Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#126 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 April 2007 - 21:52

ALIAS introt är så tråååkigt att man nästan somnar när man ser det (Orkade knappt se om det nu). Hade det varit från de sista säsongerna så hade det varit en annan sak men det här borde knappt räknas som Intro. Det är LOST introt fast mycket mycket längre.

Sunset Beach, utan tvekan. Oavsett hur man tycker om serien så kan man väl inte påstå att introt till SB är sämmre än ALIAS introt.

Wylie Times: Fattar inte hur du kan tycka SB introt är så dåligt så du hade föredragfit ett längre och musiklöst ALIAS intro? Hur kan du tycka att SB introt är SÅ dåligt?

Edited by Crusader, 16 April 2007 - 21:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#127 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 April 2007 - 22:10

Vad är fel på den vinjetten då, Wylie?

Wylie Times: Fattar inte hur du kan tycka SB introt är så dåligt så du hade föredragfit ett längre och musiklöst ALIAS intro? Hur kan du tycka att SB introt är SÅ dåligt?

För det första tycker jag att visa upp alla huvudpersoner i vinjetten, speciellt poserande med ett påklistrat leende är något av det tråkigaste man kan göra i en vinjett. Och här är det BARA ansikten hela tiden! Sen är det bara alldeles för glättigt och musiken är fruktansvärd. (Må så vara att det säkert passar serien men det behöver inte betyda att jag gillar det)

Så ja, jag ser hellre nåt så pass tråkigt och menlöst som Alias vinjetten utan musik än det där motbjudande dravlet.

Edited by Wylie Times, 16 April 2007 - 22:12.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#128 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 April 2007 - 22:36

Hmm, kanske var en dålig variant av introt jag länkade till. Den här var bara med under de sista avsnitten, vilket är orsaken att ALLA karaktärer var med.
Men det var den ända jag kunde hitta. Introt som användes under största delen hade bara 1/3 av karaktärerna.

Men jag håller med om att det inte är det bästa introt i världen precis, men myyycket bättre än ALIAS introt. :P
Dock har Sunset Beach det bästa End Credits av alla serier. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#129 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 April 2007 - 10:20

Du har rätt i vad du säger, Cursader. Vanligtvis tog man bara med de karaktärer som förekom i avsnittet så de presenterade även snabbt (utan att spoila som BSG) vad avsnittet skulle handla om. Ytterligare ett plus som jag glömde bort att nämna.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#130 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 April 2007 - 21:22

Väldigt lätt val idag, Transformers hade sköna vinjetter till alla säsonger men säsong 3 var nog snäppet bättre än de andra :D

Winter is Coming

#131 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 April 2007 - 22:13

Det är ok, men jag föredrar nåt sånt här.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#132 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 April 2007 - 22:24

Väldigt lätt val idag, Transformers hade sköna vinjetter till alla säsonger men säsong 3 var nog snäppet bättre än de andra :D

Håller fullständingt med. Och det Red Dwarf introt var riktigt tråkigt.
Hade tänkt skriva "Alla lär väl rösta på Transformers den här rundan" tills jag såg hur många som gav Red Dwarf sin röst. Det här forumet lär aldrig upphöra att förvåna mig.
-Sora, Kingdom Hearts

#133 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 April 2007 - 22:55

Det är ok, men jag föredrar nåt sånt här.. :P

Är inte förvånad ;)

Winter is Coming

#134 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 April 2007 - 23:12

Red Dwarf (även om ni valde den tråkigaste versionen av introna.. :P )

Nej jag föredrar faktiskt det här introt över elgitarr orgierna i dom senare säsongerna som har lustiga klipp från serien istället för bilderna på rymdskeppet. Musiken är dessutom riktigt bra i den här versionen.

Men det var ändå rätt jämnt, jag gillar faktiskt Transformers introt också.

Edited by Wylie Times, 17 April 2007 - 23:12.

-Gangstagrass

#135 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 April 2007 - 23:13

Jodå, Transformersintrot är inte dåligt. Men Red Dwarf-introt är bättre. Även om det är det sämsta av dem (imho).. :P

//Peak

sixty six."

#136 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 April 2007 - 05:41

Svårt val detta, blev Red Dwarf till slut.

Red Dwarf är väl ett bra exempel på att man kunde ha ett till intro från en annan säsong i tävlingen?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#137 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 18 April 2007 - 07:53

Jodå, Transformersintrot är inte dåligt. Men Red Dwarf-introt är bättre. Även om det är det sämsta av dem (imho).. :P

Den billigaste vinjetten i tävlingen månne? Gjord på en icke-existerande budget men de får det ändå att funka - en av de huvudsakliga anledningarna till att jag valde att nominera en av de tidiga. Ren skaparglädje.

Plus det är ju ett av de bättre introna... :P

Edited by Thinice, 18 April 2007 - 08:00.

Climbing to the Moon...

#138 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 April 2007 - 20:48

Hade aldrig sett vinjetten till Babylon 5 och givetvis då heller inte själva serien.
Men nu vart jag riktigt sugen på att göra just det!

