Jump to content

Photo

Iron Man 2

• Please log in to reply
181 replies to this topic

#126 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2010 - 22:51

Ja, han får en liten chans till revansch där, även om det verkar handla om ung Xavier och Magneto, vilket är väldigt långt ifrån de X-Men man gillade. Alltså bra hoppas man ju och tror på i alla fall.

Incredible Hulk ska ju tydligen utspela sig efter Iron Man 2, så jag tror i alla fall inte att Edward Norton är med här, däremot kan man undra om han kommer vara med i framtida Avengers? Och det ska bli kul att följa allt snack om SHIELD och Avengers i den här filmen. :)
*Hockey och superhjältar*

#127 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 23:34

Ja just det, glömde det även om jag läst just det här på den här tråden. Det är ju en jäkla massa filmer de ska göra, så jag undrar hur många det är tänkt att det blir innan en Avengers film. Typ Iron Man 3 och 2 Cap America filmer etc. Och jo blir intressant att se hur mycket de snackar om det i Iron Man II.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#128 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2010 - 06:17

Ja, precis. Kommer varje karaktär (Iron Man, Captain America, Thor) få sin brukliga trilogi? Kommer Avengers få det? För det blir ju en sjukt massa filmer, där t.ex Robert Downey jr. inte blir yngre heller direkt. Och var passar en sådan som Black Widow in?

När vi ändå har pratat lite X-Men, vilket ändå inte är helt OT, Marvelsuperhjältar de också, så undrar hur det hade funkat att göra samma sak med dem. Ge vissa solofilmer och sen någon eller några gruppfilmer. Då kanske man hade sluppit att allt skulle vara så himla koncentrerat på Wolverine i ettan-trean.

#129 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 March 2010 - 17:01

Enligt vad jag läst mig till så kommer Bruce ha lärt sig att kontrollera sin gröna sida i nästa Hulk-film... om det blir en alltså. Annars har han inte lärt sig det och då kommer han att vara till besvär i Avengers-filmen.

Var Black Widow passar in? Ja, hon passar väl in hos Daredevil? Men de som bestämmer vilka karaktärer man får på köpet när man köper filmrättigheter är visst av en annan uppfattning.

#130 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 March 2010 - 21:05

Hon passar alldeles utmärkt bra in i Avengers också, med tanke på hur länge hon varit en medlem i den gruppen. :)

#131 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2010 - 21:19

Precis, Black Widow är ju mer förknippad med Avengers trots allt, och dessutom har hon en lite oklar lojalitet, i alla fall i början, och det är ju precis där vi är med filmerna. Daredevil kan vi nog glömma här, även X-Men. ;)

#132 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 March 2010 - 22:22

En grej det snackades om på den där Trailer-Analys grejen som du postade var att man inte hört Scarlet Johansson säga nånting i nån trailer. Undrar om det är för att från ett marknadsföringsperspektiv så är hennes fejkade Ryska-accent (vilket jag antar att hon använder) störande, eller är det bara så dåligt? vi hör ju Mickey Rourke säga en massa elakt med den brytningen :)

Nu finns det ju skådespelare som kan på ett fantastiskt vis växla mellan olika accents, även om britter brukar vara bättre på att göra från Brittiska till Amerikanska än tvärtom, men jag undrade också om Black Widow varför man inte hört en enda replik.

I X-men filmerna så försvann ju Halle Berrys "afrikanska" accent eftersom en massa människor störde sig på på att den inte var speciellt imponerande.
Batman Begins

The Dark Knight

#133 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2010 - 22:25

Haha, tänkte också på det där och antingen sög hennes ryska accent och de sket i den eller så suger den bara. Så kan man bara tolka trailern i alla fall. ;)

#134 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 March 2010 - 19:37

Nu, har ju Scarlett sagt redan tidigare att hon sket i accenten.

Sen måste man väl erkänna att rent logiskt, en spion som BW, kanske borde prata felfri Engelska, så att det ska bli lättare att infiltrera stora företag som t ex Stark International? ;)

No, I think that would be a little bit of a dead giveaway, I don't know how covert you would be [if you had a Russian accent] but I would have [had one] if I had to.

http://blogs.coventr...n-her-role.html

Edited by PredaBot, 12 March 2010 - 19:39.

#135 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2010 - 19:44

Bra jag hatar dåligt utförda accenter i amerikanska filmer.

Winter is Coming

#136 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 March 2010 - 23:40

Har själv svårt för dåligt utförda accenter i alla typer av produktioner. Ofta i brittiska TV-serier ska någon vara Amerikansk och ofta går det åt skogen också, jag gillar verkligen Philip Glenister men hans amerikanska accent är nästan lika bra som Keanu Reeves brittiska accent i "Dracula" :lol: :blink:

Sen måste man väl erkänna att rent logiskt, en spion som BW, kanske borde prata felfri Engelska, så att det ska bli lättare att infiltrera stora företag som t ex Stark International?

Good point, hoppas dock på scener där hon pratar ryska i allafall. Och sen rent allmänt skulle det ha varit kul att höra henne säga något i de två trailers som visats. Oavsett hur hon pratar.

Edited by super85, 12 March 2010 - 23:41.

Batman Begins

The Dark Knight

#137 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 March 2010 - 12:43

Undrar ju mycket på vilken sida Black Widow kommer att spela. Är hon en dubbelagent på någon sida? Är hon i maskopi med Nick Fury? Eller Justin Hammer? Hon lär vara en sån där moraliskt tveksam figur som verkar i gråzonen i alla fall.

#138 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 March 2010 - 13:13

Hon passar alldeles utmärkt bra in i Avengers också, med tanke på hur länge hon varit en medlem i den gruppen. :)

Ah. Jag kände inte till att hon hade varit med i Avengers... men det är ju många som har varit det periodvis. Själv förknippar jag henne nog i alla fall mest med Daredevil... om hon nu alltså ska behöva förknippas med någon särskild utöver sig själv. Oavsett vilket kan det ju inte bli helt fel att ha med henne i Iron Man 2.

#139 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 March 2010 - 13:18

Black Widow har haft en fling med DD, men också med bland annat Iron Man och Captain America, så hon passar väl in lite varstans egentligen. Tror mest det är Avengers man tänker på med henne i alla fall, eftersom hon som sagt varit medlem där. Och det så sent som i Mighty Avengers tror jag.

#140 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 March 2010 - 13:21

Mina associationer kan ju bygga på att jag läst mer Daredevil än Avengers.

#141 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 March 2010 - 13:26

Samma här egentligen, har läst ohyggligt mycket mer DD än Avengers egentligen. Och de hängde väl ihop där när de bodde i San Fran i sextiotalets serier? Fast har ändå alltid sett Black Widow som ganska många av Marvels manliga superhjältar har haft ett förhållande med. Inte minst Tony Stark. Imponerande jänta det där helt enkelt. :)

#142 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 14 March 2010 - 10:01

I Black Widow #1 från 2004 avslöjar en närbild på hennes mobiltelefon att hennes adresslista innefattar:

Jenny
Gabriel
Matt Murdock
Yelena (Moscow)
Yelena (La Havana)
Governor James Stanton
Lacey Stanton (Detox)
Phil Dexter

Jag blir varken vettig på ordningen eller på varför så få av hennes kontakter har förärats med efternamn.

#143 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 March 2010 - 00:10

Olivia Munn som vi snackat om tidigare. Ja hon spelade först en karaktär från Marvels Universum, men har nu filmat om alla hennes scener och är en annan karaktär. Och eftersom det är hemligt så säger hon inte vem hon spelar.

http://www.superhero...ews.php?id=9196
Batman Begins

The Dark Knight

#144 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 March 2010 - 16:11

Black Widow Iron Man 2 poster :) !

http://www.superhero...ews.php?id=9225
Batman Begins

The Dark Knight

#145 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 March 2010 - 22:21

Ohh sexy :wub:

Winter is Coming

#146 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 01 April 2010 - 15:06

Olivia Munn som vi snackat om tidigare. Ja hon spelade först en karaktär från Marvels Universum, men har nu filmat om alla hennes scener och är en annan karaktär. Och eftersom det är hemligt så säger hon inte vem hon spelar.

http://www.superhero...ews.php?id=9196

VAAAA...?? Ok... Det här var ju lite oväntat, får man ju säga. :| Känns som om det är lite svårt att sia om det är bra eller dåligt dock? Undrans hur det kan komma sig att Favreau fick den här idéen... eller det kanske var meningen redan från början? För att förvilla fansen så att säga.

#147 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 April 2010 - 16:49

New Iron Man 2 IMAX Posters

A final peek at Whiplash & Ol' Shellhead
Source: Superhero Hype
Posted Image Posted Image
Posted Image It's due out here next Friday (April 30), but there's still time to squeeze in one last - OK, two last - Iron Man 2 posters before the big day. So here's one last pretty show of Whiplash with his whips, and Ol' Shellhead himself in his nifty suitcase suit, which still hasn't been delivered to the office despite us asking Father Christmas for one aaaages ago.

The film of course stars Robert Downey Jr, Don Cheadle, Mickey Rourke, Sam Rockwell, Gwyneth Paltrow and Scarlett Johansson - with a little bit of Samuel L. Jackson for good measure, and is directed by Jon Favreau. But then if you don't know that by know, you just aren't paying attention.

Posted Image
Click the image above for hi-res version on www.screenrant.com

Posted Image
Click the image above for hi-res version on www.superherohype.com

The good news is that we get the movie a full week before the States here in the UK, so make sure you have all the phone numbers of your American friends handy so you can call up and gloat.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#148 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 26 April 2010 - 16:51

Whiplash-postern var väl lite sisådär, men IM-2: SILVER CENTURION var riktigt häftig, så den sätter jag som bakgrund på mitt skrivbord, minsann. :D

#149 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 April 2010 - 16:02

Intervju med Jon Favreauu

Jon Favreau On Set Interview IRON MAN 2 - Read or Listen Here - Collider.com

Last June, when Iron Man 2 was filming here in Los Angeles, I was invited - along with a few other online journalists - to visit the set. While I was allowed to write about my experiences on set last year, I haven’t been able to post any of the interviews until now. But with Iron Man 2 getting ready to be released all around the world, Marvel/Paramount have lifted the embargo and I can share the awesome interview I got to do with Jon Favreau.

While a lot of the info we got on set is now readily available, what’s great about the interview is hearing Favreau talk about the film in the middle of production when things were still coming together. Also, the people who visited the set with me all asked great fan questions and you’ll learn a lot about Howard Stark (Tony’s father) and why the Stark Expo is very important to not only the Iron Man universe…but maybe another Marvel movie…Of course we also talked about so many other subjects, it would be impossible to summarize it here. Trust me, if you’re a fan of the Iron Man franchise, you’ll love the interview.

Hit the jump to read or listen:

As always, you can either read the massive transcript below or listen to the interview. Due to Favreau having to take breaks while talking to us, the interview is in 4 parts. Here’s part one, part two, part three and part four.

Note - This interview was conducted on June 3, 2009

/.../

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#150 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 April 2010 - 16:45

Ni som går och ser den på bio. Glöm inte att sitta kvar till efter eftertexterna.

Läs på egen risk
Video: Secret Iron Man 2 Ending Revealed | WorstPreviews.com