ja, det skulle ju ha varit jobbigt.Tänk vilket elände de skulle haft ifall de inte fått hjälp tillbaka..
Star Trek Next Generation
Posted 16 May 2006 - 22:21
Posted 16 May 2006 - 22:33
Undrar om dom fick idén till Voyager efter det här avsnitt?
Exakt min tanke.
Bästa avsnittet hittills! Plotten i sig var intel iak svag som vanligt, och det centrerades mycket kring Wesley. Alltid trevligt. Hittills den mest intressanta Karaktären i serien (vilket jag vet att jag är ensam om att tycka).
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 17 May 2006 - 17:22
Bästa var nog när reptil delegaterna 'råkade' fånga Riker istället för en av de andra och bad om ursäkt för det, och i slutet när kocken fått sig en bit kött att tillaga som var misstänkt likt reptilkött
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 May 2006 - 17:33
Mjodå, helt ok avsnitt. Fortfarande skakig story, men rätt kul med delegaterna som inte kommer riktigt överrens..
Betyg: 5 (av 10)
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 17 May 2006 - 20:29
Posted 17 May 2006 - 20:31
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 18 May 2006 - 09:27
Förra avsnittet "Where No One Has Gone Before" tillhör de bästa från första säsongen imho och visar hur bra serien blir framöver, grunden läggs till Wesleys öde framöver bl.a. riktigt bra
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 18 May 2006 - 16:34
I sådana fall: Välkommen till min andra (och sista) etta den här säsongen. Avslöjar inget mer ifall det inte var den..
//Peak
sixty six."
Posted 18 May 2006 - 16:50
Ja det var det.Var det Justice
Kom hem sent idag så jag såg bara slutet, från där 'gud' skulle anfalla Enterprise
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 18 May 2006 - 22:51
Enda som var liiite intressant var resonemanget om "Prime Directive", men det återkommer ju många gånger.
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24
Posted 18 May 2006 - 22:55
Ok, rätt så lättklätt, men så dumt påhittad lag om att vandra i rabatterna så det är inte ens roligt.
Det här är ett av de få avsnitten som jag inte skulle sakna ifall alla kopior råkade brinna upp eller nåt.
//Peak
sixty six."
Posted 19 May 2006 - 23:10
Ferenginerna uppträder inte alls på samma komiska sätt som första gången vi mötte dom.
Annars ett "det är nått som inte stämmer" avsnitt där man sitter och undrar vad som är på gång.
"Jack Bauer"-24
Posted 20 May 2006 - 01:37
Betyg: 5 (av 10)
//Peak
sixty six."
Posted 20 May 2006 - 13:13
Det jag gillade med "Justice" var att Worf fick lite mer utrymme, han har inte fått göra så mycket än. Och nu har det gått nästan 10 avsnitt, är det OK om jag har skaffat mig en uppfattning om Wesley då, Cappy?
Det känns i alla fall väldigt bra att få se Star Trek TNG
Edit: Jag lade in en spoiler-tagg. //Cappy.
Edited by Capshaw, 20 May 2006 - 15:34.
Jon var namnet:
Posted 20 May 2006 - 15:28
är det OK om jag har skaffat mig en uppfattning om Wesley då, Cappy?
(Ja, jag hatar ungen
)
Det är helt okej att hata ungen när du vill. Men det är ju alltid trevligt att det finns en anledning till det
Posted 20 May 2006 - 16:10
Eh... *koncentrerar mig för att få fram ett bra argument* Han är ju så otroligt jobbig!
är det OK om jag har skaffat mig en uppfattning om Wesley då, Cappy?(Ja, jag hatar ungen
)
Det är helt okej att hata ungen när du vill. Men det är ju alltid trevligt att det finns en anledning till det![]()
Nej, men han känns så barnslig och passar inte riktigt in. Hur gammal är han egentligen? För han ser ut att vara äldre än hur han uppför sig. Gillar inte riktigt att han samtidigt är någon expert på rymdskepp och tekniken och allt. Springer runt och trycker på allt möjligt på bryggan. Hade det varit så lätt borde man väl kunnat skita i Starfleet Academy?
Edited by Thrai, 20 May 2006 - 16:11.
Jon var namnet:
Posted 20 May 2006 - 17:12
Det är inte så lätt att det bara är att springa runt att trycka på knappar - det sker först i Voyager
Spoiler om Deep Space Nine:
Det får mig att tänka på då det avslöjades att Dr. Bashir var genetisk manipulerad och äntligen fick visa hur överlägsen han var.
Posted 21 May 2006 - 13:30
Posted 22 May 2006 - 22:23
Winter is Coming
Posted 22 May 2006 - 22:33
Edited by Wylie Times, 22 May 2006 - 22:34.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 22 May 2006 - 22:42
Men han kommer ju tillbaka
Posted 22 May 2006 - 22:43
Intressant resonemang om varför Q är så intresserade av människan och dess drift att alltid gå framåt och vilken konsekvens det skulle få.
"Jack Bauer"-24
Posted 23 May 2006 - 04:27
Nåväl, om några avsnitt så är det ett av mina favvoavsnitt i säsong 1..
//Peak
sixty six."
Posted 23 May 2006 - 11:59
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter