Jump to content

Photo

Torchwood - Säsong 2

• Please log in to reply
128 replies to this topic

#126 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 September 2008 - 12:50

Senaste avsnittet var rätt okej. Det hade potential men tappade tyvärr bort det någonstans på vägen. Att få reda på mer om bakgrunden till hur dom olika personerna värvades till Torchwood är något jag alltid har velat veta mer om. Nu när jag gör det måste jag bara konstatera att det enbart är Tosh (utöver Jack) som har en intressant bakgrund och känns kvalificierad att rekryteras. Iantos bakgrund och värvning var rätt löjlig måste jag säga, känns som att Jack värvade honom av helt andra skäl än vad det var tänkt från första början. För Owen var det nästan bara för mycket, nästan på gränsen till skrattretande vilket var riktigt synd. Som sagt, utgångsläget var upplagt för ett riktigt bra avsnitt med intressant bakgrundsinformation men det gick inte så bra denna gång.

Att alla sedan skulle överleva explosionerna i byggnaden var också rätt löjligt, visst, jag är glad att alla inte strök med, för då skulle ju serien vara slut men dom kunde ju kanske ha gjort det hela lite mer trovärdigt om inte annat.

Det ska bli intressant att se vad dom hittar på i sista avsnittet. Som det är nu känns det som en bra väg att gå när det gäller vidare utveckling av serien. En miniserie med ett antal avsnitt känns bättre än en hel säsong på 13 avsnitt då hela serien känns rätt ojämn.

Edited by Cartman, 22 September 2008 - 13:05.

#127 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 September 2008 - 13:40

Bye, bye Tosh and Owen. :upset: :upset: :upset:

Väldigt oväntat att både två skulle stryka med i sista avsnittet. För jäkligt i fallet med Tosh och även rätt synd i fallet med Owen. Hade det varit under första säsongen hade jag blivit glad av att se Owen stryka med men med tanke på vändningarna den karaktären har tagit under den andra säsongen är jag inte fullt lika glad av det hela.

Är inte så säker på om jag vill se någonting mer av serien nu när båda två är borta. Skulle väl vara om det blir någon form av prequel handling.

#128 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 September 2008 - 14:25

Var ju ett så sorgligt avslut på säsongen :upset:
Speciellt att Tosh skulle gå bort. Henne kunde dom ha behållit och låtit Gwen försvinna i stället tycker jag.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#129 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 September 2008 - 14:40

-Ja, faktiskt. Det kan jag hålla med om, även om jag tycker det vore synd att förlora henne. Hade räckt med bara Owen.