Jump to content

Photo

Stargate Universe - säsong 2 | Spoilervarning

• Please log in to reply
185 replies to this topic

#101 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 December 2010 - 22:42

Det hade jag hunnit glömma bort. Hoppas det inte blir nåt jobbigt triangeldrama med Col. Young nu bara.

Ja det är ju mycket möjligt att det är nåt fel med henne, eller att hon kontrolleras på nåt sätt.Just det här har ju med självbevarelsedrift att göra.

Jo det är klart att man behöver en paus över jul, bara det inte blir så länge. Sist räckte uppehållet till april. :(

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#102 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 December 2010 - 22:50

Än så länge tycker jag ändå att Young varit ganska neutral gentemot TJ. Men det kanske bara är ett sätt att hålla uppe skenet inför de andra? Fast å andra sidan har vi ju sett dem på tu man hand... Inget fyrverkeri där direkt... Kanske bara är goda vänner nu? Helt klart är iaf att det gnistrar lite mellan TJ och snubben där. Särskilt från hans sida... Haha, han dreglar ju som en hund när hon är i närheten!

April?!?! :o Du skojar väl?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#103 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 December 2010 - 22:56

Jag tror inte TJ är så intresserad men jag får för mig att att Young fortfarande är intresserad av henne. Fast det kanske var mer för barnet. Glad lär han iaf inte bli.

Nej tyvärr var det så illa och det lär väl inte bli bättre i år. Jag hade glömt bort att det var så långt.

-Gangstagrass

#104 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 December 2010 - 23:02

Nej, måtte vi slippa ett triangeldrama.

April, alltså det är ju ett skämt. Lika bra att se om alla avsnitten för dem lär man ju ha glömt bort vid det laget.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#105 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 December 2010 - 00:01

Det är faktiskt långt ifrån det värsta säsongsuppehållet jag varit med om. Eureka (tror jag det var) hade ett på ett år en gång. Efter dom avsnitten visats klart började den nästföljande säsongen med typ en veckas uppehåll eller nåt sånt. :rolleyes:

-Gangstagrass

#106 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 December 2010 - 00:10

2x10 Resurgence

Äntligen lite spaceaction! Det var inte en dag för tidigt, började nästan tro att de tog det här med mörkt drama lite väl långt. Ett bra och spännande avsnitt och kul att Telford kom tillbaka. Jag har faktiskt saknat han. Hade gärna sett mer av de aliens han tog med sig, kanske en möjlig allierad trots att det inte verkar bry sig särskilt mycket om Destinys besättnings välbefinnande. Slutet en olidlig cliffhanger som oftast med Stargate-serierna. Hoppas Chloe gör nått otrevligt så de får en anledning att skjuta henne äntligen och Matt lär väl ställa sig emellan så han går åt också (dock så tycker jag han fungerar aningen bättre på egen hand utan Chloe som ser lidande ut brevid han) men det lär väl ta den enkla vägen och låta henne bli hjälte typ. Intressant fortsättning ska det bli :)

Winter is Coming

#107 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 December 2010 - 07:25

Tycker också att Scott klarar sig bättre när han inte har Chloe vid sin sida längre. Hoppas verkligen de överraskar oss med Chloe och inte låter henne bli en hjältinna. Zzzzzzzz.

#108 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 December 2010 - 11:40

Jag har också saknat Telford. Kul att han är tillbaka. :) Däremot vet jag inte om jag tycker att Scott ä bättre ensam. Han är väl mindre jobbig typ. Han har aldrig haft en enda intressant story. Det enda som verkar pågå i hans privatliv är att besöka Chloe och se skuldmedveten ut.

-Gangstagrass

#109 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 December 2010 - 22:59

Blir ingen tredje säsong :cry: :rant:

Kommer inte åt sidorna. Men den rubriken har dykt upp på Blastr (SciFi Wire) och Collider via Google Reader

Syfy won't be renewing Stargate Universe for a 3rd season | Blastr

Posted Image

Syfy announced today it will end its original action-adventure series Stargate Universe once the show returns to finish its second season in the spring of 2011. The upcoming 10 episodes will be the series' last.
The Stargate franchise—consisting of Stargate SG-1, Stargate Atlantis and Stargate Universe—has aired on Syfy since 2002.

Syfy has a slate of new scripted projects lined up for 2011, including the series premiere of Being Human on Jan. 17, the recently green-lit one-hour drama series Alphas and the much-anticipated Battlestar prequel pilot movie, Battlestar Galactica: Blood & Chrome.

Warehouse 13, Eureka and Haven will also be returning with new seasons next year.

