Jump to content

Photo

Eureka - Säsong 1

• Please log in to reply
167 replies to this topic

#126 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 October 2007 - 16:08

Men gudars om det varit repriser på Dallas... då har du inte sett telefonkiosken. :rolleyes: :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#127 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2007 - 16:12

:whistle:
Det är som om man hade en radar när det gäller sånt som intresserar en :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#128 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 October 2007 - 22:47

SARAH är ju bara helt underbar :thumbsup:
Att en dator kan bli sur och låsa en ute för att man inte kom i tid till middag :lol2:
Undrar hur SARAH och Zoe kommer gå ihop?

Men något måste det vara som inte stämmer. Fargo ville ju bara därifrån så fort som möjligt, och morgonen efter när Jack ringer upp och han låtsas vara en telefonist (eller vad det nu var).

Susan lever :o och Susan var en klon :blink:

Allison är gift med den nya chefen t.o.m , ser inte bra ut för Jack.

Edited by Georgia, 05 October 2007 - 22:47.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#129 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 October 2007 - 22:52

att han låtsades vara receptionist tolkade jag osm att han ville verka viktig, som har en egen sekreterare, eller något sådant. Men visst hade han väldigt bråttom ut, kanske han var rädd för att SARAH skulle tro att han och Jack hade ett förhållande och bli svartsjuk? :P

JACK: I may never leave!

:lol2:
Kommer bli intressant att se hur Zoe och SARAH går ihop nu.
Men när Jack stod och bad om ursäkt, strök handen mot väggen och allt. Jag garvade så in i bomben :lol:

Edit; typo

Edited by Hofling, 05 October 2007 - 23:22.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#130 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 October 2007 - 23:01

Men när Jackstod och bad om ursäkt, strök handen mot väggen och allt. Jag garvade så in i bomben

:lol: Bästa scenen i hela avsnittet tror jag.
SARAH betedde sig precis som en fru, och då måste Jack göra allt för att blida henne

#131 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 October 2007 - 00:20

SARAH är klart en av de roligaste och intresantaste karaktärerna i serien. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#132 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 October 2007 - 17:04

Gillar serien mer och mer. Gårdagens avsnitt var riktigt kul. :D

Sarah är för bedårande. :lol:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#133 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 06 October 2007 - 20:36

Gårdagens avsnitt var festligt! Huset "Sarah" var minsann intressant. :D När Jack kommer hem för sent, utan att ha ringt hem och meddelat Sarah, den scenen var riktigt rolig. :lol:

Blev lite överraskad med Susan där, det var inget jag förväntade mig inte. Verkar vara en bra serie detta, helt klart...samt lite tokig :)

#134 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 October 2007 - 22:05

Oj vilket sammanträffande att klonen dök upp precis efter begravningen. Varför inte tidigare?
Vad har hon sysslat med tills vidare?

Edited by Supertreck, 06 October 2007 - 22:06.

#135 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 October 2007 - 22:09

det var inte klonen som dök upp. Det var originalet ;)

Som sades i avsittet dök hon enbart upp för att hennes föräldrar fått veta att deras dotter dött, samt att deras barnbarn behöver ett hem. Hade jag fått veta något sådant hade jag begett mig till stället som samtalet/brevet/whatever kom från.

Och vad jag förstod så hade hon jobbat på MIT efter att William (eller vad hette hennes make?) hade tagit jobbet i Eureka och flyttat.

Edited by Hofling, 06 October 2007 - 22:10.

#136 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 October 2007 - 22:17

Som sades i avsittet dök hon enbart upp för att hennes föräldrar fått veta att deras dotter dött, samt att deras barnbarn behöver ett hem. Hade jag fått veta något sådant hade jag begett mig till stället som samtalet/brevet/whatever kom från.

Och vad jag förstod så hade hon jobbat på MIT efter att William (eller vad hette hennes make?) hade tagit jobbet i Eureka och flyttat.

Spelar ingen roll. Varför dök hon inte upp tidigare?

Var framgick det att det var originalet eftersom dom inte hittade några avvikelser jämfört med liket?

#137 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 October 2007 - 22:23

Var framgick det att det var originalet eftersom dom inte hittade några avvikelser jämfört med liket?

Hon visste inte att det existerade en klon fören hon fick veta att den var död. Det hela förklaras mycket tydligt i avsnittet.
Och det förklaras också väldigt tydligt hur de vet vem som är klonen och att han skapade den för att hans ungdomskärlek stack från honom. Du borde nog verkligen se om avsnittet. Det går i repris. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#138 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2007 - 22:45

Varför ska hon dyka upp tidigare för? De hade ju separerat/skilt sig? eftersom hon inte ville flytta till Eureka, och hon hade ingen aning om hur han levde sitt liv.

Henry förklarade det klart och tydligt efter undersökningen. Klonen var exakt likadan som originalet förutom att hennes kropp endast var 7? år gammal. Dom sa t.o.m att klonen bara var ett år när hon fick barn.

#139 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 October 2007 - 23:51

Jaså. Men då är det ju ingen äkta klon för den skulle i så fall också vägrat att bo i Eureka.
Hur kan man förutse att någon ska flytta ifrån? Hade han skapat klonen från ett tidigare prov
eller i en tidsmaskin?

Edited by Supertreck, 06 October 2007 - 23:52.

