StarGate SG-1 säsong 1
Posted 13 February 2007 - 19:12
Posted 13 February 2007 - 20:14
Nox
Sötaste trollen sedan nån julkalender för länge, länge sen.
Gapskrattade när jag såg de första gången nu ikväll. Kan vara absolut fånigaste aliens jag sett.
De liknade ju lyckotroll när jag tänker efter
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 13 February 2007 - 20:49
Posted 13 February 2007 - 21:26
För övrigt kunde han inte veta hur gammal han var i jordår, eftersom han saknade en referensram för vår planets omloppscykler. Skärpning, manusförfattare.
Posted 13 February 2007 - 21:51
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 13 February 2007 - 22:12
Nox
Gapskrattade när jag såg de första gången nu ikväll. Kan vara absolut fånigaste aliens jag sett.
De liknade ju lyckotroll när jag tänker efter![]()
Menar du att det inte skulle finnas gulliga rymdvarelser? Så sitter rymdvarelser på en planet någonstans
med sina tv-serier. Människor ha ha jösses vilket påhitt.
Posted 13 February 2007 - 23:06
Han sa aldrig Jordår. Jag tolkade det som att han räknade det från sin egan planets rotation.För övrigt kunde han inte veta hur gammal han var i jordår, eftersom han saknade en referensram för vår planets omloppscykler. Skärpning, manusförfattare.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 February 2007 - 23:44
Jag börjar tvivla på killens kvalifikationer.
Posted 14 February 2007 - 01:11
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 14 February 2007 - 01:39
Ett lätt misstag att göra. Han ville ju veta hur gammal han var och det finna ju inte så många andra sätt för oss att räkna på. Resultatet blir ju ändå det samma. En ålder efter vårt sätt att räkna. Det är omöjligt att få veta hur gammal han är enligt vår planets rotation om de inte tar den exakta tiden för den där planeten och alla störningar osv och räknar ut det på det sättet Men då hade de behövt stannat där i minst ett år. Lite väl mycket problem bara för att få veta en killes ålder.Och då kan 432 år vara hur kort eller lång tid som helst, vilket gjorde Daniels fråga meningslös. Whoop-de-doo.
Jag börjar tvivla på killens kvalifikationer.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 February 2007 - 11:06
Nox
Håller helt med! Jag älskar The Nox, både avsnittet och rasen. Lya är helgullig.
Jag avskyr när karaktärer fördummas för publikens skull. Daniel ska tydligen vara fysiker av nåt slag men han vet inte vad EM står för.
![]()
Tacka vet jag Star Trek: TAS, som använde begrepp som Brownsk rörelse och undanhöll sig att stava ut en fasthäftad förklaring i A-B-C-stil.
Så blir serien bättre än så här snart eller?
Daniel Jackson är inte fysiker alls. Han är linguist, antropolog och arkeolog. Hans specialitet är språk. Själv har jag ingen aning vad EM är, trots att jag är rätt smart.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 14 February 2007 - 11:24
Han hade kunnat uttrycka det som en funktion av ett radioaktivt ämnes sönderfall, som är konstant överallt. Cesium-137 t.ex. har en halveringstid på 30 år och 432 år blir då cesium halverat lite drygt med faktorn 14.Han ville ju veta hur gammal han var och det finna ju inte så många andra sätt för oss att räkna på.
Han är inte fysiker, nej... men det är inte jag heller.
Elektromagnetism. En av universums fyra hörnstenar och den enda anledningen att jag tittar på Lost.Själv har jag ingen aning vad EM är, trots att jag är rätt smart.
Posted 14 February 2007 - 12:59
The Nox
plus:
Apophis missnöjda min
Gulliga aliens
Nefreyu
Daniel's nakna mage
Jack som försöker förklara exakt varför man måste vara militär och ha vapen, inte lätt för honom som varit militär hela livet!
minus:
Fenri var tråkig
Teal'c fick inte säga så mycket...
Cold Lazarus
plus:
Bra drama av RDA! Kul att se honom faktiskt agera och inte bara flamsa sig, även om det är kul också.
Gillar Sarah!
Daniel och Carter leker med Teal'c vapen.
minus:
kristallen var tråkig, kunde vart mer intressant
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 14 February 2007 - 18:57
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 14 February 2007 - 19:24
Och hur man så enkelt kan backa kroppens åldrande bara genom att avlägnsa nano-whatever ur kroppen på Jack få honom tillbaka till den ålder han kom dit med. Yeah, right!
Posted 14 February 2007 - 19:31
Så ska nanopyramiderna ses som mobbare som tvingar mobboffret(åldern i detta fallet) att göra något den inte vill, och när mobbaren är borta så går mobboffret tillbaks till livet innan mobbaren?
Oj så filosofisk jag är idag, eller nåt
Edited by Hofling, 14 February 2007 - 19:33.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 February 2007 - 19:37
dator som är deras Gud. Att dom blev äldre påminner mig om ett avsnitt
i The next generation där folk åldrades
Posted 14 February 2007 - 19:49
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 14 February 2007 - 20:59
Finns ett TOS-avsnitt där alla blir gamla också ("The Deadly Years"). Som sagt, många säsong 1-avsnitt har gjorts bättre som Star Trek-avsnitt tidigare. Klyschorna haglar för ögonblicket. Tur att det blir bättre.
För mig är det inte effekterna som avgör om det hela är bra.
Hur skulle det se ut om man drar likhet med böcker? Att klaga över för dåliga beskrivningar
Posted 14 February 2007 - 21:30
För att ta upp en fråga - spoiler-natur på den - så undrar jag om det här är första vi får se av the Replicators? För det var väl det?
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 14 February 2007 - 21:53
Det är inte detsamma, även om båda kopierar sig själva. Nanites (Microscopic device capable of infiltrating human cells and manipulating their D.N.A. structure.) The Replicators är en annan typ och är uppdelade i små block som består av samma material som de "äter". Det dröjer ett tag innan de kommer.Ja, och vad sjutton är felet med det? Om en bok har dåliga beskrivningar så läser man inte alls den.
![]()
För att ta upp en fråga - spoiler-natur på den - så undrar jag om det här är första vi får se av the Replicators? För det var väl det?
SG-1 är som ett fin vin, det blir bättre med åren.
Posted 14 February 2007 - 22:38
men i morgon kommer ett bra avsnitt
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 February 2007 - 23:20
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 15 February 2007 - 00:56
Själv påminde avsnittet om Sunset Beach när alla får en förbannelse som åldrar dem tills de blir jättegammla.Finns ett TOS-avsnitt där alla blir gamla också ("The Deadly Years"). Som sagt, många säsong 1-avsnitt har gjorts bättre som Star Trek-avsnitt tidigare. Klyschorna haglar för ögonblicket. Tur att det blir bättre.
Så Jack är en pedofil? Detta var ju värre än i The 4400.
Väldigt bra avsnitt och spännande (Och hysteriskt). Även om avslutningen var total bull och aldeles för lätt. Man ska aldrig göra en story som är så svår att det går inte att ta sig ur den på ett snyggt sätt.
Jag har en spoilerfråga: Händer det någon gång under seriens 10 säsonger att de återvänder till en värld som de har varit på i tidigare avsnitt? (Förutom Abydos och Atlantis)
Edited by Crusader, 15 February 2007 - 01:02.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 February 2007 - 01:06
I vilket avsnitt upptäcker dom att dom är nånslags robotar och fortfarande är kvar där dom kom ifrån?