Jump to content

Photo

Smallville - Säsongerna 1-7

• Please log in to reply
178 replies to this topic

#126 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts
  • Interests:Scrabble, ankism, Disney, pianospel, Star Trek, Stargate, kelter, släktforskning, bokföring, veganism, cykling och simning, för att bara nämna några...

Posted 07 January 2007 - 20:14

Hm, undrar om Viasat läser den här tråden... :-) Jag märkte precis att TV6 drar in reprisen av säsong 1 av Smallville 8.30 fr.o.m. 16 januari. I stället visar man då repris av Star Trek: The Next Generation från föregående vardag.

Edited by bloomsbury, 07 January 2007 - 20:16.

#127 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 January 2007 - 19:08

OMG!!! "Justice"!!! Vilket avsnitt!!!

Justice League var verkligen coolt. De måste ha med dem igen, iallafall nästa säsong. Verkligen synd att se Green Arrow lämna serien, men jag hoppas han kommer tillbaka. Det hela beror väl på om skådespelaren får en egen TV-serie eller inte. (Rykten snackar dessutom om en Justice League spin-off till Smallville)

Lex var underbart ond i avsnittet. Scenen med Bart. Jag ÄLSKAR det. :)
Och minen när han först var glad för han var säker på att han äntligen hade fått nåt på Clark (Varför förklär sig aldrig Clark med tanke på hur mycket han har att förlora på att bli upptäckt? :shake ) och så berättar han pappa att han satt och åt middag med Clark samtidigt och Lex ser så besviken ut. :P

Älskade när Chloe berättade för Oliver att hon visste allt. Hans min var ovärderlig. :D

Hela gänget måste väl vara med när de ger sig på 33.1 huvudbasen!

Justice League: Green Arrow, Impulse (Flash), Aquaman, Cyborg och Boyscout ( :lol: )!

Verkligen UNDERBART AVSNITT!!!

Smallville Legends: The Oliver Queen Chronicles

Animerad Spin-off Webserie till Smallville om Green Arrow som kommer kommer att visas på CWTV.com 22 Feb.

”Warner Bros. and the CW net are producing a six-episode animated series titled "Smallville Legends: The Oliver Queen Chronicles" created for mobile and broadband.

Series, which premieres Thursday, will originally be exclusive to Sprint TV mobile video service during the first six weeks, and then become available at cwtv.com on Feb. 22 to all users.”

Hela artiklen

Det här ser jäkligt intresant ut. :) Undrar om det är från här som ryktena om en Justice Leage spin-off serie har kommit eller om de vill undersöka intresset för en serie med Green Arrow?

Jag ser iallafall fram mot det här. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#128 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 January 2007 - 00:57

Såg inte "Justice" förrens nu, och jag håller med om allt som skrevs i förra inlägget.

En cool replik från det avsnittet
Green Arrow to Watchtower :thumbsup:
Såååå Justice League-aktigt :D

Winter is Coming

#129 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 23 January 2007 - 21:11

När kommer egentligen sässong 6 att visas? Visserligen kul att se om serien från början,men visst vill man se fortsättningen med den betydligt mer onde Lex. Smallville har verkligen utvecklats om man jämför sässong 1s Qhighschool-freak of the week" med den betydligt mörkare sässong 5.

Edited by Walker, 23 January 2007 - 21:14.

#130 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 January 2007 - 23:45

Ja, efter 4 rätt långsamma säsonger så har serien utvecklats rätt snabbt. ;)
Jag vet inte när TV3 ska börja. Borde bli rätt snart tycker jag.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#131 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts
  • Interests:Scrabble, ankism, Disney, pianospel, Star Trek, Stargate, kelter, släktforskning, bokföring, veganism, cykling och simning, för att bara nämna några...

Posted 24 April 2007 - 00:10

Hej! TV6 informerar nu att de ska visa säsong 5 i repris från och med 7 maj, kl 15.10 *förmodligen* varje vardag. Däremot finns ingen mer info om säsong 6 från TV3 än följande:

"Smallville säsong 6 kommer vi börja visa senare under året, antagligen med start senvår."

Mvh Greger

Edited by bloomsbury, 24 April 2007 - 00:11.

#132 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 April 2007 - 15:59

Jag fattar inte varför de väntat så länge. De var så duktiga ett tag med att sända strax efter USA. Inte för att det gör mig så mycket som följer i USA takt, men jag vill att alla andra ska kunna se seriens bästa säsong också. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#133 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts

Posted 25 April 2007 - 18:35

Ja, det är konstigt att de är så sena i år. I fjol körde TV3 igång säsong 5 redan 2 april, och 2005 startade Z-TV säsong 4 också i början av april. Det kanske är nåt licensproblem, eller problem att få ihop tablåerna.

Såg nu att reprisen av säsong 5 på TV6 kommer att visas på vardagar 15.10-16.05, med repris nästa vardag 10.15-11.10.

Mvh Greger

#134 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts

Posted 14 May 2007 - 17:55

Bättre sent än aldrig!!!

Nu har TV3 äntligen släppt uppgifter om säsong 6. Det blir premiär söndag 3 juni kl 17.15.

Dessutom kör man tidigare samma vecka igång ännu en repris av säsong 1, kl 14:35 på måndag 28 maj, förmodligen varje vardag.

Mvh Greger

#135 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 May 2007 - 11:42

6x22
Wow! Min favorit Martian Manhunter är tillbaka igen! Och Bizarro! För visst var det han? Både Lana och Chloe kan ha dött dessutom, men det troligaste är att ingen av dem dog speciellt inte Lana som såg ut att ha fejkat sin egen död för att komma undan Lex. Och Chloes kraft är helande! Men hon dog själv då hon helade Lois verkade det som. Nån som hört nått om någon ska lämna serien?
Ett av de bästa avsnitten denna säsong helt klart! Nu är det en lång väntan på nästa säsong.

Winter is Coming

#136 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 May 2007 - 22:46

Rick Hunter: Vad som har sagts är att en kommer lämna serien och en kommer att "dö". "There will be a "death". AQtt de skrev det innom "" har fått många att anta att det inte är en riktig död. Det ledde till den populära teorin om att Chloe skulle dö som karaktär och istället bli en ond karaktär och säsongs skurk nästa säsong.

6x22:

Wohooo!!! Bizzaro Clark! :thumbsup: Och han fick sin gråa färg och kantiga ansikte i slutet. :thumbsup2:
Ni som känner till Bizzaro Superman så dök han först upp som Bizzaro Clark i Clarks tonårsliv i Superboy så detta passar perfekt.
:)
Undrar vad kryptoniten gjorde med honom. Eftersom han är Clarks raka motsats så antar jag att den gör Bizzaro Clark till Super-Bizzaro-Clark.

Som jag nämnde innan ang. trailern, det är uppenbart att Lana förfalskade sin död för att slippa undan Lex. Jag tror att hon kommer vara borta ett tag nu. Och Lex åkte dit för hennes mord. :evil:
Gillade hela grejen med när hon berättade att det var sklut och Lex slog henne. Det visar så starkt på dem båda.
Gillade kyssen mellan Lana och Clark. Som en sista kyss. Väldigt fint. :)

Så då vet vi nu. Lionel är god. Eller, inte helt för han låter Lex göra de hemskheter han gör och skyddar honom. Tillochmed uppmuntrar honom.
Måste säga att jag är en aning besviken över hur "god" han är och att han faktiskt bryr sig om Lana. Jag tycker att han ska vara ond och jag ville ha att Lex mördar honom för att överträffa honom.
Iallafall så vill jag att Lionel dör för han har varit med för mycket, även om han varit rätt bra de sista avsnitten nu.

Trodde först att Chloe åkte in i Lois. Tror forfarande något liknande. Att hon lånat ut sin livskraft till Lois. Jag tror inte att Chloe är död. Om hon är det så suger det hur vackert det än var att hon isåfall gav sitt liv för Lois.
Om Chloe ska dö så ska hon bli mördad av Lex. Inget annat.
Att hennes kraft var helande på något sätt var rätt uppenbart men jag är besviken över att hennes kraft var sån. Jag hade verkligen hoppats på en Evil Chloe.

Skönt att se Clark visa sin kraft öppet för Lana nu tillsist och berätta sanningen. Han måste ju känna sig som en idiot som inte gjorde det innan. :P

Jäklar vad cool slutscenerna var.
TW kan verkligen shifta mellan 2 roller riktigt bra. Man hade inte behövt de olika kläderna för att fatta vem som var vem. Striden var riktigt cool. Likaså när Clark blir slagen så han flyger iväg och BC flyger efter och förvandlas.

Jätte kul att Martian Manhunter var med igen, även om det var lite för lite. Hoppas att han är med mer i första avsnittet nästa säsong.

Ända besvikelsen avsnittet var väl igentligen att jag hoppades på lite mer Lex vs. Clark action men jag har en känsla av att hela nästa säsong kommer fokusera på det. Ser fram mot det. :hurra:
Alltså, jag kan knappt vänta till nästa säsong! :cheer: Den här serien blir bara bättre och bättre.

Vissa tyckte det var konstigt att Lois ringde Chloe men jag tycker det är uppenbart att Lois ringer Chloe eftersom hon är den ända som kan räkna ut var det är... plus att Lois var döende så då ringer man nog automatiskt den man bryr sig mäst om.
Sedan visste ju inte Chloe vad som hade hänt Lois. Det kunde lika gått ha varit att Lex tagit henne till fånga.
Hoppas verkligen inte att Chloe är död. Jag kommer inte sluta titta på serien för det men jag kommer definitivt muttra över det en tid om det är så. <_<

En sak fattar jag inte. Hur i hela friden hittade poliserna Lex hemliga lab för att arestera honom? Lämnade Lana dem en lapp tro?

Undrar vad de hittar i den sprängda bilen. Lanas kropp tror jag inte. Används en tillräkligt stark explosion så kan en kropp totalt förintas och då blir det näst intill omöjligt att hitta en kropp. Om Lana sedan lämnade t ex en tand kvar så räcker det att förfalska sin död.
Iallafall, tycker definitivt inte att Lana ska dö i serien. Det känns totalt fel... för fel. Men jag håller med om att där måste bli en förändring för att ta bort Clana som är för utjatat (De gjorde en stor miss med att påbörja Clana redan i säsong 1).
Jag tror att det är vad de gör nu. De tar Lana ur bilden ett tag, låter Clark träffa en ny (Lois skulle jag tro) och när Lana kommer tillbaka så är det försent och han väljer sin nya istället och han och Lana förblir bara vänner.

Får inte glömma den riktigt läskiga pojken som dödade Lex folk och slet inälvorna ur dem. Riktigt obehagligt.

Edited by Crusader, 19 May 2007 - 00:05.

-Sora, Kingdom Hearts

#137 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 May 2007 - 11:11

Jag har inte sett ett enda Smallville-avsnitt på jättelänge sedan de tog bort det från YouTube. :upset: Det sista jag såg var lite av "Freak", sen var det bara borta!
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#138 Sahrimnir

Sahrimnir

Cadet First Year

• Members
  • 6 posts
  • Interests:TV-spel, serier, mytologi, mjölk.

Posted 13 June 2007 - 15:33

Jag har inte sett ett enda Smallville-avsnitt på jättelänge sedan de tog bort det från YouTube. :upset: Det sista jag såg var lite av "Freak", sen var det bara borta!

http://www.tv-links.co.uk/show.do/1/82 Här kan du se hela serien.

Edited by Sahrimnir, 13 June 2007 - 15:35.

#139 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2007 - 14:23

Tja Spoilers för Säsong 7

*
*
*
*
*
*
*

Laura Vandervoort som Kara/Supergirl i Smallville.
http://www.superhero...ews.php?id=6036

:blush:

Edited by super85, 21 July 2007 - 14:24.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#140 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 July 2007 - 20:27

Kul med Supergirl! Och hon kan flyga också :thumbsup:
Hoppas hon ger Clark några lektioner.

Winter is Coming

#141 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 05 August 2007 - 18:45

Nu har Clark sabbat för sig igen som gör sig så hal och nu finns väl inget återvändo
om Lana gifter sig med Lex som det verkar bli.

#142 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts

Posted 02 September 2007 - 02:00

Hej! TV6 börjar återsända säsong 5 tisdagen den 11 september. Sändningstiden är 15:10-16:05 med repris följande vardag 10:15-11:10. Det innebär att systerkanalarna TV3 och TV6 valt att hoppa över säsong 4, eftersom TV3 avslutade reprisen av säsong 3 den 27 augusti. Mvh Greger

#143 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 September 2007 - 02:42

Om jag inte minns fel så visade de säsong 4 en extra gång för några månader sedan så jag antar att de har gjort slut på sina rättigheter för den säsongen.
-Sora, Kingdom Hearts

#144 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 September 2007 - 02:47

Hehehehe.... Dom valde en bra skådespelerska för Kara. ^^

#145 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 17 September 2007 - 17:11

Ja, nu visar de visst en säsong som jag redan har sett...
Då är det väl bättre att vakna tidigare och äta frukost till Star Trek...
Fast idag blev det det Smallville medan jag torkade efter att ha duschat.
Den bästa sortens avsnitt.
Aquaman var med...

#146 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 September 2007 - 01:22

7x01 - Bizarro

Bra avsnitt. :) Jag var förvånad att Kara var med redan här efter att det sagts att hon inte skulle dyka upp fören avsnitt 2. Eller har jag fel för mig? Och att hon skulle vara huvudroll var en överaskning. Jag hade hört rykten men jag trodde inte på det.

Lex nya kärlek för att möta sina demoner och gottgöra allt ont han har gjort suckar jag bara åt. Det tog flera säsonger för att få honom att visa sin mörka sida och bli ondare och ondare. Ska han nu kämpa för att bli god igen och gå på det spåret? Den där tanken gillar jag inte alls och jag hoppas att den försvinner ur skallen på honom typ i nästa avsnitt.

Lana fakeade sin död, precis som jag trodde. Och satte dit Lex för sitt eget mord. Hon är verkligen kall.
Men jag måste erkänna att jag önskar att Lex faktiskt hade dödat henne. Dels för att det hade gett mycket till hans karaktär och varit extremt mörkt och dels för att hennes död hade gett mycket till den nya säsongen i hur hennes släkt och vänner klarar sorgen. Nu känns det bara fel eftersom hon igentligen lever.

Lionel blev ivägsläpad. Av experiment 502 skulle jag tro. Det var ju den ända som överlevde.
Så det här är slutet för 33.1? Fy vad tråkigt. Jag tycker att att den delen fick aldrig sitt klimax och nu när labet och alla exprimenten förstördes så... :(

Bästa scenen var när Clark, i sann Superman-film anda, stoppar vattnet och räddar pojken och hans pappa och nickar till pojken. :D

Det nya introt var inte alls lika bra som de 2 förra. Mycket antagligen pga 2 nya huvudroller men bara en försvann så de hade ont om plats. Men klippen var korta, osamanhängande och nån kunde man inte ens se vad det skulle förställa. Ärligt talat, istället för att korta ner redan existerande klipp kunde de ha satt nya istället som ger nånting. T ex helikoptern från säsong 4 finalen. De kunde skippat den helt. De klipper ner den för varje säsong. I säsong 5 såg man den bli träffad av en meteorit och snurra runt, säsong 6 såg man den bli träffad av en meteorit och nu såg man bara bakänden på helikoptern. Vad ger det för känsla av att bara se ett klipp av en helikopter utan att något händer? Introt hade blivit mycket bättre utan de klippta gammla klippen. Men några av de nya är bra. Och karaktärs klippen (De som visas i bakgrunfden när skådespelaren presenteras) är riktigt bra. Speciellt Lex.

Iallafall, just nu så har jag svårt att tänka mig den nya säsongen toppa säsong 6 (Mycket pga hur otroligt bra säsong 6 var) men den börjar rätt bra om man bortser Lex nya storyline.
-Sora, Kingdom Hearts

#147 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 September 2007 - 19:39

men den börjar rätt bra om man bortser Lex nya storyline.

Precis vad jag tänkte! Lex ska vara ond! Sjukt ond t.o.m.
Ska bli kul att se Kara framöver :)

Winter is Coming

#148 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 November 2007 - 23:37

Smallville har börjat starkt! Lana är inte lika jobbig längre och Kara är ett välkommet tillskott.
Några trevliga gästspel av bl.a Dean Cain och Helen Slater också, båda kända inom Supermanvärlden :D

Återstår att se om säsong 7 kan komma upp i samma klass som förra men det tror jag är klart möjligt.
James Marsters ska ju vara med i några avsnitt framöver också :thumbsup:

Winter is Coming

#149 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 November 2007 - 04:16

Såvidar strejken inte hävs så kommer säsong 7 avslutas med avsnitt 15. Fler manus har de inte. :( Fast avsnitt 14 och 15 ska visst vara dubbelavsnitt som ska handla om Smallvilles mytos och avsluta delar av handlingar som startats tidigare.

Iallafall, senaste avsnittet sätter Lana delen på en ny nevå. Nu vet Clark äntligen sanningen om henne, Chloe hotar henne och Brainiac verkar vara tillbaka. :D
Önskar bara att Lex kunde bli lite ondare igen. Fattar inte varför de skulle göra honom god och nobel på vad som troligen dessutom kommer vara hans sista säsong.
-Sora, Kingdom Hearts

#150 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 November 2007 - 12:38

På sätt och vis hade jag hoppats att det här skulle vara sista säsongen. Jag menar, förr eller senare måste det bli dags för Clark att få ändan ur vagnen och äntligen bli Stålmannen. Vet inte om vi nånsin får se honom i dräkten, men vi borde åtminstone se honom bli 100% redo att gå den vägen.

Men om den här säsongen bara blir 15 avsnitt kort, kanske det betyder att säsong 8 (om det blir nån) också blir lite kortare och att det är då de speedar upp saker lite inför slutet. Hoppas jag i alla fall.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007