Jump to content

Photo

Uppgradering...

• Please log in to reply
705 replies to this topic

#126 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 July 2009 - 11:40

Snacka om att jag hickade till när jag läte i min profil att jag postat "16,686 (10.67 per day)" (12000 någonting stod det nyss, tänkte jag). Måste vara Ten Forward posterna som plötsligt räknas in på något sätt.

Då måste du ha missat mitt inlägg om det någonstans i den här tråden :lol:

Edited by Georgia, 15 July 2009 - 11:41.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#127 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 July 2009 - 11:56

Idag ser det betydligt bättre ut än vad det gjorde igår. :)

Tack för att du fixade till spoilertaggarna Peak. Gillar även loggan du lagt upp. Passar in fint till färgen och layouten på forumet. :D

Edited by Cartman, 15 July 2009 - 11:56.

#128 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 15 July 2009 - 12:04

Supertreck: Det skall det göra, om det inte är så att du varit in i trådarna. Då syns de inte längre.

Man bör dock som sagt göra en "Mark Board as Read" en gång efter uppgraderingen för att den skall funka tlllfredställande.

Varför listas inte denna tråd i så fall som borde vara mycket aktiv tråd. Andra trådar som är flera timmar gamla listas
som inte alls ligger i närheten det senaste. Funktionen View New Content tycks ha en helt annan funktion som verkar gå efter
aktiviteten i trådarnas statistik för vad som är aktuellt. Alltså inte det senaste inlägget.

Det här tråden tycks inte ha tillräcklig statistik för att konkurrera dom andra trådar som kommer med på listan.

Postade ett inlägg här om dagen i en av mina egna trådar. Inte kom den med på listan. Folk borde ha upptäckt det
och evenuellt svarat. Efter denna stora förändring så blev det en total tystnad.
Det känns ju meningslöst som att posta ett inlägg ute i öknen där folk självmant måste gå
för att se om något nytt har kommit.

Edited by Supertreck, 15 July 2009 - 12:05.

#129 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 July 2009 - 12:10

Vill du se de senaste 24h mest aktiva trådar så finns det en separat litning för det Today's Active Content ("Dagens aktiva innehåll") (länk finns på forumlisningen, t.v. om "moderation team"). View New Content listar endast trådar med nya och olästa inlägg. Funkar det inte för dig så klicka på "Mark Board as Read" i VNC.

Oavsett vad andra tycker så gillar jag "View new content" som det funkar nu.

Edited by XC, 15 July 2009 - 12:12.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#130 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 July 2009 - 12:32

Jag gillar det också sedan jag fick det att fungera. Var "orolig" ett tag att man skulle mötas av en massa "icke nya" inlägg varje gång man loggade in men sedan jag nollställde allt så är det bara dom senaste gjorda inläggen som visas. Samt att jag även kommer till det aktuella inlägget och inte som tidigare till början av tråden. Så jag håller med dig, det är både smidigt och snyggt upplagt.

#131 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 July 2009 - 12:39

Jag gillar inte att man inte ser sidnummer och sånt, men eftersom det tydligen fixas i och med 3.0.1 så är jag nöjd så. Det ser för avskalat ut annars, och man får ingen riktig känsla av hur lång tråden är.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#132 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 15 July 2009 - 12:49

Vill du se de senaste 24h mest aktiva trådar så finns det en separat litning för det Today's Active Content ("Dagens aktiva innehåll") (länk finns på forumlisningen, t.v. om "moderation team"). View New Content listar endast trådar med nya och olästa inlägg. Funkar det inte för dig så klicka på "Mark Board as Read" i VNC.

Alltså har du fel. Om View New Content listar nya och olästa inlägg så funkar den alltså inte. Varför har då mina trådar outgrundligt plötsligt dött efter uppgraderingen?
Det var ju en ganska het debatt i en av mina trådar. bessynerligt dog allt efter uppgraderingen
Du kan ju inte säga nåt annat medan nåt annat ter sig. Hur kan du tycka att det är realistiskt och har med faktum att göra?

Hur kan flera personer samtidigt tappa lusten att fortsätta i en tråd? Låter det rimligt? I normala fall har man ju en egen drivkraft för att diskutera i en tråd.

#133 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 July 2009 - 13:50

Har upptäckt en bra sak efter uppgraderingen.
Nu när man kopierar en text från annan sida som innehåller länkar, så följer länkarna med :) utan att man behöver fixa och trixa eller använda något FF tillägg för att det ska följa med automatiskt.
:)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#134 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 16 July 2009 - 00:03

Har återigen postat en nytt inlägg i en av mina trådar den 15 juli kl 17:35. Upptäckte du det. Gjorde andra det?
Det är ju märkligt att allt dog efter uppgraderingen. Det senaste inlägg av nån annan i en av mina trådar var den 2 juli.
Efter där emellan skedde uppgraderingen och nu är det dött.

Kan du vetenskapligt bevisa att det inte beror på uppgraderingen? Hur rimligt är det att flera personer samtidigt upphör att återkomma i en tråd?
Märkligt nog så var en av mina trådar mycket aktuell några dar före uppgraderingen.
Hur långt uppehåll är rimligt tills man vet att en tråd är död trots att man svarat nån?

Kan du vetenskapligt bevisa att funktionen View New Content inte förskingrar somliga aktiviteter i trådar?

Anser att Today's Active Content är malplacerad som har liten diskret text nånstans nere man inte upptäcker så direkt. Men View New Content finns alltid längst upp.

