Jump to content

Photo

Stargate SG-1: Säsong 10

• Please log in to reply
266 replies to this topic

#126 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2007 - 19:32

Sam och Rodney är alltid kul ihop, hennes min när Rodney berättar om de som hände honom i "Grace under pressure" var härlig! :P

En sådan där sak man ser Rodney göra som man tänker: "jag skulle inte ens fantisera om att ta upp det där". :lol: Men det hindar ju inte den scenen från att vara bra. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#127 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 November 2007 - 17:25

Lika bra att ge upp. Jag kommer ALDRIG hinna se klart säsong 9 (samtidigt som säsong 2 av Atlantis) och komma ikapp så att jag kan följa den på TV innan serien slutar. :(
Jag får helt enkelt se det lite då och då i lugn och ro. Hela det här med att försöka se ikapp samtidigt som jag har hundra andra serier att se stressar mig så jag mår dåligt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#128 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 November 2007 - 21:41

Lär dig prioritera. Skippa allt annat och låt SG-1 och Atlantis gå före! ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#129 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 November 2007 - 00:42

Lär dig prioritera. Skippa allt annat och låt SG-1 och Atlantis gå före! ;)

Det är just vad jag har försökt och nu har jag högar med andra serier och säsongstarter som jag inte har sett. Jag har inte sett klart babylon 5 filmerna och Crusade så jag har inte kunnat se Lost Tales än, Heroes säsong 2, Reaper, Journeyman, The Bionic Woman har jag inte ens börjat på, Chuck har jag inte sett de senaste 4 avsnitten av, Moonlight har jag bara sett första avsnittet av, NCIS har jag tappat räkningen på hur många jag missat, Flash Gordon såg jag ikapp igår kväll... jag har ett gäng filmer jag köpt men inte sett än. Sedan får jag inte glömma att jag har Battlestar Galactica säsong 3 att se också.

Nej, stressen börjar bli förmycket och mina försök att se ikapp StarGate har betytt att en massa andra serier hamnat på hög, jag börjar bli deppig och må dålig... det är inte meningen med TV-serier. De ska vara underhållande och glädje, inte kännas som ett tvång som sätter press på en.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#130 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 07 November 2007 - 12:27

Herregud, stressa inte med SG-1! Dra ut på det så länge du bara kan, det finns ju inga fler avsnitt sedan...
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#131 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 November 2007 - 16:23

håller med Restless. stressa inte, njut av avsnitten istället.

Såg på tv6 hemsida att de kommer visa SG-1 från början efter s10 tagit slut. men inte kl 18 då utan vid 17 tiden.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#132 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 07 November 2007 - 19:15

Sa gereneralen verkligen att det finns älgar i skogen i dagens avsnitt eller hur?
Jag börjar tro på att jag har läst/hört fel.

Vad tycker jag om dagens avsnitt? Det är lite småseg och lite tråkigt. Eftersom jacksson är borta och andra gänget på basen, var det lite spända mellan Mitchell och generalen. Men som sagt *gäsp*

#133 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 November 2007 - 19:31

Sa gereneralen verkligen att det finns älgar i skogen i dagens avsnitt eller hur?

Japp. Det var älgsäsong.

Dagens avsnitt var lite småroligt. Speciellt när Cam försöker göra allt för att lämna stugan och Sam gör allt för att förhala tiden innan dom är tvungna att åka dit. :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#134 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 November 2007 - 19:33

Jag börjar tro på att jag har läst/hört fel.

Ja, han sa älg. Stugan (Jacks gamla, som syns i Threads bla) de var i ligger i Minnesota och där finns det väl älg?

Sam bluffade till sig segern i pokern. :thumbsup:

Edited by GaterGirl, 07 November 2007 - 19:35.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#135 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 07 November 2007 - 20:17

Extradimensionella larver som muterar värdorganismers DNA och hulkifierar dem - ja det är remarkabelt vad de hittar på! :lol:

Så bortser vi från att ett sådant insiderjobb raskt hade följts av immunförsvarets angrepp mot den egna, ändrade arvsmassan och värdorganismens plågsamma död. Missbruket av begreppet "dimension" hade man kunnat skriva en uppsats om men det får nån annan göra. :)

#136 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2007 - 21:17

Gillade dagens avsnitt. :) Samspelet mellan Vala och Sam var ganska bra tycker jag. Även om Vala bufflar på lite grann. Var det muterade vildsvin eller muterade paddor? Hade lite svårt och bestämma mig.

Däremot så har ni fel om ordet elk. Elk är älg, i Storbrittanien. Elk i Usa är kronhjort.

Det råder mycket riktigt en viss förvirring kring de engelska orden elk och moose. På brittisk engelska kallas älg för elk och på amerikansk engelska kallas den moose.

Ytterligare förvirring skapas av att ordet elk på amerikansk engelska används för deras kronhjort. På brittisk engelska kallas kronhjort för red deer. Den amerikanska kronhjorten är inte samma art som den europeiska och heter på latin Cervus canadensis medan den europeiska heter Cervus elaphus. I Europa kallar vi Cervus canadensis för wapiti (vilket man ibland gör i Nordamerika också!) (Källa)

Edited by XC, 07 November 2007 - 21:18.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#137 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 November 2007 - 22:34

De översatte det till älg iallafall men jag antar att vi inte kan lita på tv6's översättare. :rolleyes:

#138 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 07 November 2007 - 23:11

Insiders

Tja, ett halvbra avsnitt kanske. Inget att hänga upp i julgranen precis. Ba'al klonerna tycker jag inte gör något bra för karaktären. Föredrog honom som en System Lord, och det är lite synd att han aldrig blev en riktig återkommande fiende för SG1 tidigare...

Uninvited

Riktigt tråkigt och segt avsnitt måste jag säga. Mitchells "semester" med Landry blev väl lite som man kunde förvänta sig, lite spänt och konstigt att vara med bossen på sin fritid. Lite kul ändå att se Sam leda SGC, om än temporärt. ;) Men i övrigt så var det ett mycket svagt avsnitt som inte rör vidare Ori storyn speciellt mycket. En intresant sak togs upp dock, angående att Mitchell känner att han inte leder teamet. Jag får ju samma känsla, och det är intressant att författarna tar upp detta. Själv har jag känslan att Mitchell och Carter delar på sysslan...vilket kan kännas lite konstigt ibland. Framförallt för att båda är av samma rank, man får inte känslan av något "chain of command" i SG1 längre.

#139 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 08 November 2007 - 01:08

Det råkar inte vara så att Michael Bay gästade inspelningen och regisserade scenerna på 333-planeten? Skulle förklara det orangea färgfiltret. :P

#140 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 November 2007 - 17:22

Är det avsnitt 200 idag?
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#141 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 08 November 2007 - 17:24

Jepp, de är "200" idag. Förutsatt att TV6 inte visar fel avsnitt. ;)

#142 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 November 2007 - 18:58

200: Fick mycket sk*t från diverse fans som hellre ville ha lite rörelse på Ori-fronten, men jag älskar den.. :D ... Dels alla parodier på diverse SF-filmer/serier (inklusive Farscape), dels skämten om Stargates egna tillkommakortanden/misstag/genvägar...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#143 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 08 November 2007 - 19:00

Detta var då ett härligt avsnitt! :lol2:

Teal'c the tin-man/beardface/trekker/P.I!

Han såg ganska hotfull ut när hans P.I inte gillades :P

allt som allt ett roligt avsnitt. Kul att få se lite RDA och hur karaktärernas idéer skiljde sig.

Nån som har en aning om vilken serie Vala snodde idéen från? Den där Cam var an android(?) och Teal'c hade världens skägg.
Tänkte lite på Red Dwarf och nån annan rymdserie jag sett med ödlemonster som hette Skulk eller liknande.

blicken jack gav Daniel i bröllopsscenen.

och slutet! bleep bleep blee-bleeeeeeeeeeeep!

#144 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 08 November 2007 - 19:08

Nån som har en aning om vilken serie Vala snodde idéen från? Den där Cam var an android(?) och Teal'c hade världens skägg.
Tänkte lite på Red Dwarf och nån annan rymdserie jag sett med ödlemonster som hette Skulk eller liknande.

Farscape.

#145 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 08 November 2007 - 19:12

Okidoki, en av de serier jag inte sett då. Inte konstigt jag inte fattade referensen :)

#146 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 November 2007 - 19:18

Kul avsnitt. Drev hejdlöst med allting. :lol:

Med tanke på att både Ben "Cam" Bowder och Claudia "Vala" Black spelade i Farscape så är det inte så konstigt att den serien plockades med.

Dockteatern var söt. :D Fick inte RDA någon form av award för sin insats i det här avsnittet? :unsure:

Synd att man inte passade på och skriva in Janet Frasier någonstans... :(

Edited by XC, 08 November 2007 - 19:19.

fqq5BYam.jpg

#147 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 08 November 2007 - 19:20

Jo, det hade varit roligt om de tagit in henne i samband med zombiesnacket om inte annat.

Edit; alltså, menar inte att hon måste ha kommit in i samband med just det, men blah. jag vet inte vad jag menar. Glöm att jag sa nåt..

Edited by Hofling, 08 November 2007 - 19:22.

#148 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 November 2007 - 19:21

En rolig sak med Farscape var ju att Claudia Black och Ben Browder var med i just den serien. Lades ner pga dåliga tittarsiffror (konstigt nog, underbar serie) vilket förklarade den där "aldrig hört talas om"-grejen...

Intro:

En av de många musikvideos som finns:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#149 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 November 2007 - 19:27

Såg några avsnitt i somras (via Veoh) och tycker den är helt OK, den står på "att köpa" listan nu iaf. :)

fqq5BYam.jpg

#150 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 November 2007 - 19:30

Underbart avsnitt :lol:
Alla referenser till andra serier är så roligt :)
Speciellt referensen till Farscape :lol2: där Shanks spelar Browders roll