Jump to content

Photo

Födelsedagstrådar

• Please log in to reply
131 replies to this topic

Poll: Födelsedagstrådar (28 member(s) have cast votes)

I OT eller TF?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#126 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 December 2008 - 23:29

Oj då :upset:

Skär du lök så här sent på kvällen? ;)

#127 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 18 December 2008 - 00:25

Oj då :upset:

Skär du lök så här sent på kvällen? ;)

Jag skär inte lök. Jag blår lök. :)

Edited by Supertreck, 18 December 2008 - 00:27.

#128 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 December 2008 - 13:21

Blår? :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#129 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 December 2008 - 13:22

Kan väl ge mina 50 öre om hela födelsedagstråd-hysterin;

Jag förstår inte ens varför det dök upp, då det i mitt tycke har funkat bra som det varit hittills. En tråd, eller flera är väl hipp som happ egentligen, för som nämnts tidigare; använder man bara Portalen (dags att göra den till förstasida kanske? ;) ) så ser man om tråden uppdaterats och så var det med det. Men jag kan förstå de som vill hålla det mer speciellt genom flera trådar. Nöje före funktion, och allt detdär. Även om jag personligen inte är så mycket för födelsedagar generellt sett, då jag mest ser det som att ytterligare ett år flugit förbi och man har missat göra alldeles för mycket

Sen om flytten av tråden/trådarna är jag likgiltig mellan de två alternativen, därav min röst till "spelar ingen roll", men beslutet om att slå ihop det med presentationsforumet och göra det till ett community-forum låter som en bra idé jag gärna ger :thumbsup: till.

Så, mina 50 öre blev till 20 kr, men men. Så är det.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#130 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 18 December 2008 - 21:05

Kan väl ge mina 50 öre om hela födelsedagstråd-hysterin;

Jag förstår inte ens varför det dök upp, då det i mitt tycke har funkat bra som det varit hittills. En tråd, eller flera är väl hipp som happ egentligen, för som nämnts tidigare; använder man bara Portalen (dags att göra den till förstasida kanske? ;) ) så ser man om tråden uppdaterats och så var det med det. Men jag kan förstå de som vill hålla det mer speciellt genom flera trådar. Nöje före funktion, och allt detdär. Även om jag personligen inte är så mycket för födelsedagar generellt sett, då jag mest ser det som att ytterligare ett år flugit förbi och man har missat göra alldeles för mycket

Sen om flytten av tråden/trådarna är jag likgiltig mellan de två alternativen, därav min röst till "spelar ingen roll", men beslutet om att slå ihop det med presentationsforumet och göra det till ett community-forum låter som en bra idé jag gärna ger :thumbsup: till.

Så, mina 50 öre blev till 20 kr, men men. Så är det.

Förstår fortfarande inte vad problemet är när du talar emot det. Lite knott är väl inte hela världen?

#131 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 19 December 2008 - 15:51

Varför skapades det ett till alternativ när det var mellan två helt andra som vi skulle rösta? Omröstningen känns ju inte så aktuell längre och det känns även trist att ens röst inte räknas om man nu ska komma på flera alternativ och gå ifrån den ursprungliga planen. Tycker det vore bättre att hålla sig till någon av dom två som har varit uppe tidigare än att komma på ett till (vem har sagt att det stannar där, det kan ju uppkomma 2-3 stycken till?). Eller som någon skrev tidigare i tråden. "Att göra en höna av en fjäder"

Känns rätt meningslöst att rösta om saker rörande ändrigar på detta forum framöver om man sedan inte kommer ta hänsyn till det. Hoppas att den som fattar det slutgiltiga avgörandet gör det rätta, att lyssna på alla. Inklusive dom som kanske bara har röstat och inte skrivit något i tråden, men hoppas kunna påverka ett val genom sin röst.

#132 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 19 December 2008 - 22:43

Varför skapades det ett till alternativ när det var mellan två helt andra som vi skulle rösta? Omröstningen känns ju inte så aktuell längre och det känns även trist att ens röst inte räknas om man nu ska komma på flera alternativ och gå ifrån den ursprungliga planen. Tycker det vore bättre att hålla sig till någon av dom två som har varit uppe tidigare än att komma på ett till (vem har sagt att det stannar där, det kan ju uppkomma 2-3 stycken till?). Eller som någon skrev tidigare i tråden. "Att göra en höna av en fjäder"

Känns rätt meningslöst att rösta om saker rörande ändrigar på detta forum framöver om man sedan inte kommer ta hänsyn till det. Hoppas att den som fattar det slutgiltiga avgörandet gör det rätta, att lyssna på alla. Inklusive dom som kanske bara har röstat och inte skrivit något i tråden, men hoppas kunna påverka ett val genom sin röst.

Men vad har du emot ett SFN-Community? Visst gör det omröstningen meningslös, men det nya alternativet är betydligt mer konstruktivt än de tidigare förslagen. Grattistrådarna uppgraderas, OT renodlas till diskussion och sist men inte minst forumet utvecklas och får ett community. Det är en win-win-situation, eller vilka är så fall förlorarna på det förslaget? Please explain My Lord ;)