Jump to content

Photo

Hoffes bildtråd

• Please log in to reply
662 replies to this topic

#126 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 June 2006 - 15:16

Paint är farligt klockan 5 på morgonen :P

Posted Image
Posted Image

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#127 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 June 2006 - 15:25

:lol: Snyggt! :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#128 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 June 2006 - 15:44

visst är det? :lol:

#129 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 June 2006 - 23:14

Jo, nog är det det. 0_0 Farligt. Använd helst aldrig mer Paint dock hoffling, ty det är hin håles påfund.

#130 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 June 2006 - 00:09

bah, Devil is my bitch. Jag gav honom idéen till det ;)

Men får väl blidka dig lite; Denna sketchen gjordes i Photoshop iaf;

Posted Image

Kände att det var dags att börja med ritplattan för att rita med, och inte bara färglägga, så det var väl lite mer av ett test, helt enkelt :)

Det är f.ö. min Dark Elf i MMORPG'et Lineage 2. Posen är en salut som de kan göra, handen ska ligga mer över hjärtat, men det är ju bara en sketch :P

Edited by Hofling, 12 June 2006 - 00:11.

#131 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 June 2006 - 07:54

Posen är en salut som de kan göra, handen ska ligga mer över hjärtat, men det är ju bara en sketch :P

Vad säger att hjärtat inte ligger där? :unsure: :P I Sagan om Elenien (eller var det uppföljaren Sagan om Tamuli?) förekommer något som kallas "gryningsmän" - Människan och Trollens gemensamma anfäder - de har hjärtat i magen. ;)

Edited by XC-SE, 12 June 2006 - 07:55.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#132 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 June 2006 - 11:47

Nu menade jag inte att den ska ligga över deras hjärtan för att det står skrivet att de saluterar så ;)

Jag menade mestadels hjärtat där det sitter på oss människor, så att man förstår att dne ska vara lite mer snett upp åt vänster (sett från vår synvinkel).

Såvitt jag vet kan hans hjärta sitta i skrevet, och det är inte Michael Jackson jag ritat av :P

#133 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 June 2006 - 13:38

Utmärkt jobb på håret Hoffling. :) Jag tycker alltid att jag har problem att ljussätta hår, har en tutorial länk för det som jag nog måste börja träna med.

#134 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 19 June 2006 - 02:19

Roligt att nån tycker håret blev bra :D Jag bara drog lite ljusa/mörka streck på en grå bakgrund för lite stil på't, men emen. roligt att nån tyckte det blev bra iaf :P

Och om nån orkar läsa; Min "journal/blogg" eller vad man ska kalla det på deviantART. Lite lagom småsur då datorn la av... IGEN :(

#135 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 June 2006 - 15:53

Klart du får en :hug: . Aldrig kul när datorn vägrar spela på samma arena som en själv. Fråga: Är datorn gammal? Det kan vara dags och damsuga ur den iaf. ;) *minns med rysning min mormors dator*

fqq5BYam.jpg

#136 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 19 June 2006 - 17:20

Den är inte så gammal, kanske 4 år, men uppdaterats med graffe och hårddiskar sen dess

#137 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 July 2006 - 18:07

Coming soon - To a computer in your home...

KRATOS - the ferocious warrior!

Posted Image

Jag gjorde en testrendering på hans arm, och kände för att ge er något att bita i ;)
testade lite på att använda dodge och burn istället för att göra ett lager per sak. Jag gillar personligen resultatet (speciellt på katanans handtag)

Edit 1; dumma kodning som buggar
Edit 2; dumma färg
Edit 3; Dumma stavning

:P

Edited by Hofling, 01 July 2006 - 18:11.

#138 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 July 2006 - 18:14

Snyggt. :D Ser redan fram emot resten. ;)

Edit 1; dumma kodning som buggar
Edit 2; dumma färg
Edit 3; Dumma stavning

Stackars hoffe! :)

fqq5BYam.jpg

#139 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 July 2006 - 18:43

Roligt att du gör det XC :D

Kommer dröja längre än jag trodde innan den blir klar, btw.
en person vars åsikt jag värderar högt (Jeremy "dagger" Farlow) har gett mig lite tips om hur jag skulle kunna förbättra den, plus att jag hade tänkt göra om dne åndå, då jag äntligen har ordentligt papper att rita på (Ett riktigt ritblock med A3-ark slår A4 skrivarpapper närsomhelst :P )

Edited by Hofling, 01 July 2006 - 21:59.

#140 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 July 2006 - 20:37

ifall någon udnrade; make'overn är klar, har börjat tuscha nu, så snart kommer ni förhoppningsvis få se resultatet

Edit; en liten preview av samma arm :) :
Posted Image
Detta är inte gjort med de färdiga linjerna. Jag ville bara posta om lite snabbt, så ni kan dregla lite ;)

Edited by Hofling, 03 July 2006 - 00:56.

#141 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 July 2006 - 14:59

Kommer ni ihåg den här?

