Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)
Posted 03 November 2009 - 19:13
Strategguide? Vi får se. Som, du säger - inte på första igenomspelningen i alla fall.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 November 2009 - 16:14
MEN idag fick jag också mail att min CE har skickats!!!
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 November 2009 - 23:59
Så nu är jag en bit in i spelet och måste säga att det känns riktigt bra det här. Definitivt fångande spel.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 November 2009 - 14:55
Edit: Så, då var det rättat. De hade lagt den i grannens postlåda.
Edited by Crusader, 05 November 2009 - 15:28.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 November 2009 - 20:48
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 November 2009 - 22:11
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 05 November 2009 - 22:24
Tog du Dalish eller City?
Vad heter du på social.bioware.com så man kan ta sig en titt på din karaktär?
Edited by Crusader, 05 November 2009 - 22:29.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 November 2009 - 00:27
Själv spelar jag igenom Dwarf Commoner (Fighter - som av en slump har drag av en rogue
Mitt Bioware nick är: NateTraveller - Känn er fri att adda mig där.
Posted 06 November 2009 - 00:44
En liten varning för er som spelar på konsollen - det verkar som om det är problem med DLC achievementsen. De räknas in i spelet, men räknas ännu inte in på din totala Gamer Score. Jag sparar att göra dem för tillfället av den anledningen. Hoppar nog helt över dem under första genomspelningen.
Posted 06 November 2009 - 01:51
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 November 2009 - 09:21
Edit: flyttade mer DA:O-specifika inlägg hit från Vad spelar du just nu-tråden. Diskussionen blev lite rörigare, men det blir lättare för framtiden tror jag.
Edited by Fiskrens, 06 November 2009 - 09:28.
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 06 November 2009 - 11:17
Posted 06 November 2009 - 12:38
Men min Avatar är iallafall på min karaktär.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2009 - 13:59
Jag prövade att deleta alla mina övriga karaktärer i spelet så bara min huvudkaraktär är kvar men likt förbaskat så uppdaterar den inte.
Edited by Crusader, 07 November 2009 - 14:00.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 November 2009 - 11:35
BTW - nu ska alla achievements från DLC:erna fungera också.
Själv har jag spelat igenom spelet med min Dwarf Fighter Commoner och jag får säga att det helt klart var en trevlig omröstning. Jag väntar dock med att tala djupare om det, innan fler spelat klart det. Spelar just nu på en City Elf Rogue och påbörjat en Human Noble Fighter, men den sista verkar bugga så hårt i origin-storyn att jag troligen får starta om den sen. Dörren jag ska igenom vägrar att öppna sig och efter att kollat upp det hela på nätet verkar det som jag gjort allt som skulle göras och att fler haft samma problem.
Posted 08 November 2009 - 12:09
Lite andra frågor: vilken svårighetsgrad väljer ni? Kör själv på "normal" och tycker den känns lagom: om man ger sig in i fajter på fel sätt får man totalspö (körde nog striden mot Ogre i början sisådär 10+ gånger...) men med rätt taktik och lagom detaljstyrning gör det smidigt.
Taktik tycker jag är riktigt kul, men svårt att få bra. Lade t ex snabbt in autohealing på alla snubbar men märkte "ett litet" fel när alla mina potions tog slut i ett huj: hade ställt gränsnivån på <90% istället för <10%
Posted 08 November 2009 - 14:50
Fortfarande så har den inte uppdaterat. Enligt Social-sidan så har jag 0 karaktärer trots att senaste uppdateringen var kl 11 idag.
Undrar om det kan bero på att min första karaktär var på en annan gametag av misstag. Jag har raderat den samt alla spår av spelet från den gametagen.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 November 2009 - 20:20
Själv spelar jag alltid spelen på lättaste svårighetsgraden (det enda som får mig att höja den är om det finns achievements för att klara dem på högre svårighetsgrad, vilket det inte fanns). Jag spelar inte spelen för att känna mig skicklig (det klarade jag av då jag var barn
(Eftersom jag spelar på Causal hade jag egentligen ett ställe där jag var tvungen att gå in och hårdstyra taktiken och det var på Broodmother - men det finns svårare strider, t.ex. mot Andraste som jag klarade med min extremt kombatanta grupp, men som min nuvarande roguegrupp inte hade en chans mot.
Posted 08 November 2009 - 20:27
Handlar inte om det, utan om att hitta en lagom utmaning. Att spela på en för enkel nivå tar bort mycket av nöjet, val av skills och talents t ex spelar ingen roll om man ändå enkelt vinner allt.Jag spelar inte spelen för att känna mig skicklig (det klarade jag av då jag var barn
), utan spelar för storyn.
När det gällde Ogren hade jag helt enkelt fel taktik: för lite DPS och då hann den alltid döda mina karaktärer, en efter en. När jag väl bestämde mig för att bomba gick det som smort.
Posted 09 November 2009 - 20:18
Handlar inte om det, utan om att hitta en lagom utmaning.
Och så skriver du ändå exakt det jag menar.
Man spelar inte spel för att de ska vara utmanande - man spelar dem för storyn. Eller så, gör jag i alla fall.
Posted 09 November 2009 - 23:34
Första intryck: gillar det helt klart. Snyggare än väntat (kanske iom att jag kan maxa grafiken). Bra kombination av taktik och action, man kan verkligen gräva ned sig i taktiken för sina gruppmedlemmar.
Några saker stör mig: man hör inte sig själv (som i Mass Effect), det kan ibland vara oändligt mycket dialog för att komma framåt (även om den oftast är intressant). Sedan blir jag lite sur på hur man kan påverka medlemmar: Morrigan blir ständigt sur på mina val, fast det beror väl på att jag är så "ädel", när vi var i Redcliffe klagade hon på att jag aldrig frågade henne, men det hade jag ingen möjlighet till innan - och fick minus på relationen
Posted 10 November 2009 - 02:22
Jag håller med ang.utmaning. Klart man vill ha en utmaning annars blir spelet tråkigare. Visst, handling kommer först men helst i bra kombination med utmaning och själva gameplay. Ibland blir jag lite trött på allt snack och njuter av att springa genom fiende infesterade ruiner och slåss.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 November 2009 - 21:55
Sambon har köpt Dragon Age till PC och testade nyligen.
Spelar Dalish Elf & tyckade det var roligaste i början då man kunde skapa figuren.
Alltså ändra hårfärger, utssende ect.
Hade svårt med första demonbossen, i slott tornet. Tog en tid innan man fattade galoppen vad man skulle göra för att vinna
Har en förmåga att gå vilse eller vela runt så det tar längre tid att göra klart uppgifter.

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 12 November 2009 - 22:12
Jag har just gjort Redcliff uppdraget med att ta sig in i slottet och där man kunde välja mellan att döda pojken, offra någons liv för att rädda pojken eller åka till Magi tornet och be dem om hjälp, vilket i sig spinner över till main quest uppdraget att få deras hjälp. Så jäkla smart designat det här spelet och hur uppdrag sammanknyts med varandra ibland. Verkligen ett wow moment.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 November 2009 - 13:10
Angående Redcliffe: det var inte så smart karaktärsmässigt att inte gå till magikerna , tror jag: hur man än gjorde av de andra alternativen verkade man göra någon av ens kompanjoner sur. Blir tvungen att lira det igen för att prova andra vägar. Fast just där saknade jag faktiskt lite interaktion med personerna: skulle ha velat veta vad de tyckte innan jag tog beslutet. Jag hade velat kolla med Morrigan om hon ville, innan jag skickade in henne i "Fade". Alistair hade ingenting att säga under tiden, men var skitförbannad efteråt.Jag ÄLSKAR det här spelet!
![]()
Jag har just gjort Redcliff uppdraget med att ta sig in i slottet och där man kunde välja mellan att döda pojken, offra någons liv för att rädda pojken eller åka till Magi tornet och be dem om hjälp, vilket i sig spinner över till main quest uppdraget att få deras hjälp. Så jäkla smart designat det här spelet och hur uppdrag sammanknyts med varandra ibland. Verkligen ett wow moment.
Håller just på med dvärgarna nu, och gillar - trots allt - valen där också även om det kändes enklare; mer åt "enkla & lätta vägen eller svåra & rätta".