Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1

• Please log in to reply
354 replies to this topic

#126 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 February 2007 - 17:10

1.16

Äntligen försvann Simone och förhoppningsvis men inte troligtvis Ando också. Dessutom dök äntligen Hana upp. Hennes bakgrund har man ju kunnat läsa för ganska länge sen i serietidningarna.

Förutom scenerna hemma hos Matt och dom med Hiro och Ando (Booooring) var avsnittet riktigt bra.

Sylar är guld hela tiden.
"That sound... in your heart. What is it?"
"Murder" :D

Peter börjar äntligen kunna kontrollera sina krafter och Old man Bennet sitter i klistret. Det blir ännu mer spännande nästa vecka.

Veckans serie föklarar varför Hana inte följde med Matt och Ted.

Edited by Wylie Times, 20 February 2007 - 23:20.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#127 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 February 2007 - 20:34

1x16

Haha, skitkul att få se Peter få stryk. :lol: Sylar och Mohinder; När ska Mohinder få syn på Sylars klocka då?(om han fortfarande har den kvar dvs) För den fick ju mohinder se i drömmen där fadern hans dör. Hoppas Simone försvinner hon var bara irriterande tycker jag. Rätt åt Syler att han får huvudvärk, undrar när han anpassar sig till sin nya förmåga.

Matt och Ted + nya tjejen är på uppdrag, de får kanske en ny förföljare i Claire.

En sak jag störde mig på var ringen Matt gav sin fru, varför kollar de diamanten när ringen bara skulle bli större för att passa hennes finger? är det något obligatoriskt? :unsure:

Edited by GaterGirl, 20 February 2007 - 20:38.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#128 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 February 2007 - 09:43

Nu har jag också sett avsnitt 116. Riktigt bra rätt igenom! Varför stör ni er på Hiro och Ando? De är ju grymt sköna...Peter är väl annars den karaktär jag tycker är mest intressant för tillfället. Och Stan Lee var med på ett hörn också. Det blir inte mycket bättre än så här!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#129 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 February 2007 - 13:04

Just det , Stan Lee glömde jag nämna. :)

Det är inte så mycket Hiro som Ando som jag stör mig på. Varför? Han är tråkig och drar bara med Hiro på tråkiga sidestorys. Han dom stal av hade rätt om Ando.

-Gangstagrass

#130 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 February 2007 - 15:25

1x16
Det börjar hetta till alltmer nu! Peter börjar så smått få ordning på alla sina förmågor nu.
Undrar vad han kommer att göra med Isaac nu? Han lär ju inte vara alltför glad att sköt ihjäl Simone.

Och Sylar är fortfarande så hääärligt creepy!

Winter is Coming

#131 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 February 2007 - 18:23

:o Isaac sköt Simone! Hoppas detta har en större orsak än att bara shockera (Jag hatar när de bara gör onödiga dödsscener bara för att shockera tittare). Jag tycker Simone behövdes i serien eftersom hon är en av de få "normala".
Cool strid mellan peter och Isaac föresten. Även om Peter såg lite för ond ut för mitt tycker. Det börjar ge mig dåliga föraningar om att han kan go over to the darkside.
Isaac behövde verkligen lite stryk den idioten. :rolleyes:

Heh, var kul att se Peter få stryk... samt att se honom använda sina coola krafter. är det bara jag eller har serien fått en liten budget boost den här säsonghalvan?

Jag gillar att de verkar utvekla karaktärernas krafter så att inte inte är lika meningslösa i strider längre.
T ex så kunde Hiro få bara kulan att åka tillbaka i tiden med samma kraft som de skjuts. Peter börjar kunna använda sina krafter som vapen (Jag ser en Peter vs. Sylar duell i framtiden).
Hoppas de gör så för andra karaktärer också. T ex Claire. Även då hon är osårbar så har hon absolut inget sätt att använda det i en strid. Kan det inte växa ut klor mellan hennes knogar eller nåt? :P

Hoppas VERKLIGEN inte att Ando försvinner ur serien. Hiro/Ando teamet behövs. Utan honom så blir Hiro så mycket tråkigare.
På tal om det: Hiro/Ando scenerna var mycket mycket bättre det här avsnittet.

Claire står ÄNTLIGEN mot sin pappa, den mystiska Horned Rimmed Glasses. Och inte konstigt med tanke på att hennes mamma har blåmärke på hjärnan. Hon var verkligen stark där. Älskar den scenen.
Stackars Claire och stackars Mrs. Bennett. Hon är ju bara så snäll och härlig.

Nu försvanmn den osynliga mannen... men jag tror vi får återse honom snart igen. Men jag undrar lite om han inte kommer visa sig ond. (Eller mer än han redan har)

Äntligen dök Hana upp (Man kunde läsa om henne och hennes bakgrund i serierna samt mycket av sanningen bakom vad som pågår) och förenar sig med Atomicman (Hon träffade honom i serierna med) och nu med Matt... som tar Horned Rimmed Glasses som gisslan... tillsammans med Claire, snorungen och Mrs. Bennet.
Hoppas inget hemskt händer. Jag vill inte att matt ska ha oskyldigt blod på sina händer och bli skurk.
Hoppas ingen dör (Utom Claires jäkla lille bror. Hatar honom) och att lite sanning kommer fram. Och HUR ska Horned Rimmed Glasses städa upåp det här? Han kan inte hjärntvätta sin fru igen för då dör hon säkert.
Men risken är att det är någon över honom som bestämmer såna saker.
Han verkar vilja skydda sin familj... men samtidigt så kidnappar han folk, (Från serietidningarna) sätter han igång superkrafterna i de han kidnappar och förstärker dem. Varför?

Sylar och Mohinder är verkligen spännande. Mohinder är ständigt i fara och vet inte ens om det. men snart måste han misstänka det. Jag tror att Sylars klocka kommer ha en del i det. Han såg den när han såg sin pappa bli mördad. Jag tror det är hur han kommer få veta sanningen, han ser klockan.
Men HUR ska han ta sig undan? Nu när Sylar har hörseltekniken och kommer kunna höra på hjärtslagen hur personen reagerar.
Sylar är lika cool som alltid. "Murder" repliken var verkligen creepy.

Lääängtar tills nästa navsnitt (och är överlycklig att Heroes inte tar en månads pause som de flesta andra verkar göra nu)!!!

Stan "the man" Lee... som kör bussen. Jättekul att se (Och höra). :thumbsup2:

Veckans serietidning:

THE PATH OF THE RIGHTEOUS

Karaktär: Hana "Wireless".

Om serien: Wireless ger sig efter Horned-Rimmed Glasses bossar men får upp spåret på en pedofil härva istället.
Jag börjar verkligen gilla Wireless. :)

Edited by Crusader, 22 February 2007 - 20:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#132 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 February 2007 - 19:23

1x17:

:blink: :o :blink: :o :blink: :o :blink: :o :blink:

Säsongens bästa avsnitt. Absolut!

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#133 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 February 2007 - 19:32

Okej :D ska kolla senare ikväll.
Jag tyckte att förra avsnitten var det bästa så här långt men det tycks bara bli bättre nu.

För övrigt, kul att avsnittet kom en dag tidigare än vanligt :)

Winter is Coming

#134 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 February 2007 - 20:00

Tacka kanadensarna.. :P

//Peak

sixty six."

#135 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 February 2007 - 23:15

1.17
Oh yes, now we're cooking. :D

Bästa avsnittet so far tror jag bestämt. (och då var inte ens Sylar med) Where to begin? Creepy Eric Roberts? Claudes samarbete med Mr. Bennett? Eller det faktum att Mr. Sulu verkar vara en av höjdarna inom organisationen som Bennett och Eric Roberts jobbar för. Han kan ju inte veta om att Hiro har krafter i såna fall...eller? Varför kan inte Haitiern neutralisera Teds krafter? Too much power?

Edited by Wylie Times, 26 February 2007 - 23:16.

-Gangstagrass

#136 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 February 2007 - 02:55

Gaaaah, tog fel på dagarna. Heroes går ju på Söndagar nu. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#137 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 27 February 2007 - 08:57

LOST kan slänga sig i väggen! Avsnitt 117 var ju hur bra som helst! Riktigt, riktigt bra genom hela avsnittet. Den här serien blir bara bättre och bättre. Jag hoppas att serien fortsätter att vara så här bra och att de avslutar den i tid, istället för att fortsätta i all evighet. Hittills har serien varit väldigt intensiv och inte alls utdragen, men det finns ju risk för att de gör ett flertal säsonger då serien lär vara/bli grymt populär. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig...

På tal om det, nästa avsnitt 118 är det sista som finns på epguides lista över avsnitt och de brukar vara väldigt uppdaterade. Det visas nästa vecka, men vad händer sen? Spring break? Slut på säsongen? Men det borde ju bli 22 avsnitt...eller?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#138 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 February 2007 - 03:41

Mycket bra avsnitt. Nog ett av de absolut bästa.
Vad hände i slutet? Raderades Horned-Rimmed Glasses totala minne av Claire eller bara att han hjälpte henne fly?
Intresant att han visade sig inte vara så helond som man ibland trodde, även om hans orginisation är det.
Och hans högsta boss är Hiros pappa. Borde man ha anat. Antagligen honom som Wireless missade att ta i Los Vegas i serierna. Och underbossen var ingen trevlig typ precis och sabbade allt totalt.

Så Mr. Bennet sköt Claude? Inte konstigt att Claude har svårt att lita på folk och har tappat sin lust att skydda folk.
Att tänka sig att han var en som ville skydda sitt folk och såg det goda vilket sedan Mr. Bennet sabbade.

Undrar vem Claude gömde. Lär vi säkert få veta snart.

Så Matt ska jobba för Horned-Rimmed Glasses? Intresant utvecklig även om det inte är den jag ville få.
Undrar vad den nya tjejen kan.

Claire rockade verkligen i avsnittet. Hon är så cool. Som hur hon räddade alla i slutet. Hennes läkningar är också snyggare nu (Antagligen pga högre budget) som den när hon var totalt bränd.
Väldigt bra scen när hon stoppar Atomicman och sedan kommer ut totalt sönderbränd och börjar läka. Min favoritscen också.

Atomicman flippade, som man anade. Det är visst inte bara hans atomer som är instabila.
Inte länge som Matt ingick i den lilla motståndsrörelsen.
Och snacka om att alla kommer ha strålskador nu. :P

ÄNTLIGEN kom Claire därifrån och kan nu träffa resten av sin familj, inklusive sin pappa. För det är Nathan som jag tror Haitian jobbar för. Att Nathan har gett Haitian order om att skydda hans dotter och att han visste att hon levde och vad hon var redan innan.
Men det kan ju också vara någon annan med kraft och att det var det som Haitian menade med någon som Claire hörde mer samman med.
Men en väldigt tråkig grej: Zach. Försvinner han nu helt från serien? Han har inte varit med ett par avsnitt. Och utan Claire i Texas... :(

Intresant att se hur Mr. Bennet blev "Horned-Rimmed Glasses", att det var Claire som valde glasögonen åt honom vilket gav honom det coola skurknamnet. :evil

Som sagt ett väldigt bra (Ett av de bästa) och spännande avsnitt mycket tackvare att den bara koncentrerade sig på en historia istället för att flacka mellan en massa.

Veckans serietidning:

Hell's Angel

Karaktär: Horned-Rimmed Glasses när han var bara Mr. Bennet, samt Claude.

On serien: Heh, Claire ser äldre ut här. :P
Så det var så branden startade och så som Claire blev räddad. Alltid misstänkt det var så men kul att se det.

-Sora, Kingdom Hearts

#139 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 17:59

Ja det senasta avsnittet var suveränt . Men jag gillar inte att Simone är död.Och jag tyckar det är tråkigt att Sylar har fåt tag i så många ,Hur många fler skal han inna döda ?

Min favorit just nu er Peter :thumbsup:

Hana är det henne som kan gå mentalt ind i datorer ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#140 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 February 2007 - 18:21

Hana är det henne som kan gå mentalt ind i datorer ?

Yes.

-Gangstagrass

#141 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 18:34

Okay , men vad är hennes agenda , och den tjejen som höll på med Matt ( och vad händer med han ? la han sig frivilligt ? ) vem är hon ? var det Hana ? jag kände inte igen henne.

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#142 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 February 2007 - 18:57

Hana alias Wireless agenda kan man läsa om i serietidningarna på NBC.com
-Sora, Kingdom Hearts

#143 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 19:36

Altså man måste läsa dessa tidningar för att kunne hänge med i Heroes ?

Min avatar samling

#144 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 February 2007 - 21:02

Inte måste, men man kan om man vill... :P Då får man lite extrainformation som kan vara kul att veta.

http://www.nbc.com/Heroes/novels/

Ingen som har sett rippar av de där commentary-grejerna på sidan som bara amerikaner kan lyssna på förresten?

//Peak

sixty six."

#145 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 March 2007 - 16:17

Altså man måste läsa dessa tidningar för att kunne hänge med i Heroes ?

Bara om man vill veta de extra historier som inte visas i TV-serien (Som utspelar sig mellan scenerna). T ex hur D.L rymde från fängelset och hur Horned-Rimmed Glasses planerade Claires flyckt eller om vissa karaktärers bakgrundhistoria t ex Hana "Wireless" Gittelman och Eden.

Namnet på avsnittet är bara Parasite, inte "Like Any Parasite".

Oj oj oj. Peter och Mohinder ligger verkligen brunt till. Men jag tror nog de båda överlever. ;)
Hoppas på enn cool strid mellan Peter och Sylar. Hoppas bara det inte är slutstriden för jag vill att fler Heroes är inblandade i den.

Och oj igen. Horned-Rimmed Glasses går över till den goda sidan men blir tagen på bar gärning av den där shapeshifter-bitchen. Jag blev verkligen paff när hans fru ringde och tänkte "Nej, säg inte att hon är inblandad i det hela". :P Men vad har hänt med hans fru? Och vad händer med HRG nu?
Gillar inte övergången till goodguy. HRG var mycket bättre som mystisk skurk.
Jag tror att Wireless räddar honom.

Nathan... vad gör du nu? Hoppas du inte blev frestad av Lindermans erbjudande. Mannen orsakade ju Nathans frus olycka och att Nathans liv blivit uppochnervänt sedan dess.

Hmm, verkar som att Jessica börjar förlora greppet. Och D.L verkar fatta vad som pågår med tanke på hans min.

Isaac gillar jag inte alls längre. Inte sedan de gjorde honom till skurkaktig mördare. Så jäkla svartsjuk att han bara måste mörda Peter och så dödar han Simone istället. Jag hoppas nu att han blir dödad av Sylar.

Ando är tillbaka!!! :hurra Nu är teamet komplett igen. :) Visste väl att han skulle ställa upp för Hiro. :P Och nu är de i Post Apocalyptiska framtiden. Hmm, hoppas de stannar lite. :yes
Och ännu en härligt Nathan/Hiro scen. :D
Och nu har Hiro sitt svärd. Och nu funkar krafterna igen. Om han bara visste att hans krafter funkade helatiden och att det bara var i hans skalle att de inte funkade.

