Här är ett bildförslag till Victor Blanc - Nattkatten! Hans utseende är baserat på Jack Palance, få skådespelare har kunnat se mer skrämmande ut.

Posted 01 February 2013 - 19:17
Här är ett bildförslag till Victor Blanc - Nattkatten! Hans utseende är baserat på Jack Palance, få skådespelare har kunnat se mer skrämmande ut.

Posted 01 February 2013 - 19:32
Jag gillar den, men jag har alltid tänkt mig honom utan skjorta och slips, utan bara en svart väst, men jag finner det hela bättre faktiskt att han har skjorta och slips. Ju mer jag tittar på bilden ju mer fäster jag mig vid den.
Posted 01 February 2013 - 19:37
Tack! Vem skulle inte köpa en begnanad bil av någon som såg ut som Jack Palance

Posted 01 February 2013 - 19:39
Om denne någon råkar vara Victor Blanc, så hade jag flytt staden.
Edited by Sret, 01 February 2013 - 19:41.
Posted 01 February 2013 - 20:42
THe Viktor Approves av Perals design ^^
Posted 01 February 2013 - 20:58
Om ni bara visste vad jag längtat efter en Victor Blanc bild. Måste vara ärlig att det röda gör det hela faktiskt bättre än vad jag tänkte med svart.
Edit: Märkte att det är lite Phil Defer över honom. Phil Defer är från Lucky Luke ifall ni undrar.
Edit part 2: Kom ihåg Peral att han är mannen som faktiskt besegrade Superstjärnan vid ett tillfälle, inte tecknat eller skrivet än, men jag finslipar vissa detaljer innan jag börjar skriva på det manuset, så jag vill inte att du gör honom för dålig i ditt manus, ingen press ![]()
Edited by Sret, 01 February 2013 - 22:19.
Posted 02 February 2013 - 01:08
Det var därför jag trodde det fanns en bild av honom, jag trodde serien var redan gjord. Oroa dig inte han är bara med i två korta scener!
Posted 02 February 2013 - 01:26
Ser verkligen fram emot att se hur du hanterar honom i dessa scener.
Posted 02 February 2013 - 17:30
Ser verkligen fram emot att se hur du hanterar honom i dessa scener.
Det är Tfels som håller i tecknandet till detta äventyr. Jag sköter manusbiten. Jag ritar upp några snabba sidor för att se hur vissa actionsidor och andra lite halvbesvärliga sidor skall fungera ihop med manuset. Apropå Phil Defer så tror jag hans utseende också är baserat på Jack Palance, som har ett av de mest karikatyr vänliga ansiktena, och som fungerar så bra för illvilliga skurkar. Jag har för mig Jan Lööf också använde Palance nuna till en western-skurk.
Jag har också en fundering, vore det inte en idé där det går para ihop olika karaktärer med verkliga kända förebilder, på så sätt skulle de se mer lika ut från tecknare till tecknare?!
Posted 03 February 2013 - 09:38
Jag har inte haft inspiration för mina hjältar...Har vi kommit överens om JN förresten?
Edited by DarkPaladin300, 03 February 2013 - 09:39.
Posted 03 February 2013 - 14:24
Jag finner JN att vara okej.
Posted 05 February 2013 - 20:50
Jag hade inget mot Jeanne förr eller nu, men jag förstår argumentet att det blir lite många förmågor när man lägger ihop allt.
Jag tycker att Jeanne fungerar bäst som en slags kvinnlig motsvarighet till DCs Lobo, speciellt med hennes förmåga att bryta den fjärde väggen. Som seriös karaktär gör hon sig sämre, men Superman har ju hållt ett tag med alla sina förmågor så det är ju inte omöjligt.
Jag tycker att det viktigaste är att herr Paladin är nöjd, att figuren är som han vill, då den är hans och troligen är han som kommer använda henne mest.
Jag tycker även att ändringar är bäst att hålla till så få som möjligt när det gäller figurerna, så det inte behövs revideras i guiden, och så man inte gör manus och plötsligt står där med nåt som inte funkar.
Posted 05 February 2013 - 21:20
Jag har med JN i två av de tre NS äventyr som jag är inblandad i, så jag gillar karaktären. Hon är lite av motsvarigheten till Harley Quinn. Jag tycker hennes vampyr-förmågor räcker långt, hon behöver inte dessutom ha Hulks styrka. Vill man ha en superstark karaktär finns t.ex. Superstjärnan. Sedan tycker jag en sådan svaghet som en tvångsmässig fixering med att plocka upp ris eller ännu hellre knappar slår kryptonit med hästlängder.
Posted 06 February 2013 - 18:13
PLus jag är mer nöjd nu när JN är lite mer jordnära än de andra.
Posted 06 February 2013 - 21:06
BETJÄNTEN! Jag har för mig att det var en diskussion här på forumet förande en betjänt! Jag har behov av en betjänt i serien jag gör med Tfels, är den karaktären skapad och isåfall hur ser han(hon ut?
Posted 06 February 2013 - 22:10
BETJÄNTEN! Jag har för mig att det var en diskussion här på forumet förande en betjänt! Jag har behov av en betjänt i serien jag gör med Tfels, är den karaktären skapad och isåfall hur ser han(hon ut?
Jag tror bestämt att Betjänten blev omvandlad med tiden till Greven istället, som har en lite annorlunda roll än en klassisk betjänt.
Posted 06 February 2013 - 22:13
Jag har för mig att det var en blond kvinna som inte åldrades, Tror att det står lite i guiden.
Posted 06 February 2013 - 22:38
Ja henne har vi ALDRIG utvecklat märkligt nog
Posted 06 February 2013 - 23:36
Ja henne har vi ALDRIG utvecklat märkligt nog
Bitter? ![]()
Posted 07 February 2013 - 10:56
Nä bara märkligt att vi aldrig märkte henne först nu
Posted 07 February 2013 - 10:58
Sant, det har inte diskuteras så mycket om henne tidigare.
Posted 07 February 2013 - 13:56
Posted 07 February 2013 - 16:44
HM oki, här är följande idéer för Betjänten (som jag har för att vi döpte henne till Sofie) som förslag:
- Hon är grevens trofasta betjänt
-Hon är en alien förkopplad till den levande basen
- Eller så är hon bara en fangirl
Posted 07 February 2013 - 17:27
Så här står det i guiden:
BETJÄNTEN
Gruppens betjänt är en kvinna som kanske haft ihop det med en eller flera av
gruppmedlemmarna. Hon är troligen blond. Hon är troligen varm och omtänksam och
arbetssam.
Betjänten har en superkraft som gör att hon föryngras var gång basen ändrar form.
Men eftersom ingen har gjort något egentligt av henne ännu, kan du nog hitta på ganska mycket som du vill, Per.
Själv undrar jag kanske främst: Närifrån till när var hon deras betjänt? Och var höll hon hus under alla de hittills gjorda NS-serierna?
Posted 07 February 2013 - 18:07
Det som tas upp av Den Gröne Hämnaren är det vi kom fram till. Vi har inte bestämt nåt mer. Hon figurerar i ett manus som det inte blivit serie av än.
Lite förslag: Hon är Grevens betjänt egentligen, men blir hela gruppens. Kanske blir hon en varm och moderlig, nån man förtror sig för, i kontrast till Greven som kanske är mer auktoritär och svår att komma nära? Jag tycker hon borde vart med hela tiden. Jag tror att hittills har hon hållt hus på samma ställe som de hjältar som inte vart med alls i de publicerade avsnitten.