Jump to content

Photo

Senaste sedda film 2

• This topic is locked This topic is locked
540 replies to this topic

#126 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 July 2009 - 18:36

Såg Brüno igår på bio. Som alla hans grejer så tycker jag att det är roligare att se i typ 5-10 minuters snuttar på TV eller youtube. Inte för att det är tråkigt, utan för att det bara är så jäkla pinsamt. Jag garvade högt några gånger, intressant också de poänger han tar fram om t ex homofobin i USA och speciellt i södra delen av det landet.De roligaste grejerna är de som inte är fejkade/skrivna manus till, "intervjun" med konservative politikern Ron Paul, och sen senare med terroristledaren Ayman Abu Aita, de är rakt av briljanta. Fins massar av dansande könsorgan och diverse andra seksleksak och anusrelaterade skämt i den som är kul ett tag men blir kanske något tröttsamt när det verkar vara det enda Brüno/Cohen har i huvudet.

Bitvis riktigt jäkla roligt.

Edited by super85, 12 July 2009 - 18:36.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#127 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 July 2009 - 17:16

Såg Directors Cut versionen av Watchmen och skrev lite tankar om det på recensions-tråden

http://www.scifinytt...?showtopic=8796
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#128 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 July 2009 - 18:52

Transformers Revenge of the Fallen
Riktigt j***a bra! Mer action, explosioner, transformers och än mer episk! Ryser fortfarande vaje gång Optimus Prime pratar :D De enda egentliga negativa med filmen är ju humorn som ibland är smått osmaklig och opassande. Och de faktum att ibland är dialogen hyperaktiv och det går så snabbt att man knappt hinner med, autobottvillingarna var inte så extremt jobbiga som jag hört, lite småirreterande men inget jag störde mig på så mycket. Och vissa autobots fick extremt lite screentime (t.ex Arcee varför var hon med överhuvudtaget?) Däremot mer Megatron och Starscream! :thumbsup: CGI var i yttersta världsklass inte oväntat men ändå. Och storyn var överlag precis vad jag förväntat mig, jättebra d.v.s. En film jag kommer att se många många gånger :D
10/10

Winter is Coming

#129 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 July 2009 - 13:49

The Karate Kid, Part II (1986)
Efter succen med den första filmen så låter man nu mytologin gå tillbaka till rötterna med Miyagis döende far. Helt OK story som kanske är mer en västerländsk tolkning av det japanska Okinawa. Kärlekshistorien mellan Daniel och Kumiko är kanske inte är i närheten så intressant som den mellan Yukie och Miyagi. Köper inte helt varför Ali och Daniel gör slut, vet inte om den alternativa Europa-historien (som man kan läsa om på IMDb) skulle ha funkat bättre heller. Musiken är bra rakt igenom, Bill Conti har lyckats bra. Visuellt är den sparsmakad - kanske därför den funkar bra fortfarande. Precis som i ettan så är inte 80-talet så påträngande. Som yngre gillade jag "slutstriden" men storm-scenen har ändå alltid varit lite av en favorit. Den är inte lika stark som ettan, men funkar riktigt bra som uppföljare. -- BRA.

Uppföljaren är bättre än den första filmen och i min mening även den bästa delen av dom alla. Jag gillar att man tog steget vidare och låter filmen utspela sig på Okinawa, dels för att knyta an till karatens bakgrund men även för att utvecka Mr. Miyagi lite mer. I och med att man gör det så tycker jag att man även utvecklar hans relation med Daniel. Utöver det så är handlingen riktigt fin och tänkvärd, minus ett par suspekta scener. Speciellt den där Daniel ska krossa isblock i en bar och alla dyker upp på ett och samma ställe samtidigt. Okej för att Okinawa säkert inte är så stort men just den händelsen känns lite överdriven. Musiken är på topp, allt från dom klassiska 1980- tals låtarna man har med till den magiska panflöjten som passar in utmärkt till miljöerna man är i. Skådespelarna gör ett bra jobb och både Raplh och "Pat" lyfter sig från den första filmen. Sammantaget en riktigt bra film och något av en odödlig klassiker.

Edited by Cartman, 14 July 2009 - 13:50.

