Jump to content

Photo

Fotbolls VM

• Please log in to reply
246 replies to this topic

#126 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 June 2006 - 17:27

Vi är välbekanta med dem på det sätt att vi inte har vunnit mot dem på femtioåtta år. Det är en svit som t. om bräcker den vi har mot England.

Aha :blink: :blink: då fatter jag bättre varför alla på jobbet gick runt med uppgivande ansigten och mumlade för sig själv när jag grattade dem i dag. :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#127 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 June 2006 - 17:47

Så då är det väl hög tid att ändra på denna sorgliga siffra i statistiken. :rambo:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#128 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2006 - 17:51

Se hur det gick för England mot Sverige...
*Hockey och superhjältar*

#129 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 June 2006 - 18:48

Jag är optimist. :P

#130 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2006 - 18:50

Inte jag. Fast det är rätt bra i sport. Sverige har redan gått mycket bättre än jag trodde t. ex. Så förhoppningsvis fortsätter jag att ha fel. :)
*Hockey och superhjältar*

#131 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 June 2006 - 19:39

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Sverige vinna över Tyskland på Lördag !!Posted Image

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#132 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 June 2006 - 21:00

Jag tror att sveriger förlorar, men att vi ändå har bättre chans att slå Tyskland än vad vi skulle ha med Ecuador. Enda anledningen till att Tyskland slog Exuador var för att Ecuador vilade sina fem bästa spelare. I en match mot Sverige hade vi suttit i samma sits som mot T&T och inte haft en chans då vi spelade mot ett bra lag som många förväntade sig vi enkelt skulle besegra.

Mot Tyskland blir vi underdogs - vilket alltid passar Sverige. Dessutom så har tyska medier ratat ned Sverige så mycket och blåst upp sina egna egon - vilket är ytterligare två saker som förbättrar läget för oss. Jag är positiv trots att vi förloar. Vi slapp mardrömsmotståndaren Exuador.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#133 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 June 2006 - 22:28

... och blåst upp sina egna egon -

Något alltså, dom är ju redan i kvartsfinal och Sverige är bara en fluga att vifta bort, det blir nog ett "roligt" uppvaknande på Lördag för dom :rambo:
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#134 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 June 2006 - 23:17

Var själv 4 nätter i Berlin och kom hem igår. Såg inga matcher live på plats men däremot såg dem bland tusentals fans på diverse stora screens. Besökte Berlin för första gången 2004 ,och nu under andra gången märkte jag att staden verkade billigare, var billigare att bo i, och äta och dricka sig apfull än förra gången. I allafall, en mycket rolig resa!.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#135 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 22 June 2006 - 13:38

Vi är välbekanta med dem på det sätt att vi inte har vunnit mot dem på femtioåtta år. Det är en svit som t. om bräcker den vi har mot England. :blink:

Klart vi har! :o

Nu spelades det faktiskt ingen match mellan Sverige och Tyskland för femtioåtta år sedan, men vi mötte dem för femtiofyra år sedan (1952), och sedan dess har det blivit sju segrar (om man nu räknar med både Väst- och Östtyskland).
1952-08-01  Helsingfors, Olympiastadion	Tyskland 	 2 - 0
1958-06-24  Göteborg, Nya Ullevi		   Västtyskland  3 - 1
1963-11-03  Solna, Råsunda				 Västtyskland  2 - 1
1971-06-27  Göteborg, Nya Ullevi		   Västtyskland  1 - 0
1978-04-04  Leipzig, Centralstadion		Östtyskland   1 - 0
1978-04-19  Solna, Råsunda				 Västtyskland  3 - 1
1988-01-12  Maspalomas, Estadio Deportivo  Östtyskland   4 - 1
Östtyskland mötte vi aldrig igen efter 1988, så där kan vi ju säga att vi har en pågående segersvit. ;)

Västtyskland har vi mött fem gånger sedan segern 1978, med två förluster och tre oavgjorda som facit.
1984-10-17  Köln, Müngersdorfer		 Västtyskland  0 - 2
1985-09-25  Solna, Råsunda			  Västtyskland  2 - 2
1987-10-14  Gelsenkirchen, Parkstadion  Västtyskland  1 - 1
1988-03-31  Berlin, Olympiastadion	  Västtyskland  1 - 1
1990-10-10  Solna, Råsunda			  Västtyskland  1 - 3
Det enade Tyskland har vi bara mött en gång sedan segern 1952, och då i det tidigare nämnda EM-slutspelet där det blev torsk.
1992-06-21  Solna, Råsunda  Tyskland  2 - 3
Så om man bara räknar Tyskland (ej Öst- och Väst-), då kommer man faktiskt upp i hela femtiofyra år utan vinst.
Men med tanke på att det bara har spelats en enda match mellan lagen sedan dess är det en ganska sorglig svit för tyskarnas del. ;)

Om man räknar med både Tyskland och Västtyskland kommer vi upp i en svit på 28 år utan svensk vinst.
Men det rör sig bara om sex matcher (tre förluster, tre oavgjorda), varav den sista spelades för 14 år sedan.
Så i "effektiv" tid är det bara en 14-årssvit (1978-1992) ... eller t.o.m. en 8-årssvit, om betänker att den första matchen efter Sverigevinsten spelades sex år senare, 1984 ...

Om man tar med Tyskland, Västtyskland och Östtyskland i beräkningen (vilket man kanske borde göra, med tanke på att en östtysk som Ballack kommer att spela på lördag), så får vi en svit på 18 år utan svensk vinst.
Men vi har bara mött tyskarna tre gånger under den tiden, och de tre matcherna spelades under en kort fyraårsperiod (1988, 1990 och 1992).

Slutsats:

Sverige vann senast mot Tyskland 1988.
Vi har inte besegrat Tyskland på de tre senaste försöken.
Vi har en oavgjord och två förluster under en period av fyra år (1988-1992).

England vann senast mot Sverige 1968.
De har inte besegrat Sverige på de tolv senaste försöken.
De har åtta oavgjorda och fyra förluster under en period av tjugosju år (1979-2006).

Vilket är värst? ;)
Posted Image

#136 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 June 2006 - 17:30

jag bara älsker det her bild hitta fifa worldcup

Posted Image

Den här er bra också :lol:

Posted Image

Edited by Forever Xena, 22 June 2006 - 17:31.

Min avatar samling

#137 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 June 2006 - 22:46

Australien gick vidare. :thumbsup: Italien i åttondelen. Teh Socceroos måste få till ett bättre målvaktsspel, dagens målvakt var rätt virrig. En straff (blev mål) fick Australien, de borde ha fått en till efter att två olika kroatiska spelare försökt boxa undan bollen med två solklara hands upp i lutften.

[attachment=791:attachment]
Kewell och Cahill jublar
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#138 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2006 - 23:25

Australien :o trodde dom bara spelad Rugby och Cricket i landet down under :P

Som extra krydda bör nämnas att sju australier har kroatisk påbrå
Expressen

Verkar ha varit rena rama derbyt :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#139 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 June 2006 - 23:42

Australien :o trodde dom bara spelad Rugby och Cricket i landet down under :P

De spelar footie också. Fullständigt livsfarligt spel. :P

Tack för ditt förtydligande om statistiken mot Tyskland, wookie! :D Känns genast mycket bättre inför lördagen. :)

#140 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 23 June 2006 - 10:02

Jättekul att Australien gick vidare, spännande matcher var det igår :)
USA stor besvikelse liksom Tjeckien.
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#141 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 June 2006 - 14:29

Så er det dags snart :P

Min avatar samling

#142 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 24 June 2006 - 15:51

jupp., nu är det strax dags :) detta ska bli hur kul som helst, på förhand iallafall :D
"Jack Bauer"-24

#143 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 June 2006 - 16:39

Inte roligt nu :(

Sverige er totalt utklassad :( Inte vad jag hoppas på

Min avatar samling

#144 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 24 June 2006 - 17:12

Allt går åt h*lvete missad straff också.... :(
"Jack Bauer"-24

#145 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 June 2006 - 17:18

Ja det var inte bra Posted Image

Min avatar samling

#146 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 June 2006 - 18:03

När Henke brände straffen gick jag. Orkade inte se mer av förödmjukelsen. Det var en patetisk insats av svenskarna. :(

#147 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 June 2006 - 18:10

ja det var en tråkig match :( Inget kul att se sånt där utklassning. Ville at Sverige skulla vinna :(

Min avatar samling

#148 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 24 June 2006 - 18:10

Nej, det här var inte vackert. :(
Tyskarna får övertaget direkt från början medan Sverige fumlar runt på planen som yra höns.

#149 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 June 2006 - 18:19

Vilken besvikelse att Sverige åkte ur.

Tur att jag inte titta på matchen och slapp se det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#150 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 June 2006 - 18:29

Det var inte direkt förvånande att vi förlorade. Sverige har verkligen inte spelat bra den här turneringen, ja förutom mot England då. Men tyskarna har däremot varit grymma och det kändes ganska kört redan när vi fick oavgjort mot England eller kanske redan när vi inte lyckades göra mål mot T&T med en man mindre.

Fast det är klart, det skadar ju inte att ha en domare som kan döma. :rolleyes: Men att skylla på nåt annat den svenska försvarskollapsen i början av matchen är bara dumt. Tyskarna var bättre. Hoppas dom åker ut i kvarten. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter