Jump to content

Photo

Superman

• Please log in to reply
212 replies to this topic

#126 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 May 2006 - 13:35

Det där såg ju j*****t bra ut!

Kan inte annat än hålla med dig, Rick. Den där trailern är mer än vad jag vågat hoppas på. Känner på mig att den här filmen kommer bli en riktig klassiker.

Kul replikbyte mellan Lois´ grabb och Lex Luthor:
"You´re bald."
"Cute kid."
:D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#127 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2006 - 13:41

Gillade den hårda landningen som Superman gör där typ marken skakar. Känns mer som i Fleishers tecknade filmer från 40 talet, och även i serierna när Superman har någon tuff fight på gång, till skillnad från balett/peter pan aktiga grejerna från de tidigare filmerna, inget fel med de heller, men tyckte att det här såg coolt ut.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#128 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 03 May 2006 - 15:14

I brist på ord kör jag några smajlisar:
:thumbsup: :cool2: :wub:
Posted Image

#129 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 03 May 2006 - 15:38

Mmmm, visst gav trailern mersmak. Ska de låta Clark kent vara lika fåordig i hela filmen?
För övrigt tyckte jag Spacys Luthor var väldigt lik Hackmans Luthor, både till utseende, agerande och t.o.m. rösten!
I love the smell of napalm in the morning

#130 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2006 - 19:34

Känns som Spacey spelar Lex som om Hackmans Luthor tvingat updatera sig och bli en blanding av Hackmans version och den modernare vi känner igen från senare års serier. Eftersom jag är ett stort fan av Superman The Movie, och delar av Superman II så ser det här givetvis bra ut.
Batman Begins

The Dark Knight

#131 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 03 May 2006 - 19:35

Normalt efter att ha sett en trailer brukar man ha en hyfsad uppfattning om vad filmen handlar om.

Men gällande denna trailer tycker jag den är ganska spretig. Visar några coola klipp men avslöjar inte så mycket av handlingen. Vissa kanske tycker det är bra, men jag föredrar ändå att få veta lite mer om vad filmen handlar om i trailern för att jag verkligen ska vilja se den.

De ska givetvis inte spoila allt som händer i filmen, men lite mer av storyn skulle jag gärna se.

I övrigt en okej trailer (som kunde varit bättre) och jag längtar enormt mycket efter filmen :)

#132 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 03 May 2006 - 19:37

Varför heter egentligen filmen Superman Returns? Märkligt eftersom dcet inte är någon uppföljare i den bemärkelsen... eller är det en vink till de gamla filmerna??
I love the smell of napalm in the morning

#133 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 03 May 2006 - 21:14

Varför heter egentligen filmen Superman Returns? Märkligt eftersom dcet inte är någon uppföljare i den bemärkelsen... eller är det en vink till de gamla filmerna??

Som jag förstått det är detta typ en alternativ fortsättningen på Superman I och II.

#134 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 May 2006 - 13:29

Jo det är en uppföljare till de första 2 Superman filmerna. Singer har valt att S*ta i tredje och fjärde.

Vissa kanske tycker det är bra, men jag föredrar ändå att få veta lite mer om vad filmen handlar om i trailern för att jag verkligen ska vilja se den.

Det är grejen. Man ska läsa beskrivningen på superherohype.com annars ska man inte veta något.
Batman Begins

The Dark Knight

#135 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 May 2006 - 20:43

Jo det är en uppföljare till de första 2 Superman filmerna. Singer har valt att S*ta i tredje och fjärde.

Kanske ett lyckat drag då tredje och framförallt den fjärde filmen inte var särskilt bra. Trots att en av mina favoritscener återfinns i Superman III när Superman slåss mot Clark Kent :)

Winter is Coming

#136 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 May 2006 - 21:18

På Supermanhomepage.com finns ett par recensioner av trailern. Den mest anmärkningsvärda, för att inte nämna roligaste, är Neal Baileys. När jag läste den höll jag på att skratta r**en av mig, och det hoppas jag att ni också gör om ni klickar på denna länk.

Edited by SwedishSuperhero, 14 May 2006 - 10:58.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#137 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 May 2006 - 16:16

Första TV-spotten för Superman Returns, här i diverse format. Några sekunder nytt material

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=23302
Batman Begins

The Dark Knight

#138 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 May 2006 - 00:48

Poster för filmen. H*lvete vad snygg den här är.

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#139 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 17 May 2006 - 13:47

Ja, för f... Många posters har jag sett i mina dar, men jag kan inte minnas att jag sett en så snygg som den här!

