Jump to content

Photo

Battlestar Galactica Säsong 1 och 2

• This topic is locked This topic is locked
201 replies to this topic

#126 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 May 2006 - 01:26

Lite mer om Caprica från en intervju som Michael Ausiello gjort med med producenten David Eick.

Ausiello: What's the latest on the Caprica spin-off?
Eick: It's in the very earliest embryonic stages. We're now working on the outline with Remi Aubuchon, who's the writer. We're going to be submitting the document to the network in the next week or so.

Ausiello: Fans are worried that your attention will be pulled away from the original and it'll suffer.
Eick: I think the difference this time is that we have a partner in Remi, who's going to be taking the lead with the new project. And the new project, at this point, is in the very earliest stages. Ron [Moore] and I [aren't] approaching Caprica like we approached Galactica, which is to say it was just the two of us. We're deeply involved with Caprica, and we're very enthusiastic and thrilled with the opportunity, but when it comes to the detail work of pounding out the script, there's a third partner involved who's at the helm. And that, I think, is the job that tends to be the one that creates the distractions and dilutes a person's attention and focus. So in this particular case we don't have that problem.

Ausiello: Has Sci Fi ordered a pilot, or is it just a script?
Eick: Right now it's a script. We'll probably know if it's a pilot around July.

Intervjun innehåller också en hel del om säsong 3 av BSG. Eftersom allt i princip kan betraktas som spoilers postar jag bara länken här och höjer ett varningens finger.

Hela intervjun.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#127 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 02 June 2006 - 00:57

Jag hoppas det blir något av Spin-off serien. Två BG avsnitt per vecka vore nåt! Det är ju nästan olidligt att vänta ända tills i höst efter den där säsongsfinalen!
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#128 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 June 2006 - 01:24

Jag hoppas snarare att Caprica går när BSG har uppehåll så slipper man kanske ett halvårs väntan mellan säsongerna.

-Gangstagrass

#129 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 02 June 2006 - 07:26

Jag hoppas snarare att Caprica går när BSG har uppehåll så slipper man kanske ett halvårs väntan mellan säsongerna.

Det håller jag med om! Finns ingen annan Sci-Fi serie just nu förutom Star Trek som riktigt faller mig i smaken. Har försökt kolla på Stargate och Farscape men det går inte. BG fastnade jag för direkt!
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#130 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 June 2006 - 12:39

edit: skapade ett nytt ämne

Edited by GaterGirl, 12 June 2006 - 12:48.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#131 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 July 2006 - 13:06

BATTLESTAR GALACTICA (Sci Fi) - The show's third season is set to kick off on Friday, October 6 at 10:00/9:00c according to advertising sales materials recently released by the network. The series will run for 10 consecutive weeks (through December 8), after which it will return for an additional 10 installments in 2007.

Källa: Futon Critic

Jag skrev 30:e oktober tidigare i den här tråden så det här var ju goda nyheter.

-Gangstagrass

#132 C-Diddy

C-Diddy

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 64 posts
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 04 July 2006 - 20:17

Nu har även jag börjat titta på denna fantastiska serie. Fick låna miniserien och säsong 1 på dvd av en kompis i förrgår och är redan klar! Halva säsong 2 ligger för närvarande på hårddisken och väntar...

Minns att jag sett lite av den gamla serien när jag var yngre. Möjligen visades den på sci-fi channel när den fanns på svensk kabel?

Gillar verkligen denna serie. Skönt att de valt att köra den lite mer slitna looken på allt. Sladdtelefoner och u-båtsdörrar osv. Gillar även "vintage" designen på deras Vipers.
Måste också instämma med dem som gillar musiken. Kul med lite annan musik än vad man normalt är van vid i rymdsammanhang. Tycker även att den skakiga kameran och inzoomningarna under rymdfighterna är väldigt snyggt.

