Jump to content

Photo

Star Trek Next Generation

• Please log in to reply
453 replies to this topic

#126 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 May 2006 - 22:21

Tänk vilket elände de skulle haft ifall de inte fått hjälp tillbaka.. ;)

ja, det skulle ju ha varit jobbigt. :o
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#127 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 May 2006 - 22:33

Undrar om dom fick idén till Voyager efter det här avsnitt?

Exakt min tanke. :)

Bästa avsnittet hittills! Plotten i sig var intel iak svag som vanligt, och det centrerades mycket kring Wesley. Alltid trevligt. Hittills den mest intressanta Karaktären i serien (vilket jag vet att jag är ensam om att tycka).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#128 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 May 2006 - 17:22

Missade första hälften av dagens avsnitt, men det jag såg var sådär.
Bästa var nog när reptil delegaterna 'råkade' fånga Riker istället för en av de andra och bad om ursäkt för det, och i slutet när kocken fått sig en bit kött att tillaga som var misstänkt likt reptilkött :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#129 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 May 2006 - 17:33

Trök att du missar början hela tiden.. ;)

Mjodå, helt ok avsnitt. Fortfarande skakig story, men rätt kul med delegaterna som inte kommer riktigt överrens.. ;)

Betyg: 5 (av 10)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#130 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 17 May 2006 - 20:29

Nu har jag missat avsnitten de senaste dagarna, vad var det för avsnitt som skulle gett idéen till Voyager?

#131 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 May 2006 - 20:31

Nja... Ett okej avsnitt. No more, no less. Jag kan nog tänka mig ge den en 5:a också. Det kändes dock rätt löjligt med sidplotten om förhandlingarna.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#132 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 May 2006 - 09:27

"Lonely Among Us" ett sådäravsnitt tycker jag,
Förra avsnittet "Where No One Has Gone Before" tillhör de bästa från första säsongen imho och visar hur bra serien blir framöver, grunden läggs till Wesleys öde framöver bl.a. riktigt bra :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#133 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 May 2006 - 16:34

Lyckades missa dagens avsnitt. Var det Justice (är inte helt säker eftersom ordningen på de första inte alltid är spikade)?

I sådana fall: Välkommen till min andra (och sista) etta den här säsongen. Avslöjar inget mer ifall det inte var den.. ;)

//Peak

sixty six."

#134 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 May 2006 - 16:50

Var det Justice

Ja det var det.

Kom hem sent idag så jag såg bara slutet, från där 'gud' skulle anfalla Enterprise
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#135 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 May 2006 - 22:51

Fjantigt avsnitt detta :rolleyes: EDO's med knappt några kläder på sej som springer istället för att gå ;) Enda kul var Worf's coola kommentar när han får en kram av ett bombnedslag - "Nice planet" :lol:
Enda som var liiite intressant var resonemanget om "Prime Directive", men det återkommer ju många gånger.
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#136 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 May 2006 - 22:55

En etta som sagt. Hade nog kunnat vara en fyra ifall Wesley verkligen hade fått vad han förtjänade istället för att de fjantade ur.. :P

Ok, rätt så lättklätt, men så dumt påhittad lag om att vandra i rabatterna så det är inte ens roligt.

Det här är ett av de få avsnitten som jag inte skulle sakna ifall alla kopior råkade brinna upp eller nåt.

//Peak

sixty six."

#137 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 19 May 2006 - 23:10

Gillade avsnittet ikväll "The Battle"
Ferenginerna uppträder inte alls på samma komiska sätt som första gången vi mötte dom.
Annars ett "det är nått som inte stämmer" avsnitt där man sitter och undrar vad som är på gång.
"Jack Bauer"-24

#138 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2006 - 01:37

Jo, de försöker fortfarande göra "farliga" Ferengis. Tycker inte att det funkar riktigt, men helt ok 1:a-säsongsavsnitt. Lite bakgrund på Picard och sånt.

Betyg: 5 (av 10)

//Peak

sixty six."

