Jump to content

Photo

Thor

• Please log in to reply
221 replies to this topic

#126 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 May 2010 - 14:23

Nån särskild anledning att det är just "allt annat än Spider-man"? :\ Låter lite underligt... att det är ok om allt annat är i ett mer eller mindre delat universa? Inte tycker du väl samma om serierna, Grodan? :unsure:

Det är ju en del av tjusningen med Superhjälteserier som Marvels eller DC's, att det finns just mer hjältar och skurkar än bara dom allra närmast förknippade, i var tidning. Finns många klassiker som jag tänker på en gång på, med det konceptet. ;)

On topic så tycker jag att det ser lovande ut vad gäller Thor's uniform. :D ( Förresten, vad borde man kalla hans kläder för egentligen..? Det är ju inte en kostym, inte en utklädningsdräkt, inte en uniform som andra hjältar, utan det är ju nåt sorts kungliga kläder med krigsbetoning... hmm..)

Anledningen att den ser lite matt ut är tydligen inte för att den är gjord av plast, utan man har satt lite för mycket clear-coat på den tydligen. Det gör att man slipper polera den lika mycket, och den reflekterar mycket mindre när man filmar den. ( så man slipper se Kenneth Branaghs nuna i varje shot där nånting skinande är med, är tydligen tanken)

Lite mindre sån där lack hade dom nog kunnat sätta dock... Hoppas dom finner en bra balans. Alternativet till lacken är tydligen att göra som lyxliraren George Lucas gjorde, och anställa en stackars praktikant-tjej som springer runt med en sorts speglar bredvid kameran, och gör nån sorts antireflektion som tar bort en del av ljusreflexerna, som på C3-P0. 0_0

#127 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 May 2010 - 15:37

Nej, inte samma i serierna, även om jag ändå gillar mest när han är solo eller kanske har teamups med mer street-hjältar, som Daredevil. Eller Johnny Storm iofs. Men vad gäller varför jag inte vill se Spider-Man i crossovers i filmer...äh. Det är bara så. Det funkar skitbra med Batman och det gör det med Spider-Man i Sonys filmer också. Och alla dessa teamups och events...oftast brukar de sämre vara betydligt fler än de bra. Så en typ Secret War eller något i den stilen skulle jag absolut inte vilja se.
*Hockey och superhjältar*

#128 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 03 May 2010 - 11:29

Konstigt nog så har ju Smallville gjort ett skapligt jobb med att introducera ett "TV version av DCs universum" där man numera gjort referenser till typ alla karaktärer som DC har förutom Batman. Närmast man kommit Batman där är att Blüdhaven namedroppats.

Gotham City har också nämnts. Men det hände i och för sig i Lois & Clark också. Nåja... Tycker väl det är bäst att Batman inte är med. Det vill säga på samma sätt som Stålmannen inte är med. Men Bruce får gärna vara med... eller åtminstone någon ledtråd om att han finns.

#129 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 May 2010 - 09:48

SuperHeroHype fick en kort intervju med Chris Hemsworth:

Exclusive: Chris Hemsworth on Thor!
May 14th, 2010

The countdown is on to hammer time for Chris Hemsworth! The big screen adaptation of Thor is a year away from hitting theaters and--thanks to some intriguing teases in Iron Man 2--buzz is already building for director Kenneth Branagh’s version of Marvel’s mighty one. SuperHeroHype snagged a quick minute--literally--with leading man Hemsworth at the Australians In Film Breakthrough Awards bash, where the 6’3” actor was honored for being the next big thing from Down Under, and found him thunderstruck about having just wrapped filming as the God of Thunder.

SuperHeroHype: After the big build-up in "Iron Man 2," are you totally pumped for Thor to hit theaters next year?
Chris Hemsworth: Absolutely! I just finished shooting last Thursday, and saw "Iron Man 2" the other day--which I loved--and saw the tag at the end. I was with a bunch of mates and we all got kind of giddy watching it. I can’t wait! It was such an incredible four months shooting that film, and I think the film’s going to be fantastic.

SHH: We’ve finally seen you in the costume. How did it feel to have the Thor costume on – the very first time, and for four months?
Hemsworth:
[Laugh] Yeah, right! Okay, exactly – I put the thing on and said "It’s not very comfortable, but it looks amazing, so it’s all good." And then a couple of weeks in, I thought "It’s getting more and more uncomfortable," and at the end of three, four months it was a pretty difficult thing to wake up and put on every morning. But it’s sells such an image in the picture. It does a lot of the work for you.

SHH: And what was your take on Thor – how did you see him, as you wanted to play him?
Hemsworth:
We just kept trying to humanize it all, and keep it very real. Look into all the research about the comic books that we could, but also bring it back to "Who is this guy as a person, and what’s his relationship with people in the individual scenes?" And working with someone like Kenneth Branagh, who has all those bases covered and has so many ideas, it was a hell of a time!

SHH: And lots of hammer training.
Hemsworth:
[Laughs] Oh yeah!

Thor hits theaters on May 6, 2011.

Edited by Synon, 14 May 2010 - 09:48.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#130 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 June 2010 - 09:46

Tor med sin hammare:

Posted Image

Se de oklippta bilderna på collider.com

Själv tycker jag det ser ut som en gigantisk isglass :P

Edited by Synon, 03 June 2010 - 10:48.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#131 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 June 2010 - 11:02

Själv tycker jag det ser ut som en gigantisk isglass :P

Mmm...glass :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#132 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 June 2010 - 13:31

Själv gillar jag hammaren! Men capen vette tusan :unsure:

Winter is Coming

#133 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 June 2010 - 15:30

Klart han ska ha cape. :)

-Gangstagrass

#134 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 June 2010 - 19:03

Här är en nyhet som jag ursprungligen la till på huvudsidan på Sci-Fi Nytt (mitt första "scoop" som skribent för övrigt) och tyckte att jag lika gärna kan posta det här med:

Entertainment Tonight har gjort ett videoreportage från inspelningen av "Thor" i New Mexico. Reportaget består av intervjuer med Chris Hemsworth och Natalie Portman (som spelar Thor respektive Jane Foster) samt regissören Kenneth Branagh, men även klipp från inspelningen av filmen. Övriga skådisar som syns till är Stellan Skarsgård och Sir Anthony Hopkins som Odin.Tydligen kommer åskguden att spendera en del av filmen i en liten ledigare klädsel, vilket kan uppfattas som att det tar ett tag för honom att få tag på Mjolnir efter att han trillat ner ifrån Asgard.

Originalartikeln

Edited by SwedishSuperhero, 12 June 2010 - 20:25.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#135 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 June 2010 - 22:16

Gotham City har också nämnts. Men det hände i och för sig i Lois & Clark också.

En sådärna månad efteråt, heh konstigt att jag missat att man nämnde Gotham under säsong 6. Jag brukar se alla avsnitten av Smallville med "DCU ögon". Fast jag har missat några avsnitt under de 9 säsonger som visats. Alla Batman "referenser" finns här

http://smallville.wi...Batman#Season_9

Sen för att återgå till Thor som tråden faktiskt handlar om så tycker jag att klippet där såg rätt lovande ut. Regissören kan ju göra bra grejer, och castingen med undantaget kanske Idris Elba som jag tidigare nämnt skriker Hollywood på ett skojigt sätt så kan det här bli en rätt bra film. Jag hoppas att man också lyckas bara ha några Avengers referenser i den så att det inte hela tiden tjatas om det. Man måste låta filmskaparna att introducera sin karaktär och världen ifred liksom.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#136 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 July 2010 - 18:37

Newsarama har postat den här bilden som Marvel släppt från Thor filmen

Posted Image

http://blog.newsaram...-odin-and-loki/

Ser ok ut, något plastigt kanske,som promo bilder ofta är.
Batman Begins

The Dark Knight

#137 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 July 2010 - 19:32

Man kan hoppas att rustningarna ser mer autentiska ut i filmkamerorna. I vilket fall som helst gillar jag dem. Visst är de en aning over the top, men så är de ju ändå asagudar, då ska det väl få synas också.

Annars gillar jag hur de poserar. Tycker det syns på Lokis blick att han har nåt jävelskap på gång och att Thor har det på känn. Och Odin har ingen aning om vad som pågår, eftersom han står och beundrar sin nya plasma-TV.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#138 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 July 2010 - 21:19

ser ok ut, plastigt som sagt. Men jag hoppas verkligen att Loki har en hjälm med horn på sig vid något tillfälle. När inte farsan ser, typ

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#139 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 July 2010 - 11:36

Jag hoppas de alla har på sig hjälmar vid något tillfälle. Just den där bilden skriker inte "wow" på något sätt men jag tror och hoppas att det ser häftigare ut i filmen än där.
Batman Begins

The Dark Knight

#140 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 19 July 2010 - 07:53

Hoppas att den här bilden skriker "wow" eller åtminstone "oj" eller "hoppsan".

http://www.superhero...rom-thor-debuts

Posted Image

The Los Angeles Times debuted this new photo from Marvel Studios' Thor featuring Chris Hemsworth in the title role kneeling before Odin (Anthony Hopkins) as Loki (Tom Hiddleston), left, Frigga (Rene Russo), Hogun (Tadanobu Asano) and Fandral (Josh Dallas) look on.

#141 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 July 2010 - 12:08

Nja den skriker väl inte "wow" precis men man skrattar inte åt den åtminstonde.

Winter is Coming

#142 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2010 - 12:51

Jag tycker den påminner lite oroväckande mycket om Olympen i Clash of the Titans. Man väntar nästan att Oden ska ropa: "Release the Midgårdsormen!" eller nåt. :P

-Gangstagrass

#143 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2010 - 20:17

:lol:@ Wylie

#144 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 July 2010 - 22:42

Check out these awesome new mini-one-sheets, then try to snag one in San Diego! | Marvel.com News | Marvel.com

SDCC 2010: Thor & Cap Mini-One-Sheets!
Check out these awesome new mini-one-sheets, then try to snag one in San Diego!

Posted Image
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#145 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2010 - 00:38

Rätt cool bild, och coolt att de använder concept art som posters på Comic-Con. Tråkigt att Thor inte har en hjälm på sig här heller.
Batman Begins

The Dark Knight

#146 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 21 July 2010 - 07:17

Ja, det må jag säga. Riktigt epic. Förhoppningsvis blir det en riktigt häftig actionscen utav den bilden.

Och här är ett foto på Thor som håller på att återförenas med sin hammare.

Posted Image

http://www.superhero...-new-thor-photo

Får lite vibbar av Kung Arthur och He-Man när jag ser det där. Rätt kul att det regnar inomhus (eller om sprinklern är igång), ser ut som de vill se till att många kvinnliga biobesökare går och ser den här filmen.

#147 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 July 2010 - 15:56

Koncept-bilden ser riktigt mäktig ut! :) Det har även påpekats att det ser ut som om att spjutet som Loki svingar, ser väldigt, väldigt likt ut hur Odins spjut - Gungnir, ser ut. 0_0 Kan bli en bra fight! :D

Sen är det väl trevligt att man försöker locka en och annan kvinnlig besökare också, väl? ;) På senaste screenshoten i fråga, så ser det ut som om att Thor/Donald Blake har brutit sig in i anläggningen som staten har byggt runtom Mjolnir för att studera den ( då staten så klart upptäckt att det finns ingenting som kan flytta på Mjolnir). Antagligen har han förstört en hel del av anläggningen, och det är därför som sprinklersen går igång. Eller så har staten just aktiverat ett giftigt anti-inkräktarsystem som fyller rummet med vätska, så kan han inte lyfta Mjolnir så är det klippt...

Att han spänner musklerna såpass mycket skulle jag tro beror på det faktum att han just håller på att bli värdig igen ( storyn är ju att Thor blivit för högfärdig och därför inte är värdig, varför Odin förpassat han till Midgård), därför är Mjolnirs vikt så stor.

Men snart så kommer ÅSKAN igen...! :D

#148 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 July 2010 - 15:59

Trailer finns nu att se.

First official Thor trailer from Comic-Con finally revealed! | Blastr

Posted Image

We couldn't wait to see Marvel's trailer for Thor at Comic-Con, because we needed to know—would the hammer-wielding Chris Hemsworth look silly in his Asgardian garb? Or would the filmmakers be able to pull off all that Jack Kirby magic we feared could only work in comics? On Saturday in San Diego, we were given our answer.

And the answer was ... godly.

We've been waiting and waiting for the trailer to pop up online, and now that it has, it's your turn. Check it out below.

Thor Comic Con Trailer - Trailer Addict
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#149 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2010 - 19:42

Kul att se hjälmen :)!

Den där länken verkar inte fungera längre, testa den här

http://spinoff.comic...-trailer-leaks/
Batman Begins

The Dark Knight

#150 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 July 2010 - 20:29

Funkar för mig. Tar bara lite tid för trailern att ladda. Mycket trafik antar jag