Ska ta mig i nackskinnet och se en av filmerna ikväll. Har varit väldigt dålig med det under veckan, som ni kanske märkt.
Årets Film 2012 - Diskussionstråd
Posted 17 February 2013 - 22:46
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 February 2013 - 21:43
Ugh. Ännu en bu eller bä situation. Men jag röstar ogärna blankt. Det få blir filmen jag inte har sett.
Snygg rebus där, Crusader, ingen mening att försöka sig på något där...
Crusader?
Jag förmodar att du inte menar honom eftersom han inte hade röstat än och i omgången innan det röstade blankt.
Edited by Wylie Times, 18 February 2013 - 21:47.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 20 February 2013 - 12:25
Ugh. Ännu en bu eller bä situation.
Jag föreslår att du väljer bä.
Posted 20 February 2013 - 17:38
Nej, bu... BU!
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 February 2013 - 19:52
Ugh. Ännu en bu eller bä situation. Men jag röstar ogärna blankt. Det få blir filmen jag inte har sett.Snygg rebus där, Crusader, ingen mening att försöka sig på något där...
Crusader?Jag förmodar att du inte menar honom eftersom han inte hade röstat än och i omgången innan det röstade blankt.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 February 2013 - 21:23
BU!
Hjälp!
Posted 20 February 2013 - 21:34
Ugh. Ännu en bu eller bä situation.
Jag föreslår att du väljer bä.
Nej, bu... BU!
Jag kom inte riktigt ihåg vad jag röstade nu. Det känns som det blev "Bah!"
Ugh. Ännu en bu eller bä situation. Men jag röstar ogärna blankt. Det få blir filmen jag inte har sett.Snygg rebus där, Crusader, ingen mening att försöka sig på något där...
Crusader?Jag förmodar att du inte menar honom eftersom han inte hade röstat än och i omgången innan det röstade blankt.
Nej, äras den som äras bör så klart.
Ingen fara, felskrivningar händer den bäste.
Och tack!
Edited by Wylie Times, 20 February 2013 - 21:36.
-Gangstagrass
Posted 21 February 2013 - 21:42
Kul bild du visade Wylie!
Jag har inte sett gamla Warriorsfilmen på evigheter, men jag kände igen dem direkt. Det var ju en verklig höjdarfilm på sin tid, men känns dessvärre aaningen ålderdomlig idag. Men jag skulle nog kunna tänka mig att se om den, lätt gjort eftersom jag har den stående i VHS-hyllan. ![]()
Posted 22 February 2013 - 21:36
Jag har inte heller sett den på evigheter men jag gillade den väldigt mycket när det begav sig.
Jag minns ändå att jag tyckte att den kändes ålderdomlig redan då men ändå på ett coolt och ganska roligt sätt. Jag skulle gärna se om den vid tillfälle.
-Gangstagrass
Posted 23 February 2013 - 02:12
Posted 23 February 2013 - 10:15
Herregud så omständligt det ska vara för att visa ett par häftiga bilder.Forumets editor hanterar inte alltid html så bra (om du kopierar färdig kod från imgur välj "bbcode" det funkar bäst). Testa ersätta den brutna html-koden i din post med med följande:
[img=http://i.imgur.com/v0sU31G.jpg] [img=http://i.imgur.com/IiSqFGD.jpg]
Ja vem vet, kanske kan vi visa bilder också när vi skrivit några tusen inlägg...Bilder skall funka för alla medlemmar. Lättast att infoga bilder från webben är kanske att trycka på den lilla tavelknappen i verktygsfältet, klistra in adressen till bilden och bekräfta. Annars funkar det att använda BB-code också:
[img=http://]
Edit: BBCode funkar att klämma in i posten oavsett om editorn är inställd på rtf eller klartext.
Edited by XC, 23 February 2013 - 10:19.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 February 2013 - 13:16
Det var inte riktigt så jag menade. Klart att jag kan lägga in en bild! Men inte utan besvär och resultatet blir inte alltid det jag förväntat. Som senast när det blev en liten bild i avatarformat, visserligen klickbar, men ändå inte det jag tänkt. Men sånt där brukar man ju lära sig till slut.
Posted 23 February 2013 - 14:29
Som regel infogas bilden i 1:1 format när du använder sig av en webbild (infogad i posten med en img-tag). (Jag har inte hittat något sätt att gå förbi 1:1 format här som vill fungera). Om du lägger in en bild via uppladdnings-verktyget (tex en bild som hämtas från din dator) så infogas den som en klickbar tumnagelbild.
Det är vad mina tester har påvisat iaf. Personligen tycker jag att tumnagelbilden som genereras är i minsta laget - lite större kunde den gott och väl vara.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 February 2013 - 15:16
Posted 23 February 2013 - 16:28
Så lite så, som Peak nämnde för ett tag sedan så är editorns rtf-läge lite halvbuggigt (även om det funkar bättre nu än innan uppdateringen) och att slå av rtf och köra rent bbcode-läge är ibland det enda som hjälper när en post strular.

Posted 23 February 2013 - 19:40
Posted 24 February 2013 - 21:05
Har inte sett Wrath of the Titans men den kan omöjligen vara bättre än Looper som var en av förra årets bästa filmer.
Winter is Coming
Posted 24 February 2013 - 21:26
"En av dom bästa" är väl kanske att ta i, men Looper var definitivt sevärd. Den oväntade vändningen i slutet var bäst med hela filmen.
Jag har en viss förkärlek för tidsresehistorier, kanske mest för att se hur dom handskas med paradoxerna som alltid följer med. Här lyckades dom ganska bra.
Posted 24 February 2013 - 21:48
Jag har inte heller sett Wrath of the Titans men om den är det minsta lik Clash så får det vara.
Jag skulle vilja se om Looper för att se om jag stör mig lika mycket på JGL:s make up andra gången. Jag upplevde det fruktansvärt distraherande (och onödigt) när jag såg filmen.
Edited by Wylie Times, 24 February 2013 - 21:50.
-Gangstagrass
Posted 25 February 2013 - 21:54
spoilers
Tyckte inte wrath of the titans var lika bra som första filmen. Looper har jag på blu-ray men ännu inte sett.
Posted 27 February 2013 - 18:39
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 February 2013 - 19:08
Den brukar ju vinna en duell eller två varje år. ![]()

Posted 27 February 2013 - 21:26
Go Blankt!
Posted 28 February 2013 - 18:44
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 28 February 2013 - 19:13
...försent...
f'låt. ![]()