Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2007

• Please log in to reply
293 replies to this topic

#126 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 February 2008 - 20:34

Inte ännu en gangsterhistoria tänkte jag om The Departed men jag vart glatt överraskad!
En av förra årets bästa filmer helt klart.

Winter is Coming

#127 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 February 2008 - 20:48

Jo. Synd bara att de på amerikanskt vis ändrat slutet jämfört med originalet.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#128 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 February 2008 - 00:12

Jo. Synd bara att de på amerikanskt vis ändrat slutet jämfört med originalet.

Hur slutar orginalet? Skulle gärna vilja veta för det här slutet sög... och stank "sista minuten ändring i manuset".
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#129 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 February 2008 - 02:10

Jag gillade verkligen The Departed, Tycker det var en väldigt lyckad remake, bortsett från några saker då som t.ex. slutet.

Crusader: Jag tycker verkligen du ska se originalet men om du inte vill eller kan hålla dig:

SPOILER slutet till Infernal Affairs Motsvarigheten till Matt Damons karaktär kommer undan i Infernal Affairs.

Men även om det hade varit en sämre film så kan jag aldrig tänka mig att den hade varit så dålig att jag hade rösta på Mr. Bean. :P

Edited by Wylie Times, 02 February 2008 - 02:11.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#130 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 February 2008 - 06:25

Mr. Bean filmen är ju bara för underbar. Årets bästa roadmovie utan tvekan. :D Jag har funderat länge och väl men det blir Mr. Bean som får min röst. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#131 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 February 2008 - 14:28

Infernal Affairs är 99.9% bättre än The Departed men ställs den filmen mot Bean så är valet givet för mig. :)

#132 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 February 2008 - 18:31

Synd att Bean åkte ut så tidigt. :( Men det var mot en värdig motståndare iallafall.

Shoot'Em Up hade jag planerat att se men än hur jag försöker så lyckas jag inte ladda ned den. Jag har 3 Shoot'Em Up-nedladdningar igång sedan timmar/dagar tillbaka och ingen av dem har laddat ned alls. Så nu ger jag upp och ger min röst till Invasion.
-Sora, Kingdom Hearts

#133 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 February 2008 - 21:28

Har inte sett någon av filmerna, men jag är en actionkille och vill jag se en bodysnatchers-liknande film så ser jag hellre originalet, så valet var hyffsat självklart för mig.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#134 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 February 2008 - 19:07

ny omgång snart?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#135 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 February 2008 - 19:31

Wylie verkar vara på vift...
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#136 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 February 2008 - 19:35

Så oerhört trist att Paprika inte gick vidare. :upset:

#137 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 February 2008 - 19:42

Alla blir vi besvikna någon gång i den här turneringen.
Du får väl glädjas över att den bara förlorade med 2 röster :)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#138 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 February 2008 - 19:52

En förlsut är en förlust hur man än ser på det. Får hoppas att Tekkonkinkreet går vidare istället, anime verkar inte gå hem hos många.

#139 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 February 2008 - 23:27

Jag hade också förhoppningar om att Paprika skulle gå vidare när den mötte den rätt så dåliga Night at the Museum men icke.

Den här omgången bryr jag mig egentligen inte så mycket. Superbad var inte speciellt bra. Egentligen bara scenerna med Seth Rogen och Bill Hader som jag gillade. Harry Potter filmerna har jag slutat kolla på tills jag kommer igång med att läsa böckerna nån gång i framtiden.

-Gangstagrass

#140 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 February 2008 - 23:33

Superbad var en av de roligare filmerna som gick upp på bio i Sverige förra året (trots en skumt översatt titel). Tycker det är en ungdomsfilm med smart dialog och trovärdiga karaktärer som man faktiskt kan relatera till. Även om de dras in i ett antal galna situationer känns filmen mer trovärdig än andra high school-filmer. Har man sett Freaks and Geeks, Knocked Up m.m. och har en relation till det här gänget innan blir filmen ännu bättre. Plus för att filmen framkallar tourette-anfall där man glatt springer omkring och vrålar "McLovin" :D

Harry Potter-filmer är helt OK allihopa, men den senaste kändes lite väl ryckig. Men jag diggade den, helt klart :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#141 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 February 2008 - 18:04

Röstade på Bron till Terabitia men det är enbart baserat på att jag helt enkelt inte har sett Guldkompassen än. Det var tänkt att jag skulle gör det innan denna omröstning men det har inte blivit av, så det skulle inte förvåna mig om Guldkompassen kanske rent av är bättre. :)

#142 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 February 2008 - 18:40

Det blev samma sak för mig. Tanken var att jag skulle läsa guldkompassen och sen se filmen. Men efter att ha läst ut boken bestämde jag mig för att läsa alla tre böckerna innan jag ser filmen. Så det får bli bron för mig.

-Gangstagrass

#143 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 February 2008 - 19:35

har inte sett någon av filmerna men Guldkompassen tyckte jag hade en bättre trailer.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#144 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 February 2008 - 01:55

Jag hade bestämt mig för att rösta på Guldkompassen men Bron till Terabithia överaskade mig verkligen och filmens twist fick den att gå om lite IMO.

Edited by Crusader, 06 February 2008 - 01:56.

-Sora, Kingdom Hearts

#145 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 February 2008 - 13:25

har inte sett någon av filmerna men Guldkompassen tyckte jag hade en bättre trailer.

Fast nu röstar vi ju inte om årets bästa filmtrailer... :P ;)

#146 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 February 2008 - 19:35

Det är många bra filmer som har ställts mot varandra på sistone. Svåra val alltså. Den här gången fick det bli Half Nelson. Men jag gillar Illusionisten också. Svårt som sagt. Half Nelson kändes äkta och berörde mig på ett annat sätt än Illusionisten.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#147 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 February 2008 - 01:38

Jag skulle se båda men den Half Nelson jag hade var visst spanskt dubbad. Så valet blev enkelt för mig.
-Sora, Kingdom Hearts

#148 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 07 February 2008 - 07:22

Jag skulle se båda men den Half Nelson jag hade var visst spanskt dubbad. Så valet blev enkelt för mig.

Visst är det jobbigt när man får tag i filmer med spansk dubb i tron om att det är engelskt tal? Man sätter sig tillrätta och är sugen på filmen, och sen utbrister man "WTF?!" :P

last.fm Filmtipset

#149 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2008 - 18:33

var så nära att rösta blankt, men efter att ha läst vad filmerna handlade om så blev det en tveksam röst. Har gett mig f*n på att inte rösta blankt i denna turnering.

Edited by Georgia, 07 February 2008 - 18:33.

#150 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 07 February 2008 - 19:52

Reign Over Me berörde mig rätt mycket första gången jag såg den. Tycker den är riktigt fin och Sandlar gör en bra prestation. Eastern promises var helt OK den också, men berörde inte trots årets nackenscen :P

last.fm Filmtipset