Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises

• Please log in to reply
425 replies to this topic

#126 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 03 April 2010 - 22:25

Om det är ett April-skämt eller ej så är frågan om man vill ha en såpass stark anknytning till de gamla Batman filmerna som ju Keaton är? Även om det är en annan roll.

Jag förstår dock om Nolan ser situationen som besvärlig och smärtsam att han inte castar om rollen till en trea.

Jag gillar med tanken som gröne hämnaren skrev på att de bygger upp för en återkomst av Jokern i en fjärde film. Då har vi ju en ny regissör förmodligen, sedan blir det nog "lättare" för en ny skådespelare att göra rollen till sin med en film emellan, och kanske lättare för en ny regissör med att omcasta rollen. Det känns mest troligt att det blir så.

super85: Får se om Nolan introducerar Talia eller Selina Kyle i sin film. Han kanske inte vill på något sätt återgå till Batman Begins med Talia men skulle vara coolt att se henne i en film. Selina Kyle känns nästan som ett måste men jag vet inte hur Nolan tänker om henne.

Selina Kyle är ett måste!!!!! Framförallt nu när där inte finns någon framträdande kvinnlig roll efter Rachel Dawes, och Talia i all ära, men hon känns ju inte lika intressant för en bred publik som Catwoman, även om jag säkert tror Nolan skulle få till det bra.

#127 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 April 2010 - 00:12

Om det är ett April-skämt eller ej så är frågan om man vill ha en såpass stark anknytning till de gamla Batman filmerna som ju Keaton är? Även om det är en annan roll.

Jo fast, då skulle logiken just vara att man verkligen visar att det här är något helt annat eftersom man castar en kille från den tidigare filmserien. Det med kopplingar till tidigare filmer är ju rätt vanligt. Jag själv tycker att det här är något som inte är så likt Nolan eftersom han verkligen jobbat med att göra sin egen filmvärld som totalt skiljer sig från de tidigare. Jag vet inte, kan ju som sagt vara ett April-skämt eller bara ett av många rykten som inte har nån sanning i sig,men jag skulle tycka att det var rätt coolt med Keaton som Riddler.

Selina Kyle är ett måste!!!!! Framförallt nu när där inte finns någon framträdande kvinnlig roll efter Rachel Dawes, och Talia i all ära, men hon känns ju inte lika intressant för en bred publik som Catwoman, även om jag säkert tror Nolan skulle få till det bra.

Selina Kyle är något jag skulle gärna vilja se också. Jag hoppas det, eller så får de skriva Silver St.Cloud , Vicky Vale eller Julie Madison helt j*vla överdrivet bra för att få det att bli intressant. Talia skulle vara coolt mest för att hon inte varit med i tidigare Batman filmer och man skulle ha en intressant koppling till Batman Begins.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#128 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 04 April 2010 - 01:34

Skulle kännas lite märkligt att se Keaton spela mot "Batman" fast onekligen intressant. Han skulle säkert passa som riddler, nu vet man ju inte riktigt vilken tolkning det blir, men det blir väl förmodligen ganska långt ifrån Schumachers version, annars har ju Keaton spelat sådana mer "utflippade" roller tidigare med bravur, tänker främst på beetlejuice. Men även en mer allvarlig version skulle säkert fungera bra, är ju en ganska bred skådespelare. Detta är nog det mest intressanta ryktet hittills, med Cher/Catwoman som tvåa. ;)
Annars kanske Keaton kunde varit med i en kort sekvens, som de hade tänkt med Adam West i Burtons film, som ju dock inte ville vara med eftersom han inte fick spela Batman heh, men det hade nog iofs varit lite overkill att ta dit Michael Keaton för en 30 sekunders lång scen.

Selina Kyle är något jag skulle gärna vilja se också. Jag hoppas det, eller så får de skriva Silver St.Cloud , Vicky Vale eller Julie Madison helt j*vla överdrivet bra för att få det att bli intressant. Talia skulle vara coolt mest för att hon inte varit med i tidigare Batman filmer och man skulle ha en intressant koppling till Batman Begins.

Sedan har vi ju Pamela Isley/Poison Ivy också, fast hon är ju inte lika starkt sammanflätad med både Batman/Bruce Wayne som de andra karaktärerna på andra plan mer än som skurk. Så de andra känns mer intressanta.

