Jodå, snyggt gjort var det. Men jag kan inte med MacKay och hade en alldeles för stor roll i avsnittet.
StarGate Atlantis - Säsong 1
Posted 30 March 2007 - 21:01
Jodå, snyggt gjort var det. Men jag kan inte med MacKay och hade en alldeles för stor roll i avsnittet.
Posted 30 March 2007 - 21:02
Tyckte synd om Rodney, när han inte hade fått några telefonsamtal och trodde det varit strömavbrott.
Jag tyckte också att de var en snygg detalj med de olika kläderna när dr weir och rodney pratade ifall ni förstår vad jag menar.
Posted 30 March 2007 - 21:18
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 30 March 2007 - 21:18
Posted 30 March 2007 - 22:10
"The Storm" är en av mina favoriter, bland de bästa i den 1a säsongen, denna och "The Eye" som fortsätter. Tycker det är skönt att de har även människor som fiender, inte bara Wraith.
Posted 31 March 2007 - 08:23
Håller med om "Home", väldigt bra gjord. Var själv lurad första gången jag såg den, men man börjar till sist inse att något är fel. Personligen så gillar jag McKay
. Vet inte varför, har alltid gjort det. Tycker om hans scener med Zelenka framför allt, det blir alltid roligt tycker jag i varje fall. Men jag vet att inte alla tål honom.
Hade inte McKay, Carson och Zelenka varit med, så hade serien inte varit lika rolig att titta på.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 31 March 2007 - 09:42
Hade inte McKay, Carson och Zelenka varit med, så hade serien inte varit lika rolig att titta på.
Visst är serien OK annars men jag skulle inte följa den på samma sätt om jag inte hade några favoritkaraktärer.
samma här
Home
Första gången jag såg den gick jag faktiskt på det. Roligt att se hur dem bodde på jorden innan de åkte till Atlantis.
The Storm/The Eye är en av de bättre avsnitten i säsong 1. McKays och Zelenkas tekniska rabbel framför Weir lika kul varje gång
Posted 31 March 2007 - 11:07
när David Hewlett fick ta bort händerna från instrumentpanelen.
Jag trodde att han hade blivit besatt av något. Men så var det inte.
Posted 31 March 2007 - 16:12
Men om man sett avsnitt 1 (eller ett av avsnitten efter det) av säsong 8 av SG-1 så vet man att något är på tok fel så fort de anländer hem, vilket var ett problem med det här avsnittet. Jag tycker att de borde ha skött "illusionen" lite bättre.
Varför dimfolket skulle göra detta fel är helt oförklarligt då åtminstone Elizabeth vet bättre (och hur Elizabeth går på det är också helt oförklarligt).
Edited by FAII, 31 March 2007 - 16:14.
Posted 31 March 2007 - 18:00
Men om man sett avsnitt 1 (eller ett av avsnitten efter det) av säsong 8 av SG-1 så vet man att något är på tok fel så fort de anländer hem, vilket var ett problem med det här avsnittet. Jag tycker att de borde ha skött "illusionen" lite bättre.
Sant, men det behöver inte egentligen vara fel heller...kan ha vart temporärt av någon anledning som vi aldrig får reda på. För annars tycker man ju att Weir, som sagt, borde ha uppfattat att något var fel. Men missar har ju gjorts genom hela seriens gång, så kanske de va helt galet gjort. Men som sagt, om jag förstår vad du menar, så behöver det inte direkt vara något fel.
Posted 31 March 2007 - 18:08
sg-1 s8 spoilers Du syftar på Gen Hammond istället för Jack eller?. Egentligen är det inte fel, Hammond är ju bas över Homeworld Security, bla Atlantis expeditionen. Elisabeth var ju med i New Order så hon vet ju det. Jack är ju bara chef över SGC då och har inget med Atlantis att göra.Men om man sett avsnitt 1 (eller ett av avsnitten efter det) av säsong 8 av SG-1 så vet man att något är på tok fel så fort de anländer hem, vilket var ett problem med det här avsnittet. Jag tycker att de borde ha skött "illusionen" lite bättre.
Posted 01 April 2007 - 15:42
Grejen är det att Homeworld Security är i Washington, inte Colorado Springs. De ringde ju bara in, skickade lite radio signaler och sen gick de igenom. De väntade ju inte precis i en eller två dagar innan de gick igenom. Så general Hammond var uppenbarligen redan där på plats.sg-1 s8 spoilers Du syftar på Gen Hammond istället för Jack eller?. Egentligen är det inte fel, Hammond är ju bas över Homeworld Security, bla Atlantis expeditionen. Elisabeth var ju med i New Order så hon vet ju det. Jack är ju bara chef över SGC då och har inget med Atlantis att göra.Men om man sett avsnitt 1 (eller ett av avsnitten efter det) av säsong 8 av SG-1 så vet man att något är på tok fel så fort de anländer hem, vilket var ett problem med det här avsnittet. Jag tycker att de borde ha skött "illusionen" lite bättre.
Det konstiga var att Jack inte var det trotts att det var han som sedermera basade över the SGC (och detta visste Elizabeth för hon var ju där när han blev befodrad! Hon visste t.o.m. om det innan han visste.). Fast Elizabeth reagerade inte alls på detta.
Posted 01 April 2007 - 16:06
Posted 02 April 2007 - 11:28
Så Jack, personen som ledde Stargate Command var borta på "semester"? Utan att ha en ersättare på plats?! Och varför skulle Hammond vara där när han basar över Homeworld Security?! Tog han "semester" från det för att vikariera för Jack eller?Och vad är det som motsäger att Jack kunde varit på annat uppdrag eller på semester just då? Eller att Hammond var där av någon annan anledning? Ingenting...
Dessa två basade över två extremt viktiga organ. Man tar inte bara "semester" lite hursomhelst från dem.
Posted 02 April 2007 - 12:28
Så Jack, personen som ledde Stargate Command var borta på "semester"? Utan att ha en ersättare på plats?! Och varför skulle Hammond vara där när han basar över Homeworld Security?! Tog han "semester" från det för att vikariera för Jack eller?
Dessa två basade över två extremt viktiga organ. Man tar inte bara "semester" lite hursomhelst från dem.
Men Homeworld Security har ju hand om SGC, så varför inte? Hammond har ju all erfarenhet från sitt jobb där, och som sagts, han kunde ha varit där redan av en annan anledning, men att Jack var borta. Vi ser ju dessutom i S10 att Landry åker iväg och lämnar över jobbet till Carter under tiden...dessa människor har väl också rätt till lite semester.
Edited by SaberBlade83, 02 April 2007 - 12:28.
Posted 02 April 2007 - 13:16
Posted 06 April 2007 - 23:58
Posted 08 April 2007 - 08:59
ST: TOS - "Arena" i SG: Atlantis-tappning. De smög t.o.m. in en Kirk-referens. Me like.
Med den skillnaden att The Gorn kom undan med några skrubbsår - kan man kanske inte säga om Wraithen.
Posted 08 April 2007 - 20:21
1x09 - Home
Tog ett tag innan jag klurade ut att det var något som inte stämde första gången jag såg avsnittet.
Scenen mellan McKay och Weir är riktigt bra, när deras kläder skiftar hela tiden.
En stor ledråd var ju också när Weir undrade hur John och de andra hade på Atlantis och tvärtom.
1x10 - The Storm
1x11 - The Eye
Bra dubbelavsnitt. Skönt att vi bara fick vänta en vecka för att se andra delen, och inte 4 månader.
The Genii var arga redan innan vad kommer dom inte vara nu, när John stängde irisen för männen som var på väg igenom.
1x12 - The Defiant One
Det är många som verkar gilla deras choklad, först ungarna i avsnitt 1x06 - Childhood's End och nu eldflugorna
Edited by Georgia, 08 April 2007 - 20:22.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 April 2007 - 21:03
Sexans översättare strikes again. Eller skall det vara "Sexans översättare slår ner alla käglor ytterligare en gång"..
//Peak
sixty six."
Posted 13 April 2007 - 21:23
Edited by GaterGirl, 13 April 2007 - 21:24.
Posted 13 April 2007 - 21:41
Kvällens första avsnitt hade McKay i huvudrollen en gång till. Han börjar gå mig på nerverna på allvar alltså.
Posted 13 April 2007 - 21:59
//Peak
sixty six."
Posted 13 April 2007 - 22:04
realistisk med den felfria kvinnan utan några skrupplor med sin hälsa.
Att hon skulle sakna emunförsvar och bli sjuk när hon kom till Atlantis
Så var det inte ehhh hmm
Edited by Supertreck, 13 April 2007 - 22:05.
Posted 13 April 2007 - 22:06
...och kommer Sheppard att vilja åka tillbaka för att uppleva mer av sån där 'sharing' snart?
Btw, McKay var som vanligt annoying till max. En så påfrestande karaktär.
Hon blev inte sjuk, hon reagerade på att Wraith kom till hennes planet. Ett larm om man så vill.