Jump to content

Photo

Lost Säsong 3

• Please log in to reply
348 replies to this topic

#126 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 March 2007 - 22:34

Danielle sa väl till Lostisarna att hennes man dog i den sjukdom som drabbade hela den gruppen hon var med har jag för mig? :unsure: Det behöver ju inte nödvändigtvis vara sant. Ben kan ju vara hennes man och hon har lämnat The Others för länge sedan.

Jag är iaf glad att Kate satte lite fart när hon kom tillbaka. Tempot behöver ökas lite för att vi inte alla ska somna i tv-soffan på onsdagskvällarna.

Btw, jag betraktade Kate som totalt känslokall gentemot Sawyer, men tydligen upplever hon ett litet nålstick av ånger ändå.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#127 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 March 2007 - 14:09

Tyckte de var ett trevligt och underhållande avsnitt, även om det inte hände speciellt mycket egentligen...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#128 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 22 March 2007 - 14:31

Charlies pålimmade lösskägg i det här avsnittet såg bara fånigt ut. :P

Han har visst rakat bort lösskägget..
Tror du att de har läst på detta forumet, Marie? ;) :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#129 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 22 March 2007 - 18:06

Gillade detta avsnitt mycket bättre då de kom bort från The Others...kan helt enkelt inte stå ut med dem. Hade t.o.m inget emot flashbackarna för en gångs skull. Och självklart började jag undra om siffrorna igen.

Bara resten nu är ok oxå då de inte spårar ut igen
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#130 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 March 2007 - 18:14

Såg endast slutet igår när grabbarna cruisade omkring med bussen :D , lite småkul men förövrigt hände väl inget?! Svar-nej!

Har ljuvläst en amerikansk episodguide om vad som händer i de resterade avsnitten; ett egentligen oförlåtligt brott när det gäller att följa en tv-serie..men har tappat engagemanget för LOST. Nej jag ska inte spoila..men för er som tappat intresse kan jag säga att ni utan problem kan missa några avsnitt..serien fortsätter i samma stil som vanligt, varken mer eller mindre.

#131 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 22 March 2007 - 19:19

Gillade detta avsnitt mycket bättre då de kom bort från The Others...kan helt enkelt inte stå ut med dem. Hade t.o.m inget emot flashbackarna för en gångs skull. Och självklart började jag undra om siffrorna igen.

Bara resten nu är ok oxå då de inte spårar ut igen

Håller helt med. Ingen Jack och inga Others. Och jag ville se mer Hurley! :)
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#132 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 March 2007 - 20:52

Hurley är _nästan_ lika tråkig som Jack. Jag kan leva med att de dödar av båda två ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#133 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 23 March 2007 - 09:56

Såg endast slutet igår när grabbarna cruisade omkring med bussen :D , lite småkul men förövrigt hände väl inget?! Svar-nej!

Har ljuvläst en amerikansk episodguide om vad som händer i de resterade avsnitten; ett egentligen oförlåtligt brott när det gäller att följa en tv-serie..men har tappat engagemanget för LOST. Nej jag ska inte spoila..men för er som tappat intresse kan jag säga att ni utan problem kan missa några avsnitt..serien fortsätter i samma stil som vanligt, varken mer eller mindre.

Kan du ta och skicka några spoilers till mig? Jag borde inte men hej jag vill ha spoilers ;)

Gällande att döda Hurley...nej! Men yes Jack, och Sawyer, och Kate. Tröttnade på dem då de var hos The Others. Det var bara för mycket av dem.

#134 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 March 2007 - 10:01

Sawyer och Kate är helt klart mer av de intressanta karaktärerna. Jack har dtack vare the Others avsnitten blivit lite mindre störig. Hurley däremot... Blä. :x

Annars vill jag gärna ha mer Jin,. Locke och Sayid, vilket jag dock verkar få. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#135 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 March 2007 - 07:00

Ja Sayid har varet med aldeles för litet.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#136 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 28 March 2007 - 21:00

OK avsnitt men jag förstår inte det här med katten.
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#137 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 March 2007 - 21:16

Ja Sayid har varet med aldeles för litet.

Ja, man har knappt sett av honom sedan flyckten från båten. Antagligen pga att Naveen Andrews spelat in 2 filmer.

Hemskt vad klantig Locke är. Han har gått från en mystisk superfabror till en klantig idiot.

Annars var det ett bra avsnitt. Även om det var konstigt att ha ett "Mystiska The Others" avsnitt efter att ha blivit tvångsmatad med info om dem hela säsongen.
Men vilka är de fientliga? Var det The Others eller några andra? De hade bott på ön lååång längre. Kan det vara de som har 6 tår?
Hoppas vi får tillbaka lite mystik och lite förklaringar för hitils så har säsong 3 bara tagit död på mystiken som serien hade innan.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#138 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 March 2007 - 21:40

Bra och spännande avsnitt...och katten är helt klart ett plus i kanten! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#139 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 March 2007 - 22:11

Ett riktigt bra avsnitt! Lost är tillbaka igen, eller är det bara tillfälligt? Jag har misströstat ett tag med allt fokus på triangeln Jack-Kate-Sawyer ( :rolleyes: ), men nu var det tillbaka till det jag vill se mer av: ön och mysterierna. :D

Locke var helt förhäxad av schackspelet och att han skulle upptäcka ngt i datorn var ganska självklart. Att han skulle låta sig överrumplas av Mikhail var också uppenbart. Varför han och Bea ville att Lostisarna skulle döda dem förstår jag inte riktigt, det kändes inkonsekvent mot hurdan attityd de brukar ha annars vid sina möten med gänget.

Det var inte samma katt i Paris och på ön. De var lika, men jag såg skillnaden. ;) Meningen med katten var väl detsamma som när Jack såg sin far och när Kate (?) såg hästen t ex. En återkoppling till deras förflutna alltså.

#140 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 March 2007 - 22:42

Det var inte samma katt i Paris och på ön. De var lika, men jag såg skillnaden. ;) Meningen med katten var väl detsamma som när Jack såg sin far och när Kate (?) såg hästen t ex. En återkoppling till deras förflutna alltså.

Fast det här tror jag var en riktigt katt.
Jacks pappa var antagligen säkerhetssystemet precis som Mr. Ekos bror.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#141 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 March 2007 - 23:02

Tyckte det var kul när Sayid blev torterad och han skrek "I would never touch a woman!" Jag vet förstås hur han menade, men jag kunde ändå inte låta bli att fnissa.

En annan ledtråd till att Mikhail inte var ensam i den där stugan: Varför skulle en enögd man bära ögonlapp om det inte fanns nån annan där? Tyckte att det var lite stereotypiskt att en ryss hade ett schackspel, men det var ju bara en täckmantel, så jag får nog ha överseende med det.

Undrar hur länge Sawyer kan hålla sig innan han börjar vräka ur sig öknamn igen? En vecka kan vara ganska länge ibland. Och just att de hade bestämt att det skulle vara en vecka. De har visst kommit underfund med att de kanske aldrig kommer lämna ön.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#142 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 March 2007 - 23:14

Hmm, hur länge har de varit på ön nu? nåt på 50 tror jag det var när säsong 2 slutade om jag inte minns helt fel.
-Sora, Kingdom Hearts

#143 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 March 2007 - 23:40

En annan sak jag tycker är märklig är hur de kan använda en kompass och förvänta sig att den ska fungera normalt med tanke på den starka elektromagnetiska strålningen i berget som vi sett innan? En kompassnål är väldigt känslig och skulle väl peka mot källan i berget och inte mot norr? :unsure:

#144 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 March 2007 - 06:56

Ett bra avsnitt , som Marie säger Lost is back :D

Jacks pappa var antagligen säkerhetssystemet precis som Mr. Ekos bror.

Vad har jag missat ? Vilket säkerhetssystem ?

Annars äntligen ett avsnitt med Sayid :D han är tough och smart .Locke var irriterande.

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#145 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 March 2007 - 09:51

Vad har jag missat ? Vilket säkerhetssystem ?

The Black Smoke aka. Smokey.

Tidigare i den här säsongen tog han ju formen av Ekos bror och dödade honom sedan.

Annars äntligen ett avsnitt med Sayid :D han är tough och smart .Locke var irriterande.

Du tycker ju alltid Locke är irriterande så det säger ju inte så mycket ;)

#146 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 March 2007 - 13:55

:lol: jo det gör jag , men att han går från en fånga som han skal se efter , för att spela skak :rolleyes: hallåå , hur dum får man vara ;)

Min avatar samling

#147 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 30 March 2007 - 12:39

Yay Sayid avsnitt. Jag blev väldigt glad då jag kollade på det idag på morgonen :D

Dock...varför tog de inte med sig hästen. skulle väl vara bra att rida runt lite och komma fram fortare. Och de tog inte med sig den stackars katten :( (syns det att jag gillar djur ;)

Hostiles, others, dharma, Jepp jag håller på att bli galen

#148 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 April 2007 - 08:19

En samling Lost-kartor för er som undrar var ön egentligen ligger.

Jag vill varna för ev. spoilers för de få avsnitt som vi ligger efter med i Sverige. Jag vet inte om där finns spoilers, men varnar ifall. :)

#149 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 April 2007 - 21:09

Nu är det ju verkligen ingen tvekan om att Locke döljer något. Nåt som han är villig att döda för att hålla tyst (iallafall döda fiender).
Och varför sprängde han huset med vilje, vilket det faktiskt verkar som han gjorde?

Min teori är, som så många varit inne på under en längre tid, att Locke är Sawyer.

Undrar vilken av de där kartorna man ska tro på för vissa av dem visar totalt olika. :P

Edited by Crusader, 04 April 2007 - 21:19.

-Sora, Kingdom Hearts

#150 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 April 2007 - 21:27

Ännu ett bra avsnitt i säsong 3. Yay! :D

Att Desmond skulle sabba fågeljakten var ju övertydligt redan från början och han avslöjar inte ett pip om sin agenda och Claire låter sig nöja med dessa icke-svar hon får på sina frågor. Argh!

Det jag undrar är om det ska föreställa vår på Lost-ön nu eftersom fiskmåsarna flög söderut? Är det höst borde de rimligtvis flyga norrut på södra halvklotet. :P
Claire i ful svart peruk som inte på något sätt liknar hennes eget hår berodde på att de inte hade råd att styla peruken eller? Och att hon och Jack är halvsyskon visste vi ju innan, så att ägna ett halvt avsnitt åt att bekräfta det var slöseri imho.

Bäst var givetvis Kate, Sayid, Locke och Danielle. Locke kastar Russki genom stängslet för att han inte ser poängen med att släpa på honom eller för att han var på väg att avslöja att Locke satt i rullstol innan? Hmm... :unsure: