Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

• Please log in to reply
261 replies to this topic

#126 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 January 2008 - 19:20

New Incredible Hulk Movie Photos
With little official information about Louis Leterrier’s non-sequel to Ang Lee’s Hulk (2003) available, Universal finally releases some movie stills from The Incredible Hulk.

Posted Image

In this new beginning, scientist Bruce Banner (Edward Norton) desperately hunts for a cure to the gamma radiation that poisoned his cells and unleashes the unbridled force of rage within him: The Hulk.

Living in the shadows—cut off from a life he knew and the woman he loves, Betty Ross (Liv Tyler)—Banner struggles to avoid the obsessive pursuit of his nemesis, General Thunderbolt Ross (William Hurt), and the military machinery that seeks to capture him and brutally exploit his power.

As all three grapple with the secrets that led to The Hulk’s creation, they are confronted with a monstrous new adversary known as The Abomination (Tim Roth), whose destructive strength exceeds even The Hulk’s own.

The Incredible Hulk explodes onto screens June 13, 2008.

Posted Image

Officiell hemsida: www.hulkmovies.com

Edited by Georgia, 01 January 2008 - 19:22.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#127 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2008 - 19:42

Gah, det retar mig så förbaskat att de bara föser bort förra filmen på det viset. De hade redan visat hur Hulk blev till sdå de hade bara behövt fortsätta och ge en ny story. De hade inte behövt spela på förra filmen utan bara kunnat fortsätta men nej, de ska göra en omstart.
Jag har sett filmen många gånger och jag kan ärligt talat inte fatta vad folk har mot den som får dem att hata den så otroligt mycket. Jag tycker den är en fantastisk tolkning av den riktiga Hulk och mycket mycket mer troget än den gammla TV-serien.
På något sätt blev den en krock där de som älskade den gammla TV-serien hatade att Hulk var så stor och kraftfull och inte alls som den Hulk de växt upp med och en annan skara som ville ha mycket action blev sura över att det var förmycket drama. Varför måste en superhjältefilm vara nonstop action från början till slut? Varför blir alla superhjältefilmer hatade om de har med en massa drama?
Jag tycker personligen att Marvel, som var jättenöjda med första filmen tills de hörde fansens reaktioner, är en jäkla toffel som bara föser undan det och gör en film efter fansens önskemål.
Jag känner mig ärligt talat inte så vidare sugen på att se filmen och känner för att bojkotta filmen i protest och en del av mig hoppas att filmen floppar nåt ordentligt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#128 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 January 2008 - 20:01

^
Absolut. Ang Lees film är en av de bästa serieadaptationerna någonsin IMO. Fattar inte varför folk hänger upp sig på enstaka detaljer som den muterade pudeln när de säger att den suger.

#129 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 January 2008 - 22:35

Tja, jag gillade ju den förra Hulk rätt mycket och tyckte det var trist med all negativitet kring den. Men jag ser ändå fram emot nästa film, eftersom jag är ett stort Hulk-fan. Jag tror inte 2'an bara blir nån hjärndöd actionrulle eftersom det var mycket drama i TV-serien, så förmodligen kommer det bli en hel del av det i den här också.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#130 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2008 - 22:59

Fast det är ju det jag har så svårt för. Det här är inte 2:an utan en ny 1:an.

Sedan när det gäller TV-serien så var den så långt från serietidningarnas Hulk man kan komma på de flesta vis och baserad på DC-versionen av karaktären så meningen är ju knappast att härma den.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#131 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 01 January 2008 - 23:25

Nej, där har du missuppfattat saker, Crusader. Det här är inte nån ny 1a, Bruce Banner är redan Hulk i denna, och har varit det ett bra tag. Han är som det står, på rymmen från armeen och försöker bota sig själv.

Dom bilder du ser här, är antagligen några av dom försöken.

Däremot, är det tydligt att vissa av detaljerna från förra filmen är inte alls samma, nej. Antagligen finns det inga hulk-pudlar, och Bruce pappa är inte jäkla Absorbing Man. ;)

Edited by PredaBot, 01 January 2008 - 23:29.