(via Deadline)

Edited by Georgia, 16 December 2010 - 23:08.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#110 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 December 2010 - 23:01

VA?!?!?! NOOOOOOOOOOOOOO :angry:

#111 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 December 2010 - 23:20

Jäkligt trist men inte på något sätt oväntat, de har nog inte fått med tillräckligt många nya tittare och när det gäller gamla Stargatefans har det säkerligen varit än svårare att få med. Hoppas på en bra avslutning på SGU och i framtiden mer SG-1 filmer eller varför inte crossoverfilmer? :)

Winter is Coming

#112 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 December 2010 - 23:23

Jag blir lite ledsen att de gör så. Är ju i andra säsongen den får fart. Enda riktigt intressanta SG-serie ju. :(

#113 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 19 December 2010 - 18:00

Är inte ett dugg förvånad även om serien äntligen har haft några avsnitt med lite mer action i så kan jag förstå att många har svikit serien.

Det ända man kan hoppas på nu är väll någon ny långfilm som bygger på någon av stargate serierna eller kanske en ny serie...

Edited by cyberhof, 19 December 2010 - 18:00.

#114 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 22 December 2010 - 17:08

Ännu en megabra serie som går i graven. Finns inte så mycket bra sci-fi kvalitet kvar där ute.

#115 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 27 December 2010 - 12:37

Synd att man inte har ett SYFY abonnemang man kan säga upp.
Bara Eureka kvar nu och tom det har blivit "mindre bra" på senare tid.

#116 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 March 2011 - 07:30

Som GaterGirl noterade i en annan tråd så körde SGU igång de sista avsnitten i går. Lite sorgligt. :( Undrar när de visas på svensk TV? I höst? Orka vänta så länge...

Blastr har i alla fall lagt upp en artikel om lite vad som komma skall i de sista avsnitten om det är någon som är nyfiken: "Go behind the scenes of SGU to learn about the final 10 episodes"

#117 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 March 2011 - 14:29

TV6 påstår själva att dom har visat alla avsnitt av säsong 2 trots att dom som följer deras sändningar vet bättre. Så det verkar vara högst oklart om eller när dom 10 återstående avsnitten kommer att visas.

#118 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 March 2011 - 22:27

Ja, när man kollar deras sajt så har de väldigt dålig koll och är usla på info om tv-serierna de visar. Tummen ner för 6:an. :angry:

#119 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2011 - 22:22

Åh, så underbart att återigen få stifta bekantskap med besättningen på Destiny och ta del av deras fortsatta äventyr. Dock känns det en aning bitterljuvt. :(

11 Deliverance

Först en snabb resumé vad som hände i föregående avsnitt och det tackar jag för. Raskt över till slagfältet. Spännande och fullt av action. Fast jag vet att Rush och Eli kommer att klura ut något smart för att neutralisera "the drones" (drönarna??) så väntar jag med spänning. Avsnittet är intensivt och all fokus ligger på stridsscenerna och hur de ska lyckas ta sig därifrån med ett skadat skepp. Chloe har återigen en större roll här och tyvärr måste jag säga så har ledigheten inte förbättrat skådespelerskans prestation utan hon är fortfarande blek och tråkig. Så även Scott. Däremot Robert Carlyle och hans karaktär, Rush, har blivit än bättre nu när vi får en paus från hans tidigare märkliga beteenden. :) Han var ju t.o.m sympatisk här och berömde de andra! Ok, det visade sig att det var hans sätt att bli av med dem, men ändå... Lite småkul var det. Nästa avsnitt ligger och väntar på mig och ivrig som jag är kan jag inte låta bli att dra igång den med en gång. Yay!

#120 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 March 2011 - 22:28

211 - Deliverance

Lite bitterljuvt att böra se på SGU igen när serien har blivit nerlagd. :( Men som tur var fortsätter det direkt från förra avsnittet så det är non-stop action från start. Lite kan jag väl tycka att Elis trolleri lösningar är lite jobbiga för att det känns som en billig utväg men samtidigt är det ju nåt som SG serierna alltid kört med via McKay och Carter så det hör väl till lite.

Trist att det inte blev mer än att Chloe behöll sina mattekunskaper, vilket enbart känns som ett sätt hatt göra henne mer användbar i serien. Jag hade hoppats på nåt roligare.

Undrar hur dom ska lyckas reparera allt det det här? Så mycket reservdelar har dom väl inte.

