Isaac sköt Simone! Hoppas detta har en större orsak än att bara shockera (Jag hatar när de bara gör onödiga dödsscener bara för att shockera tittare). Jag tycker Simone behövdes i serien eftersom hon är en av de få "normala".
Cool strid mellan peter och Isaac föresten. Även om Peter såg lite för ond ut för mitt tycker. Det börjar ge mig dåliga föraningar om att han kan go over to the darkside.
Isaac behövde verkligen lite stryk den idioten.
Heh, var kul att se Peter få stryk... samt att se honom använda sina coola krafter. är det bara jag eller har serien fått en liten budget boost den här säsonghalvan?
Jag gillar att de verkar utvekla karaktärernas krafter så att inte inte är lika meningslösa i strider längre.
T ex så kunde Hiro få bara kulan att åka tillbaka i tiden med samma kraft som de skjuts. Peter börjar kunna använda sina krafter som vapen (Jag ser en Peter vs. Sylar duell i framtiden).
Hoppas de gör så för andra karaktärer också. T ex Claire. Även då hon är osårbar så har hon absolut inget sätt att använda det i en strid. Kan det inte växa ut klor mellan hennes knogar eller nåt?
Hoppas VERKLIGEN inte att Ando försvinner ur serien. Hiro/Ando teamet behövs. Utan honom så blir Hiro så mycket tråkigare.
På tal om det: Hiro/Ando scenerna var mycket mycket bättre det här avsnittet.
Claire står ÄNTLIGEN mot sin pappa, den mystiska Horned Rimmed Glasses. Och inte konstigt med tanke på att hennes mamma har blåmärke på hjärnan. Hon var verkligen stark där. Älskar den scenen.
Stackars Claire och stackars Mrs. Bennett. Hon är ju bara så snäll och härlig.
Nu försvanmn den osynliga mannen... men jag tror vi får återse honom snart igen. Men jag undrar lite om han inte kommer visa sig ond. (Eller mer än han redan har)
Äntligen dök Hana upp (Man kunde läsa om henne och hennes bakgrund i serierna samt mycket av sanningen bakom vad som pågår) och förenar sig med Atomicman (Hon träffade honom i serierna med) och nu med Matt... som tar Horned Rimmed Glasses som gisslan... tillsammans med Claire, snorungen och Mrs. Bennet.
Hoppas inget hemskt händer. Jag vill inte att matt ska ha oskyldigt blod på sina händer och bli skurk.
Hoppas ingen dör (Utom Claires jäkla lille bror. Hatar honom) och att lite sanning kommer fram. Och HUR ska Horned Rimmed Glasses städa upåp det här? Han kan inte hjärntvätta sin fru igen för då dör hon säkert.
Men risken är att det är någon över honom som bestämmer såna saker.
Han verkar vilja skydda sin familj... men samtidigt så kidnappar han folk, (Från serietidningarna)
sätter han igång superkrafterna i de han kidnappar och förstärker dem.
Varför?
Sylar och Mohinder är verkligen spännande. Mohinder är ständigt i fara och vet inte ens om det. men snart måste han misstänka det. Jag tror att Sylars klocka kommer ha en del i det. Han såg den när han såg sin pappa bli mördad. Jag tror det är hur han kommer få veta sanningen, han ser klockan.
Men HUR ska han ta sig undan? Nu när Sylar har hörseltekniken och kommer kunna höra på hjärtslagen hur personen reagerar.
Sylar är lika cool som alltid. "Murder" repliken var verkligen creepy.
Lääängtar tills nästa navsnitt (och är överlycklig att Heroes inte tar en månads pause som de flesta andra verkar göra nu)!!!
Stan "the man" Lee... som kör bussen. Jättekul att se (Och höra).
Veckans serietidning:
THE PATH OF THE RIGHTEOUS
Karaktär:
Hana "Wireless".
Om serien:
Wireless ger sig efter Horned-Rimmed Glasses bossar men får upp spåret på en pedofil härva istället.
Jag börjar verkligen gilla Wireless.
Edited by Crusader, 22 February 2007 - 20:49.