#139 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 20 May 2006 - 13:13

Tyckte att första Ferengie-avsnittet var lite coolt eftersom studio-planeten gav TOS-känsla :P Missade tyvärr Lonely Among Us (farsan spelade in hockey eller fotboll eller nåt då), annars har jag alla inspelade hittills :)

Det jag gillade med "Justice" var att Worf fick lite mer utrymme, han har inte fått göra så mycket än. Och nu har det gått nästan 10 avsnitt, är det OK om jag har skaffat mig en uppfattning om Wesley då, Cappy? :P (Ja, jag hatar ungen ;) ) Dessutom gillar jag inte Tasha Yar så mycket, hon är den som spelar över mest tycker jag. Tycker även att besättningen/skådisarna börjat känna varandra mycket bättre efter piloten. Undrar hur länge det dröjer till LaForge blir Chief Engineer (fast jag vill inte att någon svarar på det :D ).

Det känns i alla fall väldigt bra att få se Star Trek TNG :)

Edit: Jag lade in en spoiler-tagg. //Cappy.

Edited by Capshaw, 20 May 2006 - 15:34.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#140 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 May 2006 - 15:28

är det OK om jag har skaffat mig en uppfattning om Wesley då, Cappy? :P (Ja, jag hatar ungen ;) )

Det är helt okej att hata ungen när du vill. Men det är ju alltid trevligt att det finns en anledning till det ;)

#141 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 20 May 2006 - 16:10

är det OK om jag har skaffat mig en uppfattning om Wesley då, Cappy? :P (Ja, jag hatar ungen ;) )

Det är helt okej att hata ungen när du vill. Men det är ju alltid trevligt att det finns en anledning till det ;)

Eh... *koncentrerar mig för att få fram ett bra argument* Han är ju så otroligt jobbig! :P

Nej, men han känns så barnslig och passar inte riktigt in. Hur gammal är han egentligen? För han ser ut att vara äldre än hur han uppför sig. Gillar inte riktigt att han samtidigt är någon expert på rymdskepp och tekniken och allt. Springer runt och trycker på allt möjligt på bryggan. Hade det varit så lätt borde man väl kunnat skita i Starfleet Academy?

Edited by Thrai, 20 May 2006 - 16:11.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#142 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 May 2006 - 17:12

Jag tycker snarare att han agerar äldre än vad han ser ut.

Det är inte så lätt att det bara är att springa runt att trycka på knappar - det sker först i Voyager :P Men allvarligt, det är det inte. Det är just det som jag gillar med Wesley. De belyser problemet för att ett barn skall få fram den vettiga lösningen på ett problem, då ingen lyssnar på ett barn. Även om barnet är mer intelligent än hela övriga besättningen tillsammans.

Spoiler om Deep Space Nine:

Det får mig att tänka på då det avslöjades att Dr. Bashir var genetisk manipulerad och äntligen fick visa hur överlägsen han var. :)

#143 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 21 May 2006 - 11:57

Jag tänkte mest på hur överlycklig han blev över att få reda på att han var "full" och hur otroligt osäker han blev bland Edo-tjejerna. Med mera.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#144 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 May 2006 - 13:30

Har inte sett det avsnittet. Får återkomma då jag gjort det.

#145 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 May 2006 - 22:23

Ganska hyggligt avsnitt idag, i alla fall för oss som gillar Q :)

Winter is Coming

#146 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 May 2006 - 22:33

Det är dock det klart sämsta Q avsnittet. Möjligen undantaget Encounter at Farpoint.

Edited by Wylie Times, 22 May 2006 - 22:34.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#147 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2006 - 22:42

Slutet var bäst när Q blir straffad av de andra Q's.
Men han kommer ju tillbaka :) så lätt blir vi inte av med honom.

#148 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 22 May 2006 - 22:43

Gillar också Q :) men för övrigt ett sådär avsnitt med lite för löjliga varelser i Bonapartesoldatutstyrsel.
Intressant resonemang om varför Q är så intresserade av människan och dess drift att alltid gå framåt och vilken konsekvens det skulle få.
"Jack Bauer"-24

#149 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 23 May 2006 - 04:27

Ja, Hide & Q är inget höjdaravsnitt, precis.. :P

Nåväl, om några avsnitt så är det ett av mina favvoavsnitt i säsong 1.. ;)

//Peak

sixty six."

#150 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 May 2006 - 11:59

Datalore?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass