Kalle Ankas Julprogram
Posted 17 September 2007 - 14:11
Posted 18 September 2007 - 03:56
Ärligt talat så skrämmer det mig lite att så många idag är så fast vid förändringar och göra saker bättre även om det redan är bra och aldrig har tid att stanna upp och njuta av vad man har. "Det måste förändras" "Det måste bli bättre" trots att det redan funkade bättre än förut. Och ofta blir det skit av det hela när saker förändras osm inte behövs. ; )
Heh, nu bablade jag iväg igen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 September 2007 - 05:13
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 20 November 2007 - 19:26
http://www.aftonblad...ticle1287687.ab
Kommentar; se min signatur
Posted 20 November 2007 - 19:46
Menar du att SVT fortfarande tar den där saken på allvar?
Snygg signatur.
Edited by XC, 20 November 2007 - 19:47.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 November 2007 - 19:50
En Julvärd på TV tycker jag är en självklarhet. Alla (våväl, nästan iallafall) kanalerna har det.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 November 2007 - 19:52
Och
Edited by XC, 20 November 2007 - 19:52.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 November 2007 - 20:03
Kära nå'n då ... jag övergav den där fåtöljen långt innan Arne Weise gjorde det.
![]()
Menar du att SVT fortfarande tar den där saken på allvar?![]()
![]()
![]()
Snygg signatur.
Ja det verkar inte bättre, detta är blodigt allvar för Svt. Till och med på Rapport just nu skildrar de denna nyhet.
På SVT rådde dock stort hemlighetsmakeri. Identiteten på julvärden vill de inte släppa före dagens presskonferens.
Jag tjuvstartar Julpyntandet på forumet genom att lyfta fram den signaturen.
Posted 29 December 2007 - 04:03
Flera av mina äldre släktingar påpekade hela tiden hur snygg hon var, huh, det hade jag missat helt...
För övrigt var det första gången på säkert 10 år som vi inte såg Kalle Anka, vilket känns skönt eftersom man är så trött på skiten...
Edited by Jazzdevil, 29 December 2007 - 04:04.
Posted 29 December 2007 - 20:37
Walker: Har du några kommenatarer om årets julvärd? Eller glodde du på en VHS inspelning med Weise?
Flera av mina äldre släktingar påpekade hela tiden hur snygg hon var, huh, det hade jag missat helt...
För övrigt var det första gången på säkert 10 år som vi inte såg Kalle Anka, vilket känns skönt eftersom man är så trött på skiten...
Vi hade av någon anledning Julklappsutdelning strax innan 15:00, jag missade halva programmet. Men självklart letade jag reda på min gamla VHS med Weise, det är väl ingen riktig jul om man inte sett Tomteverkstan!
Såg ytterst lite av Ann Lundbergs insats, men jag kan instämma med dina släktingar..hon såg ovanligt snygg ut, kanske var kameran, vad vet jag?!
Men var tog Svensson, Svenssons Jul vägen i tablån??!! Istället visade dom någon Nordisk Julkonsert och Hälsoresan; kanske den sämsta filmen från 90-talet.
Posted 29 December 2007 - 21:23
Posted 29 December 2007 - 22:33
Vi hade TV-förbud, så enda gången TV:n var på var sista delen av julkalendern som barnen inte ville missa...
Föresten vill jag revidera mitt utalande ovan om "skiten" jag är bara lite trött på att se samma sak varje år, en del av filmerna är ju faktiskt väldigt bra...
Edited by Jazzdevil, 29 December 2007 - 22:35.
Posted 29 December 2007 - 23:10
Såg den inte på julafton men jag har sett den förut, hysteriskt kul var ordetMen ni såg väl kvarterets skatans julspecial, riktigt kul, försök ladda ner det om ni inte såg det. Helt hysteriskt kul!!!
Winter is Coming
Posted 10 January 2008 - 18:23
Ställningen just nu...
17-17
Posted 10 January 2008 - 18:43
Ställningen just nu...
17-17
Inte nu längre...
Campingsemestern är ju det klart bästa inslaget.
Posted 10 January 2008 - 19:21
Campingsemestern är ju det klart bästa inslaget.
Kan du eller någon annan motivera lite mer utförligt varför just den söndeklippta Campingsemestern är bäst?
Posted 10 January 2008 - 19:29
Posted 10 January 2008 - 22:25
Jon var namnet:
Posted 10 January 2008 - 22:41
"Pris ske gud! Här kommer skatteåterbäringen"
Som barn förstår man inte humorn i det, men i vuxen ålder uppskattar man Björn Gustavssons replik desto mer
Edited by Walker, 10 January 2008 - 22:41.
Posted 10 January 2008 - 22:46
Jag föredrar för överigt tomteverkstaden. tycker inte Campingturen är som den ska vara utan järnvägskorsningen osv. Även om den onekligen är rolig när de vaknar på morgonen
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 10 January 2008 - 22:50
Åh, vilken rolig morbro!Min morbror är helt sjukt "förälskad" i schackbrädet. Varje jul man firat med honom har han sagt "Kolla! Kolla nu! Fy f*n så coolt alltså. Såg du hur han målade schackrutorna?" Sen vevar han med armen som om han målar.
Jag föredrar för överigt tomteverkstaden. tycker inte Campingturen är som den ska vara utan järnvägskorsningen osv. Även om den onekligen är rolig när de vaknar på morgonen
Jon var namnet:
Posted 23 January 2008 - 10:58
Just det ja, Djungelfotografen glömde jag helt bort. Den är också bra - och det är väl snarare den som lider mest av SVT:s löjliga censur? Den klart bästa scenen försvann ju, så det är väl tur att man har den på köp-VHS
![]()
Edit: Just det ja, den tomteverkstadsuppföljaren minns jag mycket välUndrar just var jag såg den?
Den kortfilm som jag tror att ni åsyftar var en del "Musse Piggs Julsaga" som förr visades varje julaftonsmorgon på tv 4, ända tills man för ett par år sedan av någon för mig helt obegriplig anledning slutade att sända det programmet. För mig har det alltid varit en nästan lika viktig jultradition som Kalle Anka kl. 15.00
Varje år hoppas jag att tv 4 återigen ska införa detta underbara program i sin tablå, men jag blir lika besviken varje år.
Var det föresten någon mer än jag som reagerade på att SVT återigen slutat med att sända "Svensson Svennson" på julafton? Istället visade man en repris av skitprogrammet "Andra Avenyn".
Posted 07 February 2008 - 00:13
Vad kommer att hålla längst?
Kalle Anka på julafton
eller
kungahuset?
Posted 07 February 2008 - 10:34
Den här frågan du...
Vad kommer att hålla längst?
Kalle Anka på julafton
eller
kungahuset?
Den här frågan du...har egentligen lite att göra med den här trådens innebörd och bör egentligen diskuteras i en egen tråd..
Men ett kort svar kan du få.
Kungahuset har existerat i dryga 1000 år, Kalle Anka har sänts i snart 50 år. Även om republik skulle införas idag har Kalle ett alldeles för stort försprång att inhämta, ytterst tveksam till att Kalle Ankas Jul har samma självklara status under 3000-talets jular.
Posted 26 August 2008 - 16:34
Min fråga formulerades visst lite fel.
Jag kanske skulle ha frågat vilket som kommer att försvinna först.