Jump to content

Photo

Fildelning

• Please log in to reply
466 replies to this topic

#126 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 13 October 2008 - 07:27

Men betyder inte det att Google också borde stängas ner? Jag kan ju lätt hitta olagliga saker att ta hem där.

Fast skillnaden är att Google inte har som syfte att hjälpa dig finna dessa olagligheter. Det är bara att det är svårt att filtrera ut vissa oönskade saker.

#127 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 13 October 2008 - 15:38

Ja, det är ju förstås sant Noveau. Men bara med tanken på att man kan få tillgång till olagliga filer därifrån måste ju väga någonting trots deras egentliga motiv är att bara vara en bra sökmotor. För google själva har ju inget olagligt på sin servrar men det leder ju vidare till TPB som leder i sin tur vidare till peer2peer nätverket för resp. torrentfil. Om man nu skall göra som Superteck säger att alla tjänster och genvägar ska räknas som medbrottsligt hjälpmedel. Bara om man ska vara lite petig och gnällig då alltså... :P

#128 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 13 October 2008 - 17:30

Ja, det är ju förstås sant Noveau. Men bara med tanken på att man kan få tillgång till olagliga filer därifrån måste ju väga någonting trots deras egentliga motiv är att bara vara en bra sökmotor. För google själva har ju inget olagligt på sin servrar men det leder ju vidare till TPB som leder i sin tur vidare till peer2peer nätverket för resp. torrentfil. Om man nu skall göra som Superteck säger att alla tjänster och genvägar ska räknas som medbrottsligt hjälpmedel. Bara om man ska vara lite petig och gnällig då alltså... :P

Jo, jag förstår hur du menar. Men då blir ju frågan var man ska dra gränsen eftersom det ofta är en lång kedja personer/tjänster som leder till det slutgiltiga illegala. T.ex. kanske vår diskussion leder till att någon besöker TPB och börjar tanka saker. Då är du, jag och scifi-nytt länkar i kedjan, men inte är vi skyldiga till något.

Likaså är inte Google skyldiga eftersom deras tjänst inte alls hade för avsikt att medverka i olagligheter.

Nu kan förvisso TPB ses som ett steg under leecher-seeder, men trackern är så innästlad så att de tre kan klumpas ihop.

Personligen är jag inte alls emot TPB eller vad de sysslar med, men det är ju inget snack om att deras syfte är att sprida upphovsrättsskyddat material. Jag hoppas att metadatan förblir laglig, men ifall TPB skulle fällas kan jag inte ärligt säga att det inte är berättigat.

#129 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 14 October 2008 - 00:08

Jo, jag förstår hur du menar. Men då blir ju frågan var man ska dra gränsen eftersom det ofta är en lång kedja personer/tjänster som leder till det slutgiltiga illegala. T.ex. kanske vår diskussion leder till att någon besöker TPB och börjar tanka saker. Då är du, jag och scifi-nytt länkar i kedjan, men inte är vi skyldiga till något.

Likaså är inte Google skyldiga eftersom deras tjänst inte alls hade för avsikt att medverka i olagligheter.

Nu kan förvisso TPB ses som ett steg under leecher-seeder, men trackern är så innästlad så att de tre kan klumpas ihop.

Personligen är jag inte alls emot TPB eller vad de sysslar med, men det är ju inget snack om att deras syfte är att sprida upphovsrättsskyddat material. Jag hoppas att metadatan förblir laglig, men ifall TPB skulle fällas kan jag inte ärligt säga att det inte är berättigat.

Ja, det är ungefär så jag tänkte mig när jag svarade på Supertrecks inlägg men med tanken i huvudet att TPB inte heller håller någon avsikt att medverka något olagligt ( :rolleyes: ). Hur knasigt det där än låter, men det är ju trots allt det dem påstår.

TPB är ju som du säger den närmaste länken till p2p-nätverket, där all seeding och leeching pågår, men också som du säger; vart bör gränsen dras?

Skillnaden mellan våran syn på just den biten är väl att jag skulle lika gärna kunna se en genomhederlig sida som Google kunna drabbas likväl som TPB. Om båda påstår sig vara lagliga men att en plötsligt faller, så är det märkligt i min mening att den andre står kvar såvida det inte är bevis på deras egentliga avsikt som fäller TPB. I ett sådant fall ser allting helt ok ut hos mig, rent tekniskt sett då. Sen är ju Google självklart ett länksnäpp längre ifrån torrentnätverken, men i min mening mycket nära nog för dem mycket precisa träffarna man får. D.v.s. om de inte beslutar att t.ex. banna sidorna i fråga från sina arkiv, eller någon annan form av säkerhetsfix.

Själv står jag väldigt delad i den allmänna frågan. Självklart är hela röran olaglig och bör förbjudas. Å andra sidan tycker jag det inte alls är konstigt att det blivit såhär. Lite som att företagen själva har bäddat upp för det här och kanske behöver en liten tankeställare. Det är ju dock väldigt tråkigt för dem mindre företagen som tar största smällarna, det är trots allt inte allas fel att folk börjat göra såhär.

#130 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 November 2008 - 19:12

Seger för fildelare i EU | Näringslivsnyheter | SvD
Ett EU-förslag om att kunna stänga av fildelare från internet för gott har stoppats i papperskorgen.
EU-kommissionen har nu lagt fram ett nytt förslag efter det att EU-parlamentet vägrat ställa sig bakom tankar om avstängning.

I slutet av september röstade en överväldigande majoritet i EU-parlamentet för att ingen ska kunna stängas av från internet utan en juridisk process. Svenska parlamentariker av olika politisk färg jobbade aktivt för att stoppa ett franskt förslag som innebar att det skulle räcka att bryta mot upphovsrättsreglerna tre gånger för att bli avstängd.

Frankrikes president Nicolas Sarkozy gjorde sedan ett fräckt försök att få EU-kommissionen att bortse från parlamentets röstresultat, men hans inlägg i debatten fick inget stöd av kommissionen.

Nu har i stället kravet på juridisk process arbetats in i kommissionens nya förslag, som ska underlätta fortsatta förhandlingar mellan EU-ländernas regeringar och EU-parlamentet.

Reglerna om internetanvändandet ingår i det så kallade telekompaketet, som syftar till att öka konkurrensen på telekom- och bredbandsmarknaden inom EU, vilket i sin tur ska leda till fördelar för konsumenterna.

I kommissionens nya förslag har man också fått banta tankarna om en ny telekommyndighet rejält, efter motstånd i parlamentet.

Telekomministrarna ska diskutera det nya förslaget på sitt möte i slutet av november. EU-parlamentet röstar igen i april nästa år.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#131 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 November 2008 - 19:22

Iallafall EN enda god nyhet... :)

#132 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 07 November 2008 - 20:57

Men betyder inte det att Google också borde stängas ner? Jag kan ju lätt hitta olagliga saker att ta hem där.

Fast skillnaden är att Google inte har som syfte att hjälpa dig finna dessa olagligheter. Det är bara att det är svårt att filtrera ut vissa oönskade saker.

Men då är det ju självklart att Google ska anmälas och stoppas.

Så det räcker antagligen att göra fejkade sajter som ser ut som en seriös tjänst
och då har tjänsten ryggen fri. Haa haa haaa :thumbsup:
Nej vi har ingen avsikt att hjälpa folk med olagligheter!

#133 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 November 2008 - 16:56

Hur är det med den här nya IPRED-lag som nyligen gått igenom, innebär detta slutet för fildelning?
Såväl artister som AntiPiratbyrån verkar väldigt nöjda, samtidigt som det verkar finnas stor aktivitet för att stoppa lagen från vanliga användare, ungdomsförbund osv.

Så ska lagen fungera i praktiken:

1. En rättighetsinnehavare – exempelvis ett skiv- eller filmbolag – får kännedom om att fildelning sker från en viss IP-adress.

2. Rättighetsinnehavaren dokumenterar fildelningen och IP-numret.

3. Rättighetsinnehavaren väcker talan mot den misstänkte fildelarens internet-operatör i domstol (tingsrätten).

4. Internet-operatören får yttra sig till domstolen.

5. Om rättighetsinnehavarens bevisning anses tillräcklig tvingas internet-operatören att lämna ut information om vilken person som står bakom IP-adressen (vem som tecknat abonnemanget).

6. Rättighetsinnehavaren kan sedan ta kontakt med personen och kräva att fildelningen upphör eller väcka talan mot personen – alltså kräva ersättning i domstol.

http://www.aftonblad...ticle3734809.ab

Edited by Walker, 17 November 2008 - 16:57.

