Jump to content

Photo

Spartacus: Blood and Sand - Säsong 1

• Please log in to reply
112 replies to this topic

#101 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 November 2010 - 00:58

Nämen ger du upp två avsnitt innan det blir bra! :P

Winter is Coming

#102 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 November 2010 - 10:03

Finns ju så mycket annat att se! Och finns det inget lockande what-so-ever i en serie efter tre avsnitt så har jag väldigt svårt att hålla intresset uppe. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#103 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 08 November 2010 - 17:25

Är det någon mer än jag som tittar? :)

Jag är barnsligt förtjust i den här tv-serien. Det senaste avsnittet var ett av dom bästa hittills.

Det verkar vara upplagt med ett triangeldrama mellan tjejerna. Då menar jag Lucretia, Ilithyia och Naevia. Alla tre är intresserade av Crixus och jag undrar vem som kommer att dra det längsta respektive korta strået i den kampen.

Lucreatia hade intressanta scener i avsnittet. Jag gillar scenen där hon går Crixus tillmötes när denne inte vill ha sex med henne innan sin stid tillsammans med Spartacus. Besvikelsen var stor hos Lucreatia och jag är övertygad om att det kommer slå tillbaka på honom en dag. Jag tyckte synd om henne trots att hon har en dubbelnatur där hon tjänar sina egna mål och lika gärna kan ställa sig på din sidan, som hon kan sätta en kniv i din rygg.

Jag gillar hur man byggde upp hela avsnittet kring duellen mellan Crixus och Spartacus mot Theokoles. Men jag hade gärna sett att dom hade brutit avsnittet innan striden avgjordes, för att sedan göra det i nästa avsnitt. Nu tyckte jag att dom stressade fram slutet.

Jag tyckte även att det var intressanta scener när Batiatus genomför sin hämnd för den som han tror sig ha lejt slavarna som försökte att mörda honom i förra avsnittet.

Lite negativt är det allt att man visar en klippt version i Sverige, men ibland lyckas dom riktigt bra när dom har valt att byta vinkel eller att placera något i vägen för det som man inte vill visa. Jag tycker inte att det blir sämre av att man har två versioner av avsnitten för det är inte i alla nakenhet eller blod som storheten ligger. Den ligger i välskrivna manus, bra regi, intressanta karaktärer och duktiga skådepslare. Men visst ska det bli trevligt att se om den här tv-serien någon gång och då oklippt.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#104 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 November 2010 - 18:03

Gillar också serien, personligen så tycker jag inte det stör något att vi har fått PG-versionen hit men visst märks det i vissa scener att de är lite för korta. :) F.ö. så tycker jag man gjort ett bra jobb med klippen, de ligger väldigt snyggt i scenerna och om man inte känner till att den är klippt så tror jag inte man skulle märka av det.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#105 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 08 November 2010 - 18:52

Jag tror också att man reagerar mer och häftigare på det bara för att man är medveten om att man sitter och ser en klippt version. I en del scener tycker jag dock att man tydligt kan märka att det är klippt och att man säkert hade gjort det annars med. Men utöver det så lägger jag mina pengar på din teori om att man inte skulle reagera på det här sättet om man inte visste om det.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#106 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 January 2011 - 00:35

Collider skriver att Liam McIntyre kommer ersätta Andy Whitfield - som fick hoppa av pga sjukdom - i andra säsongen av Spartacus. De som sett The Pacific kanske känner igen McIntyre.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#107 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 January 2011 - 10:31

Tycker det är bra att få det bekräftat att de hittat någon som kan föra rollen vidare. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#108 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 February 2011 - 14:38

Värt att notera är att den 6 avsnitt långa prequel "Spartacus: Gods of the Arena" kommer att visas på TV6 med start den 20 maj. Allt enligt deras hemsida.

Då har det gått lagom med tid för att man ska vilja se om avsnitten.

Edited by Piranhaconda, 21 February 2011 - 14:39.

#109 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 February 2011 - 15:59

Japp, jättekul att TV6 hakar på så pass fort. :)

fqq5BYam.jpg

#110 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 February 2011 - 16:59

Det tycker jag med. "Ju snabbare, desto bättre". Ett av få tillfällen som en av våra tv-kanaler har förstått det. :)

#111 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 May 2011 - 17:16

Jag har skickat mejl till TV6 och frågat dem varför de visar den klippta versionen av serien. Jag fick följande svar (på rekord tid måste jag säga - 28 minuter):

Det stämmer att vi vid denna visningsomgång valt att använda den nedklippta versionen. Detta för att vi ska ha rätt att visa den på en tid som är attraktiv för majoriteten av vår målgrupp. Vi lyder nämligen under brittisk lagstiftning och den är mycket tydlig när det gäller hur mycket nakenhet, våld och blod som får visas vid givna tider på dygnet. Det är dock inte omöjligt att vi när vi repriserar serien framöver tänker annorlunda och visar den i sin helhet men då på en tid närmre midnatt.

TV6 meddelar att man snart kommer att visa avsnitten oklippta. Vi som följer Gods of the Arena på TV6 upptäckte att dom avsnitten var oklippta och då passar det bra att följa upp den med oklippta Blood and Sand direkt efter.

Nu försvann den sista anledningen att köpa serierna på DVD då jag inte behöver extramaterialet utan nöjer mig istället med att ordna så att jag får avsnitten oklippta och avsnitten i sig är det viktigaste. Tack TV6! :thumbsup:

TV6.se

När vi senast sände Spartacus: Blood and sand fick vi många frågor kring varför vi sände en nedklippt version. Då sände vi alltså den version som var avsedd för den internationella TV-marknaden.

Nu har vi fått möjlighet att även sända originalversionen med start 2 juli 22:55

#112 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 May 2011 - 17:59

Coolt. Jag har inte får fingrarna ur att se GotA E1 och E2 ännu.

Få se hur jag gör med Spartacus, jag tog bort avsnitten från hårddisken när blocket med reklamtider försvann, blir så jobbigt att klippa bort reklamen då innan man bränner ut avsnitten... :lat: Iofs klippa bort reklam är alltid drygt. :P

fqq5BYam.jpg

#113 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 May 2011 - 12:10

Jag såg första avsnittet av GotA igår men mer om det i den andra tråden.

Jag ska ju spela in och bränna ut så säg till om du behöver hjälp med tider för reklam osv. :)

Snällt av TV6 att ge oss lite fan service genom att sända dom oklippta avsnitten. Det är egentligen inte så viktigt men ändock snällt att erbjuda oss möjligheten.