Det må så vara att det är ett vanligt tema. Men just i B5 är det så otroligt snyggt uppbyggt under tidigare säsonger att det inte alls känns som man hamnar i b-storyn efter Shadow kriget. Speciellt inte efter att kriget börjar trapps upp under den senare delen av säsongen och då var iaf jag väldigt glad att JMS tagit sån tid på sig att bygga upp det här.När Shadows försvann blev det "bara" kvar en "vanlig" intrig om motståndskämpar. Och den har jag sett i var och varannan SF-serie känns det som.
Babylon 5 (Alla avsnitt, säsong 1-5)
Posted 07 November 2006 - 22:36
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 November 2006 - 22:41
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 November 2006 - 22:55
-Gangstagrass
Posted 07 November 2006 - 23:02
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 November 2006 - 23:06
Allt det här har förresten gjort mig väldigt sugen på att se om Babylon 5. Men tyvärr är det inte nåt som jag kommer att ha tid med förrän i bästa fall till sommaren.
Edited by Wylie Times, 07 November 2006 - 23:08.
-Gangstagrass
Posted 07 November 2006 - 23:17
Med tanke på att det har fem säsonger och man gärna vill reflektera över detaljer så kräver den ju sin tid att se. Vet hur du tänker, men jag tänker vänta tills jag skaffat DVD:erna.
Posted 07 November 2006 - 23:32
Och dessutom är det ju många kommentarspår man vill lyssna på också så det blir ännu mer att se (eller höra)
-Gangstagrass
Posted 07 November 2006 - 23:38
Posted 07 November 2006 - 23:57
F ö måste jag säga att jag nyss såg "Intersections In Real Time", och det kan kanske vara det bästa enskilda avsnittet hittills.
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 17 July 2007 - 18:17
En av mina favoritter är död
jag måste säge at början på säsong 5 inte är så bra som de andra serier.Vart är Ivanova ???? gillar inte den nya Captain . det saknas liksom nånting tyckar jag , men det kanske blir bättre sen
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 17 July 2007 - 18:29
Början av säsong 5 är lite seg beroende på att JMS trodde att serien skulle läggas ner efter säsong 4, så han wrappade upp de flesta storyarcs i den. Den tar sig dock rejält mot slutet..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 18 July 2007 - 09:41
En av mina favoritter är död
Marcus the Ranger.
Sanningen att säga så är han inte det. Han blir däremot nerfrusen.
Posted 18 July 2007 - 12:12
B5 = världens bästa sci-fi serie? Kanske inte den allra bästa men långt upp i toppen är den. Riktigt bra handling, karaktärer och en härlig kontinuitet genonsyrar hela serien bland annat.
Edited by Cartman, 18 July 2007 - 12:13.
Posted 18 July 2007 - 13:06
Posted 18 July 2007 - 13:09
Edited by Cartman, 19 July 2007 - 11:50.
Posted 18 July 2007 - 20:01
Och vem er det som vil "hjälpa " Mollari ? nya sorts Shadows ?
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 18 July 2007 - 20:26
jag kanske är lite OT nu men, vilken/vilka serier håller du som bäst och ungefär var placerar sig B5?
Menar du bland rymdserier eller rent allmänt? Bland rymdserier, så kan jag ge Star Trek: Deep Space Nine som exempel. Den startar inte lika stark, men har en mycket starkare avslutning än Babylon 5.
Posted 19 July 2007 - 06:49
Posted 19 July 2007 - 11:55
Jag kanske är lite OT nu men, vilken/vilka serier håller du som bäst och ungefär var placerar sig B5?
Menar du bland rymdserier eller rent allmänt? Bland rymdserier, så kan jag ge Star Trek: Deep Space Nine som exempel. Den startar inte lika stark, men har en mycket starkare avslutning än Babylon 5.
OT varning igen.
Tänkte mig bland Sci-Fi serier. Kan hålla med dig om DS9. Den tar sig ordentligt en bit in i serien och dess handling och väldigt intressanta karaktärer är överlag bättre om man jämför med B5.
Forever Xena, vad tycker du hittills om serien i allmänhet och säsong 5 i synnerhet?
Posted 19 July 2007 - 22:55
Winter is Coming
Posted 20 July 2007 - 16:21
Tyckar vi ser for mycket af telepaths , men nu tror jag där börjar hända nåt , men Centauri som sädvanligt blandat ind i det hela
Posted 21 July 2007 - 19:45
I mitt tycke den sämsta av säsongerna.lit seg för det mesta.
Lämnade mig med lite frågor. Hvad hänte med GKar ? hur och när dog Mollari ? Og presenten til Delenn och Sheridans son , fik kan den och blev han då oskså under kontrol av the Drakhs ?Fik the telepaths deres egen homeworld ?Lennier vad med han ?
Nå nu skal jag ge mig kast med Crusaders , sen er der alla B5s telefim jag fortfarende inte har set.
Måste erkänna jag grät ett litet skvätt i sista avsnitt.
Posted 21 July 2007 - 23:09
//Peak
sixty six."
Posted 22 July 2007 - 08:29
Och vad hänte med Garabaldis hemlige fight mot Bester ?
Posted 22 July 2007 - 09:03
http://www.fantastic...ark-genesis.htm
http://www.fantastic...y-relations.htm
http://www.fantastic...l-reckoning.htm
//Peak
sixty six."