#134 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 November 2008 - 09:50

Från Göteborgsposten:

Den nya fildelningslagen som ska låta film- och musikbolagen jaga dem som laddar ner film och musik olagligt beräknas klubbas inom ett par veckor - trots omfattade protester. Men nu mildrar justitieminister Beatrice Ask (m) förslaget efter kritiken, erfar Sveriges Radios Ekot.

Lagen ska träda i kraft den 1 april 2009 och det nya är att film- och skivbolagen inte ska få veta vem som laddat ner vad före det datumet. Tidigare skulle även de som laddat hem olagligt under de senaste åren retroaktivt kunna stämmas och få hem kravbrev i brevlådan.

Men nu är det alltså i praktiken fritt fram att tanka ner film och musik olagligt fram till april nästa år då internetföretagen ska tvingas lämna ut IP-nummer på en viss dator som laddat ner en film utan att betala.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#135 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 November 2008 - 14:57

Fy fan... vad är det som håller på att hända med vårt samhälle egentligen?? :(

FRA, Fildelningslagen, SMS-lagen och såvidare.. Känns som om att det bara blir fler och fler kontrollmaskiner som sätts i bruk.

#136 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2008 - 18:40

MUF säger ja till privat fildelning | Inrikes | SvD
Moderata ungdomsförbundet (MUF) vill tillåta all fildelning som inte görs för kommersiellt bruk. Det beslutade MUF:s förbundsstämma på söndagen.

/.../

Det var ju så det var förut.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#137 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 December 2008 - 19:54

Muf sparkar bakut mot egna partiet

Moderata ungdomsförbundet riktar svidande kritik mot antipiratlagen och anklagar det egna partiet för att bedriva en politik endast för vuxna.

Efter DN:s rapport om den danska antipiratgruppens metoder mot misstänkta illegala fildelare är reaktionerna från de unga moderaterna upprörda.

- Det är ett bevis på vart vi är på väg i Sverige, och att vi har rätt i vår övertygelse om vad som är på väg att hända, säger Niklas Wykman, ordförande i Muf.

- Lobbyister som fakturerar och har som affärsidé att jaga unga fildelare, det kan ske i Sverige också vilket inte är acceptabelt.
Ungdomsförbundet tycker att moderaterna sviker ungdomarna och dessutom gör tvärt emot vad som utlovades inför valet.

- Som lagförslaget ser ut nu är det helt oförenligt med uttalanden om att vi inte ska jaga en hel ungdomsgeneration. Regeringen bedriver en politik för vuxna och brister helt i det som rör unga människor.

Men till exempel skivbolagens branschorganisation Ifpi har ju sagt att de kommer att skicka varningar?

- Muf har träffat branschlobbyisterna och de är duktiga, fasaden låter rimlig och bra, men bakom den finns det många obehagliga idéer, säger Wykman.

Nu förbereder sig Muf på att ta krafttag för att lagförslaget ska skrivas om eller rivas upp. Bland annat kommer de att prata med riksdagsledamöter och skicka brev med en vädjan att tänka om.

- Jag är övertygad om att vi kan ändra på detta. Men det handlar mycket om upplysning också eftersom många saknar kunskaper inom området och inte förstår vad lagen kommer att innebära.

Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann uttryckte nyligen ett intresse att resa till Norge för att studera hur könskvotering fungerar i norska bolagsstyrelser. Muf har ett förslag på nästa resmål:

- Vi tycker att han kan åka till Danmark och studera skivbranschens faktureringsmetoder när det gäller fildelning. Det finns lärdomar att dra där så inte samma sak sker i Sverige, säger Niklas Wykman.

#138 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 December 2008 - 10:46

Från det lagförslag som Moderaterna har godkänt (och som troligen blir det som kommer att gälla från 1 april 2009):

* Skillnad görs mellan nedladdning och uppladdning: det anses allvarligare att göra upphovsrättsskyddat material tillgängligt för andra ("ladda upp"), än att själv ladda ner.

Visar hur väl lagförslaget ligger i tiden och hur insatta de är i tekniken. Torrents har ju bara funnits i några år... :rolleyes:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#139 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 December 2008 - 17:13

De var för utlämning av fildelare - IDG.se
De flesta remissinstanser var för att göra operatörer skyldiga att lämna ut fildelares personuppgifter till rättighetsinnehavare. Ett fåtal var emot. CS har hela listan.
I regeringens proposition om en ny piratjägarlag framgår det vilka remissinstanser som var för respektive emot att internetleverantörer ska kunna åläggas att lämna ut fildelares personuppgifter.

Här är remissinstanserna som ställde sig bakom förslaget:
Justitiekanslern, Försvarets Materielverk, Patent- och registreringsverket, Sveriges advokatsamfund, Juridiska fakultetsnämnden vid Stockholms universitet, Stockholms handelskammare, Svensk Handel, Sveriges Radio, Konstnärliga och Litterära Yrkesutövares Samarbetsnämnd, Copyswede, Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation, Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå, International Federation of the Phonographic Industry, Bildleverantörernas förening, Svenska Förläggareföreningen, Föreningen Svenska Läromedel, Business Alliance Europe, Filmfolket och Svenska Antipiratbyrån.

Följande hade ingenting att invända eller avstod från att uttala sig:

Domstolsverket, Helsingborgs tingsrätt, Länsrätten i Stockholms län, Åklagarmyndigheten, Rikspolisstyrelsen, Kommerskollegium, Konsumentverket, Konkurrensverket, Svenskt Näringsliv, Svenska Föreningen för Industriellt rättsskydd och TeliaSonera.

Tullverket ställde sig tveksamt.

Post- och Telestyrelsen och Föreningen för en fri informationsinfrastruktur (FFII) ansåg att frågan bör utredas mer.

Juridiska fakultetsstyrelsen vid Lunds universitet ansåg att Sverige inte bör införa bestämmelser som går längre än vad som krävs enligt direktivet.

Telenor och IT & Telekomföretagen ansåg att internetleverantörer inte bör åläggas att lämna ut personuppgifter till andra än myndigheter. Liknande åsikter framfördes av Svenska Linuxföreningen.

Datainspektionen ifrågasatte om förslaget är förenligt med de EG-rättsliga reglerna om dataskydd och med den rätt till skydd för privatlivet som följer av artikel 8 i Europeiska konventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna.

#140 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 December 2008 - 17:25

Svenska Dagbladet - Ipred stoppar inte fildelning i Finland

4 december 2008

Trots att det funnits en Ipred-lag i Finland sedan 2006 är upp- och nedladdning av upphovsrättsskyddat material fortfarande utbrett. Lagen har inte haft den avskräckande effekt som politikerna hoppades på, visar en finländsk undersökning.

Finland införde EU-direktivet Ipred redan 2006 och sedan dess kan upphovsrättsinnehavare vända sig till domstol för att få ut uppgifter om vem som står bakom en viss ip-adress.

Möjligheten har använts redan sedan starten, uppger den finska antipiratbyrån TTVK.

"Upphovsrättsinnehavaren har bevisbördan, men än så länge har domstolarna i varje fall accepterat våra bevis och tvingat internetoperatörer att ge oss information", skriver organisationen i ett mejl till SvD.se.

Men trots Ipred visar undersökningar att den olagliga fildelningen fortfarande är utbredd i Finland. En rapport från Rättspolitiska Forskningsinstitutet, en finsk motsvarighet till Brå i Sverige, visar att 69 procent av alla 15-åringar i landet fortfarande fildelar upphovsrättsskyddat material.

Av de 69 procenten svarar 29 procent att de laddar upp och ner filmer och musik varje dag.

– Det är höga siffror, säger Venla Salmi, forskare på institutet, till SvD.se.

I Finland går dock lagen inte lika långt som i Sverige. Personer som enbart laddar ner material kan inte straffas, men dagens teknik gör att uppladdning och nerladdning i många fall sker samtidigt.

"Vi har bra erfarenheter av det här, och en civil process är ett mjukare verktyg för att hantera de här intrången", skriver TTVK.

Venla Salmi på Rättspolitiska Forskningsinstitutet ser dock problem med den finska lagen. En otydlig lagtext gör att många chansar och fildelar upphovsrättsskyddat material trots att de vet att det är olagligt. Andra förstår inte vad som är olagligt.

– Lagen säger att om man gör skada genom att fildela stora mängder material så kan man bli ersättningsskyldig. Men var drar man gränsen? Om man bara laddar ner några låtar är det väldigt oklart vad som gäller, säger Venla Salmi

En liknande kompromiss finns med i det svenska lagförslaget. Men Venla Salmi är skeptisk.