-Gangstagrass

#121 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 March 2011 - 22:50

2x11 Deliverance

Skulle nog ha skrivit om detta avsnitt i färskt minne för nu minns jag inte särskilt mycket om det :huh: Snacka om att man har kort minne alltså. Men det jag minns var att jag tyckte det var ganska okej i alla fall. Rush blir ju bara bättre hela tiden och är ju utan tvekan bästa karaktären i SGU just nu. Även om hans intentioner fortfarande är väldigt tveksamma. Däremot kan jag inte säga att varken Chloe eller Scott blivit intressantare på något sätt.

2x12 Twin Destinies

Än en gång så tror man sig finna en väg hem, eller rättare sagt Eli tror sig ha hittat en väg hem. Att använda stargaten inuti en stjärna medans Destiny laddar batterierna. Rush är mycket tveksam och med rätta. Han försöker få Destinys besättning att stanna tillsammans med Young som verkar samarbeta allt bättre hela tiden. Då dyker ytterligare en Rush upp i en av Destinys skyttlar. Nån sorts tidsparadox har uppstått. Sånt här gillar jag! Ett klassiskt sci-fi-begrepp som oftast är mycket underhållande och det var ju dessutom helt rätt person man valde att "dubblera" :) Ett mycket bra avsnitt, underhållande hela vägen. Men va tusan hände med Telford? Som jag förstod det så blev han också "dubblerad" och en av dem dog och den andra är numera på Jorden alltså? Hängde inte riktigt med där tror jag.

Winter is Coming

#122 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2011 - 23:26

Wylie, även jag hade hoppats på något mer spännande med Chloe. Men det kanske kommer?

Känner igen mig där, Rick: Bra minne, men ack så kort! :) Kul att du hakar på här btw!

12 Twin Destinies

Njae, jag blev inte lika underhållen som Rick av avsnittet. Ja visst är det ett säkert kort i sci-fi världen att slänga in lite tidsparadoxer, men jag tyckte inte det kändes speciellt spännande här. Och ja, Telford: den ena dog på Destiny och den andre klarade sig och befinner sig nu på Jorden. Back to the beginning kan man väl säga. :) Något jag tänkte på när jag såg avsnittet var att jag saknar lite av mystiken som fanns förut, nu tycker jag det mer känns som en "vanlig" sci-fi serie med fokus på action. Sevärd ja visst, men inget som kommer att gå till historien. Hoppas det bara var en tillfällig svacka och att den snart är på banan igen.

Pst. Jag gillar verkligen musiken. Så jäkla bra så den nästan ger mig rysningar! Eller beror det kanske på den bitterljuva känslan som uppstår när jag återigen ser SGU? Vetskapen om att det snart är över. Hm, kan vara en del av förklaringen.

Edited by Synon, 16 March 2011 - 23:27.

#123 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 March 2011 - 23:30

212 Twin Destinies

Håller med Rick såna här avsnitt med tidsparadoxer gillas och man valde som sagt helt rätt person att göra dubblett på. Dessutom löste man reservdelsfrågan som jag tog upp på ett smidigt sätt. Man lyckades t.o.m. få tillbaka Telford till Jorden så att han inte behöver vara med jämnt (eftersom han inte är regular cast) Som jag förstod det så överlede två personer från denandra tidslinjen. Rush som stannade kvar på skeppet och Telford som var den enda som kom fram till jorden. Sen dog alt. Rush och icke alt. Telford så att säga. Men varför började dom bråka? Det förstod jag inte riktigt. Var det bara för att Telford ställde sig mot Rush i frågan om att åka hem?

Synon: Du får väl införskaffa soundtracket. :)

Edited by Wylie Times, 16 March 2011 - 23:32.

-Gangstagrass

#124 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2011 - 23:43

Ja, det var ett annorlunda sätt att lösa reservdelsfrågan och Telford minsann må jag säga. :) Men varför är det alltid så att tiden håller på att rinna ut, men helt plötsligt finns all tid i världen för diskussioner och händelser... Är ju klassiskt vare sig det är tv-serier eller film. Nåja, en liten parentes.

Visst började de bråka när Telford försökte få Rush att berätta vad som verkligen hände ombord Destiny? Han verkade ju misstänka Rush för att ha gjort något fuffens där eftersom Rush var så emot det.

Njae... kanske inte soundtracket, men helt klart ska DVD (Blu-ray förhoppningsvis) införskaffas. Givet köp!

Edited by Synon, 16 March 2011 - 23:49.

#125 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 March 2011 - 23:56

:lol: Jo känslosam dialog finns det alltid tid för. :D

Jo, och man fick aldrig riktigt veta om Rush gjorde nåt fuffens. Men så rutten tror jag inte att han är, att han skulle offra hela besättningen.

-Gangstagrass