En av de bästa avsnitten i serien, tycker jag..
Alla märkliga konstiga avsnitt sparar jag på min dvd-hårddisk. Tyvärr har jag annat som tar
plats så det får nog börjar bränna.
Oj var roligt avsnitt.
Posted 14 May 2007 - 20:43
En av de bästa avsnitten i serien, tycker jag..
Posted 14 May 2007 - 21:33
Glömde bort att nämna när Jack hade "spelat in" det Daniel pratat om innan.
Posted 14 May 2007 - 22:13
Posted 14 May 2007 - 22:17
Posted 14 May 2007 - 22:20
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 May 2007 - 23:08
Posted 15 May 2007 - 09:54
Nu i säsong 4 är det väldigt mycket S&J ship men sen glöms det nästan helt bort jättelänge. Det är bara så sjukt dåliga på denna ship så de borde aldrig ha startat den till att börja med.Heh, ja verkligen.Sams min i slutet när Daniel frågar i stort sett samma sak och Jack tittar på Sam och hon verkar undra 'vad har jag nu gjort'.
Och på Jacks lite smått sliskiga min så gissar jag på att han har ett minne för livet.
![]()
Glömde bort att nämna när Jack hade "spelat in" det Daniel pratat om innan.![]()
Det där med Jack och Sam, de har kört förmycket med det bara för att skippa det. Jag hade tyckt det varit jätte konstigt om det aldri9g kom på tal efter hur mycket som hintats om det under seriens gång.
Posted 15 May 2007 - 10:28
Nu i säsong 4 är det väldigt mycket S&J ship men sen glöms det nästan helt bort jättelänge. Det är bara så sjukt dåliga på denna ship så de borde aldrig ha startat den till att börja med.
Posted 15 May 2007 - 16:11
Posted 15 May 2007 - 18:01
Posted 15 May 2007 - 18:10
Ja, ibland är jag lätt road.CARTER: How do you know about the SGC?
MARKOV: I have read extensive files on all of you.
O'NEILL: The question was…how?
MARKOV: I learned to read English at the age of six. It was not difficult. (Källa)
Edited by XC, 15 May 2007 - 18:11.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 May 2007 - 18:11
Posted 15 May 2007 - 18:12
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 May 2007 - 18:14

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 May 2007 - 18:18
Maybourne jobbade (han kanske fortfarande gör detOK. Maybourne förvirrade mig, vem är han?
Militären som vaktade Gaten sköt forskarna som var 'smittade' när dom ville genom Gaten, sen tryckte ju en överste på någon knapp som utlöste någon slags gas som tog kål på resten.Men varför var alla döda?
Posted 15 May 2007 - 18:43
Militären som vaktade Gaten sköt forskarna som var 'smittade' när dom ville genom Gaten, sen tryckte ju en överste på någon knapp som utlöste någon slags gas som tog kål på resten.
Saberblade83, förbered dig på smärta:
Posted 15 May 2007 - 18:52
Posted 15 May 2007 - 18:52
Edited by FAII, 15 May 2007 - 18:54.
Posted 15 May 2007 - 19:12
Var det verkligen den Gaten? Jag uppfattade det som att Ryssarna hade haft den i nästan 2 år.Så nu vet vi var StarGaten tog vägen som beamades upp på Thors skepp.
Posted 15 May 2007 - 19:24
Ja det var den, hon sa ju att dom hittade den på havets botten efter kraschen och strax före/efter att deras ubåt försvann från radarn.Var det verkligen den Gaten? Jag uppfattade det som att Ryssarna hade haft den i nästan 2 år.
Posted 15 May 2007 - 19:25
Nej, det sades t.o.m. i avsnittet att Gaten är den som kraschlandade i havet.Var det verkligen den Gaten? Jag uppfattade det som att Ryssarna hade haft den i nästan 2 år.Så nu vet vi var StarGaten tog vägen som beamades upp på Thors skepp.
Isåfall så har de SGCs orginal Gate? Kan de inte byta? Det irriterar mig som bara den att SGC har Antarktis Gaten.![]()
![]()
Så, Deanna Trois förfader var Ryss? Där ser men.![]()
Posted 15 May 2007 - 19:30
MARKOV
I was first contacted shortly after Russian satellites picked up what we believed was an alien spaceship entering the atmosphere.
[Daniel looks at O'Neill.]
O'NEILL
Alien spaceship, huh?
MARKOV
About two months ago. It disintegrated during entry and crashed into the Pacific. The Stargate was recovered after an extensive sweep of the ocean floor. During that search one of our Foxtrot submarines went missing. You may be familiar with the incident.
[She looks at O'Neill.]
O'NEILL
Not a clue.
[Markov looks at him, probably knowing he was on the submarine.] (Källa)
[Daniel looks surprised.]
DANIEL
The DHD, you found the one from Giza!
[Teal'c approaches and sits down next to Daniel.]
MARKOV
It was confiscated from the Germans after the Second World War. (Källa)

Posted 15 May 2007 - 19:35
Posted 16 May 2007 - 17:58
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 16 May 2007 - 18:11