Jump to content

Photo

Captain America: The First Avenger

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#126 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 June 2010 - 19:50

Ja, det ser ju helt klart bättre ut än vad han har gjort i tidigare live action-tolkningar:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Få se hur lång tid det dröjer innan man får se riktiga bilder på Evans som Cap. Inte bara just den versionen, men också den han har innan han kommer ut på krigsfältet. *fniss* Kan tänka mig att man får sig några garv utav den.
Förresten, de där poserna som han gjorde på CG-bilderna är väl baserade på bilder från serierna, eller hur? Tyckte de såg bekanta ut.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#127 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2010 - 20:09

Det som postats och vissa bekräftat som riktig concept art har ju det problemet att det är photoshoppat och det är lite svårt att gissa hur det kommer att se ut på film. De flesta har antytt att den dräkten vi sett är WWII varianten. Handskarnas färg tyder ju på det t ex, och det som ser ut som hängslen/utility-belt kombination är typ en "stridsväst" som man använder inom militären. Annars så tycker jag att den ser lite för modern ut för att vara något han har på sig under andra världskriget. Men det är ju kanske lite för tidigt att säga något innan man sett hur Evans ser ut i dräkten, och inte hans ansikte photshoppat in i en cg-animerad bild.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#128 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 June 2010 - 20:00

Nu är det officiellt att Tommy Lee Jones kommer spela Chester Phillips

Captain America Movie: Col. Phillips Cast - Tommy Lee Jones makes it his business to recruit Captain America! | Marvel.com News | Marvel.com

Recruits! Fall in for a very special announcement!Marvel Studios announced today that Oscar® winning actor Tommy Lee Jones has been cast to star as US Army Colonel Chester Phillips in the studio's highly anticipated movie "Captain America: The First Avenger" opposite Chris Evans, Hugo Weaving, Hayley Atwell, Sebastian Stan and Stanley Tucci. In the early comics, Phillips recruited Steve Rogers to join Project Rebirth, the secret experiment that created the Super Soldier known as Captain America. The character will be updated for the film. Joe Johnston will direct the film penned by Christopher Markus & Stephen McFeely.

Marvel Studios' Kevin Feige will produce "Captain America: The First Avenger". Alan Fine, Stan Lee, David Maisel, Nigel Gostelow and Louis D'Esposito will executive produce. The film will be released in the US on July 22, 2011 and distributed by Paramount Pictures.

"Captain America: The First Avenger" will focus on the early days of the Marvel Universe when Steve Rogers volunteers to participate in an experimental program that turns him into the Super Soldier known as Captain America.

Tommy Lee Jones' will next be seen in "The Company Men" and is well known for starring in "No Country for Old Men," "The Three Burials of Melquiades Estrada," the "Men in Black" franchise and "The Fugitive" for which he won an Academy Award®.

In addition to "Captain America: The First Avenger," Marvel Studios most recently released the highly anticipated sequel, "Iron Man 2," starring Robert Downey Jr. and Gwyneth Paltrow on May 7, 2010, and will release a slate of films based on the Marvel characters including "Thor" on May 6, 2011 and "Marvel Studios' The Avengers" on May 4, 2012.

Stay tuned to Marvel.com for the official word on all things to do with "Captain America: The First Avenger" and all Marvel movies!

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#129 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 June 2010 - 16:04

Kan vara ett alldeles utmärkt val av General. :) Får erkänna att den här karaktären har traditionellt sett inte haft någon särskilt stor roll i serierna, så det är lite av ett öppet kort, får man väl säga. Får se hur stor hans roll blir, och vilken sorts rollprestation Tommy Lee Jones gör.

#130 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 June 2010 - 18:49

Jag slår vad om att han kommer göra ett riktigt bra jobb, för han har exakt rätt pondus för att spela en amerikansk militär, särskilt en typiskt styvnackad en från andra världskriget.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#131 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 June 2010 - 22:56

Ännu fler officiella meddelanden från Marvel.
Dominic Cooper kommer spela en ung Howard Stark.

Dominic Cooper joins the 'Captain America: The First Avenger' cast as a young Howard Stark | Marvel.com News | Marvel.com

Captain America Movie: Howard Stark Cast
Dominic Cooper joins the 'Captain America: The First Avenger' cast as a young Howard Stark

Get ready for a Stark revelation!Marvel Studios announced today that Dominic Cooper has been cast to star as Howard Stark in the studio's highly anticipated movie "Captain America: The First Avenger" opposite Chris Evans, Tommy Lee Jones, Hugo Weaving, Hayley Atwell, Sebastian Stan and Stanley Tucci. In the film, Cooper will portray the younger version of Howard Stark, the character which John Slattery portrayed in "Iron Man 2." Joe Johnston will direct the film penned by Christopher Markus & Stephen McFeely.

Marvel Studios' Kevin Feige will produce "Captain America: The First Avenger." Alan Fine, Stan Lee, David Maisel, Nigel Gostelow and Louis D'Esposito will executive produce. The film will be released in the U.S. on July 22, 2011 and distributed by Paramount Pictures.

"Captain America: The First Avenger" will focus on the early days of the Marvel Universe when Steve Rogers volunteers to participate in an experimental program that turns him into the Super Soldier known as Captain America.

Cooper will soon be seen in Stephen Frears' "Tamara Drewe" and Lee Tamahori's "The Devil's Double." He was most recently seen in the Oscar® nominated "An Education" as well as "The Duchess." Cooper is also well known for his roles as Sky in the movie musical "Mamma Mia!" and Dakin in both the stage and screen adaptations of "The History Boys."

In addition to "Captain America: The First Avenger," Marvel Studios most recently released the highly anticipated sequel, "Iron Man 2," starring Robert Downey Jr. and Gwyneth Paltrow on May 7, 2010, and will release a slate of films based on the Marvel characters including "Thor" on May 6, 2011 and "Marvel Studios' The Avengers" on May 4, 2012.

Stay tuned to Marvel.com for the official word on all things to do with "Captain America: The First Avenger" and all Marvel movies!

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#132 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 07 July 2010 - 20:14

Chris Evans pratar om att ha på sig Captain Americas dräkt och sköld och hur den är jämfört med Johnny Storms tajts:

http://www.empireonl...y.asp?NID=28293

#133 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 July 2010 - 22:44

Check out these awesome new mini-one-sheets, then try to snag one in San Diego! | Marvel.com News | Marvel.com

SDCC 2010: Thor & Cap Mini-One-Sheets!
Check out these awesome new mini-one-sheets, then try to snag one in San Diego!

Posted Image

#134 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 20 July 2010 - 23:18

Ball koncept-konst. :) Ser ut som målaren fångade Cap's personlighet rätt bra.

#135 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2010 - 00:41

Ser rätt bra ut. Är ju mest inspirerat av Ultimates varianten som vi sett tidigare. Coolt concept art som jag redan nämnde i Thor-tråden.
Batman Begins

The Dark Knight

#136 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2010 - 19:58

Regissören Joe Johnson kommenterar filmen

http://www.superhero...captain-america

Manusförfattarna kommenterar filmen i en artikel där man intervjuat manusförfattare till de flesta av de kommande superhjältefilmerna

http://heatvision.ho...hic-novels.html
Batman Begins

The Dark Knight

#137 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 August 2010 - 18:08

Delar av filmen spelas in i Manchester och Liverpool i England

BBC News - Captain America production heads for Manchester

Posted Image
Actor Chris Evans is playing Captain America alongside Hugo Weaving as The Red Skull

America's First Avenger will battle his foes on the streets of Manchester and Liverpool during filming on the big-budget superhero film.

Manchester's Northern Quarter is to be transformed into 1940s New York for a dramatic car chase in Captain America: The First Avenger.

It has been chosen by Hollywood studio Marvel Productions for the company's first film shoot outside the US.

US actor Chris Evans, who was also in Fantastic Four, plays the title role.

Producers chose the Northern Quarter to recreate New York because of its towering buildings and pre-war architecture.

The location was organised through the Vision+Media film office, based at Mediacity in Salford Quays, which brought the big budget production of Sherlock Holmes to Manchester and Liverpool.

Susan Williams, drama liaison manager, said the company was approached by the studio, which is also behind the successful Spider Man and Hulk films, in February.

"Manchester's Northern Quarter is one of our most popular filming locations in city, thanks to its versatility," she said.

"The area was a convincing Victorian London in Sherlock Holmes last year and more recently it became 1980s Soho for the BBC's Worried About The Boy drama.

"We suggested the area to Marvel as its wide streets, towering buildings and pre-war architecture will make the perfect 1940s New York."

Residents, local businesses and Manchester City Council have all been consulted about the production, which will last about two weeks from mid September.

Posted Image
The streets of the Northern Quarter will stand in for 1940s New York

"We believe that projects such as this provide significant financial benefits for the region, providing opportunities for hotels, catering outlets and the regions talented production crew," Ms Williams added.

Previous filming in Greater Manchester has brought in an estimated £23m to the local economy, she added.

Details of scenes due to be filmed at Liverpool's Stanley Dock are yet to be finalised.

The big-budget film will tell the origin of Captain America, one of Marvel's most iconic superhero comic book characters.

The story follows a young soldier called Steve Rogers, who volunteers to undergo a series of experiments and is transformed into a human weapon, known as Captain America.

According to the official synopsis, the super hero "earns his way into the hearts and souls of every American, bringing hope and justice to a war-weary nation".

Other stars billed to appear in the film include Samuel L Jackson, who plays Nick Fury, head of the shadowy Shield organisation and Lord of the Rings star Hugo Weaving, who plays a villain called The Red Skull.

#138 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 09 September 2010 - 17:41

Nu finns riktiga bilder på Evans' stuntman (inte Chris Evans själv, som jag först skrev) i Caps dräkt från 40-talet att se, ihop med några motorcyklar och ett par av Red Skulls hejdukar:

http://www.dailymail...ing-London.html

Posted Image

Jag skulle ljuga om jag sa att inte tyckte att dräkten såg en aning knasig ut när jag först såg den, däremot har jag börjat vänja mig vid den. Hänger mest upp mig på hjälmen, men han kanske bara har den just när han kör båge.

Förresten är det rätt lustigt att foton från två olika Marvel-filmer inspelade i England dyker upp på nätet samma dag. Och att båda tydligen utspelar sig i det förflutna och har ordet 'First' i titeln. Mysko... :blink:

Edited by SwedishSuperhero, 10 September 2010 - 08:27.

#139 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 September 2010 - 18:03

Ser ju riktigt bra ut, tycker jag? Särskilt att dom nu har lagt till vingarna på Cap's hjälm. :) Det var helt klart den där sista lilla detaljen som saknades förut.

#140 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 September 2010 - 19:05

Vad jag förstått (vad artikeln också säger) så är det där stuntmannen, inte Evans som kör bågen har på sig dräkten. Ser ok antar jag, hjälmen kunde se bättre ut, och sen vill jag gärna se hur dräkten ser ut i filmen, koncept bilderna och de där bilderna är ok antar jag.
Batman Begins

The Dark Knight

#141 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 September 2010 - 22:39

Jag gillar det ändå, känns som helt rätt look för en superhjälte på 40-talet :)

Winter is Coming

#142 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 October 2010 - 17:54

Newsarama postade det här Entertainment Weekly omslaget med med Evans som Cap

Posted Image

http://blog.newsaram...erica-ew-cover/

Både Evans och dräkten ser bra ut där. Betydligt bättre än de tidigare bilderna.Hans hår skulle kanske kunna vara lite ljusare tycker jag. En större variant lär ju dyka upp snart.

Edited by super85, 28 October 2010 - 17:55.

Batman Begins

The Dark Knight

#143 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 December 2010 - 10:13

Fattar inte varför han inte vill blondera sig, det var samma när han skulle spela Johnny Storm, men det ser ändå mycket bra ut. Hårfärgen är en liten detalj som inte lär "make or break" filmen direkt, så peppfaktorn är hög.
*Hockey och superhjältar*

#144 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 14 January 2011 - 16:25

Dåså... då har det äntligen kommit en bild på Cap.Am. Vet inte hur man lägger in bilder här så d får bli en länk...
Vad tycks???

http://www.comicbook...n/news/?a=27920

http://img2.timeinc....America_510.jpg

Edited by Pepe, 14 January 2011 - 16:29.

