Eureka - Säsong 1
Posted 04 October 2007 - 16:08

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 04 October 2007 - 16:12
Det är som om man hade en radar när det gäller sånt som intresserar en
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 October 2007 - 22:47
Att en dator kan bli sur och låsa en ute för att man inte kom i tid till middag
Undrar hur SARAH och Zoe kommer gå ihop?
Men något måste det vara som inte stämmer. Fargo ville ju bara därifrån så fort som möjligt, och morgonen efter när Jack ringer upp och han låtsas vara en telefonist (eller vad det nu var).
Susan lever
Allison är gift med den nya chefen t.o.m , ser inte bra ut för Jack.
Edited by Georgia, 05 October 2007 - 22:47.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 October 2007 - 22:52
JACK: I may never leave!
Kommer bli intressant att se hur Zoe och SARAH går ihop nu.
Men när Jack stod och bad om ursäkt, strök handen mot väggen och allt. Jag garvade så in i bomben
Edit; typo
Edited by Hofling, 05 October 2007 - 23:22.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 05 October 2007 - 23:01
Men när Jackstod och bad om ursäkt, strök handen mot väggen och allt. Jag garvade så in i bomben
SARAH betedde sig precis som en fru, och då måste Jack göra allt för att blida henne
Posted 06 October 2007 - 00:20
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 October 2007 - 17:04
Sarah är för bedårande.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 October 2007 - 20:36
Blev lite överraskad med Susan där, det var inget jag förväntade mig inte. Verkar vara en bra serie detta, helt klart...samt lite tokig
Posted 06 October 2007 - 22:05
Vad har hon sysslat med tills vidare?
Edited by Supertreck, 06 October 2007 - 22:06.
Posted 06 October 2007 - 22:09
Som sades i avsittet dök hon enbart upp för att hennes föräldrar fått veta att deras dotter dött, samt att deras barnbarn behöver ett hem. Hade jag fått veta något sådant hade jag begett mig till stället som samtalet/brevet/whatever kom från.
Och vad jag förstod så hade hon jobbat på MIT efter att William (eller vad hette hennes make?) hade tagit jobbet i Eureka och flyttat.
Edited by Hofling, 06 October 2007 - 22:10.
Posted 06 October 2007 - 22:17
det var inte klonen som dök upp. Det var originalet
![]()
Som sades i avsittet dök hon enbart upp för att hennes föräldrar fått veta att deras dotter dött, samt att deras barnbarn behöver ett hem. Hade jag fått veta något sådant hade jag begett mig till stället som samtalet/brevet/whatever kom från.
Och vad jag förstod så hade hon jobbat på MIT efter att William (eller vad hette hennes make?) hade tagit jobbet i Eureka och flyttat.
Spelar ingen roll. Varför dök hon inte upp tidigare?
Var framgick det att det var originalet eftersom dom inte hittade några avvikelser jämfört med liket?
Posted 06 October 2007 - 22:23
Hon visste inte att det existerade en klon fören hon fick veta att den var död. Det hela förklaras mycket tydligt i avsnittet.det var inte klonen som dök upp. Det var originalet
![]()
Spelar ingen roll. Varför dök hon inte upp tidigare?
Var framgick det att det var originalet eftersom dom inte hittade några avvikelser jämfört med liket?
Och det förklaras också väldigt tydligt hur de vet vem som är klonen och att han skapade den för att hans ungdomskärlek stack från honom. Du borde nog verkligen se om avsnittet. Det går i repris.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 October 2007 - 22:45
Varför ska hon dyka upp tidigare för? De hade ju separerat/skilt sig? eftersom hon inte ville flytta till Eureka, och hon hade ingen aning om hur han levde sitt liv.Spelar ingen roll. Varför dök hon inte upp tidigare?
Henry förklarade det klart och tydligt efter undersökningen. Klonen var exakt likadan som originalet förutom att hennes kropp endast var 7? år gammal. Dom sa t.o.m att klonen bara var ett år när hon fick barn.
Posted 06 October 2007 - 23:51
Hur kan man förutse att någon ska flytta ifrån? Hade han skapat klonen från ett tidigare prov
eller i en tidsmaskin?
Edited by Supertreck, 06 October 2007 - 23:52.
Posted 07 October 2007 - 01:42
Han måste ju ha programerat om klonen en aning. Det var ju tydligt att den riktiga var mer av en bitch än klonen var.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 October 2007 - 17:15
Jag diggar verkligen Lupo.Lupo: (to Carter) It's called a "senior moment" - soon you'll be driving, just that one right blinker going non-stop.
--
Lupo: Believe it or not, Carter, I didn't have childhood dreams of becoming a commando.
Carter: So you went from, ah, being told to break a leg to actually breaking them. (Källa)
Avsnittet blev lite genomskinligt när man fick reda på tids-manicken men vad gör det när det fanns så mycket roliga fniss i avsnitten? Den inledande sekvensen då Sarah upplyser Zoe om att det är föräldralås på kaffet är minst lika härlig som Lupos två citat ovan. (Hittar det dock inte).

Posted 30 October 2007 - 16:10
1x05 Invincible
Nja, inte ett av de bättre. Det måste verkligen ha varit en skön säng. Tänk vad coolt att kunna heala sig själv med tanke kraft. Haha, snacka om sanering. Får inte vara ett spår av forskaren efter han blivit avskedad. Hur tusan kunde Carter överleva fallet, han fick väl Carlson (?) över sig? Borde åtminstonde inte kunna stå upp.
Mmm. Den där sängen verkade inte dum va?1x05 - Invincible
Det sämsta avsnittet hittills.
Förutom att vi fick se vad som fanns i Section 5, och vilka möjligheter den verkar kunna ge till andra, som Carl.
Jack måste också fått en liten dos, av vad Carl fick, på sig, eller så 'helades' han av Carl av bara farten liksom. Blev lite virrigt där![]()
Den där sängen, eller snarare madrassen skulle jag också vilja ha.
Annars kan jag inte göra annat än att hålla med. Ett relativt svagt avsnitt, en svag doft av utfyllnad och det kändes mest som man ville förstärka "artifaktens" focus som röd tråd i serien.

Posted 30 October 2007 - 16:21
Zoe rymde väl från sin mor?
Posted 30 October 2007 - 16:25
Jag har fått intrycket av att mamman har vårdnaden, men det kanske är fel?
Edited by XC, 30 October 2007 - 16:25.

Posted 30 October 2007 - 17:24
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 November 2007 - 23:00
T.o.m jag har vett nog att inte börja pilla på knappar, eller sätta in nycklar i en gammal kontrollpanel som finns på ett högteknologist ställe. (Inte för att de släppte mig nära någon kontrollpanel när jag var på kärnkraftverket, men om de hade det hade jag garanterat inte börjat pilla)
Posted 03 November 2007 - 12:01
Att gubben Thatcher blev förkrossad för att han inte fick Nobelpriset just det året var dock svårköpt. Det finns ingen öppen nomineringslista för Noblar allmänt tillgänglig. Får man inte det så får man inte heller veta att man någonsin var påtänkt för det.
Posted 04 November 2007 - 15:23
Tycker för övrigt att det är kul och se Jo i något annat än uniform.
Edited by XC, 04 November 2007 - 15:25.

Posted 09 November 2007 - 23:27
kommer aldrig vänja mig vid att de satt ihop namnen Jack och Carter, tänker fortfarande på SG-1.
Posted 10 November 2007 - 00:23
Nyfiken på vad den där Omega-partikeln Stark sitter på är.