– Det är just otydliga skrivningar som den här som gör lagen problematisk. Det gör det svårt att förstå vad som är olagligt.

Ett av många exempel på finländare som fått betala dryga skadestånd är en man i 50-årsåldern på Åland. Hans fru och son laddade ner låtar från internet, men förstod inte att de samtidigt gjorde musiken tillgänglig för andra.

I den utredning som en upphovsrättsorganisation gjorde visade det sig att familjen fildelat 13 000 låtar. Mannen själv hade inte gjort något, men eftersom han stod som innehavare av internetabonnemanget blev han ersättningsskyldig.

– Summan de vill att jag ska betala är 4 900 euro, sade mannen till tidningen Nya Åland i våras och fortsatte:

– Det känns för jävligt när man varit så dum att man trott att det är gratis att ladda ner musik för eget bruk. Inte hade jag trott att man samtidigt gör dett möjligt för andra att komma åt musiken.

#141 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2008 - 18:18

Viasat: ”Vi kommer inte jaga fildelare”

Hoppas det inte är ett utspel för att ragga kunder bara. Utåt sett så verkar det iaf som om de fattat grejen. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#142 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 December 2008 - 18:56

Från det lagförslag som Moderaterna har godkänt (och som troligen blir det som kommer att gälla från 1 april 2009):

* Skillnad görs mellan nedladdning och uppladdning: det anses allvarligare att göra upphovsrättsskyddat material tillgängligt för andra ("ladda upp"), än att själv ladda ner.

Visar hur väl lagförslaget ligger i tiden och hur insatta de är i tekniken. Torrents har ju bara funnits i några år... :rolleyes:

Jo, jag antar det. Men det är iallafall bättre än att sätta hårt på nedladdare. Det är ju de som laddar upp som gör det grövre brottet IMO.
Typ som att det är skillnad mellan tjuven som gör själva inbrottet och den som köper dess gods för att göra en likelse.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#143 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 December 2008 - 19:54

Trådlöst gör antipiratlagen tandlös
Den nya antipiratlagen är nu klar att läggas fram i riksdagen. Men i praktiken kan den bli rättsligt verkningslös. Detta eftersom det blir mycket svårt att knyta en specifik individ till ett abonnemang.
/.../

Undrar hur mycket ökning det kommer bli i försäljning av trådlöst nästa år?

#144 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 December 2008 - 10:44

Har väl egentligen inte med fildelning att göra, men är relaterad:

Tydligen så har omslaget på Scorpions album "Virgin Killer" från 1976 fått en watchdog i England att gå i taket så att den sidan hamnat i deras barnporrfilter.

http://en.wikinews.o...ensor_Wikipedia

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#145 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 December 2008 - 18:24

Har väl egentligen inte med fildelning att göra, men är relaterad:

Tydligen så har omslaget på Scorpions album "Virgin Killer" från 1976 fått en watchdog i England att gå i taket så att den sidan hamnat i deras barnporrfilter.

http://en.wikinews.o...ensor_Wikipedia

Inte konstigt, ärligt talat. Visst det hela ska ha varit väldigt konstnärligt men det är ändå en 10-åring som poserar naken på ett utmanande sätt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#146 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 December 2008 - 00:15

Och inte helt oväntat så fick de backa bara nån dag senare:

http://www.guardian....ia-ban-reversed

Ungefär som när Pirate Bay hotades med barnporrfilter. I Sverige sköts iaf detta av polisen, medan det är privat skött i England.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#147 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 December 2008 - 04:57

I Indien går man också hårt åt mot piraterna.

23 pirater gripna av styrkor från Indien

Den senaste månaden har ett dussintal fartyg kapats i den Indiska oceanen utanför Somalia.

De indiska styrkorna eskorterade handelsskepp när de larmades om en attack på ett etiopiskt fartyg i Adenviken på lördagen, uppger nyhetsbyrån AP...

Nej, vänta...fel sorts pirater.

Edited by Wylie Times, 14 December 2008 - 04:58.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#148 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 December 2008 - 06:39

Wylie :lol2:
-Sora, Kingdom Hearts

#149 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 December 2008 - 09:40

:lol:

Man jobbar rätt hårt på att bekämpa pirater i Somalia också har jag hört. ;)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#150 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 December 2008 - 14:10

Den var bra :lol: