Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#126 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 30 November 2005 - 21:55

Woooow vilken show, ett satans bra avsnitt, fick tilbaka den känslan jag långsamt tappat efter de två första avsnitten av andra säsongen...

Som redan sagt här... förstår ana lite bättre nu!
I love the smell of napalm in the morning

#127 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 November 2005 - 22:08

De visade ju med bilder det som vi fått berättat för oss tidigare om det "bakre" gängets upplevelser, så inga överraskningar i det här avsnittet precis.

Det var snyggt stilistiskt att de ökade tempot på klippen mot slutet, från de händelser vi redan sett efter att Jin, Sawyer och Michael kom till dem. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#128 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 30 November 2005 - 22:18

Det var snyggt stilistiskt att de ökade tempot på klippen mot slutet, från de händelser vi redan sett efter att Jin, Sawyer och Michael kom till dem. :)

Håller med! Avsnittet var snyggt gjord.
Posted ImagePosted Image

#129 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 November 2005 - 23:31

efter detta avsnittet är jag ganska säker på att jag såg barnen i det förrförra avsnittet.
(= När Echo och Jin gömmer sig i buskar och man får se Others gå förbi. Den som går sist såg ut att vara ett barn, och bar dessutom på en teddybjörn)

Men kan man annat än hålla med det som skrivits redan?

Avsnittet var bra, jag ville få se hur de haft det på ön, och jag fick som jag ville. Echos 40-dagarstystnad känner jag igen. Tar inte präster avstånd från olika saker i 40 dagar?

[i]Edit; Smärre stavfel :P

Edited by Hofling, 01 December 2005 - 08:27.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#130 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 01 December 2005 - 04:46

efter detta avsnittet 'r jag ganska säker på att jag såg barnen i det förrförra avsnittet.
(= När Echo och Jin gömmer sig i buskar och man får se Others gå förbi. Den som går sust såg ut att vara ett barn, och bar dessutom på en teddybjörn)

Precis vad det skulle föreställa, annars hade inte nallen planterats i det tidigare avsnittet.

#131 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 December 2005 - 07:41

Planteringen i förra avsnittet var snyggt gjord, men i detta var det övertydligt hur de satte fokus på nallen. Men det är som vanligt så att de inte vågar annat än att skriva det på näsan på folk, med risk för att en mer raffinerad behandling av ledtrådarna ska gå publiken förbi. *suck*

#132 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 December 2005 - 11:50

Bra avsnitt...några svar men ännu fler frågor...men, 25:e januari?!? Vill de ta livet av oss? ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#133 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 December 2005 - 12:15

Tycker det är skönt med uppehåll, hade tappat mer och mer intresse så hoppas att uppehållet för min del gör mig mer intresserad igen. Gårdagens avsnitt var bra, men jag såg som de senaste gångerna det mesta med ett halvt öga.
*Hockey och superhjältar*

#134 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 01 December 2005 - 12:49

Instämmer med Kermit, man kan må bra av ett litet break. Dessutom var gårdagens avsnitt ett bra avsnitt att avsluta "säsongen" med...

#135 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 01 December 2005 - 12:59

Instämmer med Kermit och Jazzdevil. Äntligen ett bra avsnitt och händelserikt avsnitt, serien har tappat en aningen under sässongen men kan förhoppningsvis få en nytändning efter pausen.

#136 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 01 December 2005 - 15:05

Kan bara hålla med om att det var ett bra avsnitt :) öppningsscenen var häftig med rofylld bild på vågor innan infernot bröt ut...

Echos 40-dagarstystnad känner jag igen. Tar inte präster avstånd från olika saker i 40 dagar?

40 dyker upp i bibeln många gånger, man fastar i 40 dagar t.ex.
Säger som M.M att nallen kunde ha hanterats mer subtilt...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#137 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 December 2005 - 19:54

Det jag gillade mest med förra avsnittet var idén med att flytta handlingen från de vanliga karaktärerna och låta det handla om några andra. Sånt vill jag se lite oftare i tv-serier. Om det är nån som känner till några exempel är jag all ears.

Undrar om de kommer göra ett avsnitt där man får följa The Others ifrån deras synvinkel? T. ex hur de reagerar när de blir av med Ethan och Goodwin?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#138 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 01 December 2005 - 20:20

Och Nathan var han en av " the Others " ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#139 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 December 2005 - 20:33

nej.

såg Locke i Arkiv x i måndags??
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#140 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 December 2005 - 21:58

nej.

Inte? Är det helt säkert? Båda infiltrerade ju varsin grupp överlevande för att föra bort barn, eller hur? Eller har jag fått allt om bakfoten?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#141 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 December 2005 - 22:04

Det var inte Nathan utan Goodwin som var infiltratören. Goodwin dödade därför Nathan så han inte kunde avslöjas som felaktigt anklagad, men sen avslöjade Ana Goodwin och dödade honom.

Edited by Illyria, 02 December 2005 - 22:06.

#142 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 December 2005 - 23:46

Dan, FX missade ni avsnittet i Onsdags? :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#143 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 03 December 2005 - 11:55

Det var inte Nathan utan Goodwin som var infiltratören. Goodwin dödade därför Nathan så han inte kunde avslöjas som felaktigt anklagad, men sen avslöjade Ana Goodwin och dödade honom.

Nej, jag menade Ethan. Han som kidnappade Claire och Charlie i första säsongen och sen blev ihjälskjuten. Fast det var förstås lätt att blanda ihop de namnen, antar jag.

#144 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 December 2005 - 12:27

Vi vet ju egentligen inte om Ethan var från the Others eller ej, men det är den mest logiska förklaringen, efter vad vi vet finns det bara dem på ön utöver våra överlevanade och Danielle.

#145 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 03 December 2005 - 16:37

Appropå Danielle... undrar om hon dyker upp igen? Det borde hon väl, för ön är ju inte så värst stor. Samma sak borde väl gälla irländaren (?) nere i bunkern.
Posted ImagePosted Image

#146 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 December 2005 - 18:16

Desmond. Jag hoppas vi får återse båda, vilket jag tror kommer hända. Vore konstigt annars.

#147 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 December 2005 - 18:55

Danielle klarar sig ju på egen hand, men Desmond? Om han inte är med henne eller The Others, var är han då? Och vad gör han?

Fast det är klart, han kan ha haft sin båt förtöjd vid piren nere i hamnen också och har helt enkelt seglat bort i solnedgången. ;) :P

#148 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 04 December 2005 - 01:02

Ja just det! Desmond var det han hette! Jag tror de skulle kunna hitta riktigt bra historier som involverar honom. Hans historia skulle vara intressant att se och hur väl kan man lita på honom egentligen?
Posted ImagePosted Image

#149 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 11 January 2006 - 16:01

den 25/1 är det dags igen för fortsättningen :)

Lost 2006-01-25 21:01:09:00 TV4

Källa TV4
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#150 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 25 January 2006 - 23:46

Jaha, ikväll var det dags igen för vår favoritserie att starta upp :)
Men det var väl inget sprakande avsnitt direkt, mycket drama i djungeln plus Ana Lucia flashbacks...
Stör mej lite på Anas agerande som polis, oprofesionellt oprofessionellt och instabilt, även om hon hade väldigt starka själ skäl...
Mycket återföreningar på slutet till smäktande toner, har vi inte hört det förut, dags o variera sej lite?
Ser framtida konflikter mellan två starka ledare, Jack och Ana...
Nåväl, välgjort som vanligt och jag fortsätter o titta :)
Edit i efterhand:Lite stavfel, trött igår kväll...

Edited by SavedByZero, 26 January 2006 - 06:59.

"Jack Bauer"-24