Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#126 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 May 2007 - 23:31

Bestämde mig för att mitt hjärta behövde en paus från Doom 3, så startade en ny karaktär i city of Heroes (igen :P )
Men denna designen gillar jag, så mycket möjligt att jag kanske får upp den till en lite högre level än vad jag brukar :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#127 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 13 May 2007 - 15:30

Jag har börjat spela F.E.A.R. Helt OK, men jag hade väntat mig mer då det fått så bra kritik.

Försökte spela det förra året men min dator sa ifrån.
Behövs väl ett ganska vasst grafikkort till va? Tvivlar även på att 1 GB i RAM räcker dessutom.

Inte då. Jag har kört ut både FEAR och tillägget Extraction Point på min magra 2ghz'are med endast 512mb i ram. Gick alldeles utmärkt med något högre än medium inställningar. :) Annar har jag bara ett gammalt Radeon 9800 Pro kort, och det är väl ungefär som ditt kan jag tänka mig.

Insett att jag är alldeles för kättskrämd för Doom 3 tongue.gif
Knappt börjat, och jag rycker till så fort det blir mörkt, då jag är rädd för vad som kanske dyker upp tongue.gif

Hoffling, din mes! Det är MENINGEN att man ska bli riktigt, riktigt rädd! :D XD
Men visst jag tog väl en paus också på nån dag då och då jag körde det.

Jag har förresten förutom en massa emulerade flipperspel börjat köra Command & Conquer 3 Tiberium Wars. Gammalt fan som man är, var man tvungen att kolla in det, även om förväntningarna var riktigt låga. Men det var inte så dumt ändå, ganska kul. Inte på något vis revolutionerande, men ändock, man kan ha kul en timme eller så då och då.

Edited by PredaBot, 13 May 2007 - 15:35.

#128 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 May 2007 - 16:42

Åh fan, är det meningen? Hade jag ingen aaaaning om ;)

tro tusan jag vet, men jag menar att jag är alldeles [i]för]/i] lättskrämd när det gäller d3. speciellt som att jag spelade det när det släpptes, och jag kommer på ett ungefär ihåg var zombies/monster kommer, men ändå står jag där i becksvart mörker och undrar vad som kan komma runt hörnet, när jag vet att det inte ska komma något :P

#129 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 May 2007 - 19:07

Jag har börjat spela F.E.A.R. Helt OK, men jag hade väntat mig mer då det fått så bra kritik.

Försökte spela det förra året men min dator sa ifrån.
Behövs väl ett ganska vasst grafikkort till va? Tvivlar även på att 1 GB i RAM räcker dessutom.

Inte då. Jag har kört ut både FEAR och tillägget Extraction Point på min magra 2ghz'are med endast 512mb i ram. Gick alldeles utmärkt med något högre än medium inställningar. :) Annar har jag bara ett gammalt Radeon 9800 Pro kort, och det är väl ungefär som ditt kan jag tänka mig.

Säg det till min dator ;)

Winter is Coming

#130 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 13 May 2007 - 19:16

Det är ganska svårt att säga vad jag kör just nu, men några av spelen jag spelar är:
Pro Evolution Soccer 3
Star Wars: Battlefront II
The Simpsons: Hit and Run
Alla tre rekommenderas, särskilt de två sistnämnda.
´´ Leve Stan Lee´´

#131 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 May 2007 - 19:57

SW: BF2 - ett underbart spel, imo :)
Jag tycker om spel som utspelar sig i star Wars universumet där man inte måste vara en jedi eller något annat sm kan kontrollera The Force
Därför jag älskar Republic Commando med :wub:

#132 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 May 2007 - 22:10

Ang. Doom 3? Är det ett bra spel som håller fortfarande? Har alltid varit lite tveksam till det och nu har det ju tre år på nacken. Förutom att det är ganska gammalt verkar det väldigt enformigt och inte speciellt kul, typ korridorer hela tiden. Har jag fel? Är det ett spel jag borde spela igenom?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#133 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 May 2007 - 22:14

Ang. Doom 3? Är det ett bra spel som håller fortfarande? Har alltid varit lite tveksam till det och nu har det ju tre år på nacken. Förutom att det är ganska gammalt verkar det väldigt enformigt och inte speciellt kul, typ korridorer hela tiden. Har jag fel? Är det ett spel jag borde spela igenom?

Det lilla jag har spelat vart jag inte så imponerad av. HL2 slår det med flera hästlängder!
T.o.m Quake 4 är bättre.

Winter is Coming

#134 hardtobeagirl

hardtobeagirl

Cadet Third Year

• Members
  • 19 posts

Posted 13 May 2007 - 22:29

Är det bara jag som spelar Zelda på Wii? Det är ju omöjligt att bryta sig loss.

