En sådan där sak man ser Rodney göra som man tänker: "jag skulle inte ens fantisera om att ta upp det där".Sam och Rodney är alltid kul ihop, hennes min när Rodney berättar om de som hände honom i "Grace under pressure" var härlig!
Stargate SG-1: Säsong 10
Posted 05 November 2007 - 19:32

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 November 2007 - 17:25
Jag får helt enkelt se det lite då och då i lugn och ro. Hela det här med att försöka se ikapp samtidigt som jag har hundra andra serier att se stressar mig så jag mår dåligt.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 November 2007 - 21:41
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 07 November 2007 - 00:42
Det är just vad jag har försökt och nu har jag högar med andra serier och säsongstarter som jag inte har sett. Jag har inte sett klart babylon 5 filmerna och Crusade så jag har inte kunnat se Lost Tales än, Heroes säsong 2, Reaper, Journeyman, The Bionic Woman har jag inte ens börjat på, Chuck har jag inte sett de senaste 4 avsnitten av, Moonlight har jag bara sett första avsnittet av, NCIS har jag tappat räkningen på hur många jag missat, Flash Gordon såg jag ikapp igår kväll... jag har ett gäng filmer jag köpt men inte sett än. Sedan får jag inte glömma att jag har Battlestar Galactica säsong 3 att se också.Lär dig prioritera. Skippa allt annat och låt SG-1 och Atlantis gå före!
Nej, stressen börjar bli förmycket och mina försök att se ikapp StarGate har betytt att en massa andra serier hamnat på hög, jag börjar bli deppig och må dålig... det är inte meningen med TV-serier. De ska vara underhållande och glädje, inte kännas som ett tvång som sätter press på en.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2007 - 12:27
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 07 November 2007 - 16:23
Såg på tv6 hemsida att de kommer visa SG-1 från början efter s10 tagit slut. men inte kl 18 då utan vid 17 tiden.
Posted 07 November 2007 - 19:15
Jag börjar tro på att jag har läst/hört fel.
Vad tycker jag om dagens avsnitt? Det är lite småseg och lite tråkigt. Eftersom jacksson är borta och andra gänget på basen, var det lite spända mellan Mitchell och generalen. Men som sagt *gäsp*
Posted 07 November 2007 - 19:31
Japp. Det var älgsäsong.Sa gereneralen verkligen att det finns älgar i skogen i dagens avsnitt eller hur?
Dagens avsnitt var lite småroligt. Speciellt när Cam försöker göra allt för att lämna stugan och Sam gör allt för att förhala tiden innan dom är tvungna att åka dit.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 November 2007 - 19:33
Ja, han sa älg. Stugan (Jacks gamla, som syns i Threads bla) de var i ligger i Minnesota och där finns det väl älg?Sa gereneralen verkligen att det finns älgar i skogen i dagens avsnitt eller hur?
Jag börjar tro på att jag har läst/hört fel.
Sam bluffade till sig segern i pokern.
Edited by GaterGirl, 07 November 2007 - 19:35.
Posted 07 November 2007 - 20:17
Så bortser vi från att ett sådant insiderjobb raskt hade följts av immunförsvarets angrepp mot den egna, ändrade arvsmassan och värdorganismens plågsamma död. Missbruket av begreppet "dimension" hade man kunnat skriva en uppsats om men det får nån annan göra.
Posted 07 November 2007 - 21:17
Däremot så har ni fel om ordet elk. Elk är älg, i Storbrittanien. Elk i Usa är kronhjort.
Det råder mycket riktigt en viss förvirring kring de engelska orden elk och moose. På brittisk engelska kallas älg för elk och på amerikansk engelska kallas den moose.
Ytterligare förvirring skapas av att ordet elk på amerikansk engelska används för deras kronhjort. På brittisk engelska kallas kronhjort för red deer. Den amerikanska kronhjorten är inte samma art som den europeiska och heter på latin Cervus canadensis medan den europeiska heter Cervus elaphus. I Europa kallar vi Cervus canadensis för wapiti (vilket man ibland gör i Nordamerika också!) (Källa)
Edited by XC, 07 November 2007 - 21:18.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 November 2007 - 22:34
Posted 07 November 2007 - 23:11
Tja, ett halvbra avsnitt kanske. Inget att hänga upp i julgranen precis. Ba'al klonerna tycker jag inte gör något bra för karaktären. Föredrog honom som en System Lord, och det är lite synd att han aldrig blev en riktig återkommande fiende för SG1 tidigare...
Uninvited
Riktigt tråkigt och segt avsnitt måste jag säga. Mitchells "semester" med Landry blev väl lite som man kunde förvänta sig, lite spänt och konstigt att vara med bossen på sin fritid. Lite kul ändå att se Sam leda SGC, om än temporärt.
Posted 08 November 2007 - 01:08
Posted 08 November 2007 - 17:22
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 November 2007 - 17:24
Posted 08 November 2007 - 18:58
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 08 November 2007 - 19:00
Teal'c the tin-man/beardface/trekker/P.I!
Han såg ganska hotfull ut när hans P.I inte gillades
allt som allt ett roligt avsnitt. Kul att få se lite RDA och hur karaktärernas idéer skiljde sig.
Nån som har en aning om vilken serie Vala snodde idéen från? Den där Cam var an android(?) och Teal'c hade världens skägg.
Tänkte lite på Red Dwarf och nån annan rymdserie jag sett med ödlemonster som hette Skulk eller liknande.
blicken jack gav Daniel i bröllopsscenen.
och slutet! bleep bleep blee-bleeeeeeeeeeeep!
Posted 08 November 2007 - 19:08
Farscape.Nån som har en aning om vilken serie Vala snodde idéen från? Den där Cam var an android(?) och Teal'c hade världens skägg.
Tänkte lite på Red Dwarf och nån annan rymdserie jag sett med ödlemonster som hette Skulk eller liknande.
Posted 08 November 2007 - 19:12
Posted 08 November 2007 - 19:18
Med tanke på att både Ben "Cam" Bowder och Claudia "Vala" Black spelade i Farscape så är det inte så konstigt att den serien plockades med.
Dockteatern var söt.
Synd att man inte passade på och skriva in Janet Frasier någonstans...
Edited by XC, 08 November 2007 - 19:19.

Posted 08 November 2007 - 19:20
Edit; alltså, menar inte att hon måste ha kommit in i samband med just det, men blah. jag vet inte vad jag menar. Glöm att jag sa nåt..
Edited by Hofling, 08 November 2007 - 19:22.
Posted 08 November 2007 - 19:21
Intro:
En av de många musikvideos som finns:
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 08 November 2007 - 19:27

Posted 08 November 2007 - 19:30
Alla referenser till andra serier är så roligt
Speciellt referensen till Farscape