#135 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 16 July 2009 - 13:08

Vad innebär den nya funktionen "reputation"? De flesta medlemmar verkar ha o i "rykte" men efter grov kolla har jag noterat att några har 2 eller 3. Så vad innebär detta, att de har dåligt rykte eller? ;)

Likadant "status update", ska man skriva vad som helst där eller är det singel, gift eller änkeman??!

#136 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2009 - 13:34

Vad innebär den nya funktionen "reputation"? De flesta medlemmar verkar ha o i "rykte" men efter grov kolla har jag noterat att några har 2 eller 3. Så vad innebär detta, att de har dåligt rykte eller?

Du ser de där gröna plustecknet och röda minustecknet nere till höger på varje inlägg. Där kan man rösta på just det inlägget och då syns det hos den som skrivit det inlägget.

Men det verkar inte som om man kan söka på vilka inlägg som det har blivit röstat på.

Likadant "status update", ska man skriva vad som helst där eller är det singel, gift eller änkeman??!

Du kan skriva vad du vill. Det är det som syns i rutan Recent Status Updates på huvudsidan till höger

#137 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 16 July 2009 - 14:37

Du ser de där gröna plustecknet och röda minustecknet nere till höger på varje inlägg. Där kan man rösta på just det inlägget och då syns det hos den som skrivit det inlägget.

Men det verkar inte som om man kan söka på vilka inlägg som det har blivit röstat på.

Du kan skriva vad du vill. Det är det som syns i rutan Recent Status Updates på huvudsidan till höger

Jaha lite grann på youtube-kommentarerna då, vi får väl se om +--systemet kommer bli en succé på forumet. Hitintills är det bara ett fåtal som utnyttjat det.

Få se om jag hittar på något att skriva i status då, får motvilligt erkänna att det finns fördelar med uppdateringen..hehehe men skinnet vill jag ha tillbaka :)

#138 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 July 2009 - 15:15

Lite smådrygt att hela intresse-texten ska vara med under användarnamnet på poster man gör. Eller är det bara mitt FF som muppar sig?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#139 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2009 - 15:24

Lite smådrygt att hela intresse-texten ska vara med under användarnamnet på poster man gör. Eller är det bara mitt FF som muppar sig?

Nope. Det är inte bara för dig det såg så konstigt ut.

Du får ta och lägga dina intressen i About Me rutan i din profil istället.

#140 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 July 2009 - 15:58

Det går ju att för mig att plocka bort fältet, men jag skulle väl föredra att ni använder "about me" om intresse-fältet blir för långt istället.

Nya skins kommer... Jag räknar väl med att installera 4 stycken till, som vanligt. Två mörka och två ljusa.

//Peak

sixty six."

#141 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 July 2009 - 16:35

din vilja är min lag. Intresse-spalten behövde ändå uppdateras lite, så.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#142 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 July 2009 - 22:11

Upptäckte faktiskt själv att det var vissa poster som inte dök upp i "View New Content" alldeles precis. Jag hade kollat allt där, men när jag gick till forumets huvudsida listades det senaste poster där, i "Böcker" och "Off Topic" som inte hade listats fast de borde det.

Såg att de släppt en 3.0.1 som bl a kan ändra tillbaks beteendet på just View New Content, tillbaks till senaste besök. Hur fungerar funktionen nu? Kan det vara ett nytt beteende som gör att vi upplever det som att poster "försvinner"?

Hur som, mer nattjobb för Peak? :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#143 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2009 - 22:18

:lol:
Är väl då som han jobbar som bäst ;)

Edited by Georgia, 16 July 2009 - 22:18.

#144 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 July 2009 - 22:30

Glömde tillägga att jag gillar uppgraderingen. Flera förbättringar i funktionerna och enklare att använda. Och snart blir det snyggt också :thumbsup:.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#145 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 16 July 2009 - 23:22

Upptäckte faktiskt själv att det var vissa poster som inte dök upp i "View New Content" alldeles precis. Jag hade kollat allt där, men när jag gick till forumets huvudsida listades det senaste poster där, i "Böcker" och "Off Topic" som inte hade listats fast de borde det.

Såg att de släppt en 3.0.1 som bl a kan ändra tillbaks beteendet på just View New Content, tillbaks till senaste besök. Hur fungerar funktionen nu? Kan det vara ett nytt beteende som gör att vi upplever det som att poster "försvinner"?

Vad var det jag sa. Men folk tycker ju att det funkar fin fint så så det här tas bara som ingenting

#146 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 July 2009 - 16:54

Ser att det börjar gå framåt och mer användarvänligt, men hur blir det med språket? Kommer Senaste inlägg att förbli "VieW new content"? Fanns svenska med som språk i den förra versionen eller har du översatt allt efter hand?

#147 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2009 - 17:09

Svenska installeras så fort det svenska språkpaketet är klart. ;)

Edited by XC, 17 July 2009 - 17:09.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#148 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 July 2009 - 17:09

Vad var det jag sa. Men folk tycker ju att det funkar fin fint så så det här tas bara som ingenting

Det ska inte tas för ingenting, fick precis samma problem men min senaste post, fanns inte med vid "View new content". Nä nu är jag åter skeptiskt till den här upp..buggdateringen

#149 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2009 - 17:11

Din post finns inte med i VNC eftersom den för dig inte är ny. :rolleyes: Du har ju redan läst den. (Bara jag som tyckte det var skönt och slippa alla trådar man svarat på i VNC?)

fqq5BYam.jpg

#150 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 July 2009 - 17:16

Svenskan kommer, översättning pågår.. :)

//Peak

sixty six."