Nope, nu var det ett tag sedan jag gjorde det. Tycker det är ett bra spel men inte så beroendeframkallande som jag hade hoppats på. Var är du någonstans i spelet?

Själv spelar jag fortfarande Chrono Cross och börjar närma mig slutet. Efter att jag är färdig så tänkte jag ta mig an Final Fantasy IX igen.

Jag är segast i stan på Zeldaspel så nu är jag i andra templet. Jag brukar spela sånna här spel så gott som oavbrutet i typ två dagar, sen paus i kanske två-tre dagar sen spelar jag två dagar igen... Men jag gillart!
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#135 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 May 2007 - 23:34

Som RH säger, så är det inte så extremt imponerande.
Åtminstonde från det lilla jag spleat.

Att vara rädd och gå i de mörka korridorerna är roligt en liten stund, men sen blir det mest tjatigt.
Så ja, det är enformigt (Samma korridorer, men ju längre du kommer blir det större läskigare svårare monster) och nja, "borde" skulle jag inte säga. "köp" det och testa, men se på Doom-filmen istället. samam sak där, typ. iaf i 20 sekunder i slutet av filmen ;)

HL2 > Doom 3.

#136 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 May 2007 - 05:40

En av rollspelspolarna var borta i helgen så istället spelade vi X-men Legends II. Det är ruskigt enformigt men när man nu kommit så långt som vi har, kapitel 4 av 5 måste man spela klart det. I princip är det en Diabloklon med våra kära mutanter i huvudrollen. Det den gör gör den i alla fall tämligen väl.

Klarade Perfect Dark 0 på lägsta svårighetsgraden efter att ha spelat om ungefär hälften då senaste xboxuppgraderingen korrumperade min första profil. Spelet får klart godkänt för singelspelarläget men multispelarläget är märkligt nog inte speciellt kustomiserbart. Det förvånar då det första Perfect Dark var riktigt bra på det planet och man tycker att utvecklarna borde kunna trumfa sig själva.

Need for Speed Most Wanted har jag nött vidare i. Det börjar bli ganska jobbigt att klara de olika polisjaktutmaningarna som man ska göra för att få spöa killen som har plats 3 av 15 i rankingen.

Har beställt Final Fantasy XI till Xboxen och till en polare som ska köra det på PC. Samtidigt har vi också beställt D&D Online: Stormreach. Den kommande månaden kommer det bli mycket skärmstirrande. Man måste ju passa på att testa ordentligt under gratismånaden man brukar få med.

#137 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 May 2007 - 06:21

Jag spelade igenom X-Men Legends II när det kom. Det var rätt skön hjärndöd underhållning, men som du säger är det extremt enformigt. Det har ju kommit ett liknande spel till med en blandning av Marvel-figurer, men det kommer jag aldrig orka spela igenom :P Ett sånt spel räcker!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#138 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 May 2007 - 13:24

Jag är segast i stan på Zeldaspel så nu är jag i andra templet. Jag brukar spela sånna här spel så gott som oavbrutet i typ två dagar, sen paus i kanske två-tre dagar sen spelar jag två dagar igen... Men jag gillart!

Det är iofs en bra strategi. Det finns många bra spel som jag lirat på samma sätt. Dels för att dom är svåra och kräver omspel, men även för att dom är så otroligt bra att jag vill dra ut lite på det och inte avsluta det för tidigt. Ibland kan jag dock inte hålla mig utan sträckspelar tills ögonen blöder och huvudet ser ut som en TV. Kul att du gillar det nya Zelda-spelet. Njut ordentligt av det för du har mycket att se fram emot. :)

#139 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 May 2007 - 21:30

Jag spelade igenom X-Men Legends II när det kom. Det var rätt skön hjärndöd underhållning, men som du säger är det extremt enformigt. Det har ju kommit ett liknande spel till med en blandning av Marvel-figurer, men det kommer jag aldrig orka spela igenom :P Ett sånt spel räcker!

Vilket är det andra Marvel-spelet du menar?

Winter is Coming

#140 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 May 2007 - 21:43

Antagligen Ultimate Alliance.

#141 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 May 2007 - 21:54

Ja så klart! Så måste det ju vara. Dumma mig :blush:
Det spelet tyckte jag var skitkul faktiskt! Kul med så många marvel figurer i samma spel så man kan välja sina favoriter, jag hade typ Wolverine och Spider-Man nästan hela tiden. Och jag fick även en ny favorit i för mig helt okända Deadpool? :unsure:

Winter is Coming

#142 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 May 2007 - 22:05

Deadpool :wub:
Hittade tidningar med honom en gång, älskar honom så jäkla mycket. (På ett ickehomosexueltl sätt, givetvis :P )
"the merc with a mouth"

Posted Image
Jag föredrar hans design från 90-talet framför Ultimatedesignen dock. (mao föredrar jag den övre vänstra före den undre vänstra)

Posted Image

Edited by Hofling, 15 May 2007 - 22:06.