#132 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 January 2008 - 00:46

Fast de säger klart och tydligt när helst de får chansen att detn inte är någon uppföljare utan en ny start. Och grejen med "As all three grapple with the secrets that led to The Hulk’s creation, they are confronted with a monstrous new adversary known as The Abomination" låter som att de typ ska avslöja i filmen hur Bruce blev Hulk.
Edward Norton, som också skrivit manuset, har sagt att orsaken Bruce är Hulk i början är för han anser att det blir bättre med att vänta på avslöjandet än att ha det i en början och han hatar "origin" historier.
Iallafall, jag hoppas att du har rätt men jag tycker att det mästa pekar på motsatsen. Fast Marvel har sagt "We don’t go against anything that the first one established, but it’s brand new, a fresh start." så kanske finns det hopp.

Sedan så var inte Bruce's pappa Absorbing Man utan en annan fiende med samma krafter. Det var först tänkt att Absorbing Man skulle vara filmens nemesis i orginalmanuset men sedan skrevs manuset om. De behöll handlingen, vilket krävde någon med Absorbing Man-liknande krafter, men satte Bruce pappa som fiende istället.
Personligen tycker jag det var ett bra val med fiende om de bara lät David och Hulk slåss lite mer och hade ett bättre, mer förståligt, slut. Väldigt få fattar det slutet.

Edited by Crusader, 02 January 2008 - 01:02.

-Sora, Kingdom Hearts

#133 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 January 2008 - 14:50

Tack för uppdateringen Georgia. :)

#134 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 18:30

En bild på hur Abomination kommer att se ut som leksaksfigur. Det kanske ger oss en "hint" om hur han denne kan komma att se ut i filmen.

http://img230.images...ontoypicet9.jpg

#135 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 February 2008 - 21:27

Såg bilden där igår själv, och tyckte den var riktigt dålig. :(

Han ska vara fjällig, och åtminstone nån tillstymmelse till grön, ju! Särskilt om han inte är grön... hur ska man fatta att han är en gammavarelse..? Verkar som om att ryktena om genomskinlig hud verkar stämma dom med...

#136 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 February 2008 - 22:32

Fast jag väntade mig knappast att han skulle vara grön. Jag tror inte det hade funkat i en film att ha 2 gröna jättar som slåss mot varandra. Det finns en orsak varför Godzillas fiender aldrig är gröna i samma färg som honom själv. ;)
Men visst, så hemskt likt är det inte. Tycker iallafall att de skulle ha tagit med öronen. Men om jag bortser orginalkaraktären så tycker jag att fienden ser grym ut så jag ser igentligen inget fel på designen.
Posted Image

Jag tror det här är ett tydligt tecken på att Marvel gör inte sina filmer nödvändigt vis mer trogna orginalet än någon annan, vilket folk verkar ha trott.

Men jag undrar varför de inte ens tänker kalla honom "The Abomination" i filmen utan bara Blonsky? Sedan kan man fråga sig varför de omdesignar en existerande karaktär så mycket?
-Sora, Kingdom Hearts

#137 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 February 2008 - 12:51

Det pratades på ett tidigt stadie från personer som sett arbetet med abomination att han inte såg ut som vi är vana vid att se honom. Avfärdade mest det som löst rykte men det verkar ju inte bättre än att det är sant. Det är ju inte alls säkert att han kommer se ut så här i filmen men å andra sidan gör dom väl knappast en alltför annorlunda figur jämfört med hur han kommer se ut i filmen.

#138 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 February 2008 - 15:34

SHH - New Incredible Hulk Display Pics!

Bild 1

Bild 2

Jag lyfte ut dom som jag tyckte såg bäst ut och som hade bäst skärpa. Fler finns att se via SHH länken. Är inte direkt övertygad om utseendet men det kansk blir bra. Sedan borde det väl vara dags för en trailer snart eller hur?

Edited by Cartman, 18 February 2008 - 15:35.

#139 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 February 2008 - 15:41

Tja, rent fysiskt så tycker jag han ser ut som en klassisk Hulk ska, men den gröna färgen är jag lite osäker på?? Den är nästan lite för färglös och grå.. Som om att dom tidiga rapporterna om en grå Hulk delvis stämmer in, att dom kombinerade dom två färgerna.

En mörkare, mindre laddad grön är bara bra, men man behöver inte överdriva heller. :)

#140 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 February 2008 - 12:26

Sedan borde det väl vara dags för en trailer snart eller hur?

För att svara på min egna fråga. :)

SHH - The Incredible Hulk Trailer Coming Early March

Source: Advanced Dark on February 19, 2008

Marvel Entertainment announced its fourth quarter and full year operating results this morning, and with it came the news that you'll be seeing the first trailer for The Incredible Hulk in early March. Our guess is that it will hit theaters with Warner Bros.' PG-13 rated 10,000 B.C. on March 7 (if that's true, make sure you call your theater to see if the trailer is playing with the showtime you're thinking of attending, as it will likely not be on every screen) and then with the R-rated Universal (the studio releasing "Hulk" in theaters) pic Doomsday on March 14.

