Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd

• Please log in to reply
787 replies to this topic

#126 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 August 2004 - 21:45

Jo, att Kevin sjunger - det hörs. Tror att Xena sjunger också - låter som det på vissa ställen. Callisto är jag osäker på, Gabrielle tror jag inte det och Joxer vet jag inte sjunger :P

Att dem imar är sådant som jag alltid kollar efter - inte medvetet, utan det blir som en slags bekräftelse för att se om de verkligen brinner i rollgestaltningen. Mimandet drar ned intrycket för mig :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#127 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 August 2004 - 21:47

Alla mimar i alla musikaler... ;) Ljudet läggs alltid på i efterhand eftersom det är mycket sällan som allt blir perfekt just när de skådespelar.. ;)

Eller mima är väl kanske fel ord. SKulle tro att de sjunger, men att ett nytt ljudspår läggs på i efterhand.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#128 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 August 2004 - 21:51

Jo, visst gör dem de.t Vad jag menar är - vissa sjunger verkligen då det spelas in. Det lever kvar sedan i den slutliga produktion. De som går runt och mimar däremot får en ganska platt utförande i den färdiga produktionen.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#129 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 04 August 2004 - 22:25

Gabrielle eller rättare sagt Renee sjunger inte...det hörs väldigt tydligt..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#130 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 August 2004 - 10:48

Precis. Vilket ger avsnittet ett minus-tecken att hon inte vågar/får. Jag menar, Aly kan inte direkt sjunga - men gör det lite grann i musikalavsnittet ändå. Det måste inte låta perfekt för att det skall bli bra.

#131 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 05 August 2004 - 10:55

Håller med dig, men alla har inte gåvan att sjunga...men det stör mig inte så jättemycket..har t.o.m "The Bitter Suite" Soundtracket på CD :D

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#132 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 05 August 2004 - 11:58

Xena och Hercules var grymt bra i början, men drabbades tyvärr av TV-serie sjukdommen "uttjatning" dvs man tröttnar rätt snabbt, droppen som fick bägaren att rinna över var "unge hercules", usch, inget vidare tilltag...men visst avsnitten med Bruce Campell och Ted Raimi kollar jag gärna på...

Sam Raimi kan bättre än så!!!

#133 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 August 2004 - 12:01

Xena och Hercules var grymt bra i början, men drabbades tyvärr av TV-serie sjukdommen "uttjatning" dvs man tröttnar rätt snabbt, droppen som fick bägaren att rinna över var "unge hercules", usch, inget vidare tilltag...men visst avsnitten med Bruce Campell och Ted Raimi kollar jag gärna på...

Sam Raimi kan bättre än så!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Håller inte riktigt med. IMHO så blev varken Xena eller Hercules riktigt bra förrän i respektive tredje säsong. Och det höll till slutet tycker jag.

Speciellt säsong 5 av Hercules är ju underbar (imho som sagt). Lika säsong 3, 4 och 6 av Xena. (säsong 5 har jag tyvärr missat de flesta avsnitten av, men av de spoilers jag har läst så.. hmm.. ja.

//Peak

sixty six."

#134 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 05 August 2004 - 12:07

Unge Hercules var aldrig specillt intressant, däremot önskar jag att jag hade sett de sista säsongerna av Hercules som jag verkar ha missat, men eftersom TV3 har en förkärlek att visa Xena & Hercules efter midnatt så avstår jag för tillfället..

Posted ImagePosted Image

#135 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 August 2004 - 12:16

Det coola med säsong 5 av Herc var ju

att serien blev betydligt mörkare, och att Dahak dyker upp igen. Och att Ioalus dör naturligtvis, även om han får en "ersättare".. ;)

//Peak

sixty six."

#136 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 August 2004 - 14:38

Lucy och Ares sjungar sjælva allt . Renee ( Gabrielle ) sjungar inte sjælv alls. Joxer vet jag ej om han sjungar.

Men Capshaw vad tyckte du om det berømte Gabdrag ? Denna scenen væckte stor raseri blandt många Xena fans !

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#137 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 August 2004 - 17:33

Men Callisto då? Sjunger hon?

Gabdrag? Uh... Va? Utveckla så jag förstår :P

Sett ett avsntit till... :P

Avsnittet är faktiskt riktigt okej - det börjar lättsamt med Gabriels totala självsäkerhet att klara ett Xena-hopp för att sedan fortsätta med hennes envishet. Så långt är allting bra. När sedan "huvudhandlingen" sätter igång förväntar man sig ett ypiskt
Xena-avsnit, men surprise! Istället viker det helt bortifrån det och serverar oss ett avsnitt där Xenas och Gabrielles vänskap skildras. Det är ett starkt emotionellt drivet avsnitt och tilltalar mig.

Även om man slarvade bort de motstridiga känslorna de hade i förra avsnittet, så fungerar det här. Dessutom är det faktiskt kul att de tar upp de förlorade krafterna som Xena tidigare hade i the Debt - ännu mer att hon försöker framkalla dem igen.

Däremot är den obligatoriska slutstriden på slutet alldeles för lång och enahanda och det drar ned betyget en aning.

Avsnittet får 7/10.

#138 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 August 2004 - 17:53

Dessutom är det faktiskt kul att de tar upp de förlorade krafterna som Xena tidigare hade i the Debt

Precis :) Det er det jag menar med att man ikke altid får svaren eller førklaringar nær man tror man skal få de :)

Jag tror inte Hudson ( Callisto sjunger , men er ej sæker )

The Gabdrag = Nær Xena drar Gabrielle efter hesten .

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#139 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 August 2004 - 17:54

Desutom er det avsnitt du just set One Against an Army en av mina absoluta favoriter :)

Min avatar samling

#140 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 August 2004 - 19:41

Ah, det var så du menade. Nej, detgjorde ju inte att Xenas aktier direkt steg i kurs. Även om jag faktiskt förstår henne. Jag gillade osm sagt var hela början - men anser att potentialen slarvades bort :(

#141 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 August 2004 - 20:44

Jag fårstår också Xena och jag er inte en av de som blev så upprørt.Nær allt kommer till alt er det ju ett tvshow , och lite kontroverser måste der ju finnas.

Min avatar samling

#142 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 August 2004 - 06:41

Ja, men om det upprrör har det ju lyckats ;)

Så varför blev Xena-fansen upprörda? Tyckte de inte det låg i Xenas natur?

#143 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 06 August 2004 - 07:06

Jag blev iaf inte så upprörd vad jag kan minnas.. :P

Posted ImagePosted Image

#144 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 August 2004 - 14:12

De blev upprörta för att de tyckte inte man gör så mot sin partner ( altså nu snakker vi subtext her ) De menar att det upp fordrer vold mot sin älskade.Sen var det allt för voldsamt etc. men XWP er ju ett fantasy show med vold kärlek etc, så jag personligen blev inte så påverkad.

Min avatar samling

#145 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 August 2004 - 19:42

Okej, då förstår jag. Och jag tycker ju det är positivt då man engagerar sig så mycket i KAraktärerna - och skulle kunna göra likadant. Men nu förstår jag ju Xena så... ;)

Men nu... Över till Forgiven :)

:lol:

Shiri Appleby är väl mest känd som Liz i Roswell - och den roll hon spelar här är rätt så långt ifrån den. Faktiskt riktigt långt, men nog klarar hon av det. Tara är en ytterst enerverande person att se på, men riktigt roligt är det att se henne förvandlas. Hade det inte varit Shiri i rollen hade jag nog funnit rollen väldigt jobbig, men som det är nu är det mest intressant och det höjer betyget med ett snäpp.

Plotten i sig är ganska oviktig - det är här snare de bakomliggande känslorna och så som prioriteras - och när Xena sätter den sidan till kan serien faktiskt vara rätt njutansvärd. Det är skoj att se både Xenas och Gabrielles omdömen och även deras förändrade åsikter om Tara.

Dessutom är det inga utdragna stridssekvenser här vilket även det är ett plus.

Avsnittet får 7/10 - ett snäpp högre pga. Shiris medverkan :D

#146 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 August 2004 - 20:07

Oj der kan man se LOL

Forgiven er ett av de mest hatade avsnitt ( inte jag ) pga av Xena bara låter Gabrielle klara av Tara själv och ikke slår skiten ur Tara.

Min avatar samling

#147 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 August 2004 - 20:27

Jo, jag kan tänka mig attdet är ett hatat avsnitt. Nu kände jag ju igne Shiri (Tara) ifrån en ann serie så då blev det plötslgit intressant. Annars hade jag nog haft svårare och gilla det här :P

#148 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 August 2004 - 20:52

Det nästa avsnitt er också hatad men pgs av Xena och en möjlig love interest ;)

Sen avsnittet Whwn in Rome bör du nog tycke er intressant ( involverer gabrielle och ett svårt valg )

Min avatar samling

#149 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 August 2004 - 21:41

Jo, When in Rome plockar väl upp en viss tråd som du ogillade att man droppade, tror jag.. ;)

//Peak

sixty six."

#150 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 August 2004 - 06:25

Eftersom det rör sig om Rome, antar jag att det rör Caesar :P