#129 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 April 2010 - 11:15

Pamela Isley är ju cool absolut, men det skulle garanterat skilja sig från den här växtgudinnan hon numera visas som i serierna. Sen medverkar ju en Dr.Harleen Quinsell i "Batman Begins" TV-spelet. Om man nånsin skulle våga ha med Harley Quinn så är den versionen i Brian Azzarellos och Lee Bermejos graphic novel "Joker" rätt nära hur man skulle kunna göra det.
Batman Begins

The Dark Knight

#130 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 06 April 2010 - 21:01

Ja, Harley kanske inte skulle vara så dumt. Även henne skulle man ju kunna introducera i tredje filmen, men spara flippandet till senare.

För övrigt tänker jag att Killer Croc eventuellt skulle vara trevligt...

#131 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 April 2010 - 13:06

Jo, Killer Croc hade varit riktigt kul... en fiende som är mestadels en fysisk motståndare för Batman, till skillnad från motståndare som Ras Al Ghul och Jokern.

Hade kanske inte fungerat som huvudskurk, men intressant som en av dom mindre framträdande moståndarna.

#132 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 April 2010 - 17:15

Om vi snackar om den mer "realistiska" versionen av Killer Crock som t ex när Brian Azzarello skrivit Batman serier så ja det skulle kanske funka. Om vi däremot snackar om dinosaurie-mutationen som han ibland visas som så är det ju rätt långt från Nolans Batman värld.

Var ju ett skäl att han medverkade i "Gotham Knight" filmen, att man kunde använda en lite mer "serieaktig" skurk. Även om jag har här för mig att just det avsnittet också hade nåt att göra med att Batman hade fått i sig lite av Scarecrows fear gas.
Batman Begins

The Dark Knight

#133 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 April 2010 - 16:48

Ingen 3D men kanske hela filmen i IMAX formatet? Wally Pfister pratar om tredje Batmanfilmen.

http://www.superhero...ews.php?id=9308
Batman Begins

The Dark Knight

#134 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 April 2010 - 09:48

Låter som att det blir IMAX efter en pressrelease häromdagen från dem och Warner Bros.

"Warner Bros. and IMAX also plan to release an additional 15 films over the course of 2011, 2012 and 2013, including Gravity, Dark Shadows, Fury Road, Batman 3, and Superman."

Källa

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#135 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2010 - 21:28

20 Juli 2012 verkar vara premiärdatum för tredje filmen

BATMAN 3 Is Getting Released July 20, 2012! - Collider.com
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#136 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 June 2010 - 16:20

Inspelningsstart för filmen är planerad till Mars nästa år.

Batman 3 to Begin Filming in March | WorstPreviews.com

LA Times is reporting that director Christopher Nolan will begin filming the third "Batman" installment in March of next year in order to have it ready to be released on July 20th, 2012.

Nolan has already revealed that he will not be bringing back The Joker, since actor Heath Ledger passed away after filming "The Dark Knight." The most recent rumor is that The Riddler will be the main villain and that Joseph Gordon-Levitt is being considered for the role.

Regarding the script, the idea came from Nolan who brought on David Goyer (Blade, The Dark Knight) and brother Jonathan Nolan (Memento, The Dark Knight) to expand the story.

Source: LA Times

Read more: http://www.worstprev...3#ixzz0qYfPt4Kh

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#137 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 September 2010 - 18:05

Nu är det visst klart att det blir Nolan som gör filmen.
Känns som om vi redan visste det, men det verkar som om det faktiskt aldrig har blivit bekräftat tidigare.

Christopher Nolan Confirms Batman 3
Exclusive: Nolan says he's set to direct
Source: Exclusive

You may have guessed, you may have assumed it, but until now we hadn't had confirmation from the studio or the man himself that Christopher Nolan would be back to direct Batman 3 / The Dark Knight 2 (or whatever we're calling it). But our Dan Jolin talked to the man himself earlier today, and got it straight from Nolan himself.

"It’s becoming inevitable, I’ll put it that way," says Nolan. "I feel myself falling into it, I guess. And getting it all figured out and I’m pretty excited about what we’re doing so… If I haven’t announced it, I think that people probably all know at this point that I’m doing it."

Hang on, that's not 100% clear: so we can safely assume you're directing?

"I think you can at this point, yes."

So as of right now, Nolan will return. You may also have spotted the "getting it all figured out" there: when we asked Nolan what he was busy with as we called, the answer was that he's working on Jonathan Nolan's script for the film. In other words, there is a script! Things are slowly taking shape!

#138 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 October 2010 - 20:22

Enligt Superherohype kommer man filma i April (tror att Michael Caine nämnt det tidigare) och nu kommer man även filma i New Orleans. Studion verkar ha bra erfarenheter efter att ha filmat Green Lantern där.

http://www.superhero...-shoot-in-april
Batman Begins

The Dark Knight

#139 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 October 2010 - 21:47

Så Tom Hardy har en roll i nästa Batman film? inte alls oväntat eftersom Hardy är en väldigt duktig skådespelare och jobbat med Nolan förut. Ingen bekräftelse från Warner Brothers än dock

http://www.superhero...olan-for-batman
Batman Begins

The Dark Knight

#140 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 October 2010 - 20:12

Nolan letar efter skådespelerska till den kvinnliga huvudrollen.

http://www.moviehole...ale-lead-begins

Inga extremt förvånande nyheter. Logiskt att en kvinnlig karaktär i en stor roll behövs, och även typiskt Nolan att allt ska hållas hemligt. Precis som med Tom Hardy.

Som jag sagt förut, jag hoppas på att kvinnliga huvudkaraktären ska vara antingen Selina Kyle eller Talia al Ghul.

Alla verkar gissa att Hardy ska spela Riddler,men när det handlar om Nolan så skulle det inte vara förvånande om Hardy spelar nån helt annan.
Batman Begins

The Dark Knight

#141 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 October 2010 - 20:41

Alla verkar gissa att Hardy ska spela Riddler,men när det handlar om Nolan så skulle det inte vara förvånande om Hardy spelar nån helt annan.

Clayface? :P

Winter is Coming

#142 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 26 October 2010 - 20:53

Ah, roligt att ryktena runt den här filmen börjar ta fart igen! Ja, att en kvinnlig karaktär skulle introduceras kunde man vara tämligen bombsäker på efter att Rachel Dawe's försvann.

Jag tror stenhårt på Catwoman eller Poison Ivy. Om jokern varit kvar kanske Harely Quinn kunde varit intressant, men det lär ju knappast vara aktuellt i nästa film.

Talia al Ghul är också intressant, men frågan är om Nolan vill så starkt knyta ann till Ra's Al Ghul från Batman Begins igen. Men å andra sidan varför inte?

Edited by Spacer, 26 October 2010 - 21:55.

#143 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 October 2010 - 21:18

Poison Ivy kan jag bara inte förstå hur Nolan skulle använda. Mest för att hon funkar bäst när hon är som mest overklig. Jag vet bara inte hur hon skulle passa in i den tonen Nolans filmer har. Jag kan ju ha fel.

Talia al Ghul är också intressant, men frågan är om Nolan vill så starkt knyta ann till Ra's Al Ghul från Batman Begins igen. Men å andra sidan varför inte?

Förutom att det skulle vara passande (I mina fanboy-spekulationer/nörd-drömmar) så har Nolan sagt att han vill "Finish the story that we have started". Bara spekulationer. Men visst skulle det vara passande. Catwoman skulle jag digga väldigt mycket också.
Batman Begins

The Dark Knight

#144 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 26 October 2010 - 21:39

Om man skippar "mutantväxterna" och en del andra övernaturliga inslag som växtförvandling av människor så kan det nog fungera. Men som du skriver, är det ju de inslagen som kanske är mest effektfulla med posion Ivy.
När man tänker efter, vad blir det kvar egentligen? Förgiftat läppstift och giftdoser från krukväxter. Beror kanske också på hur mycket plats hon skulle ta, gentemot en eventuellt andra "skurk".
Mina försvarsmekanismer har förträngt ganska mycket av Schumachers "Batman & Robin" så kommer knappt ihåg hur hon gestaltades där. Å andra sidan ingenting att gå efter.

