ARGH!/*snyft* v.3
Posted 20 January 2013 - 16:18
Posted 22 January 2013 - 21:41
Man får väl åtminstone vara glad att TV apparaterna har sjunkit i pris.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 January 2013 - 19:49
Nu verkar det som min morfar inte har långt kvar, han ligger isolerad på sjukhus (läkarna misstänker tuberkulos) och han kan knappt äta längre. Och det verkar som han vet det själv då han har bett mamma att säga upp prenumerationer och liknande.
Winter is Coming
Posted 23 January 2013 - 21:38
Trist Rick. Aldrig kul att se nära och kära på sjukhus, än mindre med vetskapen att de inte kommer att få komma hem. ![]()

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 January 2013 - 22:18
Har själv varit där. Jättejobbigt.
Och framför allt för din morfar som vet om det. Jag hoppas trotts all förmodan att det går bra och om det inte gör det att hans sista tid blir utan plåga.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 January 2013 - 23:30
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 24 January 2013 - 21:00
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 25 January 2013 - 15:52
tråkigt.
Posted 30 January 2013 - 15:31
Tack ska ni ha ![]()
Winter is Coming
Posted 30 January 2013 - 22:49
Jag är också ledsen att höra om din morfar RH. Jag vågar knappt titta in på forumet längre för att jag är rädd att läsa att någon annan medlem har råkat illa ut. ![]()
Posted 31 January 2013 - 00:20
Förstår vad du menar. Man sätter hjärtat i halsgropen när man ser att någon har skrivit här. Vi kanske skulle ha 2 olika sorters Klagotrådar. En för mindre irritationer och I-landsproblem, och en för de alvarligare sakerna.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 January 2013 - 02:20
Tråkigt att höra Rick. Tänker på dig. ![]()
Posted 01 February 2013 - 22:02
Tack skönt med stöd, snart ska han få åka till ett speciellt boende innan han kommer hem. Det var samma boende som min mormor fick bo på efter hennes hjärtinfarkt hon kom dock aldrig hem igen.
Om inte det var nog så börjar jag bli sjuk och är det samma som min mamma hade kommer de närmaste dagarna inte bli roliga
Allt är skit nu ![]()
Winter is Coming
Posted 01 February 2013 - 22:49
:hug:Hoppas vi kan få dig att glömma för stunden.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 February 2013 - 22:53
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 02 February 2013 - 00:10
Det är skönt att ha någon som bryr sig om en, trots att man kanske inte känner varandra så bra. Sedan är det skönt att kunna prata med andra när man har det jobbigt. Och skönt att ha ett ställe som det här att besöka, dels för att göra dessa saker, men även för att kunna umgås med andra och få glömma det jobbiga för stunden som Crusader skrev så bra.
Får hoppas att din morfar får bästa tänkbara vård, Rick. Vet att det är jobbigt, men försök att tänka på alla trevliga och fina stunder som du har haft tillsammans med din morfar. Det kanske hjälper lite i alla fall. ![]()
Själv fick jag brev från Landstinget idag och förväntade mig att det var en kallelse till möte med läkaren eftersom den sista cytostatikabehandlingen genomfördes för ett tag sedan och att det var dags att följa upp det. Och visst var det från en läkare alltid, dock en kallelse till Strålbehandingsavdelningen på Onkologiska kliniken. Så nu vet jag vad jag har att vänta mig den kommande tiden. ![]()
Posted 02 February 2013 - 11:30
Posted 02 February 2013 - 11:30
@Rick & @Garm: ![]()

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 February 2013 - 14:57
Det där lät verkligen inte kul.
Strålbehanding är ju något man vill unvika. Hoppas att det inte blir en lång behandling och att det går bra utan större bieffekter.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 February 2013 - 16:02
Rick Hunter och Garm: ![]()
Posted 03 February 2013 - 22:31
Samtalet kom från sjukhuset igår kväll, de trodde det var nära. Alla i familjen och släkten som var i staden åkte dit och satt med morfar i några timmar och även fast han hade väldigt svårt att prata var han helt klar i huvudet. Vi åkte hem igen och fick ett samtal kl 5 att han hade avlidit. Ett par timmar senare åkte vi till sjukhuset för ett sista farväl (glad att vi fick ett par timmar med honom i livet kvällen innan). Nästan direkt när vi kom hem så fullkomligt exploderade min förkylning till de värre. Knappt sovit på två dygn och lär väl inte sova i natt heller, snart kommer väl hallucinationerna.
Winter is Coming
Posted 04 February 2013 - 02:35
Jag beklagar! Det gick väldigt snabbt det här, förstår jag. Jag minns när vi fick ett liknande samtal om min farmor, hur jobbigt det var. I mitt fall så var hon tyvärr inte klar utan bara rastlös pga att de hade givit henne morfin mot liggvärk trotts att hon inte tålde det.
Det är nog lätt för sjukdommar att komma när man är nedstämd eftersom kroppens försvarsystem är mycket kopplat till humöret.
Hur som helst så förstår jag hur jobbigt du måste ha det nu och vi har alla förståelse att du spenderar mer tid med din familj just nu (framförallt din mor). Och krya på dig också. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 February 2013 - 05:49
Rick Hunter: ![]()
Min farfar gick också bort för ett par veckor sedan, så jag vet hur det känns.
Posted 04 February 2013 - 07:15
Posted 04 February 2013 - 12:57
Beklagar Rick (och Erika). ![]()