#140 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 October 2007 - 01:42

Äkta klon? Klart det var. Är det klonat så är det klonat.
Han måste ju ha programerat om klonen en aning. Det var ju tydligt att den riktiga var mer av en bitch än klonen var.
-Sora, Kingdom Hearts

#141 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 October 2007 - 17:15

Lupo: (to Carter) It's called a "senior moment" - soon you'll be driving, just that one right blinker going non-stop.

--
Lupo: Believe it or not, Carter, I didn't have childhood dreams of becoming a commando.
Carter: So you went from, ah, being told to break a leg to actually breaking them. (Källa)

Jag diggar verkligen Lupo. :lol: Utvecklas snabbt till en av mina favoriter. Putnam var bedårande. :)

Avsnittet blev lite genomskinligt när man fick reda på tids-manicken men vad gör det när det fanns så mycket roliga fniss i avsnitten? Den inledande sekvensen då Sarah upplyser Zoe om att det är föräldralås på kaffet är minst lika härlig som Lupos två citat ovan. (Hittar det dock inte).

fqq5BYam.jpg

#142 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 October 2007 - 16:10

Den lätta stämmningen i serien är en av de saker som jag gillar mest med en - den är inte så där gravallvarlig hela tiden.

1x05 Invincible

Nja, inte ett av de bättre. Det måste verkligen ha varit en skön säng. Tänk vad coolt att kunna heala sig själv med tanke kraft. Haha, snacka om sanering. Får inte vara ett spår av forskaren efter han blivit avskedad. Hur tusan kunde Carter överleva fallet, han fick väl Carlson (?) över sig? Borde åtminstonde inte kunna stå upp.

1x05 - Invincible

Det sämsta avsnittet hittills.
Förutom att vi fick se vad som fanns i Section 5, och vilka möjligheter den verkar kunna ge till andra, som Carl.

Jack måste också fått en liten dos, av vad Carl fick, på sig, eller så 'helades' han av Carl av bara farten liksom. Blev lite virrigt där :P

Den där sängen, eller snarare madrassen skulle jag också vilja ha.

Mmm. Den där sängen verkade inte dum va? :P Var ganska förutsägbart dock att hon skulle somna där när hon lade sig ned. Och Zoe verkade inte allt för upprörd över att hon sov över heller. :P Uppgavs det någonsin någon aledning till att Zoe ville bo i Eureka snarare än hemma hos sin mamma? :unsure:

Annars kan jag inte göra annat än att hålla med. Ett relativt svagt avsnitt, en svag doft av utfyllnad och det kändes mest som man ville förstärka "artifaktens" focus som röd tråd i serien.

fqq5BYam.jpg

#143 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 October 2007 - 16:21

Kommer inte ihåg exakt, men förklarades inte det i första avsnittet? :unsure:
Zoe rymde väl från sin mor?

#144 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 October 2007 - 16:25

Jo. Jag var mer nyfiken på om det nämndes mer specifikt varför hon rymde från mamman. :)

Jag har fått intrycket av att mamman har vårdnaden, men det kanske är fel?

Edited by XC, 30 October 2007 - 16:25.

fqq5BYam.jpg

#145 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 October 2007 - 17:24

Så jag uppfattat det så har de båda vårdnaden men de kom överens om att Zoe skulle bo hos sin mamma eftersom hennes pappa jobbade så mycket och inte hade tid att ta hand om henne.
-Sora, Kingdom Hearts

#146 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 November 2007 - 23:00

Alltså.. jag trodde att alla som bodde i dendär staden var smarta.
T.o.m jag har vett nog att inte börja pilla på knappar, eller sätta in nycklar i en gammal kontrollpanel som finns på ett högteknologist ställe. (Inte för att de släppte mig nära någon kontrollpanel när jag var på kärnkraftverket, men om de hade det hade jag garanterat inte börjat pilla)

#147 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 03 November 2007 - 12:01

Gårdagens episod var nog den bästa hitills. Den där Zoe är en skön karaktär. Konststycket att göra en uppstudsig tonåring älskvärd är inte lätt att ro i land med men hon gör det galant.

Att gubben Thatcher blev förkrossad för att han inte fick Nobelpriset just det året var dock svårköpt. Det finns ingen öppen nomineringslista för Noblar allmänt tillgänglig. Får man inte det så får man inte heller veta att man någonsin var påtänkt för det.

#148 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 November 2007 - 15:23

Håller med om att detaljen om Nobelpriset var lite svårsmält, men i ett övrigt mycket bra avsnitt så kan jag ha överseende med det. (Även om det passade lite för bra att Zoe börjat sitt samhällsarbate just då och just där när Carter behövde få tag på en pensionerad vetenskapsman). Möjligen att jag skulle ha kunnat accepterat det om man antytt att de flesta anåg att det var Tatchers tur "i år".

Tycker för övrigt att det är kul och se Jo i något annat än uniform. :P Inledningsscenen när de gick till Fargos nya kontor är då för härlig. :lol:

Edited by XC, 04 November 2007 - 15:25.

fqq5BYam.jpg

#149 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 November 2007 - 23:27

när alla i staden kollar på sina små monitorer om vad som händer i Eureka under veckan. :lol:

kommer aldrig vänja mig vid att de satt ihop namnen Jack och Carter, tänker fortfarande på SG-1. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#150 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 10 November 2007 - 00:23

Adderar man ihop rörelseenergin från bollen Carter kastade och Dylans speedade framfart där så är det lite märkligt att hans plyte inte blev en miniatyrversion av Grand Canyon. :P

Nyfiken på vad den där Omega-partikeln Stark sitter på är.