#130 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 July 2009 - 16:47

Watchmen
Helt j***a otrolig, jag saknar ord! Utförandet, regin, dialogen, actionscenerna, skådespeleriet, musiken! Enda minuset är väl att man saknade vissa grejer som Hollis Mason öde, mer om Rorscharchs bakgrund och lite andra småsaker men inget stort precis. Alla skådespelarna gör ett fantistiskt jobb i synnerhet Jackie Earle Haley och Billy Crudup men egentligen kan jag väl nämna alla. Hatten av för Zack Snyder som vågade, kunde och ville göra Watchmen rättvis på vita duken. Kanske hade den inte det slut som jag hoppats på men det visste jag ju egentligen innan så det stör mig inte nämnvärt. Tror och hoppas att directors cut-versionen kommer ge mig det sista jag saknande. Behöver jag säga mer? Jo en sak, ÅRETS FILM! :thumbsup:
10/10

Winter is Coming

#131 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 July 2009 - 23:50

Barnhemmet/El Orfanato
Ganska bra spansk skräckis som jag antar de flesta har sett nu, dock inte jag. Den skulle vara väldigt skrämmande hade jag hört men det kanske bara är jag som inte reagerar på sånt längre (såg den ihop med morsan som hoppade högt ett par gånger dock :lol: ) Bra skådespelare och en ganska intressant story.
7/10

Lakeview Terrace
Thriller om ett nyinflyttat gift i ett område där en polis bor (Samuel L Jackson) som har mycket regler och fördommar mot vita som är ihop med svarta som det nyinflyttade paret är. Blir snart rent obehagligt när polisen börjar terrorisera dem. Patrick Wilson som spelade Dan Dreiberg/Nite Owl II i Watchmen har huvudrollen. Hyggligt spännande men inget minnesvärt.
7/10

Til lies to us Apart
En kvinna anlitar en privatdetektiv för att spionera på sin man som hon misstänker är otrogen och privatdetektiven är en minst sagt otrevlig person som börjar förfölja henne. Som ett avsnitt ur Våra bästa är eller Glamour fast längre och mycket sämre. Tråkig och förutsägbar story med riktigt uselt skådespeleri, sämsta film jag sett på länge.
Klarar sig undan sämsta betyg p.g.a privatdetektivens överspel som oftast blir komiskt.
2/10

Winter is Coming

#132 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 July 2009 - 12:41

The Karate Kid, Part III (1989)
Den här filmen drog in 5 Razzie-award nomineringar när det begav sig (sämsta skådepelare, sämsta bi-roll, sämsta regisör, sämsta manus och sämsta film). Och låt oss vara ärliga, helt oförtjänt är det inte. Nu är jag ganska säker på att både Ralph Macchio och Pat Morita gör sitt bästa. Kanke till och med regissören. Men manuset är verkligen inte bra. Storyn/Mytologin tar verkligen några helt ologiska vändningar - som tex slitningen mellan Daniel och Miyagi. Hela situationen känns vriden ur led och den störtlöjliga intrigen där John Kreese utmålas som någon typ av Rambo och skyller sina problem på Daniel och Miyagi gör inte det hela bättre. (Gratis tips till Kreese: Försk undvika strypa dina egna elever). Och Terry Silver lär vara den fånigaste karaktären i hela trilogin (eller kvartetten om man räknar in den betydligt bättre Karate Kid 4). Mitt omdömme färgas dock lite av den nostalgiska kicken och att jag skattar de andra två filmerna högt. -- OK.

Kul trivia (kan inte fatta att jag erkänner det här) men jag kände igen "Bad Boy Barnes" och slog upp honom. Och visst är det möjligt att kag känner igen honom från smårollerna i V.I.P. (som jag sett en handfull avsnitt av) eller "The Nanny" och "Lois och Clark" (som jag ett det mesta av) men mest troliga är väl kanske att jag sett en scen eller två från den betydligt sämre serien "Glamour" där han spelar rollen som Deacon. :P

Edit: Jag kände igen Robyn Lively som spelade Jessica också - kan dock inte lista ut varifrån.

Jag tycker att filmen känns lite onödig om jag ska vara ärlig. Den för visserligen karaktärerna framåt men jag tycker att man redan har fått ett bra grepp om dom i dom två tidigare filmerna. Dock gillar jag att Daniel och Mr. Miyagi kommer ihop sig lite och att Daniel går sin egen väg och fattar några, för honom, ödesdigra beslut. Det har kanske varit lite för tillrättalagt i dom två tidigare filmerna men nu får Daniel stå på egna ben och lära sig livets hårda skola. Det som gör filmen sevärd i mina ögon är Thomas Ian Griffith som spelar Terry Silver. Han är inte någon spciellt bra skådespelare och karaktären är det inte mycket att orda om egentligen, men han brukar göra den här typen av roller bra och att han dessutom är duktig på kampsport gör inte saken sämre. Det här är en film man kan se om i samma veva som när man ser alla filmerna, men jag tar inte fram enbart den här filmen och ser om den (någonting som jag kan göra med del 1 och 2 när som helst).

#133 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2009 - 07:06

Ursprungligen så inledde jag mitt omdömme med: "Den här filmen funderar man varför den skrevs för iöht, bortsett från att krama ur de sista slantarna på konceptet dvs". Det föll bort någonstans runt kommentaren om Razzie awards. Jag håller med dig, det är ingen film man längtar efter och se.

Edited by XC, 17 July 2009 - 07:07.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#134 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 July 2009 - 00:48

Eagle Eye

En thriller om en kille och en tjej som plötsligt får telefonsamtal med en mystisk kvinnoröst som tvingar dem att göra som hon vill genom en förmåga att kontrollera allt elektroniskt.
Bra och spännande. Som omväxlings skull tycker jag faktiskt att huvudkaraktären kunde ha fått dö i slutet. DSet hade varit passande. Men jag hade inget mot slutet och jag gillade att huvudkaraktärerna inte startade någon romans och att de lite lurade en i slutet att tro det.

8/10

Edited by Crusader, 18 July 2009 - 02:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#135 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 18 July 2009 - 01:25

The Station Agent

Supergullig film om vänskap och ensamhet. Trots ett långsamt tempo kändes filmen inte seg, utan det var riktigt rolig och underhållande.

9/10

ETA: YAY!
Snubben som spelar huvudrollen i filmen har fått rollen som Tyrion i tv-serieversionen av ASOIAF! :thumbsup:

Edited by Restless, 18 July 2009 - 01:27.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#136 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 July 2009 - 22:00

The Man

Rolig (om än lite för töntig ibland) action-komedi om en Tandläkemedel-försäljare som av misstag blir indragen i olagliga vapenaffärer av en skum hård snut.

7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#137 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 July 2009 - 18:11

Voyage of the Unicorn (2001) | Kategori: Fantasy/Familjefantay/Familjefilm
Baserad på boken "Voyage of the Basset", mer eller mindre okej insatser både framför och bakom kameran. Musiken gillar jag, det är en ganska bra balans mellan pop och klassiskt fantasy-manér. Upplösningen känns ihop rafsad, och jag tycker det känns väldigt avkapad. Blev dessutom lite besviken på hur Medusa porträtterades, lite mer hade man väl kunnat anstränga sig? Även om fighterna känns överkordinerade och att storyn hålls tillbaka lite för de allra minsta så tycker jag den är helt OK, för att vara familjefantasy iaf. -- OK.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#138 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 July 2009 - 23:39

Rouge / Territory

En båt med Krokodil-turister ser en nödsignal och åker för att undersöka. Men snart inser de att de givit sig in på en gigantisk Krokodils revir och den är inte alls glad. De har bara 2 val: Stanna kvar och möta en säker död eller ge sig ut i vattnet och simma för sitt liv.
Nog en av de bästa Krokodil filmer jag har sett. Kuslig, spännande nagelbitare. Inte alls en vanlig skräckfilm då den har fantastisk regi (Greg Mclean, som gjorde "Wolf Creek") och är väldigt vackert filmad och snyggt regisserat. Specialeffekterna är bra och musiken kusligt spännande. Och att man inte ser Krokodilen fören i slutet gör det hela destu bättre.
Slutet var, till skillnad från Wolf Creek, riktigt bra och överaskande. Jag gillade speciellt att så många överlevde istället för det vanliga med att det bara blir 1-2 överlevande.
Det här var filmen som Michael Vartan lämnade "Alias" för att vara med i.

9/10
-Sora, Kingdom Hearts

#139 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 July 2009 - 01:38

Vacancy

Ett bittert gift par kör vilse i skogen och blir tvugna att ta in på ett ensligt Motell när deras bil går sönder. Men på Motell rummet hittar de en snuff-film som verkar vara filmad i samma rum som de är i och en katt & råtta lek börjar.
En till nagelbitare. Spännande även om de kunde ha valt en bättre skådespelare till mördaren.
Slutet vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Det är väl rätt OK. Men det är svårt att fixa bra slut till den här typen av thrillers.

8/10
-Sora, Kingdom Hearts

#140 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 July 2009 - 22:56

Hudson Hawk

Påhittige Gentlemannatjuven Hudson Hawk kommer ut ur fängelset och planerar att leva ett lagligt liv. Men han hinner inte långt fören både hans övervakare, maffian, CIA och Engelska maktgalningar börjar tvinga honom att göra nya brott.
Klassiker. Helt flippad action-komedi. Lite väl toonig ibland men mycket underhållande också.
Onödigt med svordommar och blodiga scener för filmen förlorar en stor målgrupp, som säkert hade älskat filmen, där pga att vara rated R.

7/10
-Sora, Kingdom Hearts

#141 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 July 2009 - 01:30

Harry Potter and the Philosopher's Stone

Lika bra den här gången som de 3 tidigare gångerna. :P
Härlig stämning och underbara karaktärer.
Tyärr blev jag besviken på Blu-ray versionen. Tråkig meny-lös version med mindre extramatrial än DVD-versionen. Och specialeffekterna såg mindre imponerade ut i HD.

10/10 (Blu-ray 6/10)

Harry Potter and the Chamber of Secrets

Riktigt bra den här också. Speciellt mot slutet är det riktigt spännande och bra. Jag har svårt att tröttna på den.
Blu-ray versionen var inte mycket bättre här. Men här var iallafall det mycket enklarare att hitta deleted scenes än i DVD-versionen.

10/10 (Blu-ray 7/10)

Edited by Crusader, 22 July 2009 - 04:19.

-Sora, Kingdom Hearts

#142 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 July 2009 - 08:13

Harry Potter och Halvblodsprinsen | Kategorier: Fatasy/Ürban-fantasy | (XC har varit på Bio!)
Storyn kändes tightare och mer sammanhållen än i förra filmen (men jag kan behöva se om den för att vara helt säker). Äben om jag tycker det är lite synd att själva skolan får ge plats åt håltimmarna (så att säga). Filmen har (som den förra tex) inte särskilt många nyanser, utan huvudstoryn är tyvärr det som tar upp plats. Jag kan dessutom hålla med en del kritiker när de säger att Ron+Hermione=sant-intrigen känns konstruerad. I filmerna har det dessutom alltid funnits mer kemi mellan Hermione och Harry. Rent visuellt är det en snygg och övertygande film, och även musiken är bra (om än kanske inte direkt framträdande). -- BRA.

fqq5BYam.jpg

#143 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 July 2009 - 16:11

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Den sämsta av filmerna men det betyder inte att den är dålig. Väldigt mycket antiklimax över slutet bara. Dessutom är det brist på en riktig skurk i filmen anser jag.
Blu-ray versionen var inte nåt bättre än i första filmen. Jag hoppas verkligen att det blir bättre i de nyare filmernas Blu-ray version för den här tråkiga billiga snåla varianten är bara tråkig.

9/10 (Blu-ray 6/10)

Edited by Crusader, 22 July 2009 - 16:21.

-Sora, Kingdom Hearts

#144 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 July 2009 - 17:44

Jag tycker Fången från Azkaban är hästlängder bättre än Hemligheternas Kammare både som bok och film.

fqq5BYam.jpg

#145 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 July 2009 - 20:54

Jag tycker Fången från Azkaban är hästlängder bättre än Hemligheternas Kammare både som bok och film.

Jag tror du har nämt det innan för mig. :P Men det har väl med smakt att göra, antar jag. :)

Harry Potter and the Goblet of Fire

Den bästa av filmerna IMO. Spännande och brutal och slutet ger mig alltid tårar i ögonen.
Hade totalt missat (eller möjligen glömt) att David Tennant spelade filmens skurk.
Jag gillade inte alls att de satt ihop alla bortklippta scener till ett klipp och även den här Blu-ray versionen kändes fattig.

