Varför envisas de med att det här är en uppföljare på de urgammla Superman filmerna?
Eftersom speciellt den första är en klassiker i den här genren, och enligt väldigt många som ultimata Superman filmen, givetvis lider den av saker som känns föråldrade i dag. Men i det stora hela, speciellt den första timman av filmen,är helt perfekt. Att Bryan Singer,Christopher Nolan och Sam Raimi alla har nämt den filmen som inspiration,betyder även att andra än fansen rankar filmen högt.
Jag tror det hade varit bättre om allt gjorts från början igen som mend Batman.
Donners origin story. Superboy TV serien, Lois and Clark (som använde stora delar av Donners origin) och nu samtidigt Smallville,som berättar Clark Kents ursprung, med igen Richard Donners version av ursprunget,med lite egna variationer och saker från de senaste 20 årens Superman-berättelser. För film och TV-skapare är det ursprunget som berättas i Superman:The Movie den ultimate. Vi behöver inte en ny ursprungshistoria för Superman,med Batman är det annorlunda, där hade man aldrig brytt ett smack om Batman eller Bruce Wayne i de tidigare filmerna, och för att rädda den franchisen så behövdes det att göra någonting helt nytt.
För mig och många andra betyder inte de äldre filmerna ett dugg.
För mig och många andra betyder de äldre filmerna massor.