Så Claire farmor låg bakom The Haitian? Jag var inte lågt ifrån när jag skrev tidigare att jag trodde att Haitian jobbade för Nathan. :D Men jag tror inte att Nathan vet om det. Men frågan är HUR vet hon? Och vad betyder det att hon känner till krafterna? Väldigt trevlig vändning för nu får Claire träffa sin favoritfarbror igen och kanske sin pappa. :yes

Ang. Sylar: Jag tror inte att ni ska vänta er att han överlever till säsong 2 eftersom han har presenterats som huvudskurken i säsong 1 och bara säsong 1. I säsong 2 ska det vara en ny story och en ny skurk.
Låter rätt tycker jag. För även om Sylar är cool som skurk så vill jag se säsongs skurkar i serien.

Längtar tills nästa avsnitt. :offthewall

Veckans serietidning:

Family Man

Karatär: Horned-Rimmed Glasses (Mr. Bennet)

Om serien: Ännu en om HRG?
Intresant att se hur han planerade Claires flyckt och hur han gjorde det utan att företaget fick veta det.
Så han tog kontakt med Hana "Wireless" Gittelman och bad henne om hjälp? Rätt modigt gjort med tanke på att hon vill döda honom. :P
Så han gick med henne för att ta ner företaget och rädda Claire. Kan det vara så att hon kommer och räddar honom i nästa avsnitt? Och kommer hon att rädda Matt? Och Nuclearman? (Fast sistnämnda vore idiotiskt)

-Sora, Kingdom Hearts

#146 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 March 2007 - 18:12

Håller med Crusader om senaste avsnittet, fast jag orkar knappast skriva en så där lång genomgång om mina tankar. Riktigt bra avsnitt! Heroes är helt klart veckans höjdpunkt!

Om det är som Crusader säger att säsong 1 är en avslutad story med Sylar som skurk blir jag grymt glad! Det betyder att de inte drar ut på serien för länge, och kan fortsätta med seriens höga tempo. Tummen upp för det! I såna fall är det inte många avsnitt kvar på denna "story".
Ska bli grymt spännande att se! Likheterna med serietidningar blir ju bara fler och fler om det blir så här! :D

last.fm Filmtipset

#147 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 March 2007 - 18:45

Ja, jag håller klart med. Enligt rykten från TV.com om nästa säsong och de sista avsnitten på den här så ska de avsluta den här storyn och påbörja nästa säsongs story. Och det ryktas om att nästa säsongs huvudskurk kommer vara en av de goda i den här säsongen som går Dark Side. TV.com påstår att det är Hiro.
-Sora, Kingdom Hearts

#148 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 March 2007 - 19:41

Ja, jag håller klart med. Enligt rykten från TV.com om nästa säsong och de sista avsnitten på den här så ska de avsluta den här storyn och påbörja nästa säsongs story. Och det ryktas om att nästa säsongs huvudskurk kommer vara en av de goda i den här säsongen som går Dark Side. TV.com påstår att det är Hiro.

Oh no, not Hiro! Nu ska man väl inte bli alldeles till sig över ett rykte, men samtidigt som det skulle vara lite tråkigt skulle det kunna bli riktigt bra. Han är liksom den mest barnsligt goda av allihopa, en riktigt snäll hjälte, och det skulle ju kännas som ett klassiskt superhjälte-dilemma om han lockades över till The Dark Side på något sätt. Vad som än händer litar jag på att manusförfattarna och regissörerna (de är flera stycken va?) till Heroes inte kommer göra mig besviken.

last.fm Filmtipset

#149 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 March 2007 - 22:50

Nästa avsnitt kommer Peter att hela sig själv. Jisses vad jag ogillar Syler.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#150 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 10 March 2007 - 21:04

Kan bara instämma med GG.

Fast Peter kanske får alla Sylars uppsnabbade krafter nu ?

Min avatar samling