(Kul att du av alla människor citerar Stan Lee, förresten)
Årets film 2010 - Diskussionstråd
Posted 27 January 2011 - 09:46
(Kul att du av alla människor citerar Stan Lee, förresten)
Posted 27 January 2011 - 10:30

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 January 2011 - 11:25
XC: Aww... Vad rar du är. Då behöver filmen inte gråta över förnedringen i alla fall.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 January 2011 - 11:33
Posted 27 January 2011 - 15:42
Fast det är ju The Lovely Bones.I brist på genrefilmer: Sherlock Holmes.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 January 2011 - 18:32
SoD: Som sagt, för mig är det en Win-win så jag kan kosta på mig att spräcka nollan för Lovely Bones.
Bonus för alla!
Fast det är ju The Lovely Bones.
Eller du kanske anser att spöken, resa till himmelriket, ödet och kroppslig övertagning av ande inte är innom genre?
Jo, det är det. Blandade ihop filmer här tydligen.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 January 2011 - 16:30
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 January 2011 - 16:50
Winter is Coming
Posted 28 January 2011 - 17:33
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 January 2011 - 17:36
Winter is Coming
Posted 28 January 2011 - 17:43
-Gangstagrass
Posted 28 January 2011 - 17:47
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 January 2011 - 17:49
Winter is Coming
Posted 28 January 2011 - 17:51
Edited by Wylie Times, 28 January 2011 - 17:54.
-Gangstagrass
Posted 28 January 2011 - 18:05
Jag tycker att nästa år så inför vi reglen att filmen måste vara släpt på DVD. Det här med att de bara har gått på Bio funkar inte IMO och har folk ingen chans att se dem så blir resultatet inte heller rättvist.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 January 2011 - 18:25
Jag förmodar att det är "A Single Man" du pratar om?A Perfect Man är en av förra årets absolut bästa filmer imo så valet är enkelt även om jag inte kan se Svinalängorna. Det finns inte en chans att den kommer i närheten. Jag recenserade den här: http://www.scifinytt...ndpost&p=213329
Sedan är jag faktiskt benägen att hålla med Crusader att det är en aning besvärligt då filmerna ej hunnit komma på DVD. Alla kanske inte har en biograf i närheten heller plus att många filmer har slutat gå där. Vad är alternativet? Andra kanaler... Men det ska vi väl ändå inte uppmuntra folk till?
Wylie: ha det så trevligt på bion! Så avis på dig som kan gå på filmfestivalen - lova att skriva här på forumet så vi kan följa dina äventyr.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 28 January 2011 - 18:32
Men sedan finns det filmer som man vill köpa och se på DVD eller Blu-ray, t ex Scott Pilgrim, men inte kan innan turneringen pga att de inte är släpta ännu.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 January 2011 - 18:59
Ni får väl ha det i åtanke inför nästa år när ni nominerar, att har ni sett en film på bio (som hade premiär på t.ex. juldagen) eller som kanske inte har kommit på DVD ännu så kanske det inte är någon idé att nominera den eftersom så få kan ha haft möjligheten att ha sett den.
Men bio filmer som ej kommit på DVD än kommer fortfarande ingå bland de filmer som får nomineras.
Edited by Georgia, 28 January 2011 - 18:59.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 January 2011 - 19:51
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 January 2011 - 20:00
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 28 January 2011 - 20:07
Är upp till dig. Kanske någon annan nominerar dom filmerna ändå.Fast väljer man bort dem pga att många kanske inte har sett den ännu så kan den aldrig vara med heller.
Precis.men skulle man börja tänka så skulle det inte bli många filmer nominerade
Det är därför upp till nomineraren att bestämma vilken film den person vill nominera eller inte. Bio eller DVD under året spelar ingen roll, alla filmer ska få en chans att få vara med.
Annars så blir det inte Årets Film längre utan typ Första Halvårets Filmer och hur kul är det?
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 January 2011 - 21:10
Följande hittade jag ej:
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I
Machete
Narnia: The Voyager of the Dawn Treader
Night Chronicles: The Devil
Scott Pilgrim vs the World
The Social Network
Svinalängorna
The Town
Tron: Legacy
Resident Evil: Afterlife (26/1)
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 28 January 2011 - 21:13
Posted 28 January 2011 - 22:38
Men alla får ju det, bara några får det ett år senare. Alla filmer släpps på DVD. Alla de på listan som inte är släppta släpps ju under 2011 och skulle därför komma med nästa år.Det är därför upp till nomineraren att bestämma vilken film den person vill nominera eller inte. Bio eller DVD under året spelar ingen roll, alla filmer ska få en chans att få vara med.
Annars så blir det inte Årets Film längre utan typ Första Halvårets Filmer och hur kul är det?
Jag tycker det här systemet blir orättvist för vissa filmer har ingen chans pga att inte alla kan se dem. IMO så har alltid en av de viktigaste sakerna med turneringen att se filmer som man annars kanske missar eller struntar i för man brukar inte se den typen av filmer och jag anser det oerhört viktigt att man ska ha chansen att se alla filmerna.
Hade det här varit en officiel Filmgala som t ex Oscarsgalan så hade det aldrig funkat att Jurin inte kunde se alla filmerna innan de röstade.
Som det är nu så har Oct-Dec filmerna nästan ingen chans och det är samma sak varje år. Och man kan inte spara dem till nästa år för gäller de inte längre. Det blir att de hamnar i kläm.
Devil, t ex, som jag verkligen vill se men kunde inte för den visades inte på Bio där jag bodde. Nu måste jag välja att ladda ned någon dålig version eller skippa den duell som den är med i. Och sedan när jag äntligen ser den så kanske jag känner att jag verkligen skulle ha velat nominera och rösta på den.
-Sora, Kingdom Hearts