#141 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 February 2008 - 17:40

Vet inte om det är okej att posta detta här, är det inte det så kan någon behörig plocka bort länkarna. :)

EDIT:
A version of the script has leaked.

It's marked as the first draft, but a good amount of this is probably still intact.

The Incredible Hulk (2008) Edward Norton First Draft 05-13-07

It's in PDF format.
http://www.sendspace.com/file/e5tlrh
or
http://www.turbouplo...ad/U207w0xrqtKz

Edited by Cartman, 25 February 2008 - 17:40.

#142 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 February 2008 - 16:39

Några bilder från senaste numret av Empire Magazine.

Posted Image

Posted Image

#143 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 February 2008 - 19:38

SHH - More Incredible Hulk Artwork

#144 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 March 2008 - 12:59

The studio has released details on the premiere of the trailer for the film -

The first teaser trailer for hotly anticipated summer superhero epic "The Incredible Hulk" will have its exclusive broadcast debut in a simultaneous "roadblock" on seven networks on Wednesday, March 12. This first opportunity to see material from the motion picture will be aired at approximately 9:56 p.m. EDT/6:56 p.m. PDT on MTV, MTVU, MTV2, VH1, Spike TV, Nick at Nite and CMT.

Following the on-air premiere, the trailer will be immediately posted on MTV.com for an exclusive period. The trailer will begin showing in theaters across the country on Friday, March 14, with prints of Rogue Pictures' "Doomsday."

Källa: IESB

#145 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 March 2008 - 15:54

Oooh! Bara två dar till! :D

HULK KROSSAAAAAAAA!!!!

Nästan glad att jag inte såg bilderna av Hulk förresten, nu förstör det inte den titaniska känslan jag hoppas då man får se hans styrka i action för första gången, i trailern. :) Ribban för trailers är hög just nu, pga Iron Man's otroliga första trailer.

Edited by PredaBot, 10 March 2008 - 15:56.

#146 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 March 2008 - 11:31

En liten teaser till trailern som kommer i dagarna.

Det finns även att se via IESB om det skulle vara så att det tas ner från Youtube.

#147 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 March 2008 - 12:20

Trailern är nu online via MTV Overdrive.

Måste säga att jag är en aning besviken. Denna långa väntan för detta? Tycker inte den visuella biten direkt övertygar och trailern är ju egentligen inget utöver det vanliga som vi inte redan har sett i en valfri trailer för superhjältar på film. Jag är fortfarande försiktigt optimistisk om att filmen ska vara bra i sin helhet men jag sänker nog mina förväntningar några snäpp.

EDIT:

Trailern finns även att se i vad jag tycker är bättre kvalité via /Film

Edited by Cartman, 13 March 2008 - 12:34.

#148 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 March 2008 - 17:39

Jag håller med. Hulken såg dessutom väldigt ful ut och plastig. Och Abomination såg inte mycket bättre ut.
Men hela grejen med att de låter Hulk hjälpa militären att stoppa Abomination gillar jag. Fast det låter ju som att Abomination grejen bara precis kommer vara med i slutet i en ända lång strid vilket jag inte gillar. Och resten lät lite mindre bra.
Sedan får ju trailern det att se ut som om det tar halva filmen innan man ens få se Hulken, vilket jag hoppas är fel.
Undrar just hur mycket av manuset som Edward Norton skrev om.

Edited by Crusader, 13 March 2008 - 17:50.

-Sora, Kingdom Hearts

#149 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 March 2008 - 17:59

Jag vart mycket besviken på denna trailer :(
Ser inte alls särskilt snyggt gjort ut eller särskilt spännande. Men det är ju bara första trailern än så länge...

Winter is Coming

#150 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 March 2008 - 20:29

Tyckte det var en väldigt blygsam trailer. Den avslöjade inte för mycket av filmens innehåll och fokuserade mer på storyn än på action. Kan nog leva med om Abomination inte dyker upp förrän i slutet. Förra Hulk-filmen hade ju inte fler superskurkar än vovvarna och Hulkens pappa. Det kommer förmodligen fler trailers och oavsett vad tänker jag definitivt gå och se den här filmen. :)
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007