Du känner inte för att skicka några serier över t. ex MSN?
Vad läser du just nu?
Posted 28 May 2005 - 16:11
Du känner inte för att skicka några serier över t. ex MSN?
Posted 28 May 2005 - 17:08
Snacka inte om nedladdning av copyrightade serier här.
Och i synnerhet inte om SW-serierna från Dark Horse.
Jag kan inte hindra någon från att ladda ner serierna, men jag har rapporterat olagligheter till Dark Horse, Marvel och DC förr ... och jag kommer förmodligen att göra det igen.
Att stoppa alla torrents som finns där ute är naturligtvis omöjligt, men jag skulle ändå föredra att ni inte postade länkar till sådana sajter, eller tipsar om filnamn och trackers ...
Då slipper jag rapportera såna saker till de amerikanska förlagen.
Om ni sedan ändå väljer att ladda ner serier i det tysta så är det inte min ensak.
Posted 28 May 2005 - 17:12
Posted 28 May 2005 - 17:25
Sorry.
Det var inte meningen att förstöra stämningen här inne.
Jag har själv laddat ner "tveksamma" saker genom åren, så måhända är jag en hycklare som säger åt andra vad de ska göra.
Men ... jag jobbar trots allt inom seriebranschen, en bransch som behöver försäljning för att överleva ...
Och när det gäller Star Wars-serierna så är de allra flesta relativt enkla att få tag i på laglig väg.
Enda problemet med "riktiga" serier är väl uttrymmet de tar.
Posted 28 May 2005 - 17:36
![]()
Sorry.
Det var inte meningen att förstöra stämningen här inne.![]()
Inge fara för min del
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 May 2005 - 17:47
![]()
Sorry.
Det var inte meningen att förstöra stämningen här inne.![]()
Jag har själv laddat ner "tveksamma" saker genom åren, så måhända är jag en hycklare som säger åt andra vad de ska göra.
Men ... jag jobbar trots allt inom seriebranschen, en bransch som behöver försäljning för att överleva ...
Och när det gäller Star Wars-serierna så är de allra flesta relativt enkla att få tag i på laglig väg.
Enda problemet med "riktiga" serier är väl uttrymmet de tar.![]()
Hade det varit lättare att komma åt allt så hade jag köpt det. Och jag köper iaf Star Wars-tidningen.
Posted 29 May 2005 - 18:22
Skrämseltaktiken funkar inte, kom med vettiga argument istället!
Edited by zaphod, 29 May 2005 - 18:23.
Posted 30 May 2005 - 16:44
last.fm Filmtipset
Posted 30 May 2005 - 16:46
last.fm Filmtipset
Posted 30 May 2005 - 17:06
Posted 30 May 2005 - 20:18
Nu säger ju inte Janne/Wookiee mer än att vi helst inte ska prata om det högt här, utan ladda ner i det tysta. Så ingen orsak att hetsa upp sig...
Det var det jag blev lite sur för. Lite så att Wookiee försökte hota er som laddar Star Wars serier till tystnad. Det kanske inte var menat så men det kändes varje fall så.
Jag är själv tveksam till om det är rätt att ladda ner även om jag gör det. Jag tycker mest diskussionen är intressant, och det är tråkig ifall branschen försöker hota dom mest inbitna fansen som ändå köper serier för tusentals (?) kronor per år. Jag tycker vi har en schysst och öppen debatt istället. Håller ni med mig?
Posted 30 May 2005 - 20:25
Men du har en poäng, och det jag gillar som jag har laddat ner köper jag sen.
Posted 31 May 2005 - 12:18
Jag har inte sagt någonting om att anmäla någon privatperson!Skulle tippa att vi här på forumet är bland dom som ger mest till svensk serieindustri så det vore enbart idiotiskt att anmäla oss!
Däremot har jag rapporterat sajter med inscannade serier till de amerikanska förlagen.
T.ex. var det någon som scannade hela episod III-serien och länkade till bilderna i ett diskussionsforum.
Jag påpekade detta för Dark Horse och bilderna togs bort.
Som sagt, jag är inte ute efter att skrämma eller hota någon. Verkligen inte!Det var det jag blev lite sur för. Lite så att Wookiee försökte hota er som laddar Star Wars serier till tystnad. Det kanske inte var menat så men det kändes varje fall så.
Jag är själv tveksam till om det är rätt att ladda ner även om jag gör det. Jag tycker mest diskussionen är intressant, och det är tråkig ifall branschen försöker hota dom mest inbitna fansen som ändå köper serier för tusentals (?) kronor per år.
Men ... om jag råkar på en sajt som olagligt "publicerar" ett helt seriealbum så känner jag att det är min skyldighet att vidarebefordra länken till mina kolleger i USA ... i synnerhet om det är någon serie som fortfarande finns i tryck (jag har mer förståelse för att folk laddar ner äldre serier som är omöjliga att få tag i).
Det är därför jag ber er att inte posta länkar till sådana sidor här.
Sedan kanske jag gick till överdrift när jag bad er att inte diskutera nedladdning överhuvudtaget.
Det kan ni naturligtvis göra om ni vill.
Det är framför allt länkarna jag vill slippa ...
Posted 31 May 2005 - 18:14
Själv ser jag nedladdning en typ av protest mot överpriser och att nöjesindustrin behandlar sina kunder dåligt. Och jag måste säga att serieförlag i allmänhet behandlar sina kunder mycket bra och har schyssta priser på sina varor. Tvärtemot vad jag anser att skivbolagen gör...
Edited by zaphod, 31 May 2005 - 18:15.
Posted 29 June 2005 - 14:48
http://www.newsarama...?threadid=36902
Innehåller klassiska "Bakgrunder ersatta med paintshop effekter" "alla ser äldre ut en de är, de ska vara typ 15 åringar" och " Ben ser inte ut sådär" som tillhör Liefelds "stil". Men annars har han överträffat sig själv tror jag. Fjärde sidan är inte så usel.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 01 July 2005 - 12:49
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 01 July 2005 - 15:44
last.fm Filmtipset
Posted 01 July 2005 - 19:29
Fyfan för att man måste vänta 2 månader för nästa nummer bara... saknar tiden då de hade Wolverine varannan och X-Men varannan....
men men,,, stod dessutom att senaste nummret av Spidde har kommit ut nu, men jag såg inget i brevlådan... hoppas på att man får den måndag då...
Posted 01 July 2005 - 19:39
muahahahaha, är så när man är Boråsare serru. Specialförmåner.
![]()
Är det därför som det regnar så ofta hos er?
Jag läser fjärde Elfquest-pocketen samt serieversionen av Willow.
Posted 01 July 2005 - 20:28
last.fm Filmtipset
Posted 01 July 2005 - 23:31
Posted 04 July 2005 - 10:02
last.fm Filmtipset
Posted 04 July 2005 - 14:22
Posted 01 August 2005 - 21:55