Jump to content

Photo

Diskutera årets film 2008

• Please log in to reply
501 replies to this topic

#126 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 January 2009 - 21:25

Gjorde du? Batman räddade ju 7st.
Du vet lördag kväll och dålig fantasi :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#127 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 January 2009 - 21:33

kanske jag som är för trött efter jobbet idag. :skull:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#128 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2009 - 21:44

Nej, jag uppfattade samma sak. 9 uppsökte ruinerna. Av dem lyckas bara Batman rädda 7. Och så 2 som inte hittas.
Ruin 9, Batman 7, Blankröster 2.

Hade det inte varit för att jag sett att det var omöjligt så hade jag trott att så var fallet. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#129 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2009 - 21:55

Som jag fattade det: 9 röstande, Batman fick 7 och 2 blev ruinerna trogen. ;)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#130 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2009 - 22:10

Hade du tolkat det så också om du hade ingen aning om hur folk hade röstat eller var deras intressen låg? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#131 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 January 2009 - 22:13

9 röstande, Batman fick 7 och 2 blev ruinerna trogen.

Precis så var tanken med min dåliga fantasi :P
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#132 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 31 January 2009 - 22:17

Sluta gnälla nu, det är svårt att komma på nya lustiga sätt att återge resultatet på varannan dag. Ibland orkar man inte. :P

Edited by Wylie Times, 31 January 2009 - 22:36.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#133 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 February 2009 - 19:25

Jäkla groda! :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#134 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 February 2009 - 19:30

Jaha, mitt fel plötsligt? Kan väl inte hjälpa din usla filmsmak. ;)
*Hockey och superhjältar*

#135 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 February 2009 - 19:33

Baserat på titlarna i den här omgången skulle man kunna anta att Georgia har tagit över forumet från Peak...

:whistle:

Nu avslöjade du ju min plan :evil:

:lol2:

Edited by Georgia, 01 February 2009 - 19:33.

#136 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 February 2009 - 19:35

Georgia Rule RULES!!! :thumbsup: Hoppas den vinner. :)
Måste säga att jag är förvånad att så få verkar ha sett dessa guldklimpa.

Edited by Crusader, 01 February 2009 - 19:37.

-Sora, Kingdom Hearts

#137 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 February 2009 - 00:16

Jaha, mitt fel plötsligt? Kan väl inte hjälpa din usla filmsmak. ;)

:lol2:

Värt att påpeka är att ingen av filmerna är någon höjdare, men av två onda ting väljer man den som är minst dålig. ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#138 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 February 2009 - 09:41

Där håller jag faktiskt i alla fall nästan med dig, men jag tyckte Hulken var lite bättre än väntat, och hellre en superhjälte än Rambo any day. ;)

#139 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 February 2009 - 14:41

Har inte hunnit se någon av filmerna i dagens duell så jag kunde ju rösta blank.
Men jag kunde inte motstå att rösta på mig själv :lol:

#140 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 February 2009 - 14:53

Där håller jag faktiskt i alla fall nästan med dig, men jag tyckte Hulken var lite bättre än väntat, och hellre en superhjälte än Rambo any day. ;)

Men Rambo är ju en tvättäkta superhjälte. Punisher är ju en blek kopia av honom. ;)

#141 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 February 2009 - 14:57

Egentligen kom ju Puh-nisse någon gång på tidigt sjuttiotal, så frågan är hur rätt du har där. Och dessutom gällde det Hulken vs. Rambo. ;)

#142 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 15:01

Men boken "Firstblood" (som filmen Rambo bygger på) kom ut 1972, 2 år innan Punisher gjorde entré i Amazing Spiderman. (Om jag inte fått det om bakfoten).

First Blood (novel)
Punisher
Hulk (comics)

Edited by XC, 02 February 2009 - 15:02.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#143 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 February 2009 - 15:17

Ja, det är sant. Men var verkligen Rambo ett sådant populärkulturellt begrepp när boken kom? Filmatiseringen kom väl några år senare och den bild vi i regel har av Rambo bygger väl mer på hur han varit i andra till fjärde filmen? Har ingen fakta att backa detta, så spekulerar bara. Men jag tror inte direkt att Puh-nisse var en "ripoff" av Rambo, men säkert inspirerad av andra saker.

#144 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 February 2009 - 15:28

Rambo framställs aningen annorlunda i boken (jag har faktiskt mer eller mindre läst hela boken) men det är mer på ett mentalt plan och jag minns inte hur han beskrevs rent fysiskt. Och ärligt så vet jag inte hur boken mottogs när den släpptes, men visst är det filmerna som i mycket gjort den populär. Jag ville mest bara påpeka att Rambo faktiskt var först.

fqq5BYam.jpg

#145 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 February 2009 - 15:31

Har läst boken, och visst var den först. Men det är absolut en annorlunda Rambo i boken än filmerna. Han är ganska annorlunda i första filmen gentemot de andra också iofs.

#146 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 February 2009 - 15:57

Tyckte att John Rambo var en riktigt bra actionfilm(speciellt gillade jag hur den var rå-R Rated jämfört med andra actionfilmer som nästan alltid numera är PG-13, Die Hard 4 som PG-13 var det mest motbjudande), är besviken att jag inte hann rösta där. Skulla ha röstat på den hellre än Hulken.

Läste Rambo någon gång när jag var 15 och har för mig att han är lite mer psykad där, och käkar typ fåglar har jag för mig. Finns väl tonvis med karaktärer som är likadana som Punisher. Har för mig att Peak har för flera år sedan nämt någon bokserie, alltså kioskböcker med en karaktär som är väldigt lik Punisher, och säkert varit en karaktär Marvel inspirerats av.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#147 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 February 2009 - 16:02

Ja, känner också igen det där med bokserien. Kan det ha varit Remo? Vet inte, men något i den stilen, kanske Marc Bolan? Men tur att du inte hann rösta där, Jani. ;)

Tilläggas bör att jag inte hade något emot Rambo, men tyckte om Incredible Hulk mer helt enkelt.

#148 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 February 2009 - 16:50

Hade egentligen tänkt att se No country for old Men innan jag röstade men eftersom den ser ut att gå vidare i vilket fall som helst kan jag ju se den senare :)

Winter is Coming

#149 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 February 2009 - 16:53

Kul att TIH gick vidare. Helt klart en av förra årets positiva överraskningar (som Iron Man) och bra mycket bättre än Rambo iaf. Även kul (men väntat) att TDK gick vidare.

Bara att hoppas att No Country for Old Men också går vidare. Sjukt bra film. :)

#150 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 February 2009 - 17:04

Båda filmerna var extremt bra men Rambo är Rambo och snäppet bättre IMO. :) Verkligen synd att han inte gick vidare. :(
Och verkligen synd att så få har sett Georgia Rule och att den inte går vidare. dubbel :(
-Sora, Kingdom Hearts