Det har kommit en liten fortsättning på den nu :P

Posted Image

Anledningen till att jag gjorde denna är att Woody Hearn, killen som har hand om den dagliga miniserien för GU Comics, åkte bort på semester, och han tänkte att han hellre lägger upp Gästserier istället för att rita egna och försöka arbeta med dem på sin Laptop. Så jag tänkte att jag skulle skicka in ett bidrag, som jag hoppas kommer med :)

Edited by Hofling, 13 July 2006 - 15:00.

#142 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 July 2006 - 19:13

:lol:

fqq5BYam.jpg

#143 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 July 2006 - 22:54

Visst är katten söt? :)

#144 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 July 2006 - 02:46

Uppdatering;
Linjerna är inte helt klara än, men ville testa lite :)
Posted Image

Oj, glömde dra ned storleken på den :P fixar det nu, så det får vara en vanlig länk tills vidare. Klicka på egen risk :P

Edited by Hofling, 15 July 2006 - 02:54.

#145 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 July 2006 - 08:39

:thumbsup2:

Men är inte svärdet lite ur proportion? :unsure: Tror jag gillade det andra svärdet bättre. :)

Edited by XC, 15 July 2006 - 08:39.

fqq5BYam.jpg

#146 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 July 2006 - 09:39

Några tips?

Tycker du är duktig, men att du kanske skulle tänka mer på hur en kropp t. ex ser ut. Hur en hand håller något etc. Prova t. ex att skissa av din hand som håller i något ett par gånger, för här ser det lite ut som att svärdet är för inklippt.
Du har ju talangen, och kan färglägga bra också, mycket bättre än mig t. ex. Men jag tror att du skulle tjäna på att fundera på och ifrågasätta mer vad du ser eller ska teckna. :)
*Hockey och superhjältar*

#147 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 July 2006 - 09:45

Gillar vad jag ser! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#148 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 July 2006 - 16:11

:thumbsup2:

Men är inte svärdet lite ur proportion? :unsure: Tror jag gillade det andra svärdet bättre. :)

Hmm, du kanske har rätt om proportionen. Vetetusan om det inte är att benen inte syns som lurar. Väntar till sist med att ta benen då jag avskyr ben (Har jag nog skrivit några ggr i denna tråd :P )

Jag gillar detta svärd just för att det är så stort och overkligt. :P Inspirerad av Cloud Streife's svärd i FF/ (ett av de bästa spel nånsin, btw) Men men, kanske gör två versioner. En med katanan och en med Buster Sword.

Några tips?

Tycker du är duktig, men att du kanske skulle tänka mer på hur en kropp t. ex ser ut. Hur en hand håller något etc. Prova t. ex att skissa av din hand som håller i något ett par gånger, för här ser det lite ut som att svärdet är för inklippt.

Min egen hand är inte det bästa att skissa av, då jag har små fingrar, så kan inte riktigt greppa saker som en stor krigare ;) ;P Men jag förstår vad du menar.
Handens posé fick jag f.ö. av Jeremy Farlow, han gjorde en skiss på vad som borde fixas till, och då var det så han skissade. Jag bara tog och ritade om den med min stil, så att säga :)
Men jag ska ta och sitta och "tweaka" handen och handtaget så de matchar betydligt bättre.
Herregud, se bara på posen jag hade från början, den handen var sannerligen flexibel :P

Du har ju talangen, och kan färglägga bra också, mycket bättre än mig t. ex. Men jag tror att du skulle tjäna på att fundera på och ifrågasätta mer vad du ser eller ska teckna. :)

Jo, jag har fått höra det många ggr. Av någon anledning har jag slagit "dövörat" till :rolleyes: :P
Men när jag ser på den nya och den äldre versionen av Kratos, så känner jag mig allt väldigt nöjd. (Sen att jag inte ifrågasatte posen vid version 1 är ju ett bra exempel på att jag inte granskar vad jag tecknar särskilt ofta ;) )

Gillar vad jag ser! :D

Roligt att höra :D

Edit; I.o.m att jag nämnt att den 1a designen inte var så bra, så kan jag väl ta och visa, så ni får se skillnaden :

Posted Image

Edited by Hofling, 15 July 2006 - 16:29.

#149 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 July 2006 - 16:38

Men är inte svärdet lite ur proportion? Tror jag gillade det andra svärdet bättre.

Hmm, du kanske har rätt om proportionen. Vetetusan om det inte är att benen inte syns som lurar. Väntar till sist med att ta benen då jag avskyr ben (Har jag nog skrivit några ggr i denna tråd )

Jag jämförde med armen. Det ser ut och vara för brett. :)

Edited by XC, 15 July 2006 - 16:41.

fqq5BYam.jpg

#150 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 July 2006 - 17:08

Jaha, du mande på bredden :P Trodde du menade längden :)

Svärdet ska vara väldigt brett :P

Så brett; http://www.rpgamer.c...ns/ff7ac174.jpg :)

Edited by Hofling, 15 July 2006 - 17:36.