#143 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 16 May 2007 - 22:10

Har beställt Final Fantasy XI till Xboxen och till en polare som ska köra det på PC. Samtidigt har vi också beställt D&D Online: Stormreach. Den kommande månaden kommer det bli mycket skärmstirrande. Man måste ju passa på att testa ordentligt under gratismånaden man brukar få med.

D&D Online: Stormreach är ett riktigt trevligt onlinespel, lite litet till ytan men "rollspels känslan" i dungeons och liknande är oslagbar. Lirade lite grann med ett par penna & papper polare får ca ett år sedan och det var en ganska bra ersättare för det "riktiga" drakar&demoner.

Den här helgen drar det dock tillbaka till det gammla hederliga Drakar & Demoner, har efter 9-10 månader äntligen lyckats sammla ihopa den gammla spelgruppen igen. Ska bli riktigt skönt att sjunka ner i soffan och spela vidare med min mästersmed igen :D
RögleBK i elitserien!

#144 hardtobeagirl

hardtobeagirl

Cadet Third Year

• Members
  • 19 posts

Posted 17 May 2007 - 12:05

Ska inte Ulimate Alliance finnas till Wii? Hade för mig det men kan inte hitta det... :unsure: .
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#145 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 May 2007 - 17:54

Ska inte Ulimate Alliance finnas till Wii? Hade för mig det men kan inte hitta det... :unsure: .

Jodå, finns bland annat på cdon och discshop :)

Winter is Coming

#146 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 17 May 2007 - 21:20

D&D Online: Stormreach är ett riktigt trevligt onlinespel, lite litet till ytan men "rollspels känslan" i dungeons och liknande är oslagbar. Lirade lite grann med ett par penna & papper polare får ca ett år sedan och det var en ganska bra ersättare för det "riktiga" drakar&demoner.

Den här helgen drar det dock tillbaka till det gammla hederliga Drakar & Demoner, har efter 9-10 månader äntligen lyckats sammla ihopa den gammla spelgruppen igen. Ska bli riktigt skönt att sjunka ner i soffan och spela vidare med min mästersmed igen :D

Bara så att vi är helt klara på det: Dungeons & Dragons och Drakar och Demoner är två helt olika spel. (Olika till regler och världar det vill säga, lika i det att bägge är fantasy och förkortas D&D.) Många tror att Drakar och Demoner är en svensk version av Dungeons & Dragons.

Håller nu på med Perfect Dark 0 på nästa svårighetsgrad, co-op med en polare. Svårighetsgradsökningen visar sig i många dödstillfällen för oss :)

Köpte Viva Piñata och har börjat bygga upp min lilla pappfigursö. I början är spelet väldigt förklarande och snällt pedagogiskt så när det slutar vara det en bit in så famlar man i mörkret ett tag känns det som. Det är lätt att fastna när man "bara ska spela ett liiitet tag till". Jag kommer nog fortsätta sponsra Rares spel, nästa inköp blir troligen deras actionäventyr Kameo.

Deadpools miniserier och början på hans egna serie var riktigt lustiga. Han var som Spindelmannen när han var som lustigast.

#147 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 May 2007 - 16:28

Nej, där har du fel herr Schenström, han var LÅNGT mer irriterande. ;)

#148 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 May 2007 - 16:46

and that, my friend, is a good thing ;)

Edited by Hofling, 18 May 2007 - 16:47.

#149 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 21 May 2007 - 06:07

Om det är irriterande att vara rolig då tänker jag och Wade fortsätta vara irriterande. :)

Har nu börjat lira Final Fantasy XI. 5 timmar och 15 minuter tog installationsprocessen...
Ganska överväldigande här i början, har spelat lite över 5 timmar totalt. Har spelat andra mmorpg förut dock så jag vet ju att man lär sig. Musiken, och striden känns ju verkligen igen från resten av serien medans miljögrafiken känns lite mer Vagrant Story än Final Fantasy där jag börjat. Jämfört med Star Wars Galaxies som är det spel jag spelat mest så känns det svårare att röra sig omkring i världen som nybörjare. Många farliga monster i ens väg när man vill ränna runt och utforska.

#150 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 21 May 2007 - 14:51

Jag har skaffat mig "New Super Mario Bros." och hittills är det väldigt roligt. :)