Senaste avsnittet var rätt okej. Det hade potential men tappade tyvärr bort det någonstans på vägen. Att få reda på mer om bakgrunden till hur dom olika personerna värvades till Torchwood är något jag alltid har velat veta mer om. Nu när jag gör det måste jag bara konstatera att det enbart är Tosh (utöver Jack) som har en intressant bakgrund och känns kvalificierad att rekryteras. Iantos bakgrund och värvning var rätt löjlig måste jag säga, känns som att Jack värvade honom av helt andra skäl än vad det var tänkt från första början. För Owen var det nästan bara för mycket, nästan på gränsen till skrattretande vilket var riktigt synd. Som sagt, utgångsläget var upplagt för ett riktigt bra avsnitt med intressant bakgrundsinformation men det gick inte så bra denna gång.
Att alla sedan skulle överleva explosionerna i byggnaden var också rätt löjligt, visst, jag är glad att alla inte strök med, för då skulle ju serien vara slut men dom kunde ju kanske ha gjort det hela lite mer trovärdigt om inte annat.
Det ska bli intressant att se vad dom hittar på i sista avsnittet. Som det är nu känns det som en bra väg att gå när det gäller vidare utveckling av serien. En miniserie med ett antal avsnitt känns bättre än en hel säsong på 13 avsnitt då hela serien känns rätt ojämn.
Edited by Cartman, 22 September 2008 - 13:05.