#145 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 14 January 2011 - 16:29

Tycker det ser bra ut! Väldigt Ultimate Cap (hoppas bara inte att Avengers är för inspirerade av Ultimates), men helt enkelt en bra uppdatering av Caps dräkt! Undrar lite vad det är för nissar i bakgrunden bara? Och om detta är vad han har på sig under andra världskriget eller i eventuell nutid?

#146 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 14 January 2011 - 16:35

Tycker det ser bra ut! Väldigt Ultimate Cap (hoppas bara inte att Avengers är för inspirerade av Ultimates), men helt enkelt en bra uppdatering av Caps dräkt! Undrar lite vad det är för nissar i bakgrunden bara? Och om detta är vad han har på sig under andra världskriget eller i eventuell nutid?

Man hoppas på att dräkten kommer att "moderniseras" (är det ett ord?) i Avengers-filmen. Sedan ska det vara Hydra-gubbar i bakgrunden. Tycker att de är lite väl för Hi-tech för att vara WWII soldater.

#147 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 14 January 2011 - 16:37

(Ja, moderniseras är ett ord) :)
Tänkte också på att det är lite high tech, men samtidigt ser de väldigt klumpiga ut, och det är inte ovanligt med att nazisterna hade massa experimentellt högteknologiska grejer i den här genren.

#148 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 January 2011 - 18:37

Man har ju sagt rätt mycket att filmen nästan helt utspelas under andra världskriget.Som så, så tycker jag att Cap Americas dräkt ser lite för modern ut. Den sitter lite dåligt, alltså dräkten är större än Evans, och är lite "baggy" vilket jag antar ska ge en realistisk känsla av att vara något från 30-40-talet, men den ser inte oldskool ut tycker jag. Evans är i jäkligt bra form, så därför hoppades jag att man gjort mer för att visa vilken stor, och ibland skräckinjagande figur Captain America är. Mycket beror ju alltid på hur man väljer att filma dräkten. I vissa scener av Batman Begins såg dräkten rätt klumpig ut, men i början av The Dark Knight (då Batman fortfarande använder Begins-dräkten) så såg den jäkligt bra ut. Kan ju bli att dräkten ser ut som helt awesome i filmen.
Batman Begins

The Dark Knight

#149 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 16 January 2011 - 07:31

Man har ju sagt rätt mycket att filmen nästan helt utspelas under andra världskriget.Som så, så tycker jag att Cap Americas dräkt ser lite för modern ut. Den sitter lite dåligt, alltså dräkten är större än Evans, och är lite "baggy" vilket jag antar ska ge en realistisk känsla av att vara något från 30-40-talet, men den ser inte oldskool ut tycker jag. Evans är i jäkligt bra form, så därför hoppades jag att man gjort mer för att visa vilken stor, och ibland skräckinjagande figur Captain America är. Mycket beror ju alltid på hur man väljer att filma dräkten. I vissa scener av Batman Begins såg dräkten rätt klumpig ut, men i början av The Dark Knight (då Batman fortfarande använder Begins-dräkten) så såg den jäkligt bra ut. Kan ju bli att dräkten ser ut som helt awesome i filmen.

Håller med om att dräkten borde sitta åt lite. D ska inte vara spandex men kanske nått i klass med X-men filmernas dräkter (thats a biiiig maybe).
Det enda som egentligen stör mig med dräkten är det gråa på överkroppen... hängslen? Tidigare bilder har det klagats, vet jag, på att det det var för mkt brunt å lite rött i handskar å stövlar. De verkar ha fixat det... Men förstår mig inte på det grå?

#150 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 January 2011 - 22:51

Det är inte riktigt "hängslen". Det man försökt efterlikna (enligt min tolkning i allfall) är en militäruniform, som är "realistisk" (bortsett från superhjälte-designen), hängslen/bältet är mer av en stridsväst som den härna

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight