Fotbollssäsongen 2009
Posted 10 October 2009 - 21:12
Winter is Coming
Posted 10 October 2009 - 21:26
Posted 11 October 2009 - 08:21
Jag vill också försvara Lagerbäck lite: han har ju faktiskt redan påbörjat föryngringen på ett som jag tycker bra sätt, nämligen gradvis. Jämför med "hjältekaptenen" Tommy Svensson, som var mycket mer sentimental. Fördelen (om det finns någon) med att missa kvalet är att det kanske inte blir någon i "egna gänget" (typ Roger(?) Andersson) som tar över utan man faktiskt satasr på någon helt ny.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 October 2009 - 10:27
Kan inte låta bli att vara glad trots att Sverige förlorade mot Danmark, för det betyder ju att Lagerbäcks terrorvälde äntligen är över! Hoppas som fan bara att de inte tar den enkla vägen och gör Roland Andersson till förbundskapten iställlet! Jag vill se nytt friskt blod och ingen trött 55-åring ala Svennis eller Hasse Backe!
Instämmer till fullo! Det var nog en vanlig tanke igår kväll, strax efter att besvikelsen lagt sig dyker en hoppfull tanke upp om att detta är det definitiva slutet för epoken Lars-Tommy/Lagerbäck. Tack för överlag trevlig underhållning på kvalmatcherna under åren, men när vi väl kommit till slutspelen så har det endast varit gruppspelsmatcher därefter tack & hej för Sverige oavsett vilka internationella storstjärnor vi har i truppen.
Jag skulle gärna se Svennis, Backe eller varför inte någon utländsk tränare för landslaget. Tyvärr är väl det för dyrt för fotbollförbundet, men varför inte tänka lite nytt såsom att ge en gammal spelare chansen att leda laget. T ex Roland Nilsson eller det mer populistiska valet Glenn Strömberg
Trist nog är Roland Andersson den givna kronprinsen i Lars-Åke Lagrells ögon. Ännu en person som suttit för länge på sin post och hindrar förändring.
Edited by Walker, 11 October 2009 - 11:03.
Posted 11 October 2009 - 15:34
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 October 2009 - 17:12
Posted 11 October 2009 - 21:58
Jag hoppas du menar Jörgen LennartssonTror nog att om det är någon från de egna leden som är aktuell så är det Benny Lennartsson
Han är inte dumt namn alls till förbundskaptensposten, enda nackdelen är väl hans lilla erfarenhet av internationell fotboll på seniornivå då. Men ett intressant namn i alla fall och oddsen är väl inte jättehöga på att det blir just han som blir vår näste förbundskapten
Winter is Coming
Posted 12 October 2009 - 05:46
Posted 14 October 2009 - 23:07
Winter is Coming
Posted 15 October 2009 - 10:07
Jag ser gärna Torbjörn Nilsson som förbundskapten, ett namn som det inte pratas om i media, men som jag tror förbundet har på sin lista. Det eller en utländsk tränare vore i min mening rätt väg. Svennis känns fantasilöst och ska han bara vända ryggen åt Notts Co (som Campbell)? Backe, visst, skön snubbe, men inte mitt förstaval. Jörgen Lennartsson har gjort bra ifrån sig i U21, men är det läge för honom nu? Nåväl, vi får väl se, förbundet gör ju som de vill ändå och ett utländskt namn stenvägrar de ju i alla fall.
RH: Menar du att nästa förbundskapten skulle göra en Aragones och vägra ta ut Zlatan? Det hade varit något.
Edited by dukeofnewyork, 15 October 2009 - 10:08.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 15 October 2009 - 13:03
Nä, tror han menade att Zlatan själv sade någonting i stilen av "Vi får se om jag fortsätter, beror på vem som blir förbundskapten"RH: Menar du att nästa förbundskapten skulle göra en Aragones och vägra ta ut Zlatan? Det hade varit något.
Tyvärr har har vi inga Villa eller Torres, så vi får nog ta ut de bra anfallare vi har. Men nog finns det ett och annat att lära sig av Aragones som ju faktiskt lett ett relativt ungt lag hela vågen till mästerskapsvinst, genom att konsekvent ta ut de som passade (och följde) hans system, hans sätt att spela och hans lag detta oavsett hur stora stjärnor de är eller var i sina klubblag.
Posted 16 October 2009 - 02:05
Ja det var så jag menadeNä, tror han menade att Zlatan själv sade någonting i stilen av "Vi får se om jag fortsätter, beror på vem som blir förbundskapten"
RH: Menar du att nästa förbundskapten skulle göra en Aragones och vägra ta ut Zlatan? Det hade varit något.Tyvärr har har vi inga Villa eller Torres, så vi får nog ta ut de bra anfallare vi har. Men nog finns det ett och annat att lära sig av Aragones som ju faktiskt lett ett relativt ungt lag hela vågen till mästerskapsvinst, genom att konsekvent ta ut de som passade (och följde) hans system, hans sätt att spela och hans lag detta oavsett hur stora stjärnor de är eller var i sina klubblag.
Winter is Coming
Posted 17 October 2009 - 20:30
Winter is Coming
Posted 18 October 2009 - 12:03
Posted 18 October 2009 - 21:15
Posted 18 October 2009 - 22:22
Winter is Coming
Posted 19 October 2009 - 12:12
Själv har jag inget lag som jag följer. Men hjärtat klappar ju alltid lite extra när det går bra för dom lokala lagen i en viss sport.
Posted 19 October 2009 - 18:03
Sen för att försökta trösta Djurgårdare och Hammarbyare så kanske en liten sejour i superettan inte gör så mycket, Malmö FF och AIK kom tillbaka som mycket starkare lag efter att ha varit där och vänt. En kris kan rensa lite ibland.
Posted 20 October 2009 - 11:31
Posted 20 October 2009 - 14:40
Winter is Coming
Posted 20 October 2009 - 16:40
Men viktigast av allt är att Blåvitt hakade på AIK igår, jag trodde faktiskt inte på en seger, och den bärgades minst lika mycket av räddande änglar som Ragnar Sigurdsson och Kim Christensen som målskytten Thomas Olsson. Sak samma, det är en styrka att vinna även de matcher man inte dominerar, och tre poäng är tre poäng är tre poäng. Målskillnaden är ju enormt bra, men fortfarande en ynka pinne bakom AIK alltså. Ska det avgöras i sista omgången trots allt? IFK börjar få tillbaka viktiga pjäser nu igen, och det är starkt att ha hängt kvar i guldstriden trots skador och avstängningar nu på slutet. Annars är det lite irriterande att Elfsborg biter sig fast, och vad har hänt med Örebro? Ett tag yrades det lite om en guldchans här i stan, men nu är ÖSK inne i en riktig svacka.
Posted 20 October 2009 - 16:49
Winter is Coming
Posted 20 October 2009 - 16:55
Absolut. Finns omröstningar om han är Sveriges störste fotbollspelare genom tiderna. Riktigt så långt vill jag inte gå - omöjligt att jämföra alla, men en av de största är han definitivt.Väntat, han har gjort sitt. Han ska hyllas för sina insatser inom svensk fotboll!
Och nu blir det nyheter:
Svennis stoppas av ägarna
”Ägarna satte stopp för min idé”
Sven-Göran Eriksson tvingas tacka nej till jobbet som svensk förbundskapten.
Det beskedet fick Lars-Åke Lagrell i dag.
– Svennis har nu meddelat att med tanke på det kontrakt han har med Notts County så har han ingen möjlighet att ta över landslaget, säger Lagrell till förbundets hemsida.
Posted 20 October 2009 - 17:39
Posted 25 October 2009 - 16:51
Winter is Coming