Jump to content

Photo

Watchmen

• Please log in to reply
520 replies to this topic

#126 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 July 2008 - 09:37

En liten attack mot MPAA för att de tvingade Snyder att redigera bort den där pistolen i trailern.

http://www.avclub.co...ks_youre_stupid

Inget som har så mycket med själva filmen i sig att göra, men jag gillar den ironiniska tonen.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#127 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 July 2008 - 12:12

First Showing - Eight New Awesome Watchmen Posters from Comic-Con 08!
/Film - Zack Snyder Talks Watchmen Director’s Cut

Edited by Cartman, 28 July 2008 - 12:27.

#128 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 July 2008 - 12:35

IESB - SDCC 08: Interviews of the Watchmen

Edited by Cartman, 14 November 2008 - 16:01.

#129 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 July 2008 - 17:09

Ser bra ut som de flesta bilder från filmen. Gillar The Owl Ship i de bildern man visat av den.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#130 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 August 2008 - 11:29

Ain't It Cool - The Watchmen Comic Con Posters At High Res Beauty

#131 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 August 2008 - 14:00

Watchmen Hi-Res Comic Con Posters.

http://www.superhero...ews.php?id=7562

EDIT: Som Cartman redan postat fast jag inte märkte det.

Edited by super85, 01 August 2008 - 22:10.

Batman Begins

The Dark Knight

#132 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 01 August 2008 - 16:52

Jag blev sugen på ett par dollor... :P

Posted Image
Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#133 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 August 2008 - 00:43

DC Comics Paul Levitz snackar försäljningssiffror på "Watchmen" efter att trailern till filmen börjat visas på biografer.

“I don’t think there’s record of a trailer moving books with this velocity,” says DC Comics president Paul Levitz. “Bookscan records Watchmen selling 10,000 copies in one week. We’ve put more than 300,000 copies in print in the last two weeks. That’s a pretty amazing record for a 21 year old book.” In 2007, the title sold about 100,000 copies.

“Comic shop retailers have used Watchmen for the last 20 years to introduce graphic novels to curious new readers and they know it creates repeat buyers,” Levitz says. “They sell a copy of Watchmen to a consumer curious about all the fuss and that reader returns for a copy of V for Vendetta by the same author. We believe this book is significantly expanding the readership for graphic novels.”

The book has been doing very well in online sales and was the number 5 best selling book on Amazon.com during the month of July, 2008.

http://www.watchmenc...rback-sales.php

Edited by super85, 05 August 2008 - 00:45.

Batman Begins

The Dark Knight

#134 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 05 August 2008 - 20:15

Trailern verkar schysst, det visuella behöver man nog inte oroa sig för...

Men hur är det med manus och handling? Hur lyder förhandssnacket?

#135 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 August 2008 - 00:20

Den civila befolkningen verkar vara redan hypade, om man noterar att TPBn/hardcovern säljer så bra som nu Levitz säger. Det som "vi" andra säger är att man ska nog vänta tills en "directors cut" DVD eftersom Snyder lär få klippa ner sin 3 timmar plus version till typ 2 timmar när den har biopremiär. Men som oftast lär man se den på bio redan under första helgen den har premiär.

Edited by super85, 06 August 2008 - 08:32.

Batman Begins

The Dark Knight

#136 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 August 2008 - 12:03

First Showing - Watchmen Video Journal: Inside The Owlship

EDIT: First Showing - Jeffrey Dean Morgan Confirms Watchmen's Darker Elements are Fully Intact

Edited by Cartman, 08 August 2008 - 12:46.

#137 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2008 - 23:43

Paul Levitz pratar om Watchmen filmen och lite om The Dark Knight och andra DC Comics filmer i den här intervjun.

http://www.newsarama...tzWatchmen.html
Batman Begins

The Dark Knight

#138 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 August 2008 - 00:06

Jag har inte följt denna tråd alltför mycket och vet absolut noll om Watchmen. Men trailern fick mig mycket intresserad! :)

Winter is Coming

#139 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 August 2008 - 17:03

Jag har inte följt denna tråd alltför mycket och vet absolut noll om Watchmen. Men trailern fick mig mycket intresserad! :)

Du kanske kan hitta serien på nåt bibliotek? Det var så jag läste både Watchmen och V för Vendetta. :)
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#140 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 August 2008 - 22:28

Du kanske kan hitta serien på nåt bibliotek? Det var så jag läste både Watchmen och V för Vendetta. :)

Ja det är inte alls omöjligt! Eller så kanske man kan hitta ett album billigt nånstans.

Winter is Coming

#141 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 August 2008 - 00:27

Watchmen finns ju på svenska på hardcover, köpte den en gång för typ 120(ej begagnad) kr på serieboden i gamla stan. Sen lär det finnas begagnade också för ett bra pris. Är dock en sverige som är värd att läsas på engelska.Sen finns ju internetbutiken också som man kan använda...
Batman Begins

The Dark Knight

#142 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 August 2008 - 16:34

SvD » Kulturnyheter » Filmtrailer säljer "Watchmen"-bok
Att filmatiseringar av böcker ökar försäljningen av den litterära förlagan är givet. Men även en filmtrailer kan ge samma effekt - i alla fall när det gäller "Watchmen".

New York Times rapporterar att trailern inför den kommande Hollywoodfilmen har inneburit ett explosionsartat intresse för Alan Moores kultförklarade seriealbum från 1986. Under 2008 har albumet sålt mer än en miljon kopior - att jämföra med endast 100 000 under 2007.

- Aldrig tidigare har en filmtrailer inneburit detta för bokbranschen, säger Paul Levitz, chef på DC Comics som ger ut seriealbumet.

Konspirationsteoretiska "Watchmen" utspelar sig i ett "alternativt" USA år 1985, med superhjältar och hot om kärnvapenkrig med Sovjetunionen. Den påkostade filmen, som regisseras av Zack Snyder ("300"), har premiär våren 2009. Svenska Hollywoodstjärnan Malin Åkerman har en av rollerna.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#143 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 15 August 2008 - 21:19

Kevin Smith har fått se filmen i förväg, den satans lyckosten! :angry: Från hans MySpace-blogg:

I saw "Watchmen." It's fucking astounding. The Non-Disclosure Agreement I signed prevents me from saying much, but I can spout the following with complete joygasmic enthusiasm: Snyder and Co. have pulled it off.

Remember that feeling of watching "Sin City" on the big screen and being blown away by what a faithful translation of the source material it was, in terms of both content and visuals? Triple that, and you'll come close to watching "Watchmen." Even Alan Moore might be surprised at how close the movie is to the book. March can't come soon enough.

Är såååååå avis på honom! Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka hur jädra jobbigt det måste vara att få ha kollat en sån här film ett halvår innan premiären och inte få säga nånting?

#144 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 August 2008 - 22:50

Hoppas filmen går bra så de kan göra prequelen iaf...

[attachment=1122:watchmen...38481fp1.jpg]

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#145 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 16 August 2008 - 08:53

Ha! :D Var det där från avsnittet där Alan Moore är med? Jag minns ett avsnitt jag bara hann se slutet på där han dök upp och sedan läste jag i eftertexterna att han t.o.m. gjorde sin egen röst! Blev rätt paff, eftersom jag inte trodde han gick med på sådant.

#146 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 August 2008 - 13:28

Spoiler TV - Watchmen - Behind the Scenes with Zack Snyder

Here is a behind the scenes look at Zack Snyder's Watchmen courtesy of G4's Attack of the Show.

#147 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 August 2008 - 22:14

Det här har säkert redan tagits upp någonstans i denna tråd, men det var en nyhet för mig.

Fox's 'Watchmen' lawsuit heats up - Entertainment News, Film News, Media - Variety
Judge denies WB's motion to dismiss

A judge has denied a Warner Bros. motion to dismiss 20th Century Fox's lawsuit over the right to make a film based on the graphic novel "Watchmen."

Ruling is potentially a huge victory for Fox, which could wind up being a profit participant in the film, costing Warners millions considering the film's box office prospects. Project, which has been in development for two decades, finally began lensing in September, with Zack Snyder at the helm. Warners was set to release the film, which stars Patrick Wilson and Jackie Earle Haley, March 6 in the same slot in which "300" opened.

Judge appears to conclude that Fox retained distribution rights to the graphic novel penned by Alan Moore and illustrated by Dave Gibbons through a 1991 claim, and he concludes that under the 1994 turnaround with producer Larry Gordon, Gordon acquired an option to acquire Fox's remaining interest in "Watchmen," which was never exercised, thereby leaving Fox with its rights under the 1994 agreement.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#148 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 August 2008 - 01:15

Intressant att följa det där tjafset mellan Fox och WB.En grej det kan leda till är ju att Fox får en andel av pengarna som filmen drar in på både bio och DVD.

Edited by super85, 19 August 2008 - 01:17.

Batman Begins

The Dark Knight

#149 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 August 2008 - 17:17

WorstPreviews - Guillermo del Toro was Offered Watchmen

08-19-2008

In an interview with IGN, director Guillermo del Toro (Hellboy, Pan's Labyrinth) has revealed that at one point he was offered the job of helming "Watchmen," which he turned down. As everyone knows, the studio went with Zack Snyder (300) instead.

"You know, at one point or another, Larry Gordon and Lloyd Levin asked me if I wanted to do The Watchmen and I just couldn't get my head around 'The Watchmen' being two or three hours long," said del Toro. "I always thought that the series depended on almost-miniseries build-up."

Del Toro went on to praise the trailer for its faithful recreation of Alan Moore's graphic novel.

"I think Zack Snyder is a brilliant visual creator and everything in the trailer seems right - if not completely dead-on. To be absolutely honest, I even got a little bit of a geekgasm."

#150 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 August 2008 - 18:19

Ha! :D Var det där från avsnittet där Alan Moore är med? Jag minns ett avsnitt jag bara hann se slutet på där han dök upp och sedan läste jag i eftertexterna att han t.o.m. gjorde sin egen röst! Blev rätt paff, eftersom jag inte trodde han gick med på sådant.

Japp, det är Milhouse som ger honom boken för att signera...

Scenen finns på youtube om du är intresserad av att se den.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."