med Chloe som vittne. Där börjar hon och Clark och sedemera även Ollie nosa upp ledtrådar som leder till en gammal grupp superhjältar som både är bortglömda och undangömda från världen. Många oerhört bra scener med flera bra gästskådisar framförallt Michael Shanks som Hawkman som de lyckas riktigt bra med. Även Dr Fate och Stargirl fick de till bra. Det visar sig att JSA medlemmarna har haft koll på Clark, Ollie, John Jones och de övriga hjältarna i många år och att vissa av dem t.o.m velat starta ett nytt JSA.

Favoritscenen är definitivt när Clark går omkring i JSA:s gamla lokal som numera är ett museum över den gamla tiden, där han ser flera häftiga/historiska grejer som t.ex Green Lanterns lykta och mask, Wildcats handskar, Flashs hjälm, Hawkmans vapen, Hawkgirls trasiga hjälm, det runda JSA-bordet och tavlan över ett gäng superhjältar. Den scenen gav en verkligen ståpäls :thumbsup:

En annan väldigt kul och intressant grej med det här avsnittet var att John Jones (som med något Martian Manhunter inspirerade kläder) fick tillbaka sina krafter och man även fick se en glimt av hans verkliga jag :D

Och Dr Fate berättade för Clark om hans framtid om att han är framtidens hopp och att han en dag kommer leda en grupp liknande JSA och att han även en dag kommer att besegra Lex Luthor som inte är död vilket alla redan fattade men ändå.

Ett avsnitt med så många intryck så det blir svårt att samla dom så här direkt efter man sett det. Nu vill man verkligen se en JSA-inspirerad spinoffserie när Smallville en dag slutar :D

Winter is Coming

#115 RockyB

RockyB

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 67 posts

Posted 08 February 2010 - 09:45

Undrar om Windows sponsrade avsnittet? Förresten, någon som har Green Arrows msn-adress? ;)

#116 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 February 2010 - 09:47

Tydligen kan man se en gömd JLA-logga i Absolute Justice om man är tillräckligt observant:

http://www.supermanh...e=7523#comments
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#117 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 February 2010 - 22:24

9x11 "Absolute Justice"

Ja nu har jag sett "filmavsnittet" och jo, det var jäkligt roligt. Avsnittet pendlar ibland på att bli oerhört "cheesy" och det brukar faktiskt bli så när man gör superhjältar med dräkter på en TV-budget,även om det klart och tydligt var mer pengar spenderat på avsnitten än vanligt.

Michael Shanks är riktigt rolig som Carter Hall. Scenerna mellan honom och Green Arrow är riktigt underhållande och Geoff Johns skriver manuset just så som man vill att han ska. Carter Halls/Hawkmans överdrivna one-liners fick mig att garva flera gånger och jag tror att det var meningen. De är överdrivna, men det är sån dialog man ser Hawkman säga i serierna också så jag klagar inte. Hans rollprestation är bra men den där Christian Bale inspirerade Batman rösten han kör ibland var kanske lite för mycket. Dräkten är ett gränsfall, den ser cool ut i vissa scener, medan i andra så ser den jäkligt opraktisk, tung, och får Hawkman att se lite knubbig ut. Det kanske är meningen också? känns verkligen som att "Watchmen" filmen hjälpte att få den här TV-filmen gjord. Inte för att själva handlingen i "Watchmen" är unik på något sätt,men jag tror att filmen hjälpte.

Det är alltid kul att se Martian Manhunter och även den här gången.Nu får vi ju se honom "på riktigt" litegrann i allafall :) . Star Girl och Dr.Fate är ju med och de är rätt lyckade. "Ödesdoktorn" är nästan perfekt skulle jag säga. Stargirl är naiv och liten, vilket är rätt passande med hur hon var tidigt i serierna och kanske lite hur hon fortfarande är. Båda dräkterna är riktigt bra. Det Dr.Fate säger till Lois Lane var helt perfekt och älskade "well let me be specific" repliken.

De andra JSA karaktärerna synns ju väldigt lite men jag håller med att scenen där Clark är i museet var lysande. Även de korta flashback klippen på teamet var lysande. Poäng för att WB och DC lät Johns faktiskt använda Green Lanterns namn som Green Lantern och även att Jay Garrick var med och man nämnde även hans namn. Ok att de inte var med mycket men åtminstone har man introducerat de karaktärerna här i Smallvilles universum. Överhuvudtaget så borde de vara lite mer avslappnade med att låta karaktärer vara med och nämnas och så.

Dr.Fate visar ju även Clark lite av hans framtid och det var lite "meh" att klippet var detsamma som vi sett flera säsonger sedan.

Introduktionen av Checkmate organisationen var cool. Pam Grier är riktigt riktigt bra casting som Amanda Waller och jag tror att Tess Mercer kommer också att bli bättre tack vara att hon är med i serien. Jag gillar när man har starka kvinnliga karaktärer, både skurkar och hjältar. "Icicle" var kanske inte den mest spännande av skurkar, men han används på ett typiskt Geoff Johns sätt och sen får vi ju en förklaring from Waller varför han används. Intressant också det när Waller förklarar nåt där med "the coming apocalypse" säger/menar hon apocalypse eller coming Apocalips? Kommer Smallville gå så hårt in att de på något sätt introducerar Darkseid?

Totalt sätt ett riktigt roligt långfilmsavsnitt som också är viktigt för serien. Lois får ju veta mycket om JSA och nya möjliga JLA teamet får mer inspiration. Chloe får ju ett antal varningar också från folk att hon borde skärpa sig lite så att hon inte blir tokig eller något värre. Jag uppskattade det med. Hennes pilskhet mot Ollie var ju även rätt tydlig där i en scnen ;) lite kul kanske,men scenen kändes som att den kunde ha gjorts bättre heh.

DCU referenser fanns det ju tonvis med,allt från tavlan till sådana karaktärer som enbart serietidningsläsare kan känna till, "Silver Age" nämns etc. Men kul var det. Och kul att Smallville vågade med något sånt här. Hoppas det blir fler filmlånga avsnitt i framtiden. Roligaste avsnittet under säsong 9 tycker jag.

Edited by super85, 13 February 2010 - 22:51.

Batman Begins

The Dark Knight

#118 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2010 - 01:04

9x12 Warrior
En unge som stjäl en magisk serietidning förvandlas till Warrior Angel, en serietidning som Zatannas Pappa lagt en förtrollning på. Något löjligt avsnitt emellanåt speciellt skådespelaren som gestaltar Warrior Angel, fast de å andra sidan var väl meningen. De hade nog inspirerats av Captain Marvel när de skrev detta avsnitt :)
"Comic-Con" mässan var en rätt kul grej och Lois i Wonder Woman-inspirerad dräkt var ju inte helt fel heller :P Och Clark som halvflög/superjumped igen är ju kul att se. Och Zatanna var kul att se igen också, trots allt ett rätt bra avsnitt på det stora hela. Nu vill jag dock se Zod och hans anhängare igen!

Winter is Coming

#119 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 February 2010 - 06:37

9x12 "Warrior"

Jo, ett snällt och lite smålöjligt avsnitt som dock hade sina stunder. Var ju Captain Marvel inspirerat och så och det funkade helt ok.Kul att se Zatanna igen, där har man igen lyckats bra med att ha castat Serinda Swan. Kul att man spenderar tid i Smallville, eller ja det bästa vore kanske att serien skulle numera heta Metropolis eller nästan "Superman: Year One" eller något, men eftersom det inte lär hända så är det bra att Smallville syns. Kul också med scenerna från seriemässan. Wildstorm tidningar verkade synas i allafall :) . Skulle kanske ha varit mer episkt om Clark gjort sitt kända "shirt rip" första gången i "Absolute Justice" men det här var kul också. Bra att Clark var den första karaktären vi ser göra det :) .

Edited by super85, 14 February 2010 - 06:47.

Batman Begins

The Dark Knight

#120 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 February 2010 - 20:44

Vore tråkigt om detta stämmer nu när Smallville har blivit så jäkla bra.

Winter is Coming

#121 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 February 2010 - 21:31

9x13 Persuasion

Clark får en "magisk" övertalningsförmåga efter att ha fått "pixiedust" i ansiktet som är gjort från nån sorts kryptonit. Och får omedvetandes Lois att säga upp sig på tidningen och bli hemmafru hemma hos Clark. Lite småkul var det allt men de bästa scenerna i detta avsnitt var istället med Kandorians och Zod som började bli klara med sitt Solar Tower och avslöjandet med vem av hans soldater som mördade Jor-El. Redan nu har ju en hel del från framtidsavsnittet vi såg tidigare på säsongen ändrats. Det största är ju att Clark i slutet av avsnittet förstörde Zods Solar Tower. Får se vad det har för betydelse framöver om de bygger ett nytt (kanske inte så troligt) eller om framtiden verkligen är helt ändrad. Bra avsnitt :)

Tiden är definitivt förbi då vartannat avsnitt av Smallville inte var godkänt :thumbsup: Numera är alla avsnitt väl godkända eller bättre :thumbsup:

Winter is Coming

#122 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 February 2010 - 17:27

9x13 "Persuasion"

Ok jag ger avsnittet godkänt för det händer en massa coolt i den, men visst är det märkligt hur delad avsnittet är. Hälften är den typen av gulligt och nästan lite korkat som gamla säsonger var,sen är andra halvan av avsnittet seriös och tuff och lite mörk. "Pixie-dusten" funkar ju bra som en sån där grej att man får karaktärer att bete sig helt out of character och det är ju ett tag sen Smallville senast gjorde ett sådant. Jag gillar också grejen med tornet och vad Clark gör där. Han tar ett tungt beslut själv. Tufft.

Ja lite konstig blandning på avsnittet men helt ok och häftiga slutscener där.
Batman Begins

The Dark Knight

#123 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 06 March 2010 - 07:52

En liten trailer från CW. Inget speciellt med den, men ganska smårolig.

Edited by SwedishSuperhero, 06 March 2010 - 07:54.

#124 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 March 2010 - 13:50

Jo lite kul var den :). Sen är det klart att det blir en säsong 10 också.

http://www.superhero...ews.php?id=9131
Batman Begins

The Dark Knight

#125 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 March 2010 - 22:45

Geoff Johns har hintat , eller sagt rakt ut att JSA kommer att medverka i serien igen.

http://www.comicsall...c-nation-panel/
Batman Begins

The Dark Knight