Winter is Coming

#139 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 April 2007 - 21:06

Det gör du rätt i. Mycket bra serie. En av de bästa SF-serierna någonsin, imho.

//Peak

sixty six."

#140 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 April 2007 - 21:11

Ska nog skaffa första säsongen nångång men först ska jag ge mig på DS9 som snart släpps i väldigt billiga utgåvor :thumbsup:

Winter is Coming

#141 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 April 2007 - 21:18

Första säsongen av B5 har långt ifrån den bästa vinjetten men musiken är fortfarande underbar. Det kan dock inte sägas om Tru Calling. :urk: Fast den såg rätt snygg ut.

-Gangstagrass

#142 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 April 2007 - 21:22

Ska nog skaffa första säsongen nångång men först ska jag ge mig på DS9 som snart släpps i väldigt billiga utgåvor :thumbsup:

Gillar du DS9 så kommer du älska Babylon 5. Producenterna till DS9 lät sig inspireras en hel del av Babylon 5 ideerna när de bestämde hur vissa saker skulle vara. :P

Iallafall så är B5 den bästa Sci/Fi serie som någonsin gjorts med ett helt fantastiskt arc. Ett 5 års arc som seriens skapare skrev ihop flera år innan serien skapades. Plus att han skrev en rätt nogrann beskrivning om de 1000 år före och efter serien. :D
Även filmerna och spin-offarna ska bygga på saker som han skrev från början.

Hade tänkt rösta på Tru Calling men det här var inte den versionen som jag gillade. Där liket vänder huvudet och säger "Help Me!". Och i den här versionen så fladdrar en massa streck förbi så man ser nästan inget av bilderna bakom.
Nej, Babylon 5 Säsong 1 får min röst.

Edited by Crusader, 18 April 2007 - 21:28.

-Sora, Kingdom Hearts

#143 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 April 2007 - 21:37

Fast DS9 är ändå snäppet vassare än B5 - tyvärr tappade Babylon 5 tempo på slutet, vilket inte DS9 gjorde. Istället trappade de upp tempot där (Babylon 5 är grymt mycket starkare i början än DS9 dock). Men båda är underbara :)

Båda vinjetterna är underbara - men rösten föll på Tru Calling. Låten är rejält bra, den resonerar väl textmässigt med temat och växlar bra med de vackra bilderna.

Fast DS9 är ändå snäppet vassare än B5 - tyvärr tappade Babylon 5 tempo på slutet, vilket inte DS9 gjorde. Istället trappade de upp tempot där (Babylon 5 är grymt mycket starkare i början än DS9 dock). Men båda är underbara :)

Båda vinjetterna är underbara - men rösten föll på Tru Calling. Låten är rejält bra, den resonerar väl textmässigt med temat och växlar bra med de vackra bilderna.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#144 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 April 2007 - 22:52

Carnivále har en sån underbart snygg vinjett. Jag älskar hur bilderna går in i varann och hur man har delat upp 2D bilderna av tarotkorten i 3D. Dom gamla historiska sekvenserna kombinerat med tarotkorten fångar seriens stämning på ett väldigt bra sätt tillsammans med den fantastiska musiken. Fanns det nån rättvisa i världen (det gör det inte) så skulle Carnivále vinna hela turneringen.

Det enda imponerande med Simpsons är väl att dom hela tiden lyckas hitta på nya saker i slutet.

-Gangstagrass

#145 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 April 2007 - 23:47

Vad kusligt. Introt till det Simpsons avsnitt jag såg idag. :P

Tufft val. Carnivále har en väldigt snygg vinjett. Men jag gillar Simpsons introt bättre. Mycket trevligare intro att se. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#146 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 April 2007 - 05:08

Har inte sett Carnival så jag förstod inte riktigt varför de hade med gamla tv-bilder, i övrigt var det rätt snyggt gjort men musiken var urtrist och den fällde avgörandet för mig. The Simpsons vinjetten har jag alltid gillat även om jag har sett så mycket av serien. Gillar speciellt början när namnet på serien sägs.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#147 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 April 2007 - 07:27

Har inte sett Carnival så jag förstod inte riktigt varför de hade med gamla tv-bilder

Serien utspelar sig på 30-talet.

-Gangstagrass

#148 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 April 2007 - 09:47

Jag håller helt och hållket med Wylie i varför Carnivalés vinjett är överlägsen Simpsons. Wylie FTW! ;)

#149 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 April 2007 - 19:23

NCIS Vinjett är bra och blir bara bättre för varje gång. Hade det varit en av de senare (De byter ca 2 ggr. per säsong) så hade valet blivit riktigt svårt.
Som det är nu så vinner STARGÅTE SG-1. Det verkligen svänger om både låten och bilderna som passar så bra ihop. Får väl erkänna att min saknad efter det i TV6 är lite orsak till rösten med. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#150 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 20 April 2007 - 19:50

:o Första gången det var riktigt svårt för mig att välja en favorit. Gillar verkligen NCIS men Stargate får vinna lite knappt. Gillar musiken och klippen till den.