10/10 (Blu-ray 6/10)
-Sora, Kingdom Hearts

#146 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 July 2009 - 00:24

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Liksom de andra, riktigt riktigt bra. En aning kort bara opch komprimerad (medans de tidigare filmerna kändes som att de utspelade sig under ett år så känns den här som bara några veckor) och det känns som att de klippt bort allt "roligt" och kvar är bara de alvarliga mörka deppiga scenerna. Helt klart den mörkaste och nedstämndaste Harry Potter filmen. Ingen lek och glädje utan bara lidelse, deppande och grymhet.
Sådant gillar jag men jag måste säga att jag saknar lite den där roliga lekfulla oskuldfullheten som de tidigare filmerna hafde men jag kan förstå att det var svårt att få in i den här filmen och dess mörka story.
Men som sagt, riktigt riktigt bra. En av de bästa.
Men Blu-ray versionen var igen lite av en besvikelse även om den var av bättre kvalitet än tidigare.
Men nödvändigheten att dubba tycker jag är helt borta. Det här är ingen småbarnfilm precis och hela grejen med att dubba filmer från 11 år i Sverige (och 13 i USA) är onödigt. Känns mer som att de bara gör det av tradition nu.

10/10 (Blu-ray 7/10)
-Sora, Kingdom Hearts

#147 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 July 2009 - 23:04

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Helt underbart fantastiskt bra. Den bästa av filmerna hitils. David Yates gör ett riktigt bra jobb med att göra filmerna mer vuxna men samtidigt behålla känslan. Och tillskillnad från förra filmen så lyckas de med att blanda det mörka och alvarliga med lite lekfullhet och humor.
Känns lite underligt att se karaktärerna dricka öl och sprit, hångla och bete sig som ungdommar eftersom de scenerna tidigare blev bortklippta i tidigare filmer för att hålla filmerna på en mer barnvänlig nevå.
Och ÄNTKLIGEN börjar det röra på sig ang. Hermione och Ron, något jag har väntat på sedan andra filmen när man upptäkte klart att de hade känslor för varandra. Jag önskar bara att de faktiskt hade blivit ett par istället för som det slutade nu med att de är ihop bara det att Ron inte vet om det. :P Men nu vet jag man iallafall att det kommer bli dem.
Trots tidigare spoilad så blev jag överaskad över slutet. Jag hade uppfattat det som att Lucius skulle döda Dumbledore. Men jag undrar om inte Dumbledore beordrade Snape att göra det för att få skurkarna att lita på honom.
Blev lite nedstämd efter filmen. Nu är det bara 2 filmer till, sedan är det slut. :(
Men jag älskade iallafall varända sekund av den här filmen. Jag sätter till ett plus för att visa att jag tycker den är bättre än de andra filmerna som jag också gav 10. :D

10/10+
-Sora, Kingdom Hearts

#148 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 July 2009 - 16:44

Även jag har börjat se Harry Potter filmerna nu, för absolut första gången ska väl kanske tilläggas.

Harry Potter and the Philosopher's Stone
Den här filmen såg jag när den precis kommit ut för 7-8 år sen på dvd eller vhs vad det nu var på den tiden. Såg den i något berusat tillstånd och då dessutom inte ens från början. Nu har jag dock sett den i sin helhet för första gången och jag vart väl lagom imponerad. Den har ju sin charm och härliga karaktärer men storyn och skådespeleriet haltar något och den känns bitvis seg. Men på det stora hela en ganska bra film :)
7/10

Harry Potter and the Chamber of Secrets
Bättre än ettan, skådespelarna känns säkrare och storyn mer intressant och till skillnad från sin föregångare vart denna film bättre ju längre den pågick. Bra också att den inte var nått förutsägbar då slutet hade jag aldrig kunnat gissa mig till. Bra och välspelad :D
8/10

Edited by Rick Hunter, 24 July 2009 - 16:45.

Winter is Coming

#149 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 July 2009 - 23:39

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Det tar sig sakta men säkert, filmen börjar bra och fortsätter nästan lika bra hela vägen även om det även här känns aningen segt i mitten. "Tidsresan" är ju en grej som man som trekkie uppskattar mycket. Håller som underhållning i ca 2 timmar riktigt bra, flera bra nya skådisar också som t.ex Gary Oldman. Tummen upp på denna :)
8/10

Winter is Coming

#150 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 July 2009 - 14:26

Vad kul med en ny som uppskattar Harry Potter filmerna. :)
-Sora, Kingdom Hearts