En rolig grej är också att man märker små grejer hela tiden som är annorlunda jämfört med "jorden"baserade serier. I.o.m att dessa människor utvecklats så långt ifrån jorden men ända upplevt en liknande kultur finns det en massa kopplingar ändå.
Jag tänker på vissa ord "so say we all" = "amen", "frack" (eler fragg?) = "fuck" "Colonial 1"="air force 1" osv. Även namnen på kolonierna är ju tagna från våra stjärntecken "Caprica"= "Capricorn" osv. Och sen så tror de ju uppenbarligen på våra grekiska gudar...
Sånt är kul! Det märks att någon någonstans har tänkt lite extra på detaljerna.

Oj. Jag gillar verkligen den här serien...
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#133 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 July 2006 - 18:06

Möjligen visades den på sci-fi channel när den fanns på svensk kabel?

Japp det gjorde den. :)

Måste också instämma med dem som gillar musiken. Kul med lite annan musik än vad man normalt är van vid i rymdsammanhang.

Musiken är härlig jag la.... lade ned tid på och införskaffa soundtracket till säsong 1 faktiskt. Grymt skönt. :D

Skönt att de valt att köra den lite mer slitna looken på allt. Sladdtelefoner och u-båtsdörrar osv. Gillar även "vintage" designen på deras Vipers.

Skeppet battlestar galactica var ju i pensionsåldern i miniserien - att det är en mer sliten lock är ju bara logiskt.

*Väntar tålmodigt på att säsong 2 skall släppas*

Edited by XC-SE, 05 July 2006 - 18:08.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#134 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 July 2006 - 22:39

Oj. Jag gillar verkligen den här serien...

Är du långt ifrån ensam om :D

Winter is Coming

#135 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2006 - 17:35

22 Jul 2006 | BSG Possible Season 4 News

Looks like Season 4 may be on the cards for BSG according to the article in Now Playing Magazine

I bumped into Battlestar Galactica™s Chief Tyrol, Aaron Douglas, at the Diamond Select toy party last night, and he let loose with word that the show is currently shooting episodes 11 and 12 of season three, and that, yes, his character and Cally are in fact now the proud parents of a son named Nicholas . He also says that a season four for the show is all but a sure thing, citing the potential of a syndication package that would rely on at least a four-year string of episodes.
- Many thanks to Barbara Davies for the news

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#136 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 July 2006 - 18:03

Det vore ju kul om en fjärde säsong blev klart så här tidigt.

Här är förresten en trailer för säsong 3 med minst sagt tvivelaktig musik till. Spoilervarning givetvis.

-Gangstagrass

#137 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 05 August 2006 - 07:08

Jag har nu under ett bra tag skjutit fram att se dom 10 sista avsnitten av andra säsongen och så här i efterhand har jag kommit fram till att jag hade rätt.

Den gamla serien såg jag om igen för knappt ett år sedan och tyckte fortfarande att den var lika bra som när jag var 10 år och såg den för första gången.

Varför... har jag då tänkt hela tiden när jag sett den nya serien tycker jag inte om denna.

Absolut inget fel på skådespelarna och deras insatser. Dom passar helt enkelt där dom är.

Det tog mig alltså fram till dom 3 sista avsnitten av andra säsongen för att uppskatta serien men ändå är jag besviken på slutet i den. Jag påstår absolut inte att jag inte ser fram emot säsong 3 men kan man skjuta fram med att se så många avsnitt så länge så är det något som inte stämmer för mig.

Finns det fler här som tycker detsamma som mig och vad tror ni att orsaken är till det?
"There once was a man from Nantucket..."

#138 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 August 2006 - 07:15

Jo, jag håller med. Jag gillar gamla serien, men nya gjorde inte speciellt mycket för mig. Jag köpte miniserien + säsong 1 av nya serien samtidigt som jag köpte DVD-boxen av den gamla. För direkt jättedåligt är det väl inte. Det är bara inte speciellt bra.

Har inte sett säsong 2 än. Antar att jag köper den på DVD en vacker dag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#139 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 05 August 2006 - 07:46

Du måste helt enkelt se säsong 2 om inte annat så för dom 3 sista avsnitten. Man kan väl säga att dom avsnitten håller lika bra kvalitet som dom bästa avsnitten av Stargate.

Forsätter serien så så kommer jag se fram emot varje nytt avsnitt.

Det kan helt enkelt inte göras serier som håller lika hög kvalitet som Babylon 5 och Farscape. Jag har insett det nu.

Edited by Aztecface, 05 August 2006 - 07:48.

#140 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 05 August 2006 - 16:15

Jag har inte sett originalserien så jag kan inte jämföra med något, men jag gillar BSG. Dock tyckte jag det var en liten svacka under andra halvan av säsong 2 men att finalen var intressant nog att se fram emot säsong 3.

Borde inte det här vara på spoilertavlan?

#141 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 05 August 2006 - 16:41

Ingen har ju sagt något som varit en spoiler.

#142 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 August 2006 - 17:02

Eftersom det inte har visats på svensk tv flyttade jag det ändå till spoilertavlan, man kan prata mer öppet då. :)

Edited by Marie Morot, 05 August 2006 - 17:02.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#143 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 05 August 2006 - 17:05

Det är fortfarande något som inte visats på svensk tv, då hör det hemma på en spoilertavla. Jag lät t ex bli att skriva något mer specifikt för tråden då låg på den vanliga tavlan.

Överlag tycker jag BSG är en väldigt bra serie och den är också mycket intressant, kulturen känns genuin och inte som i andra scifi-serier där det är lite väl mycket scifi, så någon sådan kritik har jag inte mot den. Sen är jag heller inte särsklt bekant med Farscape och Babylon 5 men jag har sett ett avsnitt av Farscape och det kändes inte som något jag ville fortsätta se på, där BSG känns genuint kändes det löjligt.

Jag gillar när det handlar mycket om Cylons i BSG och kanske därför tyckte jag andra delen av s2 började vackla, det blev några för många blabla-avsnitt där ett tag, men att dömma av säsongsfinalen blir det mycket Cylons i s3 igen så det ser jag fram emot.

#144 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 05 August 2006 - 17:57

För min del gör det inget om det är en hel del "blabla" avsnitt. Det är ju det som bygger en serie. Men det är ju också en smaksak. Vissa gillar intelligent dialog och storyuppbyggande medans vissa gillar "pang på". Det intressanta är ju att det krävdes dom 3 sista avsnitten av serien för att jag skulle tycka om den.

#145 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 August 2006 - 18:24

Jag har inte heller sett orginalserien. (Kanske en dag) men jag tycker absolut att nya BSG är i samma klass som B5 och Farscape som imho är dom tre bästa sci-fi serierna.

-Gangstagrass

#146 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 September 2006 - 18:11

Åhh nu har jag sett avsnitt upp till Resurrection Ship pt 2 :wub:

jag bara älskar denna serie. Vilka hemska scener der var i avsnittet The Farm och avsnittet Resurrectionship pt 2 :blink: . Barnafarmen och scenen vart Sharon nästan blir voldtagen :urk:

Försöker lägga band på mig själv så jag har lite kvar till resten av september.

Här är förresten en trailer för säsong 3 med minst sagt tvivelaktig musik till. Spoilervarning givetvis.

ja det kan man lugnt säga det er :angry: vad har hänt med trummarne ????? Jag älskar trummarna.

Förövrigt så traileren bra ut :wub: Mere D'Anna :wub: :wub:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#147 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 September 2006 - 16:24

Posted Image

Edit: Det där var så klumpigt att det inte är sant. :rolleyes:

Edited by XC, 05 September 2006 - 16:26.

fqq5BYam.jpg

#148 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 05 September 2006 - 17:45

Antar webisoderna kommer vara på scifis hemsida?

Jag tänker inte titta på preveiwn men lyssnade lite på musiken - hemsk. Men det är väl bara nån bakgrundsmusik de valt, inte så att introt ändrats.

#149 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 September 2006 - 17:52

Men det är väl bara nån bakgrundsmusik de valt, inte så att introt ändrats

Hoppas hoppas ,verkeligen på det.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#150 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 05 September 2006 - 17:56

Ett tag försvann väl trummorna från introt, det kändes väldigt konstigt.