Jump to content

Photo

Sommar

• Please log in to reply
283 replies to this topic

#126 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 June 2006 - 13:28

Grått, Kvavt och Trist ... även här i XC-land. Regnet häner i luften - men jag tror att Åskar ( :P ) håller sig undan.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#127 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 June 2006 - 19:53

Det kanske behövdes lite regn på all den värmen...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#128 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 June 2006 - 20:27

Vi fick inget regn alls! Men jag hörde att det regnade i FX-land. ;)

Kvällen blev strålande, men gassande sol och klarblå himmel. Imorgon är det skolavslutning och det ska vara lika fint då, säger de. Tur det, eftersom vi är i parken och det vore ju synd om långbordet med 200+ tårtor skulle regna inne ...
Support your local search and rescue unit - get lost.

#129 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 June 2006 - 20:38

Det har kommit lite regnstänk här och var. :) Men det har varit ganska svalt och fint nu på em och kvällningen.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#130 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 14 June 2006 - 21:20

Jag tror jag ska ut och leta efter lite fladdermöss snart...enligt min brorsa och farsa ska det vara smockat här i närheten om kvällarna...Sånt är ju alltid kul :D Jag är ju, som de flesta vet, en Batman ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#131 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 June 2006 - 14:45

Fladdermöss är cool, jag brukar ofta se dem här utanför när det blivit mörkt (de syns mot natthimlen), då de har en rätt stor öppen plats alldeles framför huset med mycket stora träd runt omkring och alltså gott om insekter att jaga. :D

Idag är det helt vindstilla ... *flämt*

Märk väl, jag klagar inte - men det fick gärna blåsa lite. :P

#132 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 15 June 2006 - 21:47

Idag var jag i stan på förmiddagen, inte lika varmt som tidigare. Köpte där min första skateboard, som jag invigde med mina kompisar i Tumba :) Roligt och varmt, fick ta av mig t-shirten igen... :P

Jag är ju, som de flesta vet, en Batman ;)

Alldeles för väl :lol: Jag själv är ju, som de flesta vet, Batgirl :batman: ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#133 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 16 June 2006 - 10:32

Idag var jag i stan på förmiddagen, inte lika varmt som tidigare. Köpte där min första skateboard, som jag invigde med mina kompisar i Tumba :) Roligt och varmt, fick ta av mig t-shirten igen... :P

:batman:

Kul att du har b;rjat [ka skateboard! :D Var grymt l'nge sen jag [kte sj'lv och 'r alldeles f;r r'dd f;r att b;rja igen...min kompis har dock nyligen skaffat en longboard, och den m[ste jag ta och testa..verkar riktigt kul :)

Skriver med amerikanskt tangentbord nu :huh:
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#134 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 June 2006 - 10:37

Spidde: Du använder WinXP va? Nere brevid systemfältet kan du välja tangentbord, som standard kan man växla mellan Am och Sv. Själv brukar jag rekomendera och ta bort amerikanska tbordet om man inte använder det - det finns någon form av mysko tangentbordkommando som växlar det där ... vet inte vilket dock. :P

fqq5BYam.jpg

#135 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 16 June 2006 - 13:48

:batman:

Kul att du har b;rjat [ka skateboard! :D Var grymt l'nge sen jag [kte sj'lv och 'r alldeles f;r r'dd f;r att b;rja igen...min kompis har dock nyligen skaffat en longboard, och den m[ste jag ta och testa..verkar riktigt kul :)

Skriver med amerikanskt tangentbord nu :huh:

Longboard verkar roligt och något jag gärna skulle börja med eftersom jag är för klantig för att börja trixa och hålla på. Roligare att bara cruisa runt B) Men tyvärr är longboard dyrare, känner jag att jag har behovet nästa år ska jag nog köpa en då :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#136 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 June 2006 - 15:30

Spidde: Du använder WinXP va? Nere brevid systemfältet kan du välja tangentbord, som standard kan man växla mellan Am och Sv. Själv brukar jag rekomendera och ta bort amerikanska tbordet om man inte använder det - det finns någon form av mysko tangentbordkommando som växlar det där ... vet inte vilket dock. :P

kan stå EN också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#137 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 June 2006 - 19:09

Våra svettkörtlar kanske är släkt?

:lol2: det er de nog ;)

Japp det regnade en aning i FX land.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#138 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 16 June 2006 - 19:45

Det var på sommarjobbet det där och då orkar jag inte bry mig...plus att de nog skulle bli arga på mig (det är de nog redan, och jag behöver inte göra det värre ;) ) vilket jag helst vill undvika :D

Thrai: Visst är det störande att longboards ska vara så dyra? Tycker det känns lite tråkigt att behöva hosta upp 1500+ för något som man inte hållt på med tidigare, och inte ens vet om det är riktigt kul (det är det nog dock)...Det verkar vara rätt så farligt med longboards också, tror att hastigheter på 40+ km/h är ganska vanligt bland folk som hållt på ett tag B) Kanske inget för en fegis som mig :blush:

last.fm Filmtipset

#139 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 June 2006 - 14:15

Varmt :)
Var 26C eller nåt sånt när jag gick hemifrån vid 10.30 och nu är det 22C, i skuggan.

Har precis kommit hem efter att ha hjälpt till på Strömmingens Dag här i Gävle. Sålt lotter och gått runt och fotograferat.
Brynäs Juniorlag i hockey vann stort mot kockarna i kanotpaddling.

Vi hade tur med vädret ialla fall, till skillnad mot förra året. Plus att vi inte behövde stå mitt ute i solen eftersom Restaurang Helt Enkelt har smällt upp sitt VM-tält på torget så vi stod under det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#140 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 17 June 2006 - 15:29

Thrai: Visst är det störande att longboards ska vara så dyra? Tycker det känns lite tråkigt att behöva hosta upp 1500+ för något som man inte hållt på med tidigare, och inte ens vet om det är riktigt kul (det är det nog dock)...Det verkar vara rätt så farligt med longboards också, tror att hastigheter på 40+ km/h är ganska vanligt bland folk som hållt på ett tag B) Kanske inget för en fegis som mig :blush:

Ja, precis. Kanske ska fälla ett träd på tomten och göra en egen? :rambo: Exakt, och extra svårt är det ju när man inte vet hur man bromsar. Finns det ens något riktigt sätt att bromsa? :P Jag tar det extra försiktigt nu eftersom jag på sportlovet åkte snowboard, ramlade, hade av ett ledband i tummen, fick operera, gå med gips i en månad och fortfarande tränar tummens rörlighet. Nog fan är det roligt att åka fort, men jag vill absolut inte ramla på en skateboard, skrapsår är hemskt! Ja, jag är en mes :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#141 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 June 2006 - 18:11

Har just kommit hem efter att tillbringat en underbar eftermiddag i Göteborgs hamn tillsammans med många tusen andra och tagit emot Volvo Ocean Race-båtarna efter deras åtta månader långa världsomsegling. :D

#142 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 17 June 2006 - 23:06

Ja, jag är en mes :P

Vem är inte det i dessa tider? ;)

Att bromsa blir nog svårt...det enda sättet att få ner farten är nog att svänga riktigt ordentligt...och det låter också farligt...

Idag var det ganska schysst väder tycker jag...var ute i skärgården och där blåste det en del vilket gjorde det svalare, och därmed skönare...

last.fm Filmtipset

#143 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 June 2006 - 13:53

28C i skuggan och lite molnigt här i Gävle och jag sitter inne :rolleyes: men jag har det nästan lika varmt inne med 26C
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#144 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 June 2006 - 14:03

Satt i solen/skuggan på balkongen och lyssnade på Bond... 10 minuter till och jag skulle ha tuppat av! :D

fqq5BYam.jpg

#145 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 June 2006 - 14:21

Ganska mycket moln här med, men fortfarande riktigt varmt. Jag sliter med förberedelserna till ett släktkalas och det är svettigt värre. Stjäl mig en liten paus för att kolla forumen ... ^_^

#146 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 18 June 2006 - 20:02

Idag var det bara otroligt kvavt...jobbigt att andas...kunde liksom inte göra något speciellt alls :(

last.fm Filmtipset

#147 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 June 2006 - 20:07

Det har varit varmt även i XC-land. Men även om temperaturen kröp uppåt 30C så var det inte alls lika tryckande och kvavt som detvarit tidigare.

fqq5BYam.jpg

#148 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 June 2006 - 20:29

Här blåste det riktigt härligt idag. Så värmen blev rätt behaglig. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#149 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 June 2006 - 20:44

Nu är det något varmt här inne. Undrar om jag kan somna?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#150 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 June 2006 - 22:26

Nu är det något varmt här inne. Undrar om jag kan somna?

Jag har alltid problem att somna när det är varmt, många dagar denna vecka har det ju varit 30 grader när man ska sova, jobbigt om något :(

Winter is Coming