#140 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 May 2006 - 20:53

Alex Ross teckningar/målningar är en stor influens för teamet som gör Superman Returns och det märks på postern. Den där är såpass snygg att jag lär köpa en när jag får tillfälle.
Batman Begins

The Dark Knight

#141 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 May 2006 - 20:23

Den internationella trailern för Superman Returns. På nätet sen några dagar,men valde att uppdatera den här tråden först nu.

http://www.superhero...ews.php?id=4275
Batman Begins

The Dark Knight

#142 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 May 2006 - 12:23

Och ännu en trailer,den här dock inte i den bästa kvalite , men tillräckligt bra för att bli impad.

http://www.superhero...ews.php?id=4300
Batman Begins

The Dark Knight

#143 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 29 May 2006 - 11:40

Varför envisas de med att det här är en uppföljare på de urgammla Superman filmerna?

Jag tror det hade varit bättre om allt gjorts från början igen som mend Batman.
För mig och många andra betyder inte de äldre filmerna ett dugg.

#144 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 May 2006 - 14:02

Varför envisas de med att det här är en uppföljare på de urgammla Superman filmerna?

Eftersom speciellt den första är en klassiker i den här genren, och enligt väldigt många som ultimata Superman filmen, givetvis lider den av saker som känns föråldrade i dag. Men i det stora hela, speciellt den första timman av filmen,är helt perfekt. Att Bryan Singer,Christopher Nolan och Sam Raimi alla har nämt den filmen som inspiration,betyder även att andra än fansen rankar filmen högt.

Jag tror det hade varit bättre om allt gjorts från början igen som mend Batman.

Donners origin story. Superboy TV serien, Lois and Clark (som använde stora delar av Donners origin) och nu samtidigt Smallville,som berättar Clark Kents ursprung, med igen Richard Donners version av ursprunget,med lite egna variationer och saker från de senaste 20 årens Superman-berättelser. För film och TV-skapare är det ursprunget som berättas i Superman:The Movie den ultimate. Vi behöver inte en ny ursprungshistoria för Superman,med Batman är det annorlunda, där hade man aldrig brytt ett smack om Batman eller Bruce Wayne i de tidigare filmerna, och för att rädda den franchisen så behövdes det att göra någonting helt nytt.

För mig och många andra betyder inte de äldre filmerna ett dugg.

För mig och många andra betyder de äldre filmerna massor.
Batman Begins

The Dark Knight

#145 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 29 May 2006 - 14:12

De borde nog kasta in en blänkare åtminstonde om hans bakgrund, den äldre filmen är väl över 25 år gammal, folk har levt o dött sen dess :D

Men ok jag förstår vad du menar nu när du skriver det, fast jag tänkte på oss vanliga dödliga som inte följer allt med Superman och inte kan kallas fans direkt.

#146 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 May 2006 - 14:17

De borde nog kasta in en blänkare åtminstonde om hans bakgrund, den äldre filmen är väl över 25 år gammal, folk har levt o dött sen dess

Iförsig om du skulle ha orkat klicka på någon av trailer-länkarna,eller om du har gjort det,så borde du ha märkt att filmen har flashbacks till hans bakgrund. En väldigt ung Clark Kent hemma på farmen syns i teaser trailern t ex.

Men ok jag förstår vad du menar nu när du skriver det, fast jag tänkte på oss vanliga dödliga som inte följer allt med Superman och inte kan kallas fans direkt.

Det är inget tvång att man ska ha sett de två första Superman filmerna för att fatta vad som händer i Superman Returns. Kanske får man ut mer,eftersom man kan koppla vissa saker och fatta vissa homages,men inte så stor skilnad till den vanliga biobesökaren som inte fattar att scenen i Batman Begins där Batman tar sin häftiga Fladdermus-ljud-fjärris för att få fram en J*vla massa fladdermöss att jävlas med polisen är en nod till Frank Millers Batman Year One.
Batman Begins

The Dark Knight

#147 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 June 2006 - 00:16

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by super85, 03 June 2006 - 00:21.

Batman Begins

The Dark Knight

#148 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2006 - 20:12

De här bilderna är rätt kul :)

Posted Image

Posted Image

Edited by super85, 04 June 2006 - 20:19.

Batman Begins

The Dark Knight

#149 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 04 June 2006 - 21:07

Nämen va häfigt! :) Bruce Wayne möter Clark Kent, sort of... Även om de aldrig skulle göra nån Batman vs Superman, så har man åtminstone de där bilderna att gotta sig åt.

#150 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2006 - 21:14

:batman: :)
Posted Image

Posted Image

Edited by super85, 04 June 2006 - 21:23.

Batman Begins

The Dark Knight