Nya Andra chansen: OK. Men jag skulle föredra samma upplägg här som i de överiga deltävlingarna.
Vinnarna: Vad skall man säga? Jag ville för det första ha Uno och Irma - men det fick jag inte. Varken Sanna eller Jessica hade egentligen låtar bra nog för att gå vidare. Magnus Uggla är ju alltid, ja Magnus Uggla kanske så har de senaste dagarnas hysteri om skumma polacker underminerat hans chanser? Sonja Aldéns låt är bra, men för sjutton? En ballad till?

Å andra sidan så r den bra mycket bättre än vad tex Tommy Nilssons var. Brukar normlat gilla Nannes låtar, den här är OK men inte den starkaste på repertoaren. Kvällens stora högvinster för min del: Varken Elin Lanto eller Jimmy Janson vidare.
Luuk: Fördelen förra vecken (när jag förpassades till radion) var att kommentatorn pratade så mycket att man inte hörde honom. Förhoppningsvis är det hans första och sista jobb inom melodifestivalen. Årets sämsta inslag med skämt som är helt uppåt väggarna.
Pengar slösade/införskaffade: Glömde kolla, tror inte något spel fanns tillgängligt.
Slutsats: Fel låtar till final, trots att det inte är något fel på dem egentligen... som vanligt.