Jump to content

Photo

Golden Gang

• Please log in to reply
330 replies to this topic

#126 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 March 2012 - 20:45

Det ser oerhört coolt och smaskigt ut Daniel! Det kan bli en unik pärla i svensk serieutgivning!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#127 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 11 March 2012 - 16:21

Ser klassiskt OCH unikt ut på samma gång! Och full med action så klart! Precis så en riktig superhjälte-splash-page ska se ut! :thumbsup:
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#128 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 25 March 2012 - 19:06

Hörru, Daniel. Har du spelat klart Mass Effect 3 snart? ;)

#129 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 25 March 2012 - 19:32

Avslöja inget här, om Mass Effect 3 för jag vill inte riskera att få veta något innan jag själv får spela det.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#130 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 25 March 2012 - 21:25

Avslöja inget här, om Mass Effect 3 för jag vill inte riskera att få veta något innan jag själv får spela det.

Det var butlern, i köket, med en förskärare. ;)

#131 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 March 2012 - 17:07

Jag ska inte spoila Mass Effect, jag lovar. Jag spelade klart det förra veckan och har sedan dess jobbat lite mer på saker ni inte får se än, mest manus och textande. Och sett den första färglagda sidan, och skisserna på avsnittet som avslutar första albumet.

Men nu har jag haft mitt första avhopp då Rudolf insåg att han inte skulle hinna och inte kommer bli ledig förrän i slutet av året. Så nu kommer jag att erbjuda Rom att teckna mer och om inte ut och leta efter folk att fylla utrymmet (två avsnitt) med.

#132 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 01 April 2012 - 00:04

Som det ser ut så får Rom ta en del till och jag har hittat två andra lämpliga kandidater så deadline och utgivning är räddad. Ska försöka få kroppsdel ur och visa upp nåt av mitt snart här.

#133 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 01 April 2012 - 15:56

Som det ser ut så får Rom ta en del till och jag har hittat två andra lämpliga kandidater så deadline och utgivning är räddad. Ska försöka få kroppsdel ur och visa upp nåt av mitt snart här.

Inget aprilskämt hoppas jag? ;)

Gött att du kunde lösa det! Sådant där kan ju vara väldigt stressigt annars när man plötsligt blir en gubbe kort och med en deadline ovanpå det.

#134 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 01 April 2012 - 18:15

I HEAR ITS AMAZING WHEN THE PURPLE DRAGON DOES THE JIGGLY DOO DO

I NEED SCISSORS!! 61!!!!!!!!

#135 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 11 April 2012 - 17:05

Ja, vad kan jag säga? Jag tar och visar istället. Här är bitar av två färdiga sidor. Den stora delen som ni sätt i svartvitt tidigare är av Rom Freire (som jag nu fått 5 färdiga sidor av som kommer att textas framöver) plus färg av Un Hombre Studios och den mindre av Devina (som gör allt själv). Den som väntar på mina grejer får vänta vidare men de lär bli det som postas här härnäst när det gäller bilder.

Posted Image

#136 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 15 April 2012 - 11:05

Så, nu är det klart vem som ersätter Rudolf, det blir Salomon Farias från Chile. Ni kan se en del av hans arbete här: http://salo-art.deviantart.com/ . Han kommer att rita del 5 och Rom får rita del 4 också. Delarna 4-6 sitter ihop tidsmässigt och jag har insett hur mycket arbete det är att få saker som kläder och liknande att se konsistent ut. Ritar för tillfället på min 5:e sida, så jag ligger lagom efter med nuvarande takt.

#137 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 April 2012 - 13:43

Salomon Farias verkar ju jätteduktig!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#138 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 15 April 2012 - 14:20

Schyssta bananer, om vi bara kunde anlita såna bra tecknare till VÅR tidning!

#139 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 15 April 2012 - 14:24

Vi har väl redan bra tecknare här, men jag förstår vad du menar.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#140 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 16 April 2012 - 13:04

Ok, här har vi två bilder från mina sidor, de är bägge från tidigt i berättelsen där bakgrunden till Golden Gangs skapande visas. I den första bilden är vi i tidernas valv där artefakter och skatter från mezo- och sydamerikanska kulturer förvaras av ett av de dåvarande rikena. Den andra bilden visar den ritual där Golden Gangs ledare skapas och där jordens första superhjälte, Kapten Sol, får sin dräkt skapas. Andra effekter av ritualen kunde ni läsa om i Svenska Superserier #8. Båda bilderna visar samma tidsperiod även om det är ca 20 år mellan dem. I serien kommer vi få se universums begynnelse fram till tidigt 2000-tal. Roms sida är från den tredje delen av första berättelsen och de här två bilderna är från den första delen.

Posted Image

Posted Image

#141 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 16 April 2012 - 16:23

Cool!!!

#142 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 27 April 2012 - 16:36

Tackar!

Så, nu har jag 6 helt färdiga sidor i min ägo, en som är tushad men inte färglagd och har sett skisser på 23 sidor. Salomon håller en väldigt bra takt, det är nog jag som är slöast i gänget :)

Jag har börjat fundera på den interna designen och det kommer bli som en samling serietidningar, som om varje berättelse är ett nummer av Golden Gang med sitt egna omslag och sin egna credits-sida. Det här är både kul och svårt på en gång. Jag måste bestämma mig för en stil för text, fonter och så vidare som kan stå sig hela utgivningen ut. Jag gillar själv när samlingar ser enhetliga ut så det är ett av målen. Bara att bestämma en font är svårt nog.

Nu i helgen kommer det jag gjort hittills skickas iväg för tuschning och färgläggning, jag har lite sista-minuten-putsningar att göra på varje sida. Och Salomons första sida ska färgläggas. När de kommer tillbaks så ska ni få se nytt av honom och mig här.

#143 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 30 April 2012 - 22:09

Kunde inte hålla mig så här är första sidan jag tecknade klart. Här börjar bakgrundsstoryn på allvar, det är sidan 4 av första avsnittet:

Posted Image

Den består av två separat ritade bilder, 4 stycken ihopförda inscannade bilder, som man kan se lite rester av i bilden där vi får se nån mysko snubbe med en kula, och en annan snubbe som troligen inte borstat håret på ett tag.
De sidor som är innan det här är ett dubbeluppslag bland annat och det kommer jag vänta ett tag med då jag vill göra den bilden rättvisa då den ska visa så mycket.

#144 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 01 May 2012 - 08:58

Snyggt! Framför allt översta rutan. Jag gillar såna miljöbilder där blicken kan vandra inåt i ett landskap. Det känns som om man är där på plats!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#145 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 02 May 2012 - 20:10

Tackar! Jag tror en av mina styrkor är miljöer och även om jag fuskar en del med tomma bakgrunder så vill jag att läsaren ska få en uppfattning av miljön det utspelar sig i.

#146 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 02 May 2012 - 21:14

och jag kan inte rita bakgrunder -,-

#147 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 03 May 2012 - 19:56

Joo, jag har minsann sett bakgrunder i dina serier. För det mesta är det väl så att folk ritar figurer mest då det är roligast så det är det man blir bäst på. Din största styrka är väl att du är duktig på att visa folks ansiktsuttryck som ger karaktärerna liv. Jag råkar ju ha intressen i landskap, natur, arkitektur och inredning så det blir lite roligare för mig. Men när man ska rita detaljerade stadsmiljöer och få allt rätt med perspektiv och grejer, då sitter jag inte och skrattar direkt.

#148 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 22 May 2012 - 20:58

Här rullar det på, jag har precis börjat på manuset för den del som ska avsluta det andra GG-albumet och som ska synka ihop med händelserna i Förgöraren. Jag har börjat planera upplägget på hemsidan som ännu inte har något klart premiärdatum, men ni här kommer få första kollen när det är dags. Innehållsmässigt kommer det mest stå om vart man kan få tag på serien och en preview innehållandes en kompakt version av första storyn och lite annat godis. Lite senare kommer sidan även innehålla karaktärsprofiler likt dem i SSS-guiden, skisser, bakom kulisserna grejer och en författarens-noter grej till varje avsnitt.

Inga nya bilder att visa upp än, jag hoppas det inte är så långt bort, jag är själv hemskt nyfiken hur mina egna sidor kommer att se ut.

#149 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 31 May 2012 - 17:06

Här är den första helt färdiga sidan som den kommer se ut när den går till tryck:

Posted Image

Nu delar jag min tid mellan manusskrivande av sista delen, textande av tredje delen och ritande av första delen. En av mina tecknare föreslog användande av Dropbox som är en fildelningstjänst som fungerar som en mapp på ens dator/datorer som man kan dela ut till dem man vill. 2GB är gratisgränsen, sen kan man höja en hel del för 10-20 dollar i månaden. Mycket praktisk tjänst utan uppladdande utan drag and drop som vanligt filhanterande.

Räknade lite på budgeten nyligen. Första numret kommer klocka in på ca 38000 för seriesidorna. Till det kommer komma kostnaden för försättsbladens bakgrundsdesign som kommer göras av en svensk konstnär och där kostnaden inte är klar än. Eventuellt tillkommer kanske ca 500kr för en intern bild. Allt annat kring produktionen är gratis. Andra numret kommer troligen bli aningen dyrare eftersom jag inte kommer rita något själv som det ser ut nu. Tryck kommer ske vid behov men jag har i alla fall en handfull intressenter hittills. Jag räknar med ca 100000 back på Golden Gang-projektet. Jag vet att jag inte kommer kunna vara med och medbetala SSS förän i början av nästa år i alla fall.

#150 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 01 June 2012 - 19:38

100000 det stavas RESPEKT! Reservera ett exemplar för mig!