3730st för mig. I går kväll hade jag inget nummer alls.
Google Reader - En tråd för oss som föredrar RSS
Posted 19 March 2013 - 11:35

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 March 2013 - 11:41
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 19 March 2013 - 13:15

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 March 2013 - 13:55
VÄGRA KÖA!!!
Posted 19 March 2013 - 14:04
Men det här med kön har ju blivit roligt. Vi måste ju hålla koll på vem som ligger bäst till och får sina feeds importerade först. ![]()
Sedan kan man lägga in feeds manuellt - importfunktionen håller koll på så det inte blir några dubbletter sedan.

Posted 19 March 2013 - 20:43
5117 nu. Men jag kör vidare med GR tills det är klart.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 19 March 2013 - 20:49
Växlar mellan GR och Feedly (men Feedly syncar ju mot GR än så länge).

Posted 19 March 2013 - 23:44
Måste ha stannat upp på vägen någonstans, eller jag ställde mig i fel kö typ ![]()
There are 21201 users in the import queue ahead of you.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 20 March 2013 - 12:23
Gissa vem som är nere under 2000 (igen):
1982 före mig nu.
Följande står på statussidan:
- »2013-03-18 21:57 GMT: Our user base recently grew 12x, so we are having some capacity issues at the moment. In particular, web interface is working significantly slower than usual, and some feeds are updated less often than they used to. We are working to get things back to normal as soon as possible.« — [Källa]

Posted 20 March 2013 - 14:00
Kollade in på utvecklarnas sida, och man kan göra riktigt kul saker med HTML5 numera: http://unteleported.com/#technologies. ![]()
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 March 2013 - 16:45
//Peak
sixty six."
Posted 20 March 2013 - 16:54
Kollade in på utvecklarnas sida, och man kan göra riktigt kul saker med HTML5 numera: http://unteleported.com/#technologies.Fattade inte först - insåg sedan att man var tvungen att gå via unteleported.com för att sidan skulle laddas in ordentligt. (Var så för mig iaf).

Posted 20 March 2013 - 17:09
http://www.mrdoob.co...google-gravity/
(Om man vill söka hardcore så är det den sidan som gäller..
//Peak
sixty six."
Posted 20 March 2013 - 22:22
Tre-siffrigt:
631
![]()

Posted 21 March 2013 - 08:40
- »We are happy to inform you that we have finished importing your subscriptions.
147 feeds you imported should now be available at http://theoldreader.com/.
Thank you for using The Old Reader.«
Edited by XC, 21 March 2013 - 08:40.

Posted 21 March 2013 - 09:59
*hoppas*
//Peak
sixty six."
Posted 21 March 2013 - 10:58
Your feeds are now importing in background.Snart där!
Posted 21 March 2013 - 11:22
YAY!
2424 olästa poster... Bara... :markerar allt som läst:

Posted 21 March 2013 - 18:44
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 March 2013 - 19:08
Men vad i ... ![]()
Jag har backat i listan
There are 22781 users in the import queue ahead of you.
Grattis XC du kom över mållinjen ![]()
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 March 2013 - 19:27
Jag börjar misstänka att de där siffrorna inte riktigt går att lite på, vad jag förstår av statussidan så micklas det en del med import-funktionen så den skall gå fortare. Antagligen så händer det något med kön då - jag bytte plats några gånger jag med.
Jag väntar på att ni skall komma hem ni med - så det blir lite fart land delningarna. (Fick provköra på en av Roberts poster idag).

Posted 22 March 2013 - 11:12
minusone.png 1.88KB
5 downloadsJag har alltså -1 olästa poster där just nu...
Posted 22 March 2013 - 15:48
Posten har laddats över direkt till ditt minne så du slipper läsa den? ![]()

Posted 02 July 2013 - 12:10
Så då var det slut.
Google lämnade en liten dödsruna iaf:
Så har ni bestämt er för vart ni vill landa än? För min del så avvaktar jag vad apparna till telefonen säger - den ene har initialt valt NewsBlur (som jag inte använder) och den andra jobbar på att stödja Feedly. Båda har dock utlovat att stödja fler av tjänsterna så jag är förtröstansfull. Så jag kommer köra Digg Reader, Feely och Old Reader parallellt ett tag se vilket som känns bäst.
Digg Reader känns väl inte helt färdigutvecklad och som något fullmatat alternativ - tex har jag en känsla av att den inte uppdaterar alla mina feeds men den är avgjort lovande.
Någonstans, hittar inte artikeln just nu, så nämnde någon att kanske var nedstängningen av Google Reader det bästa som kunde hända för RSS, för plötsligt så seglade det upp alternativ och det talades mer än någonsin om formatet (som kom i skymundan för nätverk som facebook). Kanske ligger det lite sanning i det?
BTW, Old Reader verkar inte ha samma importproblem nu som precis efter Google lämnat dödsbeskedet. När jag uppdaterade OR för mig med en fraäch utgåva av mina GR-prenumerationer kom bekräftelsemejlet på ett par minuter (max).
Edited by XC, 02 July 2013 - 12:16.

Posted 02 July 2013 - 14:04