Catwoman är en given hit.

Om Nolan tänkt "finnish the story" sedan tidigare, är det kanske ganska troligt ändå att gå tillbaka till det, framförallt nu när Jokern är avskriven och möjliga andra planer kanske fått ändras kraftigt.

Edited by Spacer, 26 October 2010 - 21:45.

#145 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 October 2010 - 22:48

Mina försvarsmekanismer har förträngt ganska mycket av Schumachers "Batman & Robin" så kommer knappt ihåg hur hon gestaltades där.

Hon såg väl rätt häftig ut ibland men hon var ju som tagen direkt från gamla Adam West&Burt Ward serien. Two-Face var ju värdelös i "Batman Forever" men det hindrade hinta Nolan att använda den karaktären. Jag baserar ju hela "Ivy är nog inte med" teorin på hur jag tror Nolan tänker, eller vilka karaktärer inte passar in i hans filmer. Så det är ju bara spekulationer från min sida.

Catwoman är en given hit.

Jo tror jag också. Tror att man kan göra rätt mycket bra promotion med henne i posters och trailers också. Vet dock inte vad WB eller Nolan tänker om henne. Pitofs "Catwoman" film var ju sk*t, men den floppade så hårt, jag vet faktiskt inte om "Batman&Robin" eller "Catwoman" på något sätt spökar i bakgrunden.

Om Nolan tänkt "finnish the story" sedan tidigare, är det kanske ganska troligt ändå att gå tillbaka till det, framförallt nu när Jokern är avskriven och möjliga andra planer kanske fått ändras kraftigt.

Ja, eller så menade Nolan bara att gå tillbaka till slutet av TDK , och avsluta den storyn i helhet. Det är ju grejen med Nolan att han tycker om att hålla grejer hemligt, vilket jag uppskattar,med tanke på hur så mycket spoilers det ändå alltid dyker upp innan filmen har premiär. Svårt att säga vad han exakt menade med det citatet.
Batman Begins

The Dark Knight

#146 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 October 2010 - 15:16

För en liten stund sen berättade Christopher Nolan i en intervju att nya filmen kommer att heta "The Dark Knight Rises" och att The Riddler ej kommer att vara med.

Källa: /Film

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#147 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 October 2010 - 18:47

Nolan är roligt klurig :). Titeln är väl ok, det cashar in på mega-framgången med förra filmen. Sen funkar det också symboliskt. Låter som något lite mer positivt än vad förra filmen var, och rätt epic också :).Så det är inte Riddler eller Mr.Freeze. Och “We’ll use many of the same characters as we have all along, and we’ll be introducing some new ones,” jag vet inte, kanske kan mina Talia spekulationer ha rätt!? Nja klurigt som sagt. Men ovanligt mycket Batman-info som kommit de senaste dagarna, kul :).

Edited by super85, 27 October 2010 - 18:53.

Batman Begins

The Dark Knight

#148 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 October 2010 - 18:55

När väl den nya titeln sjunkit in hos så insåg jag att jag inte är så värst förtjust i den. Känns väldigt fantasilöst, något man tar till då man inte kommer på något bättre. :)

#149 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 October 2010 - 19:51

Well, Nolans titlar har hittils verkligen varit sådana som speglar handlingen. "Batman Begins" säger verkligen vad den filmen handlade om, likaså The Dark Knight. Tycker att det här är på exakt samma linje, man kan gissa att Batman ska resa sig från den situationen han hamnar i The Dark Knight.
Batman Begins

The Dark Knight

#150 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 27 October 2010 - 20:26

Hmm... Inget större fan av titeln, den är bara "ok", och inte samma sorts totala fullträff som Dark Knight var.

Personligen hade jag föredragit en titel som "Dark Victory", eller "Long Halloween". ;) Särskilt Dark Victory hade passat oerhört bra, om Nolan hade gjort som jag föredragit, och använt Two-Face som skurk, i ett gangsterkrig, och börjat filmen med mordet på Dick Graysons föräldrar, och avslutat filmen med att han adopterar 12-årige Dick.

Förhoppningsvis så är Dick ändå med i den här filmen, så att hela sagan om hur Batman kommer till avslutas, och kommer full cirkel. :)